life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under maj 2008

Av nela karlsson - 29 maj 2008 19:10

jag har några gånger fått frågor om vad för slags produkter jag använder, dels för mitt hår men sen även vad för slags smink jag använder, osv. har aldrig tidigare orkat besvara sånt då jag inte anser mig vara speciellt kunnig inom just hår och make-up, utan jag använder saker jag tror är bra, och sen återstår det att se om jag blir nöjd med resultatet, eller inte. men för att göra det klart en gång för alla, ska jag skriva ner allt jag använder.

hår;
ºHerbal Essences cornflower, aloe vera, and cherry bark schampo, och conditioner.


sen efter att jag har tvättat mitt hår, sprayar jag min hårbotten med
ºbjörn axén - root lifting spray,
och sen sätter jag även in lite hårmousse,
ºl'oréal paris - locken perfect.
sen blåser jag bara håret med en vanlig hårtork, och så är det klart! nothing more, nothing less!

(dock vet jag tyvärr inte vad för slags produkter man ska använda för att få tjockare hår)

ansikte;
ºvisibly clear blackhead eliminating daily scrub, by neutrogena.
(jag skrubbar mitt ansikte varje morgon för att förhindra blackheads och andra liknande bekymmer)
ºclean and soft, gentle skin tonic with rose extract, by garnier skin naturals.
en produkt som fräschar upp ansiktet och även tar bort de sista som finns kvar av gårdagens smink.

smink;
ºgleaming eye shadow, wet and dry 82 frosty seashell, by isadora.
en helt underbar ögonskugga som man kan ha, både torr och fuktig. (vilket så klart ger två olika nyanser)
ºexaggerate eye liner black, by rimmel london.
kanske inte den bästa eye linern som finns på marknaden, men den var inte så farligt dyr och den funkar bra för mig.
ºperfect powder rouge, 02 cool pink, by isadora.
º double extension carbon black, fortifying extending mascara, by l'oréal paris.


naglar;
ºwonder nail, extra long lasting, 116 happy pink, by isadora.

Av nela karlsson - 29 maj 2008 12:32

samo jedan dan zivota,
jos jednu casu mi dajte sad
jer ja sutra nisam s vama,
jer sutra umrijecu ja.

moj zivot je kratak bio,
i prolazan kao san
a ja zelim samo jednom,
da zivim jos jedan dan.

samo buket bijelih ruza
nek bude vijecno na grobu mom,
samo vjetar neka prica
tu tajnu zivota mog.
neka staro drustvo dodje
ko nekad davno u kraju mom,
nek se cuje stara pjesma
taj zadnji glas srca mog.

moj zivot je kratak bio,
i prolazan kao san
a ja zelim samo jednom,
da zivim jos jedan dan.

Av nela karlsson - 28 maj 2008 17:41

sent igår insåg jag.. jag har upplevt en "carrie - berger - break-up". först kom blommorna och sen kom lappen "am sorry, i can't. please don't hate me!" (okej, det var inga blommor och lapp för min del, men något väldigt väldigt likt det) jag har inte riktigt förstått det där, med "please don't hate me!". jag menar, du väljer frivilligt att bryta dig loss från mig, och sen bryr du dig om ifall jag hatar dig eller inte? come on.. du gjorde ditt val att lämna mig, då får väl jag välja om jag vill hata dig eller inte. (inte för att jag hatar dig, eller någonsin kommer att hata dig, men fortfarande.. valet borde vara mitt). du avsa dig rätten att tala om för mig vad jag ska och inte ska göra, sekunden du bestämde dig för att försvinna ur mitt liv.


hur som helst.. i helgen har jag en date, och det ska bli otroligt kul! jag har inte varit på en date på.. över ett år! herregud! som vanligt har jag ett stort dilemma vad gäller min outfit och mina skor! helst av allt skulle jag vilja ha mina nya svarta älsklingar, men.. jag får se! hoppas framför allt att det blir bra väder!

nu ska jag ner och se satc! <3

Av nela karlsson - 28 maj 2008 02:45

this says it all..

Av nela karlsson - 27 maj 2008 11:48

igår fick jag äntligen min intervju. sprang runt på stan som en dåre och försökte hitta rätt ställe. sen när jag väl hade gjort det, flöt allt på! fick ihop en bra artikel och jag är nöjd. plus att jag nu inte behöver stressa över det!

för övrigt så tycker jag att det är tråkigt att folk är så hemskt dåliga på att uppdatera sin blogg (och det gäller även mig själv!). men när jag är uttråkad och sitter vid datorn, då vill jag ju kunna frossa bland bloggar, men det går ju inte då ingen av de bloggar jag regelbundet läser, är uppdaterade!


i helgen är det brännbollsyran och jag har en date, tror jag! jag blev tillfrågad igår, men jag har inte kunnat tacka ja, riktigt än. vet inte om jag är ledig eller om jag måste jobba. och jag vill ju inte tacka ja innan jag vet att jag verkligen kan! hur som helst, om det blir av, så tror jag att det kommer bli riktigt kul!

Av nela karlsson - 26 maj 2008 12:24

oh.. he is fabulous!

Av nela karlsson - 25 maj 2008 22:22

jaa.. grattis ryssland, som tog hem segern i den omtalade och ganska uttjatade eurovision song contest! och för sverige som var så förhandstippat, gick det ju rätt uselt!


hur som helst.. helgen har varit rätt lugn. i fredags var jag på jobbet, och i lördags var jag ute, och sen på kvällen såg jag eurovision. idag kollade jag runt lite på youtube. bland annat så kollade jag på lite gamla elvis klipp, och då slog det mig.. elivs, självaste kungen, som var älskad av miljoner och om inte miljarder människor, dog ensam, som en hund. otroligt tragiskt! jag menar, man förväntar sig att en person som var så älskad, skulle dö, omringad av personer som älskade honom (nog för att hans död kom som en chock / dålig överraskning men ändå).

sen kollade jag på lite klipp från the ellen degeneres show, och klippet jag lägger upp här i bloggen, fick mig att gråta. en femtonårig pojke, som just hade kommit underfund med sin sexuella läggning, hade frågat en klasskamrat (en annan pojke), om att vara hans date på alla hjärtans dag, som svar fick han ett skott i huvudet och dog. jag kan inte förstå för fem öre, vilken ond värld vi lever i. året är 2008 och vi kan inte bete oss bättre än så? vi kan inte acceptera varandra och vara bra människor, utan vi trycker ner de som redan ligger, och vi är onda rakt igenom! jag skäms! jag vill inte vara del av en sån ond värld! och speciellt inte när man ser att våldet bara sjunker lägre och lägre i ålder. jag menar.. en femtonåring som skjuter en klasskamrat? varför har en femtonåring ens ett vapen? och hur kan en femtonåring ha så mycket hat inom sig att han förmår sig själv att skjuta en annan människa?

Av nela karlsson - 22 maj 2008 23:52

molitva, kao žar na mojim usnama je,
molitva, mesto reči samo ime tvoje.
nebo zna, kao ja, koliko puta sam ponovila,
to nebo zna, bas kao ja, da je ime tvoje
moja jedina, molitva.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards