life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juli 2011

Av nela karlsson - 31 juli 2011 20:04

just nu hatar jag allt vad packning heter och innebär!!!!! jag blir så less att jag inte vet om jag ska skrika eller gråta!!!! jag var ju i princip färdigpackad. och sen ställer jag den jävla väskan på vågen och den visar 29 kg. well.. guess the fuck what? jag får bara ha 23 kg / väska. så jag kollar icelandairs hemsida. för väskor som väger 24-32 kg så smäller de på en övervikts-avgift på ca 550 spänn. inte sugen på att betala det. så ja, eftersom jag får checka in två väskor så packar jag över lite saker till den lilla väskan. så 21 kg på den stora och 8 kg på den lilla.. mmh, toppen! om det inte vore för den lilla detaljen att jag måste flyga från umeå till sthlm först. och där får jag minsann bara checka in ett bagage (eftersom jag ju reser inrikes). och ja, eftersom jag checkar in två bagage och inte ett så åker jag ändå på att betala extra. denna gång bara 200 spänn extra. yaay! 


bilen är nu avställd. det som återstår är att damsuga rummet och ja, duscha. sen är jag ta mig fan färdig! F Ä R D I G!! frågan är bara om jag kommer kunna somna sen? återstår att se. vet inte om jag kommer hinna uppdatera imorgon med tanke på att jag lämnar mitt hem redan kvart över åtta på morgonen. men jag kanske hinner med en update när jag är framme på skolan. kanske. 


//


right now I hate everything that has anything to do with packing!!!! don't know if I wanna scream or cry! I was done with my packing and then I put the damn bag on the scale and it said that the bag was 29 kg. well.. that's great except for the facts that I am allowed 23 kg/bag and yeah.. 2 bags to check in. according to icelandair, a bag that weights 24-32 kg will cost you like 55 euro for overweight.. a sum I am not willing to pay! so I get a smaller bag and re-pack a bit. 21 kg in the big bag and 8 kg in the small bag. great! problem solved!.. or is it? of course not! it wouldn't have been a problem if it was that easily solved. the thing is.. my first flight in the morning, the one from umeå to sthlm allows me to check in just one bag, and now I have two. or.. three if you count the handluggage. so I will have to pay extra anyways.. though instead of 55 euro (which is similar to 550 sek) I will only have to pay 200 sek. yaay!


the car has done it's last spin and is now in the garage. I am DONE with my stupid packing! the only thing left to do is to vacuum my room and take a shower! don't know if I will have time to update tomorrow since I leave so early in the morning. maybe I will have some time when I arrive at the school.. MAYBE! 

Av nela karlsson - 31 juli 2011 14:38

jup.. då har vi kommit till sista dagen i svea. hur sjukt är inte det? jag vet att jag påpekar det typ varje dag men alltså.. på riktigt. jag känner mig helt galen! jag har ingen ro i kroppen. jag har resfeber så det bara sjunger om det!!! imorgon vid den här tiden har planet lämnat arlanda och jag är på väg mot mitt nya liv. mitt nya liv i new york. det känns som en dröm! drömmer jag? kommer jag vakna upp imorgon och inse att det bara var en dröm?


idag har jag köpt ännu en vakumpåse, bara för att liksom. och sen har jag varit och tvättat bilen och sen städat den invärtes också. nu är den ren och fin, min lilla älskling. och den är parkerad i garaget och ikväll ska jag ställa av den. känns så overkligt! men den ska få vänta på mig här hemma..


har fått ett underbart radband av mor och bror. mina älsklingar! i april kommer de och hälsar på mig in the empire city. och då får vi kramas igen! idag ska vi njuta av att umgås och imorgon ska jag vara ledsen och börja sakna dem. men som sagt, i april får vi kramas igen! och det är det jag kommer gå och längta efter! mammas kramar! och ja, storebrors med för den delen! ♥


//


so.. the last day in sweden. it feels so wierd. I'm going crazy. can't sit and relax, not even for a minute. by this time tomorrow, the plane will already be flying me to new york! it feels like a dream.. am I dreaming? will I wake up tomorrow and realize that it was all just a very good dream?  


today I have bought another vacuum-bag, I have cleaned my car inside and out and parked it in the garage. there it will stand and wait for me until I return back home. 


mum and brother gave me a lovely rosary today. and in april we will see each other again. so today we will only enjoy our last day together and tomorrow I will be sad for leaving them but at days when I just miss them toooo much I will look forward to april! ♥

Av nela karlsson - 30 juli 2011 22:42

lite sen update idag men jag har varit ganska upptagen. har tvättat och handlat det sista och packat packat packat. vakuum-påsar är kanske det bästa som har uppfunnits! på bara några sekunder blir innehållet i påsen helt platt och på några sekunder frigörs kanske 1/3 utav utrymmet i väskan. helt underbart! 


nu ikväll har jag bara haft kvalitetstid med min familj, ätit körsbär och sett sytycd. imorgon vid den här tiden ska jag försöka sova men jag antar att jag kommer vara alldeles för pirrig för att lyckas med någon sömn. snart är det måndag! det pirrar till i magen bara jag tänker på det!


//


rather late update today due to me being rather busy. I've been doing some laundry and re-packing. vacuum-bags are probably the best things that ever were invented! in just seconds, a vacuum-bag helps you decrease 1/3 of the space in your bag! 


this evening I've had some quality time with my family, eating cherries and watching sytycd. tomorrow by this time I'm planning on being in bed and hopefully being able to get some sleep - though I'm not counting on it. monday soon!! iiiih! I really can't believe it!

Av nela karlsson - 29 juli 2011 21:23

vilken berg-och dalbana jag har hoppat på alltså.. det är liksom först när jag ser alla saker som hör till usa som bitarna sakta men säkert börjar falla på plats. först visumet och sen lite dollar och sen internationella körkortet och sen mitt rum som till hälften är nedpackat i min resväska och till hälften är nedpackat i kartonger. det är så tomt att det nästan ekar där inne nu.. 


jag är glad. så himla glad att jag faktiskt vågar göra det här - att jag vågar ta det stora klivet ut i den stora vida världen. jag är jätteglad över de fina människorna som jag redan har fått lära känna och jag är jätteglad över de möjligheter som erbjuds. jag vet att new york kommer bli underbart. jag vet att det kommer bli kanske ett av de bästa åren i hela mitt liv! jag vet att jag kommer att ha det så bra och det är jag alldeles överlycklig över!


men visst sjutton känns det i både hjärta och själ att lämna tryggheten och sina älskade fina här hemma. om jag på något sätt bara kunde samla all kärlek och trygghet i en liten ask som jag kunde bära med mig överallt så skulle jag ha gjort det - jag lovar! men ni finns kvar här och jag kommer att vara där. ni kommer alltid vara ett skype-samtal bort. och jag vet att när den enorma saknaden infinner sig så ska jag ringa någon av er, kanske fälla en tår över att jag saknar er så mycket att jag tror att hjärtat kommer gå sönder, och sen kommer ni säga att det kommer bli bra igen och jag kommer tro på er och sluta vara ledsen och istället vara överlycklig att just ni finns i mitt liv, och att just ni gör mig trygg och älskar mig för precis den jag är, oavsett var jag än i världen må befinna mig.


om 2½ timme är det 2 dagar kvar. det är helt ofattbart!


//


what an emotional rollercoaster I am riding at the moment! and it's all those things related to the us that slowly are making me realize that it is actually happening.. first the visa and then the dollars and then the international driving licence and then the fact that my room is half packed down in my bag and half packed down in cardboard boxes. it is so empty now that you can almost hear an echo.. 


and I am happy! I am so so happy that I actually dare to do this.. to take the big step out to the big big world! I am so happy for all the lovely people that I've already got to know and so happy for all the opportunities that are being given to me. I know that new york will be amazing and it'll probably be one of the best years of my entire life! I know I'm gonna have a wonderful time and I am more than happy about it!!


but of course my heart is breaking when I think about the facts that I have to leave all my loved once here.. if only I could collect all the love and safety that I get from my loved once and keep it in a small box that I could carry with me all the time - I promise I would! but you all will be here and I will be over there. you all will always be just a skype away! and I know that on days when I feel all that loneliness I will call one of you and cry and you will tell me that everything will be ok. and then I will stop crying and instead just be happy that I got you.. that all of you are by my side and love me, just the way I am - no matter wherever in the big big world I am.


in about.. 2½ hours it'll only be 2 days left! it's unbelievable!

Av nela karlsson - 29 juli 2011 12:14

jaa.. tre dagar kvar liksom. tiden går så fort så fort. har packt hela morgonen. rensat ur min garderob totalt. det enda som finns kvar är x antal plagg som jag ännu inte har bestämt mig om de ska med eller inte. resten har antingen packats ner eller så har det åkt till myrorna. skönt.. på något sätt - att liksom rensa. jag ska ju börja ett nytt liv om tre dagar.. då kan det vara skönt att rensa bort gammalt skit.


nu kommer mina fina snuttor emma och wilma hit. vi ska kramas en sista gång och säga hejdå! mina två små sötnosar!!


//


only three days left now! time goes by so so fast! I have been packing all morning. cleaning out my closet! the only stuff that are left there are a few outfits that I can't really decide on. the other stuff is either in my bag or gone to goodwill. it feels rather good to clean out the closet. out with the old shit and hello new life! 


now my little princesses, emma and wilma, are here to say goodbye.. I'm gonna miss them so much!!

Av nela karlsson - 28 juli 2011 20:56

jag älskar 80-talet!! // I love the 80s!!

Av nela karlsson - 28 juli 2011 11:02

återigen förvånas jag när jag ser hur lite dagar det är kvar.. galet!


i natt hände något som vanligtvis aldrig händer mig. jag kunde inte somna.. inte ens om mitt liv hade hängt på det. och alla som känner mig vet att jag i vanliga fall skulle kunna sova mig igenom precis vad som helst. hela mitt liv skulle jag kunna sova bort.. helt ärligt. men i natt, även fast ögonlocken var så tunga så gick det bara inte. jag lyckades inte komma till ro. det var alldeles för många tankar som bara snurrade likt en galen karusell.. det tog aldrig slut. jag lyckades kanske slumra till drygt 20 minuter eller så men sen låg jag där alldeles klarvaken och snurrade från rygg till sida, tillbaka till rygg, till den andra sidan, till mage, till sida, till rygg.. runt runt runt. ingenting tycktes hjälpa. därför är jag alldeles lealös och seg idag. huvudvärken från helvetet ska vi inte ens prata om. ska hinka kaffe och sen fortsätta packa. galet!


//


again and again I get so suprised when I see how few days I have left before my big journey. crazy!


last night something happened.. something that usually never happens to me. insomnia! I couldn't fall asleep not even if my own life depended on it. I couldn't manage to keep all those thoughts away from my head.. they were just spinning around and around, like a merry-go-round. even though my eyelids were oh so heavy I just couldn't find peace. so today I feel so slow. and I will not even mention the head ache from hell. well.. a cup of coffee and then I'll go back to my packing.

Av nela karlsson - 27 juli 2011 20:52

jag är fullständigt såld på denna underbara kille!! //

I love this amazing dude!!!


nu är fina linda här. jag har färgat hennes hår rött och det blev så himla fint! för tillfället ser vi uppdrag granskning.. hemskt att man i sverige kan bo i en sån sunkig och möglig lägenhet som är full med kackerlackor. jag ryser!


//


linda is here now! I have dyed her hair red and it looks soooooo good! at the moment we are watching a television show called "uppdrag granskning"/mission review. it is a very good show that discusses the problems that occur in our society. todays show was about moldy and disgusting apartments in the south of sweden. they are actually so disgusting that people have live cockroaches in their apartments. can't believe that this even can occur in sweden.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards