life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juli 2009

Av nela karlsson - 31 juli 2009 23:43

jag vet inte varför men all den känsla jag en gång hade när jag skrev, är totalt borta. mina inlägg nuförtiden är så blanka.. så känslolösa och tomma. jag gillar det verkligen inte!


förut skrev jag alltid inlägg som var fulla med känslor, både bra och dåliga. nu är det bara värdelösa inlägg om vad jag har gjort och vad jag ska göra. hur ska jag hitta tillbaks till de känslor jag brukade vara så duktig på att få ner? 


jag känner att jag har på tok för mycket inom mig nu.. både bra och dåligt, och jag vill få ut det.. men det är nästan som om jag har glömt bort hur man gör. jag har ju alltid älskat att skriva och någonstans har det varit en bra räddning.. att få skriva av sig. vad hände?


går jag bakåt i bloggen så inser jag också var någonstans mina inlägg började bli tomma och meningslösa. jag inser också att "du" är en av de största anledningarna till varför jag slutade skriva så som jag en gång gjorde. jag kände att jag blottade för mycket av mig själv och av min själ, och när du försvann, ville jag inte dela med mig lika mycket som förut, därav de totalt värdelösa inläggen som egentligen inte fyller något syfte alls mer än att skriva ner vad jag har gjort och inte gjort. 


vad som fick mig att öppna ögonen var en konversation tidigare ikväll. m.. sa att jag hade förändrats och att jag inte var lika öppen längre. att det märktes att jag höll vissa saker inom mig istället för att släppa ut det. och jag insåg att han hade rätt! jag måste i alla fall få tillbaks lite känsla i det jag skriver, annars kommer det fortsätta vara värdelöst! samtidigt så vet jag inte om jag vill blotta allt, här. återigen väcks tanken om en ny blogg.. en otroligt privat och otroligt.. naken blogg. en blogg som kommer blotta precis varenda tanke som passerar mig, på gott och ont!

Av nela karlsson - 29 juli 2009 18:04

underbart! jag är ledig och solen har gassat på, hela dagen! kan det bli bättre? i dont thiiiink so!


nackdelen med att inte jobba (förutom att inte tjäna pengar alltså), är att jag inte har någon koll på dagarna, what so ever! är helt lost! vad är det idag tillexempel? onsdag? torsdag? söndag?


hur som helst så måste jag in till stan imorgon och hitta något fint till sofia, min kära vän som flyttar. åh! det känns lika tråkigt varje gång jag tänker på det, samtidigt som jag är väldigt stolt över henne och vet att hon är lycklig, och då blir jag lycklig för hennes skull! frågan är bara.. what is a good "going away"-gift? om någon har förslag så tipsa mig gärna!


idag såg jag, bror och helena wanted med angelina jolie och james mcavoy. cpfilm men ändå helt okej. dock har den ingenting att sätta emot benjamin buttons!

Av nela karlsson - 28 juli 2009 20:46

yes, idag blev det äntligen av! ny stereo och ny antenn på bilen! underbaaaaart! åh! vad lycklig jag är nu, varje gång jag sätter mig i bilen och ser en fungerande stereo!


har för övrigt slösat sjukt mycket pengar idag. lite drygt fyra tusen för att vara mer exakt. tre tusen gick på stereon, antennen och monteringen, och de resterande pengarna gick så klart på kläder och skor! köpte två par svarta jeans, en bolero och två par skor! i feel crazy men jag kände att jag behövde det!


de nya jeansen var fabulous! i feel so pretty in them! nu är det bara att fixa håret så är jag fit for fight, eller något! 


ikväll är det äntligen sytycd.. gissa vem som ska kolla och njuta av varenda sekund?

Av nela karlsson - 27 juli 2009 21:12

det är skönt att vara ledig lite! idag var min första lediga måndag sen jag började jobba, den 1a juni. snacka om underbar känsla! ååh!


har inte gjort mycket idag faktiskt. tvättade kläder och sen såg jag the curious case of benjamin buttons. har du inte sett den borde du göra det! himla himla bra film! ahh! i loved it! okej, den är nästan tre timmar lång och skapligt seg i början men sen blir den ju så värd det!


och kate blanchett är bara så otroligt vacker! och även brad pitt blir lite av en favorit i den här filmen! ååh! se den!!!

Av nela karlsson - 26 juli 2009 15:53

vilken dag! första gången jag sätter mig ner sen jag klev upp, sex imorse! god damn!


last night was fun men det var mindre kul att kliva upp idag. en aning bakis, körde jag mami till jobbet, kom hem och bytte om och sen for jag iväg för att träna. kom hem, och duschade och sen började jag och bror städa. städade hela huset! så nu är det rent och fint och fräscht! underbart!


sen åkte vi och handla lite, och sen spelade vi badminton i solskenet! underbart var det! men efteråt var det nödvändigt med en till dusch! och nu fick jag som sagt äntligen sätta mig ner! så sköööönt!


vet fortfarande inte om jag jobbar imorgon eller om jag är ledig! måste ta och ringa min chef eftersom han inte verkar ringa mig! cheers!

Av nela karlsson - 25 juli 2009 17:13

jobbade idag, och vem vet.. det kanske var min sista dag. får mest troligt veta imorgon om jag ska jobba något nästa vecka eller om jag äntligen är färdig nu!


för övrigt så är vädret totalt värdelöst och jag vill bara sova! men är det så att jag är ledig nästa vecka, och vädret är precis lika kasst som nu, kommer jag ha gott om tid att sova! skulle vara skönt att hinna vila lite innan skolan börjar!


ikväll ska jag nog inte göra något vettigt alls! vilket jag egentligen är ganska nöjd med! det är skönt att bara koppla av ibland!


no big change today. i wish it was though.. its a never ending story!

Av nela karlsson - 24 juli 2009 23:02

jag vill vara fri.. men jag vet att jag aldrig kommer bli det. så otroligt många tankar som kommer upp, varje kväll nuförtiden. jag vet inte vad jag vill.. en del av mig vill tillbaks och en del vill inte det! en del av mig vill ha den där kontrollen igen, som jag saknar så mycket, och en annan del av mig vill bara lägga allt skit bakom mig och gå vidare.


funderar på att fixa en ny blogg. en mer personlig, bara för mig. jag behöver skriva av mig, men ändå blir det så begränsat här, med tanke på att jag inte vill skriva allt här. här vill jag skriva de bra sakerna. här vill jag må bra!



if i was thinner, i know you would love me.
when i'm thin, nothing matters.
when i'm thin, i am perfect, and you.. will love me.

Av nela karlsson - 24 juli 2009 00:20

herregud vilket underbart band de där killarna utgör! i just can't get enough!


mmmh.. caleb followill!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards