life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under mars 2011

Av nela karlsson - 31 mars 2011 23:22

okej.. jag läste just om mig själv i en blogg. och för första gången tänker jag inte vara diskret eller censurerad på något sätt. jag har en vän vid namn rikard. jag tycker att han är ett svin. och det har jag tyckt i en evighet. och han vet precis vad jag tycker om honom. 


jag har alltid varit ärlig mot rikard eftersom jag antog att han värderade min ärlighet. för ett tag sen hade rikard ett förhållande. under sitt förhållande var rikard otrogen mot sin flickvän i över ett års tid och jag visste om det. jag tyckte synd om hans flickvän och jag gav mig själv extrem ångest eftersom jag inte på något sätt försökte kontakta henne för att försöka rädda henne från ett sånt vidrigt förhållande som hon hade med rikard. ett förhållande som var byggt på rena och skära lögner.


för inte så länge sen blev de tillsammans igen. inte efter att hon gav honom en ny chans utan efter att han gav henne en ny chans. de är nu ett par och tydligen är han en trogen man nu. yeah, keep telling yourself that, darling!


hur som helst.. elin var med på tv i måndags. rikard skickade ett sms åt mig och skrev om hennes stora tv-debut. som den trogna vän jag är, satt inte bara jag utan hela min familj samt min sambo och hejade på elin! jag lovar och svär! vi satt och hejade! för varje fråga hon svarade rätt på, jublade vi och sa "kom igen elin!"


efteråt får jag ett sms av rikard. i smset undrar han vad jag tyckte om elin och hennes prestation. jag svarade att hon var jätteduktig och jättesöt. däremot får hon lite minus för de fula glasögonen. och ja, de var fula! svinfula om jag ska vara ärlig!


rikard svarade med "elaka nela!" och jag svarade "förlåt men jag trodde att du uppskattade min ärlighet." och det här, mina kära vänner är en av de egenskaper jag besitter. jag är brutalt ärlig. jag är den människan som inte kommer ljuga dig rakt i ansiktet och säga "vilken snygg tröja du har" om jag faktiskt inte tycker det. om du frågar om min ärliga åsikt så är det precis vad du kommer att få! sen om mitt svar betyder något för dig eller inte, det skiter jag fullständigt i! du frågade om min åsikt och ja, jag antar att jag är berättigad att ha den åsikten eftersom jag ju bor i ett fritt land!


nu ikväll läser jag elins blogg och vad står där? jo följande "Rikard fick ett sms från en "tjejkompis" efter att programmet var slut i måndags. Där stod det;Hon är söt. Minus för de fula glasögonen


I fallet med Rikards tjejkompis blev jag rätt och slätt förbannad. Inte av den anledningen att hon tyckte att mina glasögon var fula, det får hon för all del tycka, utan att hon var så jävla korkad att hon skrev det i ett sms till min pojkvän."


och kära elin.. jag ska nu besvara din fina sågning. 

1. din pojkvän känner mig förmodligen bättre än vad han faktiskt har vågat erkänna för dig. därav borde han också veta att jag kommer vara inget annat än ärlig mot honom, oavsett vad det gäller.

2. jag tycker inte alls att det var korkat att skriva det i ett sms till din pojkvän. jag tycker att det är en väldigt tydlig bild av mig som person! faktum är att jag faktiskt hade kunnat skicka ett sms till dig med precis samma text! och om du inte bryr dig om min åsikt, varför lägger du ens ner tid på att skriva om den i din blogg? om jag bara är en av rikards "tjejkompisar", varför blir då så jävla påverkad av min åsikt?


och det intressanta här är att jag faktiskt tyckte synd om dig i början. jag tyckte att det var synd att en tjej som verkade så bra som du, hade ett sånt svin till pojkvän. men nu tycker jag inte alls synd om dig längre. nej det gör jag faktiskt inte. någon lärde mig för länge sen "själv göra, själv ha" och det får du av mig. som du bäddar får du ligga. jag hoppas att du och svinet rikard blir jävligt lyckliga tillsammans!

Av nela karlsson - 31 mars 2011 16:41

pirr pirr pirr i magen! det är så mycket som jag vill just nu, att det bara pirrar i hela magen. att det pirrar beror främst på att jag hade blivit alldeles för überlycklig om det faktiskt gick att kombinera ihop så som jag vill!


1. jag vill åka ner till sthlm och fixa mitt visum för usa.
2. jag vill åka till örebro och hälsa på älskade suada.
3. jag vill åka till norrköping med suada för att se älskade dino!!!!!!

4. jag vill åka till ulricehamn för att hälsa på min älskade fina a.


det hade varit alldeles för underbart om det här gick att kombinera så att det funkade för alla ovanstående parter, samt med min ekonomi. men.. jag har svårt att tro att det kommer att hålla. jag är trotts allt väldigt fattig och behöver spara varenda krona till min flytt. jag har även insett att jag aldrig kommer ha råd att köpa mig en kamera i födelsedagspresent så ja.. jag får skippa det helt enkelt. det gäller att prioritera. och just nu prioriterar jag en resa söderut + konsert + återträff med älskade vänner mer än en kamera.


gud.. om jag ändå vore lite rikare..

Av nela karlsson - 30 mars 2011 23:15

idag har solen skinit precis hela dan! jag och mikkan tänkte faktiskt vara ambitiösa och skotta fram uteplatsen så att vi kunde sitta där ute och lapa sol. istället gick vi en prommis ner till universitetet. jag skulle förbi mitt jobb och hämta lite affischer som skulle hängas runt om på universitetsområdet, och mikkan skulle lämna lite papper till sin lärare eller handledare eller studierektor eller ja.. någon människa.


min bror promenerade ner till campus från ålidhem och så fick han vara mitt sällskap hem när mikkan skulle vidare. så jag fick himla mycket motion idag och även frisk luft och sol. men gissa vad? jo jag har återigen lyckats få skavsår.. under fötterna. och nej, jag vet inte hur jag lyckas! men ont gör det. man kan dra slutsatsen att mina fötter inte riktigt gillar långa promenader. men det skiter jag i, för jag tänker promenera när jag vill, och hur länge jag vill!


har även fått en hel del jobb gjort idag, så det känns väldigt skönt att inte ha så mycket som hänger över mig. har suttit och väntat på samtal från usa hela kvällen men det har inte kommit. antar att det kanske kommer imorgon istället. har även hunnit läsa ännu mera papper inför flytten. har en hel bok som jag borde läsa egentligen. det är tydligen väldigt mycket man behöver veta innan man flyttar tvärs över atlanten. ah, well.. what to do?


nu ska jag dricka upp mitt te och sen ska jag gå och lägga mig. kanske ska jag läsa på ännu mer? eller så ska jag bara sova!

Av nela karlsson - 30 mars 2011 13:19

slog just upp facebook och fick läsa en sån fin fin fin nyhet! min fina underbara anna-karin och hennes älskade jon fick igår sina små underverk. en flicka och en pojke blev det! gud! det är inte ens mina barn men det är en big deal för mig ändå! jag är så lycklig så lycklig - för deras skull! jag vet att de små trollen var så efterlängtade och nu har de äntligen kommit ut! tack gode gud!


har mycket att fixa idag och ikväll väntar ett samtal från usa. men nu är jag ju bara überlycklig att två små underverk har kommit till världen! hurra hurra hurra!! ♥

Av nela karlsson - 29 mars 2011 19:22

nu har jag precis kommit hem. var förbi veronica en snabbis och busade med flickorna, och sen styrde jag min kos mot coop på jakten efter olivolja till mitt stackars hår. nu har jag bestämt mig att jag ska vara jättejättejättesnäll mot mitt hår. jag ska verkligen undvika hårtork och plattång så mycket jag bara kan! och jag lovar att jag ska försöka toppa håret varannan månad!
 

lovade lite bilder tidigare och här kommer de..

  så här jättelångt var det innan. (jättelångt och jätteslitet alltså!)


 

så här ser det ut nu. det är rakt och jag har lugg och ja.. kort hår. eller ja, kort för att vara jag. långt för att vara människor som vanligtvis har kortare hår än mig.

Av nela karlsson - 29 mars 2011 17:21

oh lord! nu är det klippt! klipp klipp klipp och så var det färdigt.


världens bästa jenny klippte mig, och 300 papp senare så var jag färdig. när hon fick syn på mitt hår så himlade hon bara med ögonen och bad mig att inte ha ihjäl henne för det hon skulle klippa bort. jag bad till gud att det inte skulle bli för kort och försäkrade jenny att det inte är hennes fel att mitt hår är så slitet och trasigt. 


tog en bild precis innan jag klippte, på mitt långa långa långa hår. ska ta en bild på mitt korta hår lite senare och lägga ut. jag måste ju dokumentera skillnaden. för hon klippte bort så himla mycket men.. det är fortfarande relativt långt. alltså inte så fasligt kort som jag trodde att det skulle bli. tack gode gud.


sen åkte jag till skolan. köpte kaffe som jag sen drack i solskenet i väntan på att föreläsningen skulle börja. efter den otroligt otroligt tråkiga föreläsningen så åkte jag och söta johanna ner till stan. hon hämtade ut biljetter och köpte fina blommor och en vad på åhléns. jag ville köpa fina blommor till mor och jag ville köpa massa annat fint men jag gjorde det inte. jag måste verkligen spara spara spara. jag vill ge mig själv en kamera i födelsedagspresent. och det är ju faktiskt inte så länge kvar tills jag fyller år!


nu ska jag iväg till coop och handla olivolja. enligt jenny skulle det vara bästa botemedlet för mitt förjävligt torra hår. hon sa att inga inpackningar i världen är så bra som olivolja! jag får lita på henne!

Av nela karlsson - 29 mars 2011 10:07

waaah! panik börjar infinna sig i mitt lilla huvud. klippa eller inte klippa? fuuck!


grejen är att.. om jag klipper nu så kanske det hinner växa lite innan jag flyttar till usa. och då kan jag ha både långt och fint hår när jag flyttar dit. annars kommer jag ha långt och jävligt slitet hår, och det låter inte så jävla lockande faktiskt. 


nåja.. nästa gång jag uppdaterar får vi väl se om jag gjorde det eller inte. nu ska jag jobba lite och sen ska jag åka. ha en bra dag!

Av nela karlsson - 29 mars 2011 00:24

förändringens tid är inne.. eller?


imorgon när jag vaknar ska jag fixa frukost och sen kanske jag ska göra något som tar emot så jäkla mycket men som ändå måste göras. jag ska kanske klippa håret. och detta gör jag enbart för att mitt hår är så kluvet och trasigt nu så att det inte ser bra ut för fem öre. och jag vill verkligen att mitt hår ska se bra ut! så därför måste jag göra det där klippet. men.. jag vågar inte riktigt. jag är jätterädd att det ska bli alldeles för kort och att jag ska gråta som ett litet barn. för.. det är precis vad jag kommer att göra. 


och förutom att jag kanske ska klippa håret imorgon så funderar jag på att göra en väldigt wild and crazy grej. jag har förvisso funderar på att göra denna wild and crazy grejen såå länge men jag undrar om det bara är dags att sluta fundera så jäkla mycket och istället bara köra all in?


puuh! morgondagen har inte ens börjat men jag börjar oroa mig redan. jag och mitt hår är liksom såhääär tighta! its a big thing for me! nåja.. återstår att se om jag gör något eller inte. förr eller senare måste jag ju klippa det. frågan är bara om jag är tillräckligt redo att göra det just imorgon?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards