life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juni 2011

Av nela karlsson - 30 juni 2011 16:31

sådärja.. visumet är nu betalat och snart klart! tvätten är snart färdigtvättad och ren! jag är ensam hemma och det är jättetråkigt. men jag passar på att göra viktiga saker så tiden går lite snabbare.


och med viktiga saker menar jag att jag sitter och sammanställer alla mina usa-papper som ska med. det är så mycket papper, har jag någonsin påpekat det? en hel hög som ska med till ambassaden, en hel hög som ska med till the us.border det gäller att hålla koll på vilka papper som ska med var och vilka papper som ska lämnas här hemma ifall att jag skulle bli rånad eller dylikt och behöva komma åt mina papper. en back-up liksom! 


tidigare när jag var på stan så passade jag på att köpa en ny almanacka! jättefin i både rosa och grönt och blått och gult och lila och vitt och rött! love!

Av nela karlsson - 30 juni 2011 11:21

sista freaking dagen av juni! mindre än tre veckor kvar tills jag lämnar umeå. galet!


idag är jag back on track again! känns skönt! och tack gode gud att solen skiner idag igen! nu måste jag skynda mig ner till banken! ett steg närmare! hurra!

Av nela karlsson - 29 juni 2011 23:38

efter att ha legat inne en hel dag (när resten av sverige har legat ute och glassat i solen) så mår jag lite bättre nu. inte spytt någe mer sen 05-tiden imorse i alla fall. känner ett vagt illamående men jag försöker bota det med lite te.


imorgon är en ny dag och då ska jag må bra igen, hoppas jag. har en hel del att ta hand om så jag kan inte slösa fler dagar på att vara vek och orklös. måste tvätta kläder och sen åka ner till stan för ett besök på banken. måste betala mitt visum och höra om bankkonto i usa. det är mindre än en månad kvar tills jag lämnar umeå och om exakt en månad landar jag i new york. det är så overkligt att jag nästan kissar på mig!


jag vet att det är tjatigt nu men jag kan inte låta bli. jag kommer mest troligt tjata mer och mer för varje dag som går. jag tror att det är mitt sätt att försöka.. bearbeta. ett sätt att mentalt förbereda mig för vad som komma skall. för visst krävs det en hel del mental förberedelse för att liksom packa sin väska och lämna goa glada trygga svea för det enorma usa. visst krävs det en hel del mental förberedelse för att lämna mor, bror och alla mina fina samtidigt som jag är på väg mot det största äventyr jag någonsin kommer att vara med om. helt sinnessjukt!


nåja.. imorgon är jag ett steg närmare usa och underbara new york. och på fredag börjar min nedräkning! 

Av nela karlsson - 29 juni 2011 12:48

i natt hade jag en repris på min helvetesnatt. detta resulterar i att jag idag är helt utmattad och uttorkad. fruktansvärt jobbigt och påfrestande. 


nu ligger jag i soffan och tittar på cesar milan. får mig att ännu en gång konstatera hur mycket jag saknar att ha en hund i mitt liv. det är så obeskrivligt tomt! tänka sig hur mycket en liten vovve kan bidra med. nåja.. en vacker dag. 


måste vila vidare nu eftersom jag sov ganska så exakt.. noll timmar i natt. men imorgon mår jag bättre, jag lovar.

Av nela karlsson - 28 juni 2011 22:26

alltså.. jag är världens dummaste människa. på riktigt. 


jag är fullt medveten om att jag inte tål laktosprodukter i någon form. har inte gjort det så länge jag kan minnas men tro fan att jag envisas med både det ena och det andra. jag äter yoghurt och dricker mjölk och äter glass. detta leder självklart till att jag, 9 gånger av 10 åker på såna enorma smärtor i magen som i sin tur resulterar i att jag sitter med huvudet i toalettstolen och kastar upp. det är alltså ingenting jag rekomenderar eftersom det gör så otroligt ont och man blir helt utmattad av "huvudet i toaletten"-positionen. jag lovar.


träffade fina lisa på stan tidigare ikväll. jag åt glass. nu mår jag inte alls bra! jag skakar i hela kroppen och det känns som om någon hugger mig i magen tusen gånger om. 


nåja, back to the bathroom floor then. see ya.

Av nela karlsson - 28 juni 2011 13:16

solen skiner idag och jag åkte inlines tidigare idag. varmt, svettigt, underbart! jag ramlade inte en endaste gång fast det är säkert två-tre år sen jag stod på ett par inlines. åkte dessutom i en nedförsbacke och jävlar vilken fart jag kom upp i. nackdelen är ju att jag inte riktigt har greppat det där med att bromsa så jag bara swischade förbi. tjooooooo skrek jag medan jag rullade! jättekul!


nu sitter jag inne och dricker kaffe och tittar på mtv. har plockat ögonbrynen och målat naglarna rosa. snart ska jag spela tennis! jättekul! 


ikväll ska jag träffa fina lisa! jättekul!

Av nela karlsson - 27 juni 2011 23:18

jag saknar mina fina kompisar så himla mycket att jag ibland tror att jag ska gå sönder. mina fina som har funnits i ur och skur! och om jag saknar er så mycket nu så vill jag inte ens tänka på hur mycket jag kommer sakna er där borta i staterna. usch!


men alla har vi ju våra egna drömmar och våra egna mål som vi följer. vissa av oss blir föräldrar, vissa flyttar till en varm semesterö för att jobba, vissa bor i en stuga vid havet med kärleken, vissa knegar i hufudstaden och vissa flyttar tvärs över atlanten. men oavsett avståndet emellan oss så kommer ni för evigt att vara med mig, i hjärtat. gud vad jag älskar er, mina fina underbara vänner! ni är de bästa människorna och ni fyller mitt liv med så mycket kärlek och glädje! tack tack tack för allt! för att ni finns, för att ni är så fantastiska och underbara och för att ni valde att korsa just min väg! KÄRLEK! ♥

Av nela karlsson - 27 juni 2011 21:47

måndag idag. jag har varit otroligt orklös flera dagar i rad nu. i natt fick jag dessutom dåligt med sömn så jag har inte varit on top of my game, om man säger så. även fast vädret har varit underbart har jag bara legat inne. 


om tre dagar börjar min countdown. herregud! det är mindre än en månad kvar tills jag lämnar umeå. ord kan inte beskriva hur otroligt fort tiden har gått. jag vet att jag påpekar det väldigt ofta men det känns som om jag inte kan påpeka det tillräckligt ofta eftersom det är helt overkligt för mig. 


nåja.. jag hoppas att orken återvänder imorgon. och jag hoppas att vädret blir bra för då ska jag banna mig ut och åka inlines. har velat åka ut hur länge som helst men alltid har det varit något annat i vägen så att säga. men imorgon vill jag verkligen ut! nästan så att jag skulle kunna åka ut nu, bara för att liksom.. hade varit hur fint som helst! men klockan är liksom.. tio. det får helt enkelt vänta tills imorgon! tills dess ska jag ta och kvickna till!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards