life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under augusti 2009

Av nela karlsson - 31 augusti 2009 14:10

ja, idag var det då dags igen! vid tio begav sig brorsan och jag in till stan. han skulle klippa sig så jag hängde på, och sen så drog vi en runda på stan. jag handlade som vanligt kläder och skor. köpte en oversized tröja och en rosa lite längre tröja och ett par leggins på gina tricot, och sen ett par söta höstskor. de är svarta och har en liten klack så jag tror att jag ska kunna köra bil i dem utan några större problem!


och så fixade jag en kalender också, för jag behöver sånt! min som jag hade innan, gick ju ut nu i slutet av augusti, så i princip hela augusti har jag fått klara mig på enbart så post-it lappar som har hängt lite överallt och påmint mig om saker som ska göras. men nu är en kalender fixad, som sagt.. så nu ska det bli lite mer ordning och reda på fröken karlsson! (hoppas kan man ju i alla fall!)


sen for vi iväg till universitetet. träffade helena och käkade lunch! jag åt en kycklingsallad och drack en citron loka till det. fantastiskt! har inte ätit kycklingsallad på.. en evighet! sen träffade jag mikaela en snabbis och nu är jag hemma igen!


och imorgon får jag ut min nya dator! så imorgon kommer jag kunna börja med min utbildning på riktigt! hittills har jag bara kunnat läsa i kurslitteraturen, och det har varit så tråkigt men.. ja, det är klart att det är nödvändigt! men ja, jag tror att det kommer bli riktigt kul imorgon, att äntligen få sätta igång och göra det roliga. dock tror jag att jag kommer gripas av lite panik i början, och mest troligt inte förstå så hemskt mycket i och med att det inte är något program jag tidigare har jobbat med, men som den jäkla nörden jag är, ska jag fixa det!


fan vad skönt! vilken bra dag det här ändå blev! jag är glad idag! och ja, det är väl klart att det beror på att jag har spenderat pengar på materiella ting som jag någonstans innerst inne tror, gör mig lycklig men.. så länge det funkar, klagar inte jag! bara mitt konto, som blir tommare och tommare för varje dag som går!

Av nela karlsson - 30 augusti 2009 18:30

jag behöver en ny blogg, snarast! jag orkar inte med att hålla saker inom mig! jag måste ha en blogg där jag kan lösen-skydda de inlägg jag egentligen inte vill att allmänheten ska se, men som jag behöver skriva!


jag kan inte hålla känslor inom mig och jag vill få uttrycka mig när jag är glad och jag vill få uttrycka mig när jag är ledsen, utan att behöva besvara en miljon frågor om det sen. jag vill kunna fatta egna beslut som jag inte behöver stå till svars för och när jag har mina sämre dagar och behöver skriva av mig dåliga tankar och handlingar, vill jag kunna göra det! men jag vill ju inte att hela världen ska veta precis allt om mig! jag vill hålla saker för mig själv, men ändå få skriva ner dem så att jag på något sätt kan få bearbeta det, för mig själv. 


jag ogillar att be andra människor om hjälp och jag vill helst klara allt på egen hand, även om det ibland blir för jobbigt. och ja, i och md att en blogg är väldigt offentlig så det kanske hade varit bättre med en riktig old fashion-dagbok som man skriver i.. och en sån har jag faktiskt också! men den kommer fram enbart då jag har riktigt riktigt jobbiga dagar och då jag helst vill gömma mig för omvärlden. dock spenderar jag lite mer tid vid en dator och därför skulle det vara mer praktiskt med en bättre blogg, där jag kan lösen-skyda alla de inlägg som enbart är för mina ögon.


och en sån blogg skulle jag kunna öppna upp varsomhellst och skriva när jag behöver. den lilla dagboken som ligger på mitt rum, ligger ofast där och tas sällan fram eftersom jag inte vill att någon annan förutom jag själv, ska kunna läsa den. skulle jag börja dra med den överallt skulle jag mest troligt tappa bort den och på så vis blotta mina allra hemligaste hemligheter och tankar, och det är ingen risk jag vill ta.


your skin, oh yeah your skin and bones, turned into something beautiful.. and you know, you know i love you so!

Av nela karlsson - 30 augusti 2009 13:35

and i was blizzard blind,
felt like i've lost me mind!
but you've treated me so kind,
i don't know what to do..


det blir svårare och svårare för varje dag som går! men jag ska fasen hålla tyst om det! jag ska klara det! för jag vill att det ska vara bra!


just nu känns det dock som om du är det enda jag kan tänka på! och det är lika underbart som otroligt påfrestande! på något sätt lyckas du komma med på varje hörn, oavsett vad jag gör!



anyways.. ikväll blir det umgänge och tacos och film! inte för att jag är mycket för tacos men umgänge är jag alltid för! och film likaså! i gotta a feeling, that tonight's gonna be a good night!

Av nela karlsson - 29 augusti 2009 15:15

jag öppnade en sån fortune cookie på facebook just och fick följande meddelande; "tomorrow you will open your eyes and see the world in a new light"  vad det här ska betyda vet jag inte, men jag hoppas att det är bra!


gud vad jag behöver skriva av mig, men samtidigt vill jag inte. jag vill hålla det för mig själv, i alla fall ett litet tag till! i don't want to jinx it, i want it to be good!


igår var en bra dag! thaifood with chopsticks, and then ben&jerrys! bättre än så blir det nog inte! eller.. jo! men.. om man bortser från just en specifik sak som fattades, så var det en bra dag! och mysigt avslut blev det också. r.. ringde och vi pratade bort hela natten, igen! in other words, nothing unusual when it comes to us! (haha! jag har aldrig reflekterat över hur många u:n som faktiskt finns med i ordet unusual. skumt!)


vilket värdelöst inlägg det här blev! jag har noll fantasi men jag försöker uppdatera lite då och då, mest för att jag tror att jag vill skriva av mig. och när jag väl får ihop ett vettigt inlägg, raderar jag det istället för att publicera det, bara för att jag inte känner mig redo och för att jag inte vill jinx it, som sagt! så.. jag ber om ursäkt för dessa smått värdelösa inlägg!

Av nela karlsson - 28 augusti 2009 12:27

so baby don't worry, you are my only,
you won't be lonely, even if the sky is falling down!
you'll be my only, no need to worry..
baby are you down down down down down..


jag är ju helt förälskad i den här låten! (jay sean and lil' wayne - down)



åh! igår var en spännande dag! först var jag med ida, som nu har flyttat hit till umeå! och vi hängde lite och sen så bokade vi biljetter till winnerbäck! ååh! vilken lycka! den 26e november kommer bli så jääävla bra!!!! jag längtar obeskrivligt mycket!


sen vid sex-tiden var jag på möte och ja, det återstår väl att se vad som händer nu.. jag hoppas på det bästa, så klart! 


och när jag kom hem från mötet så var mikaela här hemma och hängde lite! jag har ju inte träffat henne sen.. hm.. vet inte men det var ett bra tag sen i alla fall! så det var en rolig överraskning! 


så med andra ord var det full rulle igår! och när jag väl kom i säng så däckade jag totalt! (med tanke på att jag sov tre timmar natten innan så är det väl i och för sig inte så konstigt!) helt underbart att sova så bra som jag faktiskt gjorde, knock on wood!


..fast jag kunde inte sluta tänka på dig igår! åh! 

Av nela karlsson - 27 augusti 2009 11:20

jag är så seg idag. spenderade större delar av gårdagen med att prata med r.. vi låg väl uppe nästan hela natten och jag fick drygt tre timmars sömn. åh! jag lyckas inte piggna till! dock har jag lyckats med att baka tidigt på morgonkvisten! mycket ambitiöst av mig, om jag får säga det själv!


idag ringde min svenskalärare och frågade om jag ville göra färdigt kursen (som jag har skjutit på så länge fast jag bara har två uppsatser kvar. i suck!) och ja, klart jag vill göra bort den och få mitt betyg liksom! och jag fick åtta veckor på mig så.. förhoppningsvis ska jag lyckas prestera och arbeta fram två riktigt bra uppsatser och få det betyg jag anser mig förtjäna. dock börjar jag nu känna mig stressad! dels måste jag skriva de där jäkla uppsatserna, och dels måste jag komma ikapp med det som jag nu ligger efter i, det vill säga min kurs i grafisk kommunikation. men.. jag ska andas och försöka vara lugn, och då vet jag att jag kommer klara det! problemet är bara att jag är riktigt bra på att stressa upp mig själv och det driver mig till vansinnet!


jag har inte fått i mig någon frukost ännu, och det gör mig lite grinig. men jag känner mig illamående och känner inte riktigt att jag kan få i mig mat fast jag vet att jag måste! och snart ska jag ut och träffa ida, så att få i sig lite mat innan jag beger mig kanske inte är en sån dum idé.


igår såg jag sytycd älskade älskade sytycd! det är verkligen underbart att titta på! och jag är så glad att kayla är kvar! hon är verkligen min favorit! tråkigt dock att det hela avgörs nästa vecka! jag önskar att de kunde dansa för alltid, för jag älskar att titta och jag avundas dem varje sekund!

Av nela karlsson - 25 augusti 2009 12:51

ja i natt kunde jag sova bättre i alla fall! jag satt ju som tidigare nämnt i telefon hela gårdagen i princip. konstaterade dock efter ett tag att jag och mamma var tvungna att åka in till stan för att försöka fixa saker på egen hand istället för att förvänta sig att folk som jobbar för att hjälpa en, faktiskt ska göra det!!!!


sen bar det av hemåt där jag fick ringa ännu mer och sen lyckades jag äntligen fixa det! och så var strulet med resan äntligen färdigt och jag hade en mindre sak att stressa och bekymmra mig över! SKÖNT!


sen ringde jag skolan för att försöka få hjälp med datorn som inte funkar som den ska! och så ringde jag min lärare som lugnade mig och sa att jag inte behöver stressa upp mig, ännu! jag kunde börja göra de sakerna som jag inte behöver använda datorn till, och sen när datorn var fixad, skulle jag höra av mig till honom och så skulle vi lägga upp en ny planering! underbart! då kan jag stryka även det orosmomentet från min lista!


så med andra ord hade jag en hyfsat bra dag igår! eller ja, så bra som den kunde vara efter omständigheterna! det var skönt att kunna andas ut och sova också, och inte bara ligga och vrida och vända på mig, med enbart problem och stress i tankarna!

Av nela karlsson - 24 augusti 2009 08:56

åh! vad värdelöst det mesta känns just nu! men.. jag ska sitta i telefon nu hela morgonen och försöka fixa det som fixas kan. förhoppningsvis får jag ut något vettigt av det.


är på tok för stressad för att kunna göra något! kan inte ens sova av all stress! puuuh! jag trodde saker skulle bli enklare nu när skolan körde igång och jag slapp all stress på jobbet men.. nej! men jag ska klara det! jag måste bara komma ihåg att andas och ta det lugnt, så vet jag att allt kommer att lösa sig, till det bättre eller det sämre men lösa sig ska det!


en olycka kommer ju sällan ensam och ja, just nu känns det som om allt skit bara öser ner över en men.. jag ska klara det!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards