life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under maj 2010

Av nela karlsson - 31 maj 2010 14:54


"look into my eyes and come on closer and make me immortal with a kiss.." <3


åh, det finns så mycket jag vill berätta för dig, kära blogg.. men inte riktigt än.

Av nela karlsson - 31 maj 2010 00:45

detta är kanske världens bästa låt just nu! i love it! <3


blä vad jag har varit kass med uppdatering här - förlåt!


det har hänt en del sen jag skrev här sist och den största grejen är väl att jag är färdig med skolan - i alla fall för den här terminen! jag är färdig!!!!!!


detta gör mig så otroligt lycklig att jag skulle kunna grina, day in and day out! gud vilken börda som har försvunnit från mina axlar! jag är lycklig! det känns som om det var en evighet sen jag var så här lycklig!


sen så har eurovision song contest avgjorts och tyskland tog hem en värdig seger. jag blev smått förvånad över mig själv och hur många låtar jag faktiskt gillade i årets upplaga! och en av favoriterna var alltså tyskland - hurra för det!


imorgon är en ny dag och jag hoppas på solsken! är ledig en hel vecka innan jobbet börjar så jag ska passa på att andas och njuta och (förhoppningsvis) sola!

Av nela karlsson - 27 maj 2010 21:14

duktigt jobbat, fröken karlsson!


idag har jag hunnit med:

º vattenprov

º två excel-dokument

º en powerpoint-presentation


jag kommer att sova sjukt gott i natt!

Av nela karlsson - 27 maj 2010 17:27

gud så obeskrivligt skönt det är att göra bort saker som länge har skjutits upp och givit konstant ångest! igår fick jag tillbaka vattenrapporten och jag hade fixat ett vg på den! idag var jag och gjorde bort provet och nu är geografikursen färdig! alltså.. färdig!! här snackar vi lycka! när den här veckan är färdig, kommer jag äntligen kunna andas ut! vilken underbar känsla! och sen är jag ledig en hel vecka innan sommarjobbet börjar - tack som fan!


    

som belöning till mig själv, åkte vi ner på stan och käkade lite slusk-mat och sen ner till café stations för en cafe latte. nom-nom!


nu är jag i alla fall hemma, har skickat iväg några mail och ska sätta mig med ännu mer skolarbete. blä! men.. ju mer jag gör bort nu, desto mindre saker har jag som ger mig ångest! jag måste bita ihop nu! bara.. tre dagar kvar!!!

Av nela karlsson - 26 maj 2010 10:15


åh så bra hon gör det, den där nelly! att låten sen är på portugisiska gör den bara ännu bättre!


igår tog jag tag i mig själv och gjorde färdigt min andra rapport och sen kunde jag känna hur en stor sten försvann från mina axlar! så obeskrivligt skönt! jag vet inte varför jag alltid utsätter mig själv för det - alltså att vänta till sista sekunden med att göra något. den ångesten jag går och känner inför det som ska göras färdigt, är verkligen inte värt det. däreomt är lyckan som kommer efteråt betydligt mer värt det. det kanske är därför jag alltid gör allt i sista sekunden? för att upppleva den där adrenalinkicken i slutet?


anyways, its over and done och jag är fortfarande lycklig, och stolt över mig själv!


idag fick jag äntligen påfyllning på mobilen och nu kan jag faktiskt besvara folks sms, och snart ska vi ut och handla och sen ska vi ner på stan och förbi optikern. ganska full rulle idag men jag hoppas att jag kommer hinna plugga lite innan imorgon! och solen har kikat fram, dock ytterst lite! men det är så mycket bättre än regn!

Av nela karlsson - 25 maj 2010 19:28

ibland blir jag så stolt över mig själv att jag skulle kunna skutta upp och ner och ner och upp! till exempel nu, när jag precis har skrivit färdigt min rapport och skickat in den! min sista rapport! hurra hurra, fyfan vad jag är bra!


jag var så omotiverat att göra de två rapporterna men sen så tog jag tag i mig själv, den ena skrev jag i söndags och den andra skrev jag idag! jag är så bra!!!!! jag älskar att veta att den där självdisciplinen faktiskt finns inombords!


tack gode gud! och ja.. tack till mig själv!


imorgon ska jag försöka få bort excel-dokumenten och plugga inför mitt vattenprov som jag har på torsdag. och sen.. när den här veckan är slut, då ska jag kyssa skolan adjö och så ska jag ta "sommarlov" - alltså jobba! men det sköna med jobb är att man går till jobbet, man gör sina timmar och sen kommer man hem = färdigt! plus att man får pengar också! skola är liksom: man går till skolan, har föreläsning, får läxor, kommer hem, måste plugga/göra läxorna, sen går man till skolan igen osv. ett hamsterhjul som inte tar slut. plus att man inte får i närheten så mycket pengar som man får när man jobbar. och de lilla pengar man får för att studera, ja dem måste man sen betala tillbaka (i vissa fall när t.ex csn har kommit på att de har gett en för mycket pengar en termin och kräver att man betalar tillbaka drygt 3200kr! fuck off!!!)


nåja.. jag är färdig med rapporterna! jag är så jävla bra just nu! jag surfar på en våg av adrenalin! hurra för mig!



Av nela karlsson - 25 maj 2010 12:48

blä blä blä vad det är tråkigt att plugga! jag borde verkligen bita ihop för att jag är så nära slutet nu, men jag tycks inte ha någon motivation alls! den ligger liksom på.. noll! eller kanske under noll?


har en rapport kvar att skriva, ett prov att plugga till och sen några excel-dokument att få ordning på.. det är i princip allt, och jag tar mig inte i kragen? jag är så dålig!


    


för att slippa plugga har jag ätit världens godaste frukost och sen fyllt i min kallender med sommarens jobb och lekt med lite bilder och kollat facebook och läst andra bloggar och skickat mail och gjort precis allt jag inte borde. blä! nu måste jag plugga.. jag måste!!!!! jävla skit!

Av nela karlsson - 23 maj 2010 11:51

oj vilken bra kväll det var igår! jag hade superkul, jag fick lyssna till mycket bra musik och se bra dansuppvisningar! happy happy happy!


försökte dessutom få med en gruppbild men det visade sig bli svårare än jag trodde. till slut fick vi ändå till det hyfsat. bad en äldre man fota oss och att ge någon en touch-mobil och be dem fota är inte det lättaste, tydligen.. han råkade klicka bort fotomenyn flera gånger men.. vi fick en fin bild i alla fall! åh! tack för igår, underbara människor! <3


                       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards