life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under maj 2011

Av nela karlsson - 30 maj 2011 22:52

mys-kväll! har precis skypat med min älskade kärnis! gud vad jag saknar na'! lillgumman min - mitt lilla sockergryn! ♥


nu måste jag måla naglarna och läsa igenom johns arbete så jag vet vad jag ska säga imorgon. bah! jag gillar inte det här! inte ens lite! känns jättesvårt att ge så kallad konstruktiv kritik. 


men den konstruktiva kritiken är det sista jag ska göra den här terminen. det absolut sista rycket liksom - jag måste bara bita ihop och göra det och sen ska jag skutta iväg från skolan och vara glad för att det är över och för att jag kom därifrån med huvudet i behåll. ne så illa är det nog inte - det har varit många bra stunder och jag har lärt känna jättefina människor men kursen i sig har varit "ge mig ett rep så hänger jag mig här och nu!". 


nagellack och forskningsöversikt nu. kuuuul!

Av nela karlsson - 30 maj 2011 13:51

imorgon är det sista maj men inte bara det utan även sista skoldagen! åååh!!! så otroligt skönt det ska bli! men jag kommer sakna min fina fina klass, jättemycket!! speciellt med tanke på att i princip inte en själ bor i umeå annars, så vi kommer nog inte hinna ses mer innan jag flyttar!


imorgon kväll har vi en liten BBQ-get together för att fira min älskade bror i förtid. han fyller egentligen år i mitten av juni men eftersom alla våra vänner lämnar stan ganska snart så ville vi passa på att ha en sista get-together innan alla har hunnit dra. vi ska köra en sommarversion av vår traditionella balkanafton, fast istället för att ha fem miljoner olika maträtter ska vi istället ha lite balkaninspirerad grill-mat! förhoppningsvis skiner solen imorgon!


dagen till ära har jag bakat en cheesecake som vi ska mumsa på imorgon. nomnom!


sitter för tillfället och lyssnar på ljuvliga adele. hon kan verkligen verkligen verkligen sjunga! underbara kvinna! jag är fullständigt förälskad i hennes musik! om en liten stund måste jag dock stänga ner musiken och istället dyka ner i johns forskningsöversikt - vi har ju ett opponeringsseminarium imorgon. jag ser inte fram emot det! men efter imorgon ser jag fram emot ljuv frihet!!

Av nela karlsson - 29 maj 2011 23:31

idag firade vi världens bästa mamma! fina underbara älskade mamma! bättre människa finns ju inte på detta jordklot! jag älskar älskar älskar dig mer än du någonsin kommer ana! ♥  

Av nela karlsson - 29 maj 2011 18:55

i heard that you're settled down
that you found a girl and your married now
i heard that your dreams came true
guess she gave you things, i didn't give to you

old friend
why are you so shy
it ain't like you to hold back
or hide from the lie

i hate to turn up out of the blue uninvited
but i couldn't stay away, i couldn't fight it
i hoped you'd see my face and that you'd be reminded
that for me, it isn't over

nevermind, i'll find someone like you
i wish nothing but the best for you too
don't forget me, i beg, i remember you said
sometimes it lasts in love
but sometimes it hurts instead..

Av nela karlsson - 29 maj 2011 12:32

..och så var det söndag igen! om bara några dagar är maj över och vi går in i juni. och i juli packar jag min väska och lämnar svea rike. någon mer som tycker att tiden bara flyger förbi i världens fart? jag kan verkligen inte förstå hur det är möjligt!


hur som helst så.. helgen.. bra helg, som vanligt! mina helger tycks aldrig slå fel! och tack gode gud för det. i fredags skrev jag färdigt min forskningsöversikt och sen drog jag ut på äventyr. igår spenderade vi hela dagen i sundsvall och jag hittade världens finaste väska - som jag självklart köpte. intressant det för kanske en halvtimme innan jag hittade den och sen köpte den, så förklarade jag för linda att jag verkligen inte är en "väskmänniska", och sen går jag och köper en väska! men i ärlighetens namn så är jag ingen väskmänniska. jag anser att väskor är praktiska och så men det är inte så att jag kan sitta och dreggla över en dyr väska eller spendera en massa pengar på väskor, nej. 


väskan jag köpte igår är tillräckligt stor för att rymma min dator utan större problem, och utöver den rymms lite kläder och annat som måste rymmas. jag behövde ju en tillräckligt stor väska men som ändå får passera som handbagage när jag väl ska flytta, och nu har jag fixat en! helt underbart fin är den också! jag ska fota den, och mina skor och min fina frk klänning! jag lovar! 


men nu regnar det och jag vill bara soooova!

Av nela karlsson - 27 maj 2011 19:14

åh, jag är så lycklig att jag skulle kunna gråta! jag skrev färdigt min forskningsöversikt halv tre idag, skickade in den och satt sen och pustade ut! tack gode gud för att jag verkligen kan ta tag i mig själv, sätta en egen deadline och sen fullfölja den! jag blir alldeles för jävla nöjd med mig själv!


yran (eller ja brännbollsyran för de som inte riktigt är umebor och har koll på läget) är i full gång men det skiter jag i för det regnar och jag har andra planer för kvällen. och imorgon rullar vi ner till sundsvall redan klockan åtta på morgonen. kommer vara gode trött när vi väl kommer hem till umeå igen men jag hoppas bara att det inte kommer regna imorgon. jag hatar att köra bil när det regnar. men tack gode gud att jag har en fungerande stereo numera! lyckaa!!


ha en underbar fredag, kära vänner! det tänker jag ha!! 

Av nela karlsson - 27 maj 2011 11:37

okej.. 1-2 sidor kvar tills jag så gott som tar sommarlov. visst, vi har opponeringsseminariet kvar och det är först på tisdag men vad händer då? vi får tillbaka varsin forskningsöversikt, kanske gör några korrigeringar och sen är det färdigt! det stora jobbet är ju nu i princip. och eftersom jag kommer göra färdigt mitt snart så kommer jag vara ledig i helgen och leva det goda livet! hurra hurra hurra!


har målat naglarna rosa med ett av de fina nagellacken som jag fick av kärnis när hon var i turkiet. det är jättefint och går mycket bra ihop med mina solbruna händer! i like it! har dessutom ätit frukost för en champ - knäckebröd macka med smör och ost och skinka och så ett glas jordgubbsproviva. nomnom! nu ska jag dricka kaffe och skriva färdigt min forskningsöversikt! hurraa!!!

Av nela karlsson - 26 maj 2011 18:26




kanske den bästa nyheten på väldigt länge! ditt jävla svin, du är äntligen fast!!!!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards