life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under januari 2011

Av nela karlsson - 31 januari 2011 23:28

F Ä R D I G!


men jag förtjänar ingen belöning! jag gav mig själv en deadline. jag sa "klockan 23 ska det fan vara färdigt!". klockan är nu 2328 och jag blev just färdig! därför förtjänar jag ingen belöning i form av top model. jag är dum! 


men jag tror stenhårt på belöning och bestraffning när det gäller mig själv. om jag inte belönar mig själv med jämna mellanrum så kommer jag inte vara motiverad att jobba. och om jag inte bestraffar mig själv med jämna mellanrum så kommer jag inte riktigt uppskatta de tillfällen då jag faktiskt belönar mig själv. tricky tricky!


nu ska jag sova. jag får se det som en slags belöning. hurra!

Av nela karlsson - 31 januari 2011 20:47

okej, nu är det bara 4 seminariefrågor kvar. puuhh! jag är verkligen jätteless men jag intalar mig själv att om jag är duktig och jobbar på med dem, så ska jag belöna mig själv med de två sista avsnitten av top model 15!


bara det inte blir för sent.. för jag måste verkligen sova ut! jag pallar inte en hel dag på skolan imorgon om jag ska vara halvt döende. jag får liksom ingen kunskap om jag halvsover på föreläsningar. och det är ändå ganska intressant, det som vi läser nu. plus att jag vill verkligen vara engagerad nu innan jag drar till L.A. 


kom igen, karlsson.. skriv!

Av nela karlsson - 31 januari 2011 15:43

yosh! sista januari-dagen för 2011!


idag har jag tagit sovmorgon. klev upp kvart över tio, duschade och sen åkte jag med mamma till vårdcentralen medan hon skulle få sin behandling. efteråt åkte vi och handlade lite och nu sitter jag här och njuter av chris martins ljuva stämma medan jag försöker besvara seminariefrågor. jag börjar vara liiite less faktiskt. på seminariefrågor alltså, inte coldplay!


har föresten ställt mig i bostadskö i hufudstaden nu. 225 spänn ska de ha per år. inte för att jag ens vet om jag vill bo i hufudstaden men tänkte, det kan ju vara bra att ladda med lite kötid. 


snart flyttar jag till usa, och efter usa kanske jag mellanlandar hemma i sverige och sen kanske jag känner för att utforska cypern lite. efter det kanske jag känner mig tillräckligt tillfredsställd av resor/boende i annat land. och då kan det liksom vara smart att ha någon plan. typ 'var ska jag bo?' 

better safe than sorry liksom! gäller att ha lite framförhållning!


nu ska jag återgå till seminariefrågorna. blä! 

Av nela karlsson - 30 januari 2011 19:47

det här kanske har varit universums längsta söndag. kan dels bero på att jag har sovit alldeles för lite, och kan dels bero på att jag är så jävla bakis att min kropp anser att tortyren har pågått i en evighet!


hur som helst.. jag har legat i soffan i stort sett hela dagen. trodde att jag skulle somna så jag bäddade ner mig med kuddar och täcke. men jag somnade inte. har istället legat och frossat i att kika på top model. i love it! har bara några få avsnitt kvar som jag tänkte se ikväll! måste liksom passa på nu när jag ändå inte är ambitiös och pluggar. (vilket jag egentligen borde göra!)


nu lyssnar jag på coldplay. och coldplay får mig alltid att tänka på dig. för många många år sen, eller ja.. snart tio för att vara exakt, lärde jag känna dig. på den tiden var det vanligt att man skickade musik till varandra över msn. (tiden innan spotify alltså. lååångt innan!) då skickade du mig din favoritlåt, coldplay - clocks. än idag när jag hör den, kan jag inte låta bli att tänka på just dig. du är faktiskt väldigt fin! även tio år senare, tycker jag faktiskt det! du är en sån man som man ofta skulle jämföra med vin. att du bara blir bättre med åren! just du hade mer än gärna fått ge mig tlc idag! jag lovar, jag hade inte tackat nej!

Av nela karlsson - 30 januari 2011 05:15

efter mitt depp-mode så bestämde jag mig att nu får det vara nog! jag skulle fan inte sitta och deppa på en lördagkväll. så jag grät en skvätt och sen fick det vara bra! 


jag och sambo fixade oss och vårt dricka, och drog iväg till rikard. hängde där med honom, linda och henrik. hade det sjukt gött, drack på tok för mycket och vinglade hem, fulla som kastruller strax efter två. (se, det funkar inte i plural. full som en kastrull x 2 då, eftersom vi var 2). 


hemma satt vi i köket. sambo försökte få i mig ett glas vatten medan hela min tillvaro snurrade otroligt mycket. jävla spanska b-vodka! den slog ut mig totalt. kvällens intag av baccardi, baileys och sourz hade inte så stor effekt men den där spanska vodkan? god damn! farliga grejer!


jag somnade vid köksbordet ett x antal gånger innan jag och sambo äntligen gick och la oss. men nu är jag vaken igen. jag mår alldeles för illa för att kunna sova. det är i tillfällen som dessa som man yttrar jag ska aldrig mera dricka, men man vet att det är en lögn. en fet jävla lögn. självklart kommer jag dricka, och många gånger till. jag bara önskar att man slapp den äckliga känslan efteråt. 


jag kan inte sluta gäspa. men varje gång jag gäspar, så är jag livrädd att jag ska kräkas. i don't like it! och till råga på allt så håller jag på att frysa ihjäl!! inte ok!

Av nela karlsson - 29 januari 2011 19:58

för ett ögonblick, slutade mitt hjärta att slå. 


många av mina vänner har flyttat. både till när och fjärran. en av dem har flyttat över atlanten, och alldeles nyss hade jag hamnat på en blogg. bloggen tillhörde min kompis mamma. jag läste om hennes saknad. hur hon gick sönder inombords när hennes kära dotter, efter en kort hemvända, åkte tillbaka till sitt nya hem. tanken slog mig att.. om inte allt för länge, så kommer även jag flytta. inte till grannstaden, inte till södra sverige utan över atlanten. 


och jag har varit medveten om att denna flytt och jag har varit exhalterad och lycklig. jag längtar efter denna flytt. efter erfarenheten och efter upplevelsen! men jag har också våndats något så otroligt. mest för allt jag lämnar här. mina fina och alldeles underbara vänner. jag älskar er så otroligt mycket, varenda en av er! det är ni som, till stor del, har format mig. och utan er hade jag inte varit den jag är idag.


men allra mest älskar jag så klart mor. min älskade lilla mor! hur ska jag klara mig utan dig? hjärtat hoppar över några slag när jag tänker på dagen då jag ska lämna dig för att sätta mig på planet som ska ta mig över atlanten. och just när jag tänker på allt jag lämnar, så blir jag plötsligt en väldigt liten och bräcklig flicka. en flicka som är rädd,inte vill vara ensam och inte vill lämna mor. 


herre min gud.. varenda gång jag kramar henne, känns det som om våran tid bara flyger förbi. min älskade lilla mamma.. för allt du har gjort, och för allt du gör för mig, är jag evigt tacksam! jag ska älska dig tills hjärtat slutar slå!

Av nela karlsson - 29 januari 2011 19:03

shit pommesfrites! snart är det februari! snart blir jag lämnad av min kära sambo! kul för henne - mindre kul för mig!


igår fick jag äntligen träffa min erna, efter så många inställda träffar! åh! vi hade en himla mysig kväll. även söta emina hängde med oss innan hon kilade vidare på andra festligheter! erna, jag och daniel hade en himla trevlig kväll!


imorse luktade jag värre än en askkopp så det var duschen som var prio 1. sen åkte jag till anna-karin. jag och hon och hennes kusin skulle nämligen åka iväg till holmsund och titta på äckliga reptiler. efter det blev jag bjuden på fika och sen åkte vi hem. hem till anna-karin alltså. jag och min söta hjälptes åt att laga mat och sen efter maten drack vi himla gott te. det gör man förvisso alltid hos anna-karin! 


en sak som hände idag, som jag förmodligen kommer minnas livet ut är att jag fick känna mini (jag har självmant döpt en av deras tvillingar till det) sparka. shit vilken upplevelse! verkligen helt obeskrivlig! lilla mini, tack för att jag fick känna din lilla spark idag! ♥ 


ikväll ska jag och min kära sambo umgås. dricka gott och lägga ansiktsmask och ja.. bara hänga och njuta av varandras sällskap och av den lilla sambo-tid vi har kvar. min sambo och jag! ♥

Av nela karlsson - 27 januari 2011 18:17

jag vill tacka gud och min lyckliga stjärna för att den här dagen är slut! så mycket press det har varit, fram tills idag. herre min gud! det känns som om en stor sten har försvunnit från mina axlar.


åkte till skolan strax innan åtta för att hinna gå igenom mina artiklar. gruppen kom halv nio och vi började jobba. tio befann vi oss på barnens hus och gjorde vår fältstudie. sen tillbaka till skolan för att sammanställa både fältstudien och våra artiklar. halv tolv lämnade jag gruppen och stack iväg till jobbet. det var mycket som skulle  hinnas på väldigt kort tid. 


jag och adam fixade maten och micaela tog emot vår moderator. hon fixade även bord till hörsalen så att debatten kunde köra igång. jag var sjukt paranoid att ingen skulle dyka upp men.. guess what? det gick totalt över min förväntan! och jag är så lycklig att vi med så kort varsel lyckades få till ett jävligt schysst event! 


sen återvände jag till min grupp. jag kunde pusta ut lite, käka lite och sen var jag människa igen. puuh! efter hemkomst har jag suttit och renskrivit det gruppen har gjort idag. jag ansåg att jag borde renskriva eftersom jag liksom lämnade gruppen för att jobba. och jag vill inte ha på mitt samvete att någon annan gör mitt jobb och jag bara glider på en räkmacka! nej nej nej! jag kan i alla fall renskriva liksom. och nu är det äntligen färdigt! 


alltså.. imorgon när vi är färdiga, kommer jag kyssa marken utanför beteendevetarhuset! jag kommer kanske gråta glädjetårar! jag kommer vara så jävla lycklig över att få åka hem och.. sova!! jag har absolut ingen ork kvar i kroppen. jag går på tomgång nu! helt seriöst!


igår skulle jag träffa erna och emina. gjorde jag det? nope. varför? jo för att jag somnade! jag somnar liksom.. vid 21 eller 22, eftersom jag inte klarar av att hålla ögonen öppna mer. kroppen bara säckar ihop. men nu till helgen får jag andas ut lite i alla fall! har bara grejer att läsa men.. that's it! och läsa kan man göra medan man ligger i sängen liksom! gött liv! jag tänker ligga i min säng hela helgen! (okej inte hela helgen men större delen av helgen!)


föresten.. jag tror att min sambo kommer hem ikväll? är det torsdag idag? eller?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards