life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under december 2009

Av nela karlsson - 21 december 2009 20:52

nu ar jag i egypten och har ar det underbart! varmt och skont och jag har redan fatt farg! awesome! internet ar svindyrt sa jag far lana en snubbes dator och internet, darav saknar jag de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet.


min tripp har borjade med att jag tappade bort min mobil. det suger som fan och jag grat bort hela dagen igar. idag har jag fatt anpassa mig lite men det ar jobbigt. jag fattar inte hur det gick till men it is what it is. eller ja, det borjade redan pa planet. min axcent-klocka oppnades upp och ramlade av min arm utan att jag markde av det. hade da tur att en kille sag mig tappa den, sa han kom fram och gav mig min klocka. sen kom vi till hotellet och fick fylla i en massa papper, och jag antar att jag lamnade min mobil i nagra sekunder, och sen var den borta! jag fick san panik och grat och alla var sa himla snalla. hela hotell-ledningen kom och trostade mig. hotellchefen hjalpte till att leta, och de pa telefonavdelningen ringde runt for att forsoka fa tag i den men ingenting.


utover det ar allt underbart och pa fredag ska vi och snorkla i korallrev. jag langtar sa mycket! for ovrigt ar all-inclusive precis sa bra som det later! och armbandet ar morkblatt med glitter. fancy-schmancy!


nu maste jag sluta men jag ska forsoka fa lite mer dator och internet-tid! men mina alskade dar hemma, jag saknar er sa otroligt otroligt mycket! (och vissa mer an andra!)

Av nela karlsson - 19 december 2009 17:58

nattens jobb gick väldigt bra och jag var hemma drygt halv fyra imorse. jag lovar, jag var helt död! det är ett under att jag ens orkade upp för trappen! hade ont i hela kroppen och ville bara gråta av ren utmattning. somnade lite drygt tio minuter efter att jag la mig i sängen och fick sova hela fem timmar!


klev sen upp vid nio och fixade färdigt det som skulle fixas, åkte förbi tom och mika, och vattnade deras blommor och tog in deras post, och sen kom anna-karin och jon. de skulle köra oss till flygplatsen. eller ja, jag körde oss till flygplatsen men de var så snälla och körde hem min bil! halvvägs till flygplatsen kommer jag på att jag har glömt solglasögonen hemma, så vi vänder och åker hem så jag får hämta dem. sen gör vi ett nytt försök att ta oss till flygplatsen och vad händer? jo jag kommer på att jag har fel skor. istället för mina converse kör jag i mina äckliga vita pumaskor. men jag hade varken tid eller ork att vända hem ännu en gång. väl på flygplatsen gick det bra att checka in och sen var det bara att sitta och vänta.


planet var så klart försenat och vi kom iväg senare än beräknat. landade i stockholm ca halv tre och kom till hotellet strax efter det. jag sitter nu på fjärde våningen av tio, på ett hotell i arlanda stad. det är himla mysigt! utanför är det mörkt och en massa massa trafik! i love the big city! även om jag bara befinner mig i arlanda stad och inte inne i själva stockholm så är det trevligt ändå!


flyget till egypten går imorgon, halv sju på morgonen. av någon dum anledning måste man vara på flygplatsen minst två timmar innan, för att egypten har visumkrav och allt sånt ska hinna fixas precis innan man far. så senast halv fem måste vi vara på arlanda. suck! jag har varit bitter över detta eftersom hotellet börjar med frukost först halv fem, och jag älskar hotellfrukost! men nu när vi checkade in fick vi veta att de börjar med frukosten redan klockan fyra! sweet! jag får gå upp tidigt som fan, och jag hinner äta hotellfrukost och sen bär det av! sol och bad och värme och sol och sol och sol.. och justja.. sol!!! fyfan vad jag längtar!


för övrigt är mika och tom fast i paris. de missade burki burki anslutningen och är alltså fast på egen bekostnad. fan vad tragiskt! förhoppningsvis löser det sig för dem så snart som möjligt, och förhoppningsvis går vår resa utan problem!


nu ska jag lägga mig i sängen och sträcka på min trötta trötta kropp! ja, sömn är inte långt borta faktiskt, med tanke på hur tidigt jag måste upp! men jag ville ändå passa på att uppdatera! skriva att resan gick bra och att hotellet här i stockholm är mysigt och har wi-fi! underbart! på återseende!

Av nela karlsson - 18 december 2009 19:56

bloggen laggade igår så jag kunde inte uppdatera, men idag är det bättre. har haft så mycket att göra idag! köpt in det sista, städat hela huset, tvättat alla sängkläder, bäddat rent, packat och packat lite mer! är så trött och slut i hela kroppen och ska snart bege mig till jobbet! fattar inte hur jag ska orka jobba hela natten men förhoppningsvis är det bra drag i natt så att tiden går fort!


på vägen hem från jobbet ska jag förbi mika och tom. eller ja, de är ju i afrika nu (förhoppningsvis) men jag ska till deras lägenhet och ta in posten och vattna deras blommor. sen ska jag hem och dö i min renbäddade säng!


imorgon måste jag hinna med att duscha och fixa mig så att jag kan packa ner precis allt jag ska ha med mig, och sen vid tolv åker vi mot flygplatsen. jag ber till gud att det inte ska vara någon snöstorm så att flygningen går utan problem. jag kommer avlida om flygningen blir inställd, som mikas och toms flygning till paris. de var nämligen fast på arlanda..


anyways.. nu ska jag se på spåret med filip och fredrik! sen åka iväg och göra mitt sista pass för det här året! vet inte om jag kommer hinna uppdatera något imorgon men ska som sagt försöka blogga även från egypten! får jag inte tag i internet så passar jag på att önska dig, kära läsare, en god jul och ett gott nytt 2010!

Av nela karlsson - 17 december 2009 14:12
så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still,
för alla oss som aldrig vet vad vi vill.
det finns en sång och en dröm, om en lycka så öm,
för oss som alltid ska till, att fånga en fjäril

att fånga en fjäril, som vill fälla vingarna ut över världen,
en fjäril som flyger mellan oss ibland.
vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka,
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst,
vilken kärlek som helst, hur som helst..

Av nela karlsson - 16 december 2009 21:18

sannslöst vad jag har varit duktig idag! jag har skrivit min projektbeskrivning, och jag har fixat profileringsfoldern, och jag har designat en ny logga, och jag har gjort närvarouppgiften. med andra ord har jag fixat klart allt skolarbete som jag hade stressat så mycket för! nu är det klart klart klart! när jag kommer hem är det bara att skicka in hela mitt projekt och skriva tenta i sex timmar och sen är jag freakin' done! sen är jag färdig grafisk formgivare! hurra hurra för mig!


imorgon är jag alltså ledig från allt vad skolarbete heter, så då ska jag passa på att dra fram kläder och så ska jag tvätta och kanske packa? tanken var att jag skulle börja med det idag men då räknade jag med att mitt skolarbete skulle dra ut på tiden. istället tog jag tag i mig själv och fixade klart det, så jag har torsdag och fredag på mig att tvätta och packa och städa. fredag jobbar jag natt, som jag tidigare har skrivit, och sen på lördag bär det av. wihi!


och vid 18.00-tiden körde jag iväg mika och tom till flygplatsen. de åkte iväg till uppsala och sen ska de vidare till burki burki, som jag kallar det. burkina faso heter det egentligen men burki burki låter mycket roligare!


och ikväll är det ju onsdag, vilket med andra ord betyder sytycd! kan den här dagen bli bättre? i dont thiiiink so!

Av nela karlsson - 15 december 2009 23:50

today was a good day! imorse fick jag besked av skolan att jag har kommit in på vårens kurser som jag har sökt! mycket bra! jag lyckades även prata med min lärare om min resa, och även det gick bra!


sen åkte jag och brorsan ner till stan och hängde med mika, tom och linda! mycket trevligt att träffa alla en sista gång innan nästa år alltså! och sen fick jag åka vidare till underbara anna-karin! lilla gumman bjöd mig på varma mackor med pesto, fetaost och kalkon. och ja, supergott te! snacka om att jag är lyckligt lottad! sen fick jag världens finaste julkort av anna-karin och jon! sötnosar!


känns ganska skönt att faktiskt få tillbaks lite socialt liv eftersom jag inte har varit speciellt social med någon på sistone! jag har saknat mina kära vänner och ja, det var en evighet sen jag och anna-karin umgicks, vilket nog märktes för min lilla mun gick i ett! åh, jag har saknat min lilla anka! (förlåt! jag lovade att sluta med det smeknamnet men.. let this one slip?)


så min dag har varit mycket bra! det enda som inte har varit bra är att jag inte har fått mycket skolarbete gjort! jävla dålig självdisciplin jag har! men imorgon då lovar jag att ta tag i mig själv, plugga och försöka dra fram kläder! möjligtvis tvätta lite också, så jag har mindre att göra på torsdag! förhoppningsvis är det inte bara en massa snack och lite verkstad! förhoppningsvis ska jag få massor med saker gjorda så jag har mindre ångest!


anyways.. jag är glad idag! jag önskar att alla dagar kunde vara lika bra som denna! tack älskade vänner! <3

Av nela karlsson - 15 december 2009 14:39

gud vad jag är stressad! (och ändå sitter jag och bloggar?) ska snart sätta igång och fixa ihop en profileringsfolder som ska vara inne nu på fredag. sen måste jag även hinna med en projektbeskrivning som egentligen ska vara inne om två veckor men eftersom jag inte är här då, måste jag göra den innan jag åker!


vid fyra-tiden kommer mika och tom hit och säger hejdå. de åker iväg imorgon så vi kommer inte hinna ses mer det här året i alla fall. eller ja, imorgon ska jag köra dem till flygplatsen men vi ville ändå träffas lite innan så de kommer som sagt förbi idag. och sen ikväll är jag bortbjuden till kära anna-karin! vi har inte träffats på en evighet! eller ja, vi träffades lite snabbt på winnerbäck-konserten men inget efter det! och ikväll ska vi som sagt träffas och umgås lite, för sen åker vi båda åt varsitt håll och kommer inte heller ses mer förän nästa år. (och nu låter det som om nästa år är så himla långt bort men i själva verket är det ju precis runt hörnet!)


idag har jag i alla fall pratat med torbjörn, min lärare. jag sa att jag skulle iväg, men att jag skulle försöka göra bort så mycket som möjligt så att jag inte kommer efter. och jag sa att jag kommer hem i god tid till tentan och tills examinationsarbetet ska vara inne så det kommer inte påverkas alls. han sa att det var okej, så länge jag skickade in profileringsfoldern och projektidén innan jag åkte. och det ska jag ju som sagt göra så.. förhoppningsvis går det utan problem och jag kan njuta av min semester istället för att ha ångest!


sen måste jag dra fram alla kläder jag ska ha med mig, jag måste hinna tvätta dem och sen packa! men det gör jag nog imorgon och på torsdag för idag hinner jag inte! och sen på fredag ska väl det sista göras. röja upp lite här hemma så man inte kommer hem till en svinstia utan att man kommer hem till ett någorlunda fräscht hus! och sen på fredag natt ska jag jobba, as usual! och på lördag vinkar jag adjö till umeå! wihii!! efter en fullspäckad vecka ska det bli skönt att bara koppla av! jag ska sola och bada och dricka paraplydrink efter paraplydrink! all inclusive har sina fördelar! förutom att man måste gå omkring med ett fult armband så har jag ingenting att klaga på! så armbandet överlever jag nog!


nej nu måste jag få lite skolarbete gjort! jag har lite drygt en timme på mig! work work!!!

Av nela karlsson - 13 december 2009 18:11

herregud vilken härlig brorsa jag har! satt nyss och lyssnade på knattens fjortislåt, där han sjunger "du är en fjortis.. du är bara dum dum dum dum dum.." och "din åsikt är både värdelös och dum, jag vill slå dig tills du lär dig grammatik", varpå min älskade broder sjunger "nelis, din åsikt är både värdefull och smart, jag vill få in dig i akademin, för att du är så jävla fin". cute, eller hur?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards