life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under april 2011

Av nela karlsson - 30 april 2011 16:40

hej hallå och god morgon! 


alltså.. ehurm.. vad hände? var flög den här dagen? jimmy ringde och väckte mig kring halv ett men jag somnade om. sen ringde mor och väckte mig strax efter ett men jag somnade om.. jag hade ju några timmar att ta igen liksom. och nu är klockan snart fem!? whaat?! helt seriöst alltså.. det här håller inte i längden! 


idag är det valborgsmässoafton, kungens födelsedag och om min pappa hade levt så hade vi firat honom idag med! det är min pappa och kungen liksom! ikväll ska jag ut och fira att våren är kommen, att tentan är över, att solen skiner, att jag har en underbar familj, att jag har underbara vänner, att livet är bra, att vi alla mår bra och är lyckliga.. ja, precis allt ska jag fira! för imorgon börjar maj!! sköna maj, välkommen! och då är det plötsligt bara två månader kvar tills dess att jag flyttar från mitt fina umeå och från goa glada svearike. off i go.. to the empire state.. the city so nice they named it twice, the city that never sleeps, the big apple --> new york


nu ska jag försöka få i mig lite mat och sen fixa mig för kvällens äventyr! vi ses i dimman!!

Av nela karlsson - 30 april 2011 05:52

fantakstiskt bra kväll och natt och allt där emellan!!! det är nästan 24 timmar sen jab vakande. sweeeeeeeeeeeet! 

  

Av nela karlsson - 29 april 2011 15:33

igår hade jag en jättejättebra dag. började med att åka iväg till vårdcentralen och göra en hälsoundersökning. det gick jättebra och jag hade jättefina värden. min läkare tove var jättesnäll och trevlig och jag kände mig jättebekväm med henne! så himla skönt!


åkte därifrån iväg till hanna för att sitta och tentaplugga med henne och towe. även söta johanna joinade oss och där satt vi, fyra stekheta brudar ute i solen och bara.. stekte. eller ja.. vi satt faktiskt och pluggade en hel del också! sen åkte towe iväg till jobbet och plötsligt var där bara tre stekheta brudar kvar. 


efter några timmars tentapluggande packade vi ihop sakerna och bestämde oss för att fixa lite krubb. johanna åkte hem för att röja undan och jag och hanna åkte för att köpa lite mat. vi tänkte grilla men kom på att vi nog var alldeles för hungriga för att orka vänta på att grillen blir tillräckligt varm och för att sen korven ska grillas färdigt. men vi köpte korv ändå - som johanna stekte åt oss i stekpanna och som vi åt ute på johannas ballkong. korv och potatissallad och sol och underbart sällskap! åh! helt underbart!


sen efter att vi kände oss mätta i magen och tillräckligt solade så gick vi in. johanna bjöd på kaffe och kakor och bullar och jag och hanna bara njöt! emellan allt kaffedrickande och allt fika och skitsnack så skrattade vi en hel del, dansade till "b-b-bird is the word" och pluggade även bara för att bättra på plugg-statistiken lite. strax efter 23 kände vi att.. hjärnorna inte längre presterade så vi gav upp. lite mer "b-b-bird is the word"-dans och sen var det tack och adjö!


vaknade imorse och allt i mitt huvud var en enda stor röra. inget begrepp kunde jag, inget viktigt ord.. ingenting. fick panik men försökte andas och lugna ner mig. åt frukost och åkte sen till universitetet. satt mellan 09.00-13.00 och skrev och skrev och skrev. sen kände jag att "nu har jag verkligen inget mer att ge.." och sen så packade jag ihop mina grejer, lämnade in min tenta och skyndade hem i hopp om att se en snutt från bröllopet i alla fall. 


kate var jättevacker! och william såg så ståtlig ut! åh! jättejättefint var det! ♥


nu kära älskade vänner.. tar jag en välförtjänt helg! åh vad jag ska njuta! jag ska bara slappa och göra absolut ingenting alls! S K Ö N T!! 

Av nela karlsson - 27 april 2011 17:14

vad är det för jävla dynga som min kropp håller på med? 


natten till måndag kräks jag ut både kropp och själ. måndagen spenderar jag i sängen, helt jävla utslagen. tisdagen känns bättre och jag åker till skolan och sen hem och allt är bra. men strax efter 17.00-tiden börjar illamåendet och sen mot kvällen börjar samma procedur som natten mot måndag. jag kräks och kräks. utan dess like. 


lyckades sova hela natten utan problem och åkte till skolan för en sista genomgång innan tentan. har sen åkt hem och försökt plugga fram tills nu. för nu är jag.. illamående, igen. what the fuck? jag är less nu och jag vägrar genomlida samma helvete i natt med. allting är ju bra, så länge jag inte äter. men äta bör man - annars dör man. 


imorgon ska jag på hälsoundersökning. en av många saker man måste göra innan man får flytta till usa. och på tal om hälsoundersökningar.. idag kom den där käftsmällen jag har väntat på. den stora skillnaden på 22 och 23. det jag inte hade en aning om, men det bara låg där bakom knuten och väntade på mig. jag fick en kallelse till cellprov idag. eeeeww! forget it!! no way!! tydligen börjar man med sånt när man är 23. varför har ingen påpekat det här för mig? då hade jag aldrig fyllt 23! eller så hade jag ljugit om min ålder for ever and ever and ever!

Av nela karlsson - 26 april 2011 12:57

okej.. nedan kommer jag skriva om min helvetesnatt. om du är känslig så snälla läs inte vidare.. 


i söndags kväll kände jag av ett starkt illamående. hela kvällen höll det i sig och jag drack lite te i hopp om att det skulle bli bättre. till min stora besvikelse så var illamåendet bara lugnet före stormen. hela natten till måndag pendlade jag mellan helvete och.. helvete. till en början valde jag att stoppa fingrarna i halsen i hopp om att det skulle kännas bättre men det hjälpte bara för studen. ungefär vid 03.00-tiden började mitt spy-inferno. precis allt jag hade i mig, och mer därtill kom ut. men först när jag började spy galla började jag gråta. 


vid något tillfälle var jag så pass borta att jag inte var kapabel att hålla mig uppe utan rasade ihop som en säck potatis. som tur var, fanns mor där och tog hand om mig. vid 05.00-tiden var jag så pass uttorkad att jag inte kunde ta mig från rummet till toaletten på egen hand. men att försöka få i mig vätska var fullständigt meningslöst då allt kom upp precis sekunden efter det hade gått ner. 


vid 07.00-tiden var jag helt utmattad och hade inget mer att ge eller spy upp för den delen. där låg jag, utslagen i min säng, svagare än en nykläckt fågelunge. och där spenderade jag resten av gårdagen. jag orkade med en dusch och jag fick i mig en banan och en riven morot, but that's all. 


idag mår jag bra igen. känner mig fortfarande lite darrig i kroppen pga vätskebrist men jag får i mig både mat och dryck, i små mängder. och jag har fått sova en hel dag och en hel natt så jag är skapligt återhämtad! och tack och lov för det!


idag hade vi det sista seminariet på tredje momentet. imorgon är den sista föreläsningen och på fredag är det tenta. fan fan fan! jag är verkligen inte motiverad! men jag hoppas att jag kommer pressa in tillräckligt med information för att ta mig igenom! och på tal om tentor så hämtade jag och hanna ut våra tentor från andra momentet. det gick bra för oss båda! jätteskönt!! ännu en sak som jag bara kan lägga bakom mig! tack gode gud!!

Av nela karlsson - 24 april 2011 15:08

oh my god! umeå i april är nästan som ibiza.. tror jag. jag har förvisso aldrig varit på ibiza men just nu ligger jag ute och glassar i solen med ett stort glas iste. grannungarna blåser såpbubblor och tjoar och skriker. det känns väldigt.. somrigt. 


jag har ännu inte börjat plugga till tentan. tänkte göra det imorgon. förhoppningsvis kommer det räcka för att komma undan med skinnet i behåll på fredag. fan vad jag inte ser fram emot den här tentan. men ah.. bara att bita i det sura äpplet. 


fick mail från usa tidigare imorse. det har regnat ganska saftigt där och här.. ja här lyser solen som starkast! känns lite dumt att byta bort sol mot regn men.. förhoppningsvis regnar inte resten av sommaren bort i new york! 


nu ska jag fortsätta njuta av min frihet och av solen! gla' påsk!

Av nela karlsson - 23 april 2011 14:47

yosh! umeå har nog aldrig ekat så tomt som det har gjort idag. eller ja, säkert någon gång men jag vet inte om jag själv befann mig här då. alla människor tycks ha lämnad staden för att fira påsk på annat håll. 


i min familj firar vi inte påsk av den enkla anledningen att vi är tre personer. och av dessa tre så är en av oss i princip bosatt på sitt jobb. min mor alltså! så då är det jag och brorsan kvar. och vad ska vi göra? styra upp värsta skinkan och ägg och sill och påskmust och grejer? nja! vi skippar sånt! vi har left-over-lasagne från igår som vi ska käka och det kommer vara minst lika gott som vilken påskmat som helst. fast vi åt förvisso ägg till frukost. dock var det i ärlighetens namn inte i påskens ära utan mer en frukostvana men ägg var det i alla fall. 


sen har vi sett lite film och sen gick vi ut på en prommis i solen. åh! det är alldeles fantastiskt underbart. jag hade kjol och ballerinaskor!! jag blir så fånigt lycklig av att få ha på mig så pass lite istället för att behöva bunkra upp med värsta jackan och mössa och vantar och halsduk och tjocka tunga skor! tack och lov är vintern färdig för det här året!! 


titta!!! är det inte alldeles bedårande? en liten liten blomma där, mitt i ingenstans liksom!?  


när vi kom hem från vår promenad i solskenet så fixade jag smoothie åt oss som vi sen slurplade i oss medan vi satt ute och njöt av ännu mera sol! åh! tack gode gud för solen och våren och för att livet är så bra just nu!!

   

värre kan man ju ha det liksom.. 

Av nela karlsson - 22 april 2011 19:36

ibland blir jag bara väldigt nostalgisk och saknar dig så mycket att det gör ont. ♥

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards