life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under september 2008

Av nela karlsson - 30 september 2008 09:43

jag förstår inte varför jag inte kan sova! jag blir så frustrerad! jag är trött, och jag har sovmorgon, och jag ställer klockan på 09.00, men jag vaknar helt av mig själv, 07.35 helt jävla sinnessjukt!

igår var jag på skolan och det var helt okej faktiskt. på kemin gjorde  vi en lab och företagsekonomin funkade också, fast lektionen var tre timmar lång!

sen när jag kom hem pluggade jag faktiskt matte. kanske inte så mycket som jag borde ha gjort, men jag gjorde något i varje fall. sen får vi väl se hur mycket som satt sig, med tanke på att jag har prov idag. jag känner mig inte manad att göra det men.. jag har inget annat val.

nu tänkte jag gå och duscha och sen ska jag fixa mig och dra till skolan. (jag hatar att åka buss till skolan när jag har körkort! det är så jävla värdelöst!) have a nice day! ;-*

Av nela karlsson - 28 september 2008 22:26

vilken helg! jag är steeeeeeeeeekt!

igår körde jag heeela vägen upp till boden, och sen heeela vägen hem. jag var måttligt död och tänkte att jag skulle få sova ut idag, men inte fick jag det inte. redan halv nio var jag ute och körde igen.

sen var det tänkt att jag skulle plugga matte när jag kom hem men gjorde jag det? nej, så klart inte. istället började vi bygga ihop en ikea-garderob, och sen möblera om i nästan alla rum i hela huset. och visst blev resultatet mycket bra och jag är glad att vi gjorde det, men faaaan så trött jag är. och ont i ryggen har jag också, av allt lyftande.

imorgon ska jag till skolan och sen ska jag plugga tills jag dör. seriöst, pluggar jag inte kommer jag bli mycket besviken på min själv.

har inte träffat patrik på ett tag nu. det är faktiskt obeskrivligt tomt utan honom. men jag hoppas att han kommer hem snart, och räddar mig!

nu ska jag äntligen sova! god natt! ;-*

( i do think about you and i do miss you, more than i am ready to admit. i keep denying it, as usual.. for everybody else as well as for myself. but my heart knows something that my brain doesn't. you are the fabulous catch and i should open my eyes and see it while its still there.. i just wish i could!)

Av nela karlsson - 26 september 2008 18:28

1.När du duschar, sätter du på vattnet och går in eller går du in och sätter på vattnet sen?
jag går in och sätter på vattnet när jag väl står där

2. Läser du etiketterna på din schampoflaska?
jo, det händer

3. Har du duschat tillsammans med någon av motsatt kön?
Ja


4. Har du borstat tänderna i duschen någon gång?
har hänt

5. Hur gammal ser du ut att vara?
förhoppningsvis 20

6. Vilken var den senaste låten du lyssnade på?
sibel - make believe

7. Har du blivit medlem i något på senaste tiden?
nej, inte vad jag kan komma på


8. Vad har du för planer för helgen?
ikväll ska jag på dans och imorgon ska jag köra upp till boden och sen hem till umeå igen, och på söndag ska jag plugga matte


9. Har du någonsin smugglat något till Amerika?
nej

10. Blir en kille/tjej sexigare om han/hon spelar gitarr?
kanske inte sexigt men charmigt som fan


11. Bor du i en stad med en idrottsförening?
ja


12. Hur många tror du att det kommer på din begravning?
ingen aning

14. Har du fler fiender än vänner?
nej det tror jag inte


15. Har du någonsin skickat ett anonymt brev?
ja

16. Kan du fixa din bil?
mest troligt inte, jag anser att det räcker med att kunna köra den


17. Har du tackat nej till en dejt någon gång?
någon gång, tyvärr


18. Är du smartare än dina vänner?
det kan jag inte påstå

19. Har du stulit från någon av dina vänner någon gång?
nej

20. Har du suttit i fängelse?
 nej


21. Borde du ha gjort det?
nej


22. Tycker du om lukten av öl?
nej

23. Har du någonsin dött eller dödat någon i dina drömmar?
nej

24. Har du skänkt pengar till välgörenhet?
Ja


25. Skulle du döda en hund för 1000 dollar?
nej

Av nela karlsson - 25 september 2008 18:19

jag längtar till imorgon! vid åtta ska jag och min bror åka iväg och hämta bilen vi ska ha över helgen. sen ska jag köra honom till universitetet och mig själv till skolan. efter skolan ska jag hem och hämta mamma, och sen ska vi åka och handla.

sen på kvällen ska vi ut och dansa! åh.. jag längtar så mycket! det ska bli så obeskrivligt kul!


sen på lördag ska jag köra upp till boden. vi ska hälsa på margit och sen ska vi hämta de sista grejerna som är kvar där sen vi flyttade hit. (otroligt nog finns det kvar grejer i boden, och vi har snart bott i umeå i ett helt år).

och söndagen kommer bli seg. ska plugga matte hela dagen och förhoppningsvis förstå det mesta av det.. eller, helst vill jag förstå allt men jag vet att det inte lär hända, så jag hoppas att jag förstår det mesta!


nu är det middag! jummy!!! ;-*

Av nela karlsson - 23 september 2008 18:02

min jävla dator hade fått virus och nu har den formaterats om, heela dagen medan jag var på skolan.

på skolan sög det! jag fick inte tillbaks biologiprovet och på matten förstod jag inte ett piss. och dessutom var jag hungrig som en varg! när jag väl hade kommit hem, åt jag mat och sen satt jag mig och fixade färdigt ekonomi-arbetet. det blev bra och jag är nöjd, så imorgon ska jag äntligen redovisa det och göra min lärare stolt!


efter skolan gick jag till "tehörnan" och köpte en liten teburk åt mamma.. för att inte bryta traditionen! :)

Av nela karlsson - 23 september 2008 09:55

det har hänt någonting med min dator! jag satt och fixade lite saker här på datorn och helt plötsligt kommer det upp en liten ruta i höger hörn, där det står att "lokal disk (C:) har för lite utrymme kvar" så jag går in på "den här datorn" och kollar utrymmet och där står att jag har 35,6 GB använt och 1,64 GB ledigt. detta kan självklart inte vara möjligt då jag inte ens har något på denna dator förutom lite musik och lite bilder. jag har inga filmer eller spel eller något som kan vara så pass stort att hela jävla utrymmet blir uppfyllt! VAD SKA JAG GÖRA?!?!?!  

Av nela karlsson - 23 september 2008 08:10

grattis på namnsdagen, mamma! <3

(min mamma heter Tea, och när jag och min bror var små, och mamma fyllde år eller hade namnsdag, gissa vad hon fick? jo te-burkar där det står just tea. jag och min bror fann det alltid lika intressant att mammas namn stod på burkarna, så varje gång vi fick tillfälle, köpte vi en ny. stackars mamma..)



helgen var underbar! jag har inte mått så bra på länge!

i fredags var det rätt lugnt, vi drack lite vin och så..och i lördags var huset fullt med folk. vi åt middag, drack lite gott och umgicks. otroligt lyckad kväll faktiskt. dock kom jag i säng vid 03.15 tiden och med min sjukt jobbiga dygnsrytm så var jag vaken redan 05.45 nästa morgon. (min kropp har som vant sig att gå upp 05.45 så jag är som en jävla alarmklocka, sekunden klockan blir 05.45 vaknar jag av mig själv.. oavsett när jag gick och la mig, och hur trött jag är)

igår var jag på skolan. hade kemi och företagsekonomi. kemin var helt okej men företagsekonomin.. usch! det är verkligen inte hälsosamt att ha en lektion som börjar 14.20 och slutar 17.20, dvs en lektion som är tre timmar lång! jag lovar att jag var otroligt nära på att somna. hade vi inte fått 5 minuters rast, hade jag somnat utan tvekan!

nu måste jag färdigställa ett arbete i just företagsekonomi, och jag är verkligen inte motiverad. men.. det måste göras! have a nice day!

Av nela karlsson - 20 september 2008 18:34

jag vet att jag inte har uppdaterat på svinlääänge men jag har haft fullt upp. tre prov i skolan och en hel del annat. men nu är det äntligen över och jag har helg.

igår hände det äntligen.. det jag har väntat på så länge! jag lyckades och jag är lyckligare än jag någonsin har varit!

igår firade vi lite och ikväll ska vi fortsätta. huset är fullt med folk och jag har smitit undan för att hinna med en snabb update!

tidigare idag var jag på stan med mamma, och som vanligt köpte jag både kläder och skor. med andra ord, ingenting ovanligt! sen så fyller min kära suada 20 idag! grattiiiiiis babe!



patrik har dragit till oslo och jag vet inte när han kommer tillbaks.. och jag saknar honom faktiskt. ;-*

nu ska jag ner och fira.. mig och min stora succee! cheers!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards