life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under augusti 2010

Av nela karlsson - 30 augusti 2010 19:52

back to school today! det var bra! vi är ungefär 15 pers i min klass, där enbart jag och en annan kille är fristående kursare. de andra går program och läser kursen för att den ingår som en del i deras utbildning.


kursen är på två moment som man läser efter varann, och vårt första moment är; psykologiska perspektivet - individ och grupp och moment två är; sociologiska perspektivet - organisation och ledarskap. idag fick vi första uppgiften. ett kort pm på 2-4 A4 där man ska beskriva bra och dåligt värdskap. känns verkligen som om jag har valt rätt kurs eftersom vi idag hade en föreläsning om just värdskap och upplevelser och det är ju det jag vill syssla med senare i livet också, så jag är på rätt spår!


kurslitteraturen är ju sinnessjukt dyr och idag har jag fått tag i 1/3 av den i alla fall. bättre än ingenting!


nu ska jag baka en kaka och lyssna på rihannas och eminems senaste, love the way you lie. och, by the way.. min spotify är fortfarande fucked up! JAG HATAR DET!

Av nela karlsson - 29 augusti 2010 16:17

idag mår jag.. jättebra! dock hade jag kul igår så jag överlever!


igår kväll har jag (tydligen) köpt hem en massa filmer och två jason mraz-skivor. <3


idag har min spotify krashat. jag vet inte varför, och jag vet inte hur jag ska fixa problemet heller. skit!!! problemet är att om jag söker en artist, säg jason mraz, så kommer ju en superlång lista med en massa jason mraz-låtar. och klickar jag på en av dem så börjar den spela. so far so good. men vad händer sen? jo när låten är färdig, dör spotify. den vägrar liksom.. fortsätta.


jag har gjort följande för att få den att funka som vanligt:

-startat om spotify

-startat om datorn

-avinstallerat spotify och installerat den igen x 2!!!

-mailat på en spotify-tråd där folk upplever samma problem som jag började uppleva imorse.


har något hjälpt? NEJ! allt är lika sketet fortfarande! och jag blir så förbannad! i-landsproblem, i know. men nu är det så att jag är van vid att ha fungerande saker runtomkring mig. och när jag inte har det, blir jag förbannad. speciellt nu när det är en datorgrej och jag ALLTID kan fixa datorgrejer! jag är en datornörd. jag är utbildad att kunna fixa såna saker men kan jag fixa det här? NEJ! KUK-SPOTIFY!!!! varför gör du så här mot mig?


förhoppningsvis får jag något vettigt svar av spotify-personal och kan åtgärda problemet snart!

Av nela karlsson - 28 augusti 2010 22:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 27 augusti 2010 11:36

i onsdags fixade jag ju en ny look. bort med det lockiga håret och välkommen rakt hår och rak lugg. här är mina before and after-bilder:


och när jag sitter och kikar på people så hittar jag detta:

det är tydligen inte bara jag som kände för att köra på en rakare frisyr, utan även snyggingen kim kardashian kände för att köra på samma stil! she is so damn hot!

Av nela karlsson - 27 augusti 2010 10:54

blee vilken tråkig dag. det är grått och trist ute och jag är ensam hemma! men!! jag har legat i soffan och kikat på det bästa ögongodiset i hela denna värld, nämligen vin diesel. åh! han är så nom-nom! såg alltså den senaste fast and furious på canal + och ja, det är så svårt att ens försöka fokusera på filmen när vin är i bild!


frågan är bara vad jag ska göra nu när filmen är slut!? jag skulle må bra av en promenad och frisk luft, men.. det regnar! och jag känner inte för att bli überblöt faktiskt. i-landsprobleeeem!

Av nela karlsson - 26 augusti 2010 22:09

igår klippte jag lugg och fixade håret. det är inte längre yvigt och lockigt och all over the place. nu är det rakt och luggen är rak och det känns bra! i alla fall än så länge. den enda lilla nackdelen är min lilla virrvel som sitter mitt i luggen och gör att den åker upp en aning.. men jag överlever, jag lovar!

 

det här är alltså min nya look. och det är lite tråkigt att jag inte har roliga program kvar på datorn så jag hade kunnat forma om bilden lite fint men.. det är väl inte huvudsaken, antar jag.


ikväll har jag umgåtts med världens kanske sötaste tjejer, anna-karin och lilla bella. mys!!! jag och anna-karin drack te och på varje tepåse, alltså uppe på tepåse-lappen, stod fina små ordspråk som man blev glad av. det enda som har varit bullshit idag är mitt huvud. jag har haft ont i det i en evighet. men det är väl inte så jättekonstigt när jag tänker efter. jag får i mig på tok för lite vätska om dagarna, och då blir huvudet lidande. jag måste bli bättre på att få i mig vatten! seriöst alltså! sen blir ju inte huvudet gladare av att sitta och stirra in i en datorskärm! beeeed, where are you?

Av nela karlsson - 25 augusti 2010 22:48

good day today! jag kör en ny grej nu! fixar bild imorgon, kanske!


gud.. torsdag imorgon. jag ska träffa sötaste anna-karin och det ska bli så kul! sen har jag inga planer på fredag. på lördag ska jag på shoppingtur med linda. på söndag har jag inga planer och på måndag börjar skolan! tjoho! jag längtar! jag vill verkligen ha rutiner och jag vill träffa nytt folk!


såg just underbara sytycd och älskade robert är vidare till topp 3! i love him, he is so fabulous!!!!!!

Av nela karlsson - 24 augusti 2010 20:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards