life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under augusti 2007

Av nela karlsson - 30 augusti 2007 19:12

jag klarade körningen idag! även fast det var sjukt svårt så var det obeskrivligt kul när jag väl lyckades hitta dragläge och bilen rullade inte framåt eller ner i backen! yes!! jag kanske klarar av att ta det här körkortet trots allt ;)

snart: vänner @ kanal 5, 19.30
senare: top model @ tv3, 20.00

sen ska jag nog läsa lite i min sjukt sköna bok, mitt vågrätta liv, och sen ska jag nog gå och lägga mig tror jag. jag har faktiskt varit väldigt duktig idag och läst 90 sidor i teoriboken (vilket är väldigt väldigt mycket för att vara jag), sen har jag gjort fas a (och fick 61 av 70, och 63 var godkännt. it sucks!), sen har jag kört bil och sen har jag sett shrek 2. alltså börjar jag bli lite trött och jag börjar ju bli allt äldre så jag orkar verkligen inte med de där sena uppesittarkvällarna längre. plus att det är skönt att lägga sig tidigt för att sen vakna i god tid på morgonen, istället för att slösa bort hela förmiddagen på sömn.

imorgon ska jag och mamma mest troligt till luleå en sväng och bl.a införskaffa flyttkartonger och sen ska vi börja rensa lite smått. wooohooow! i'm so excited! nu är det inte så länge kvar!<3



älskling, jag saknar dig! du är det bästa jag vet, prinsen min! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 30 augusti 2007 13:30

jag kom just hem från kökskolan. gjorde enbart fas A idag eftersom jag inte har pluggat tillräckligt för att klara fas B. satt där och gjorde mina frågor och var faktiskt relativt nöjd med de svar jag hade kryssat i. sen när allt var färdigt och jag tryckte på "rätta" hade jag bara 61 av 70! godkännt är 63! jävla skiiiit! jag blev så irriterad och orkade inte göra om det så jag gick hem.

snart ska jag och mamma äta lunch och sen ska hon till jobbet och jag ska förbereda mig lite inför dagens körlektion som är 16.15 idag blir det back-körning (dvs, jag ska köra i upp och nedförs backar), och jag ser inte riktigt fram emot det. jag menar, det är sjukt kul att köra bil men jag vet inte riktigt om jag är redo för just back-körning :S anyhow.. we'll see how things go.

one last thing.. anya åkte ut ur sytycd igår kväll. it really SUCKS!!!


baby, I <3 you!

Av nela karlsson - 27 augusti 2007 19:53

yes that is correct! it sucks but it is correct..
vaknade imorse med halsont och det har bara blivit värre under dagen. :/

anyhow.. kom just hem från körskolan. har dessutom passat på att boka en tid för att göra fas A och B (tors 30/8, kl. 12.00 - 14.00) förhoppnings ska det väl ge mig lite motivation att läsa den extremt tråååkiga teorin. sen ska jag också köra nu på torsdag. ojojoj.. det är så himla kul, även fast jag är livrädd!

nu är det top model! oh god, thank you!!! <3<3<3


älskling, jag saknar dig och jag är så sjuuuukt kär i dig!

jag <3 diiiig!

Av nela karlsson - 26 augusti 2007 21:04

idag har jag haft en "jag kan inte vakna"-dag. det har regnat i princip hela dagen och jag har varit så sjukt trött. har inte haft mycket ork till något om jag ska vara ärlig.

nu ska jag försöka fixa en bild i photoshop, och sen så kanske jag ska lägga mig. mina ögon är sjukt trötta och jag orkar knappt titta nu. dessutom har jag pianolektion imorgon, så jag måste upp tidigt, vilket med andra ord betyder att jag måste sova relativt tidigt. skönt! :)

idag har inte mycket hänt. jag har sett shrek, tvättat och gjort ett försök till att öppna teoriboken men det gick inge vidare. :/ jag är så dum!

nu väntar photoshop och sen prata lite med älskling och sen soooova!
god natt! :)



älskling.. du och jag, for ever and ever! du är mitt allt! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 25 augusti 2007 19:58

det blir en lugn kväll för fröken karlsson. allt som fattas är min älsklings-adam!

snart: fear factor (20.00 @ tv6)

senare: big daddy (21.00 @ tv3)


baby, I miss you liiike hell! you are my everything! i <3 you, for ever and ever!

Av nela karlsson - 25 augusti 2007 13:06

än fanns det tusentals tårar kvar
de var dina att ge vem som helst
äntligen
de är de dyrbaraste smycken du har
så be aldrig om ursäkt igen
äntligen
passerar vi deras gränser..

så du tog min hand i vimlet
och sa: älskling allt är skit
och mitt cyniska hjärta flimrar
när mitt livs kärlek drar sin kniv
du sa: vi följs väl åt till himlen
men gör det bästa av vår tid
och jag hör klockorna som ringer
för världens äldsta raggningsreplik
du sa: älskling vi ska alla en gång dö

Av nela karlsson - 25 augusti 2007 10:45

the major dilemma.. min lugg! vad ska jag göra?!

jag är irriteraaad!!!! igår kväll hade jag förberett mig för en filmkväll. jag skulle se "how to deal" på silver, kl 21.00 när klockan väl var nio, satt jag förväntansfullt framför tvn och väntade, och vad händer? jo.. det är en helt annan film som visas, fast det klart och tydligt står i tvtablån att "how to deal" ska gå 21.00 sen kollade jag morgondagens tablå och såg att "how to deal" skulle gå i repris 25/8, kl 09.00 (dvs idag..), så jag bestämde att kliva upp i god tid så jag skulle hinna se den.

väl i morse så klev jag upp 08.45 (på en lördag!!!) och satte mig i soffan, lika förväntansfull som igår. och så visar det sig att filmen som börjar 09.00, är precis samma film som visades igår kväll, 21.00 alltså hade jag gått upp helt i onödan och inte fick jag se filmjäveln!

and then the other things..
jag pluggade inte teori igår, för jag är kass kass kass!! däremot var jag ute och shoppade lite. två par byxor, en t-shirt, en ziptröja och en bok! I am happy!

idag måste jag verkligen plugga teori och sen kanske börja läsa min nyinköpta bok, chelsea handler - mitt vågrätta liv (en oblyg rapport från sängen).

nu ska jag ringa och väcka min älsklings-adam, för jag saknar honom mest av allt i heeeeeela världen! älskling, du är bäst! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 24 augusti 2007 12:08

jag är så hungrig och jag vill ha frukost.. NU! men i köket står en gubbe och fixar med kökslampan som nästan ramlade på mig för några dagar sen. därför får jag sitta här och vara hungrig.. i alla fall ett litet tag till. men egentligen gör det inte så mycket för det är rachel ray på trean nu!

alla vet ju att det är ohälsosamt att röka, och jag har länge försökt få adam att sluta, men som vanligt så lyssnar han aldrig på mig. i dagens RR pratade en läkare om att idag dör flest människor i USA av lungcancer och det bästa man kan göra för att minska chansen att få det är just att sluta röka. läkaren sa också att sekunden man lägger ner cigaretten, börjar ens kropp anpassa sig och..förbättras! så älskling snälla.. SLUTA RÖKA!




äntligen frukost nu!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards