life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under december 2011

Av nela karlsson - 31 december 2011 17:15

2011 har bara flugit förbi och jag tänkte köra en kort resumé av vad 2011 har bjudit på:

- jag jobbade som event ansvarig vid umeå universitet för headhunt

-  jag tog mig igenom socialpsykologin levande och med bra betyg

- jag fick säga hejdå till en och annan kär vän. en drog till grekland för jobb, en drog till orsa/falun/uppsala för att bli mamma åt två små underverk. en drog till stockholm för att leva livet.. 

- jag fick fira att min bror fick ett stipendium och skulle flytta till italien för att studera vidare.

- jag åkte till stockholm och fick ett visum för usa

- jag packade väskan och flyttade tvärs över atlanten - till the empire city, the city so nice they named it twice - NEW YORK! 

- jag förlorade en vän.

- jag har träffat alldeles underbara människor och skapat både vänner och minnen för livet!


sådär.. hann ju med ganska mycket under 2011! nu ska vi ta 2012 med storm! snart åker festblåsan på och sen rullar tåget in till nyc för att skåla in det nya året! GOTT NYTT 2012!! 


//


2011 just flew by and I am going to write a short resume of what this year was like for me:

- I worked as an event manager for the university of umeå

- I passed social psychology alive and with good grades

- I had to say goodbye to a few close friends. one moved to greece, another one to orsa/falun/uppsala to become a mom of two. a third one moved to stockholm to live the good life.

- I got to celebrate my brother who got a schoolarship and moved to rome for studies

- I went to stockholm to get a visa

- I packed my bag and moved across the atlantic ocean - to the empire city, the city so nice they named it twice - NEW YORK! 

- I lost a friend.

- I met wonderful people and made friends and memories for life!


2011 was a year full of happieness and great expectations! let's hope 2012 will be as good or maybe even better! soon the party dress goes on and the train will take us to nyc to ring in 2012! HAPPY NEW YEAR!!! 


Av nela karlsson - 31 december 2011 00:04


ja imorgon är det nyårsafton. slutet på 2011 och början på 2012. och om någon undrar vad vi ska göra här i new york så kan jag glatt tala om för er att jag och mina kära kamrater börjar förfesta vid 6 pm (dvs tolvslaget i svea) i en lägenhet på manhattan. sen har vi ett fripass till i stort sett varenda klubb i NYC. vi kommer nog hålla oss så långt ifrån time square som möjligt då det beräknas vara närmare 2 millioner pers där imorgon. efter en hel natts klubbande blir det efterfest och sen ska vi rulla hemåt till våran kära långa ö. vi ska alltså köra all in imorgon! hurra! go big or go home som vi brukar säga! och imorgon kväll går vi verkligen big! crazy bananas! ikväll kör vi lugna puckar - lite starbuckshäng bara. liksom ladda batterierna inför morgondagen! 


//


so tomorrow is new years eve. the end of 2011 and the beginning of 2012. and if anybody wonders how we are celebrating here in new york I can inform you that we are going to start the pre-party around 6 pm in an appartment in manhattan. then some clubbing and then an after-party. one thing is sure - we are not going anywhere near time square. according to the news it's probably going to be about 2 million people there so yeah.. nothing we felt like doing. crazy bananas! but tonight it's smooth sailing - we are just going to hang out at starbucks and charge our batteries for tomorrow!

Av nela karlsson - 29 december 2011 03:19

idag hände det äntligen - jag och martin drog iväg till roosevelt fields och hittade våra nyårs-outfits! jag kan bara säga att jag kommer glittra likt en disco-kula på -70 talet! till och med mina naglar kommer målas med ett glittrigt nagellack! tjoho! känns hur bra som helst! nu är jag redo för att skåla in det nya året!


//


today it finally happened - me and martin went to roosevelt fields and got our outfits for the new year. I will sparkle like a disco ball back in the -70ies. even my nails will sparkle! it feels nice and I am ready to toast in the new year now!

Av nela karlsson - 27 december 2011 16:17

som bekant så har ju amerikanarna gjort en egen version av män som hatar kvinnor och döpt den till the girl with the dragon tattoo. jag har aldrig varit speciellt förtjust i svenska filmer men när det gäller milleniumtrilogin så kan jag ärligt säga att jag var väldigt imponerad. där gjorde sverige ett riktigt bra jobb och producerade tre riktigt schyssta rullar! 


sen kommer vi då till den amerikanska versionen.. och min dom lyder som följer: inte helt imponerande faktiskt. och anledningen till det är att filmen i princip är en kopia av den svenska fast alla pratar engelska med någon påhittad svensk brytning.


vissa delar har ändrats/lagts till men det är inte något märkvärdigt faktiskt. det som irriterade mig mest var nog språket tror jag. sverige invaderas av amerikaner som är där för att spela in en film men alla karaktärerna har ju kvar sina konstiga svenska namn så som hans-erik eller harriet. guess what? amerikaner kan inte uttala dessa namn. inte heller kan de uttala namnet rickard eller mikael. för att inte tala om att varje gång någon kommer in någonstans så säger de "hej", när de får något säger de "tack" och när de skålar säger de "skål". varför? om de ändå pratar engelska i resten av filmen, varför ska vissa delar vara på svenska? svenska som amerikaner inte ens kan uttala. visst, hade det inte funnits en svensk version utan om det här var den första och enda versionen jag hade sett så hade jag nog gillat den skarpt, men just nu så nådde den inte riktigt hela vägen.. tyvärr. 


om en dryg halvtimme kommer martin och hämtar mig - vi ska åka till gymmet.. igen. efter gymmet ska vi åka till roosevelt fields för att leta efter nyårs-outfits! 


//


as everybody knows, america decided to make their own version of män som hatar kvinnor and named it the girl with the dragon tattoo. I was never a huge fan of swedish movies in general but in all honesty I think that the swedish versions of the millenium-triology came out great. 


and then I watched the american version and I was.. not quite impressed to be honest. the movie is almost exactly a replica of the swedish version but here everybody are speaking english.


there are a few things that are different and new but in general, most of it was exactly the same. the thing that annoyes me the most is probably the language. the americans came to sweden to shoot a movie but everybody are speaking english  with a made-up swedish accent and all the names are swedish. guess what? americans can't really pronounce names like hans-erik and harriet. neither can they prononuce names like mikael and rickard.  and then they have all this swedish words there like "hej", "tack" and "skål", and I don't really understand why. if they speak english during the rest of the movie, then they should just stick to it and not add some swedish. just plain wierd. and I guess that if there wasn't a swedish version and if this was the one and only movie I've seen, I would have been very impressed. but right now.. I'm not. 


martin is picking me up soon - we are going to the gym.. again. and after the gym we are going to roosevelt fielts to look for new years eve-outfits! 


Av nela karlsson - 27 december 2011 01:25

hade en jättefin dag igår.. hur mysigt som helst. och jag fick så himla fina saker! jag är verkligen lyckligt lottad! jag och martin åt så himla mycket mat att vi satt som två gravida kvinnor och klappade varsin mage. avslutade kvällen med att vi satt på mitt rum och kollade knäppa klipp på youtube!


idag drog vi till gymmet för att försöka bränna bort i alla fall lite av det vi hivade i oss igår. jag hatar verkligen att vara där och svettas och pressa och ha så ont så att både armar och ben darrar - men gud så fint det är att komma därifrån! och vad duktig man känner sig! 


ikväll ska vi på bio och kolla in den amerikanska versionen av män som hatar kvinnor. 


//


 

//


we had such a nice day yesterday and I got so wonderful things - I am so happy and so blessed! me and martin ate so much that we basically couldn't breathe. ended the night by sitting in my room, watching silly clips on youtube. 


today we dragged our asses to the gym to try to burn off at least something of everything we ate yesterday. I really hate going to the gym but I love getting out of there and feeling good about myself!


tonight we are going to the movies to see the american version of the girl with the dragon tattoo.

Av nela karlsson - 25 december 2011 05:39

alla som känner mig vet att min musik-gud är ingen mindre än dino merlin. det finns helt enkelt ingen bättre när det kommer till musik än just dino. men en annan som ligger varmt om hjärtat är självklart zeljko joksimovic. alldeles underbar och speciellt tillsammans med halid beslic! ååh! jag skulle kunna lyssna på den här låten tills jag blir alldeles yr! ♥ 


everybody who knows me, knows that my music-god is dino merlin. there is no one better than him. but another musician that I keep close to my heart is zeljko joksimovic. he is amazing.. and this song with halid beslic I could listen to until I get all dizzy! ♥

Av nela karlsson - 24 december 2011 21:49

mina älskade där hemma, jag önskar er en god jul! att ni har det alldeles underbart, att ni äter underbart god julmat och att ni njuter och tar vara på varandra! 


det här året är annorlunda. det här året firar jag inte jul hemma i sverige med min familj, och jag firar inte jul i älskade egypten heller- nej i år firar jag jul i usa. i år firar jag jul i new york! älskade älskade new york! bara min familj som saknas och sen hade allting varit alldeles perfekt! men de kommer ju.. om 57 dagar! gud, jag kan tjuta av ren och skär lycka! jag hade inte kunnat önska mig en bättre julklapp!!


återigen vill jag passa på att önska alla mina älskade där hemma en god jul här från andra sidan atlanten! jag kan tyvärr inte besvara era fina sms men jag har inte glömt er! jag bär med er i hjärtat och passar på att via bloggen och facebook att önska er allt det fina som ni önskar mig! jag älskar er, varenda en av er! tack för att ni finns!! ♥


//


to all my lovely once back home.. I wish you a merry merry christmas! I hope you have a wonderfull christmas filled with love and joy! that you enjoy your time, your food and each other! 


for me, this year is different. I am not home in sweden with my family nor am I in my beloved egypt. no this year I am spending christmas in the us - in my beloved new york! the only thing missing is my family but then again - they are coming in just.. 57 days and I am so happy I can't even begin to explain it! I couldn't wish for a better christmas present! 


yet again I want to wish all my lovely once a merry christmas! unfortunately I can't answer all of your texts from across the atlantic ocean but I will try to reach out to as many of you as possible through the blog and facebook. I love you all so so much and I am so blessed to have you in my life! and I wish all of you the best - and all the wonderful things you all wish for me! ♥

Av nela karlsson - 24 december 2011 00:45

gud vad jag är lycklig idag! åkte iväg till gymmet imorse och pressade som fan! gud vad jag ville dö flera gånger om! och gud vad svetten rann.. som en gris svettades jag! puuh! beach 2012, nu jävlar!!


och efter en snabb lunch med mina kompisar kommer jag hem, duschar och drar sen igång skype. mamma väntar på mig och har en överraskning - hon och bror kommer och hälsar på mig! alltså fattar ni? min familj kommer och hälsar på mig här i new york! om.. 58 dagar landar de! gud vad jag är lycklig! jag smäller nästan av av ren och skär lycka! 


mamma och bror, jag älskar er så mycket! och jag är världens lyckligaste för att ni kommer och för att jag, efter nästan 7 månader utan er, äntligen ska få krama er igen! och för att jag äntligen ska få visa er mitt älskade new york! ♥ ♥ ♥ ♥


//


oh god - I am so happy today! went to the gym this morning. wanted to die probably like a million times and I really worked hard! beach 2012, here I come!


and after a quick lunch with my friends I went home, took a shower and then went online on skype. my mom was waiting for me and she had a surprise for me - she and my brother are coming to visit me! can you believe it? my family is coming to new york to visit me! in just 58 days they will be here! I am so happy I could just die!


mom and brother, I love you so so much and I am so happy that you are coming and that I, after almost 7 months without you, will finally get to see you and hug you again! and that I will finally be able to show you my beloved new york! ♥ ♥ ♥

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards