life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under september 2011

Av nela karlsson - 28 september 2011 16:18

  älskade bror i rom - jag är så obeskrivligt stolt över dig! ♥ //

my brother in rome - I am so proud I can't even explain it!

Av nela karlsson - 27 september 2011 01:31

igår var jag, martin och tanja iväg till en bilutställning i glen cove. martin var som ett barn i en godisaffär och gick omkring med min kamera hela eftermiddagen! jag har nu suttit och laddat upp bilderna på facebook.. enjoy!


//


yesterday me, martin and tanja were at a car show in glen cove. martin was like a child in a candy store - walking around with my camera and taking picture after picture. I've uploaded them on facebook now.. enjoy!

Av nela karlsson - 26 september 2011 03:44


you know how the time flies, only yesterday was the time of our lives. we were born and raised in a summer haze, bound by the surprise of our glory days.. nothing compares, no worries or cares, regrets and mistakes, them memories made..♥


igår var det lördag kväll, eller date-night som mer bekant. jag hämtade min fina tanja och sen körde jag till manhasset där vi tog tåget in till penn station. där hämtade han oss och vi skulle vidare för att plocka upp tanjas date och sen middag. tanken var att vi skulle stanna kvar i manhattan men nej nej nej.. vi sitter i hans bil och mäker hur new yorks underbara skyline bara blir mindre och mindre. jag frågar var vi är på väg och han svarar att det är en överraskning. 


slutligen hamnade vi alla fyra i new jersey. middag på en egyptisk restaurang - för att jag ju älskar egypten. ja, han är bra fin.. även om jag först trodde att jag hade levt min sista dag här i new york och att slutet var nära, så blev det så bra i slutet. jag var bara otålig. 03.19 lämnade tåget penn station och jag och min fina tanja började rulla hem till älskade long island. vid 4 var vi i manhasset och ca 20 minuter senare lämnade jag tanja i glen head och åkte sen hem. hem till locust valley. ja vem hade kunnat ana att en dag i mitt liv så skulle jag kalla locust valley mitt hem.


vem hade kunnat ana att jag skulle komma till new york och träffa underbara människor och gå på date en lördagkväll och njuta av varje sekund jag får spendera här och att jag skulle ha sån tur att hamna just här, omringad av just dessa fina underbara människor som jag får skratta med och som jag får skapa minnen för livet med? återigen.. jag älskar det och jag är så sjuhelvetes tacksam att jag är här! 


idag kom martin och hämtade mig och sen åkte vi och hämtade tanja. sen vidare mot dunkin donuts för kaffe och glass. efter det var det en bilutställning i glen cove och martin var som ett litet barn i en godisaffär. efter glen cove åkte vi vidare till underbara morgan park och sen tillbaka till glen cove för lite starbucks-häng. ♥


//


so yesterday was saturday - also known as date-night. I picked up my darling tanja and then drove to manhasset where we took the train to nyc. we arrived at penn station and he picked us up. tanjas date wasn't with us in the car so we ended up going all the way new jersey to pick him up and to have dinner there instead of in the city.. the restaurant was an egyptian one - since I do love egypt so I was actually very happy about the surprise. 


at 03.19 our train left penn station and tanja and I were on our way back home to wonderfull long island. we arrived to manhasset around 4 am and maybe 20 later I dropped her off at glen head and drove home.. home to locust valley! who would have ever known that there would be a day in my life where locust valley would actually be my home.


who would have known that I would end up in new york and meet all these wonderfull people and go on a date on a saturday night and enjoy every second I get to spend here and that I would be so fortunate to end up right here, surronded by all these wonderfull people who I can laugh with and make memories for life with? yet again.. I love it here and I am so freaking greatfull to be here! 


today martin picked me up and then we headed to pick up tanja. then dunkin donuts for coffee and ice cream. then to the car show in glen cove and then to wonderfull morgan park to watch the sunset. ended the day at starbucks! ♥

Av nela karlsson - 23 september 2011 01:29

jag är helt såld på älskade underbara long island. liksom.. på dessa två månader som jag har spenderat här så har long island helt stulit mitt hjärta! jag menar - new york behövde bara en millisekund för att helt och hållet ta kontrollen över mitt hjärta men long island har liksom vuxit fast! jag vet att - oavsett var jag hamnar i livet - så kommer jag alltid att återvända hit och spendera i alla fall en månad här. long island kommer vara mitt 'get away' när jag behöver ny energi. älskade älskade long island! 


igår körde han hela vägen från nyc till long island för att hämta mig och vi hade hur mysigt som helst. promenera längs glen coves gator och hålla hand och bara njuta av att vara tillsammans - gotta love it! han hade aldrig varit ute på long island över huvudtaget men jag tror nog att även han uppskattade det! jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag är nog en av världens lyckligaste flickor! 


ikväll ska jag och min fina tanja åka ner till down town för drinkar och häng. imorgon väntar oktoberfestival och på lördag väntar nyc. ska träffa min älskade angelica och sen på kvällen ska jag och tanja ut med våra killar. middag och grejer - mer kan man liksom inte begära! 


//


I am completely in love with long island! in the two months I've spent here, I've fallen more and more in love and long island stole my heart! I mean - nyc needed like a milli-second to take the controll over me and my heart but long island has grown so much on me! I know that - no matter where I end up in life - I will always return to long island. it will be my 'get away' whenever I need to get away and reload the batteries.. lovely lovely long island! 


yesterday was a good night. he drove from nyc to long island to pick me up and we went for a walk in glen cove and down town. it was really nice! it's really nice to spend time with someone as easy going as he is - gotta love it. he had never been to long island before but I kinda think he liked what he saw. 


tonight, tanja and I are going for drinks down town and tomorrow is the october festival. on saturday I'm going to nyc to meet  my wonderfull angelica and then in the evening, tanja and me are having dinner with our boys - life is so wonderfull!

Av nela karlsson - 21 september 2011 19:02

Av nela karlsson - 21 september 2011 03:39

har haft en lååång dag idag då energin inte riktigt har varit på topp. känner mig sjukligt utmattad och kan liksom inte riktigt vila ut ordentligt. varje morgon då klockan ringer blir jag ställd - liksom.. varför ringer min klocka nu? 


jag går ju och lägger mig i tid och jag sover bra om nätterna men ändå är jag så sinnessjukt trött när jag vaknar. kanske har jag inte återhämtat mig fullt ut från i helgen? 


idag glömde jag en viktig grej och fick en mindre panikattack här hemma. lugnade ner mig, och hjärnan började fungera. ringde min fina martin och bad honom åka med mig som sällskap och stöd när jag skulle ut och köra på en smockfull new york-väg. allt löste sig i alla fall och martin är helt klart min hjälte idag! vilken fin kille han är, denna martin! vilken tur jag har som har honom 5 minuter bort! tack och lov! nästa gång vi ses ska jag bju han på lite glass och kanske lite kakor med!


//


I have had a long day today because my energy level is about -100. I feel exhausted even though I go to bed on time and have a good night sleep every night. but for some reason, every morning when my alarm goes I'm totally clueless as to why it is ringing. maybe I haven't recovered from the weekend yet?


today I forgot an important thing and was freaking out for maybe 10 minutes.. then I calmed down and my brain started working again. called my wonderfull martin and asked him to join me and be my support. and he did - so today he is my hero! what would I do without him? thank god we only live 5 minutes away from each other! the next time we hang out, I will buy him ice cream.. and maybe add some cookies!

Av nela karlsson - 19 september 2011 04:19

helt underbar dag idag. tog en välförtjänt sovmorgon tills min mobil ringde och väckte mig. skippade frukosten och skypade med min älskade familj. sen vid ett-tiden kom martin och hämtade mig. vi åkte och hämtade upp tanja och sen åkte vi till roosevelt field - igen. åt underbar kinamat och drack sen underbart iste från älskade starbucks. sen shopping och sen begav vi oss vidare. 


dunkin donuts och sen morgan park. älskade underbara morgan park. vi såg solnedgången och tog en massa fina bilder och bara försökte andas in så mycket som möjligt av new york-luften. sen åkte vi vidare - down town.. som vanligt. det går nog inte en endaste kväll utan att vi äter glass. det är liksom vår lilla tradition. åh vad jag är lycklig här! jag är omringad av så underbara människor så jag känner mig alldeles varm inombords- jag är så tacksam för allt jag får uppleva! tack gode gud och alla högre makter för allt jag har fått uppleva hittills och för att jag har det så bra som jag faktiskt har det! jag är evigt tacksam! ♥


//


                     


//


I have had such a wonderfull day today. didn't set my alarm cause I wanted to sleep in but my cellphone rang and woke me up. didn't have breakfast but skyped with my family. I always get so much energy from skyping with them and just knowing that they are doing fine! around 1 pm martin came and picked me up and we went to pick up tanja and then headed to roosevelt field- again. ate delicious chineese food and had delicious ice tea from starbucks and then we were ready for some serious shopping! 


after the shopping we headed for dunkin donuts and then to morgan park. got to see the wonderfull sunset and take a lot of pictures! after morgan park we went to down town for some ice cream. seriously - we eat ice cream basically every night. it's like our little tradition. oh lord - I am so happy here! I am surrounded by wonderfull people and I am so greatfull for every moment I get to spend here! ♥

Av nela karlsson - 17 september 2011 11:13

nyss hemkommen från en underbar natt! plockade upp mina fina vänner och körde sen till manhasset för att där ta tåget till penn station. därefter tog vi en cab till pascha där vi dansade till underbar musik i flera timmar framöver! new york är underbart! fullt av underbara människor! och fullt av möjligheter - jag älskar new york!!!!


//


I just got back home from a wonderfull night. picked up my friends and then drove to manhasset where we took the train to the city. in the city we took a cab to pascha where we danced for hours ahead. new york is wonderfull and full of opportunities! I love new york!!! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards