life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under mars 2010

Av nela karlsson - 31 mars 2010 23:52

 

jag och mamma handlade bäbiskläder från hm's garden collection.


helt okej dag idag. när det kommer till skolarbete har inte mycket hänt. jag tänker inte påstå att jag var speciellt ambitiös idag, för det skulle vara ren lögn!


solen har i alla fall stekt på idag, och jag träffade m. nere på stan över en fika. det var mys!


sen har jag och mamma varit och handlat bäbiskläder. jag går ju totalt bananas när jag får handla bäbiskläder! det är ju så himla roligt! och sen så är det så fascinerande att något kan vara så litet, som små söta sockor åt nyfödda små bäbisar.


ikväll har jag sett slumdog millionaire för kanske hundrade gången, och jag älskar den lika mycket varje gång jag ser den! jag blir kär i jamal och hans kärlek till latika! tänk om alla kunde vara lika älskade som latika är! åh, jag vill ha en egen jamal, nu! <3


nu måste jag verkligen sova! ingen skola imorgon men jag och kicki ska träffas över en brunch och plugga! och vi brukar ju vara rätt bra på det så jag har stora förhoppningar om morgondagen!

Av nela karlsson - 30 mars 2010 17:36

puuuh! kom just hem från skolan och har äntligen fått i mig mat! trodde jag skulle avlida av hunger på skolan, men vi fick gå en promenad för att stimulera våra sinnen, så jag, linda och kicki gick till ica. jag köpte lite nötter och en bon aqua, så jag överlevde resten av skoldagen och tog mig hem, där mamma hade gjort mat! guld värt att få komma hem och bara sätta sig ned vid matbordet!


nu sitter jag uppe på rummet och ska försöka få färdigt mitt jävla pm. har som sagt bara tre frågor kvar, men det är så jävla segt! som när man trampat i tuggummi som nu har fastnat i skosulan och vägrar gå bort! usch! och jag blir så less på mig själv och mitt eviga gnäll också! har skitmycket i skolan nu, och istället för att göra bort allt, får jag kortslutning och gör ingenting! eller jo jag gör väl lite men inte så mycket som jag borde, tyvärr. bättre måste jag bli, andra val finns liksom inte!


nu är det bort med musik, facebook och bloggar.. och msn! nu ska jag plugga! på riktigt!

Av nela karlsson - 29 mars 2010 18:33

jeez vad jag är trött och slut i huvudet! fick på tok för lite sömn i natt och hela dagen har jag försökt få färdigt mitt pm men.. det går sådär. har tre ynka frågor kvar nu, som jag tänkte fixa imorgon och sen är jag färdig!!! sen måste jag skriva en uppsats om en livskris jag har varit med om (and lord knows i have plenty to choose from). den ska in imorgon så ja.. jag kanske skriver den ikväll, eller imorgon på morgonen! sen är det skola imorgon till ungefär fem, as usual. skulle kännas skönt med lite vila från skola och uppsatser och plugg men nej nej nej..


nåja.. snart är sommaren här och då blir det jobb istället för plugg. då kommer jag gnälla om att jag saknar skolan och att jag är less på jobb. aldrig är det bra!


i natt pratade jag bland annat med f. han berättade att han kom in på skolan i santa barbara och att han drar dit i slutet av augusti. jag vet i alla fall en som kommer sakna honom hur mycket som helst!! men jag är så otroligt glad för hans skull! han är ett steg närmare sin dröm nu! and i wish him all the luck in the world! han om någon förtjänar det! <3


ikväll börjar en ny säsong top model på trean! och sen är det melrose och sen american idol. gud vad jag glor tv på måndagar! inte braaa! men ikväll blir det nog ingen uppesittarkväll utan sängen direkt efter american idol!

Av nela karlsson - 27 mars 2010 23:44

i natt går vi från vintertid till sommartid! hurra! hurra! hurraaaa!! det betyder alltså att den eländiga jävla vintern får ta slut och sommaren kan komma! och för mig får den gärna komma snart! fast jag vill ha vår innan också!


idag kom emma hem. min lilla gumma! jag är så glad och så fort det blir bättre väglag ute, ska jag och min lilla emma bege oss ut! jag längtar så mycket!


jag är så hooked på neos human frontier och jag kan inte få nog. lyssnar på den om och om igen;

"tonight i’ll be like armstrong and i’m doing what seems impossible
tonight i’ll be the rocket man and make it look incredible
just like 40 years ago
still, it’s a thrill to walk in the unknown without fear
tonight i’m being at the edge of human frontier"

Av nela karlsson - 25 mars 2010 13:15

jag har en cykel, en cykel som är blank! kanske du också har, en cykel som är blank! om alla hade en cykel som jag, skulle det bli renare i luften.. i luften! ja.. jag har alltså köpt en cykel idag!en jättefin, vinröd tantcykel! ramen är ny och den har inga växlar men det skiter jag i, för jag har en cykel! och jag har döpt den till emma. nu har jag två röda flickor.. min doris, och nu lillasyster emma! we are a happy family, jag och mina röda flickor!


nu sitter jag på skolan och väntar på anna-karin. vi ska ha vår officiella torsdags-date men jag är lite tidig. åkte till skolan direkt efter att ha varit nere på stan! åh! jag är så himla glad! och inte speciellt fattig heller! emma kostade mig 800 spänn, och det kan jag gott leva med! kollar man vad nya cyklar kostar idag så går de på ca 4-5000 och det är jag inte riktigt villig att lägga ut, så igår hittade jag ett ställe här i umeå, där man kan få tag i fräscha cyklar till bra pris! och idag fick (köpte) jag en! jag är lycklig!

nu är anna-karin här!

Av nela karlsson - 24 mars 2010 22:58

förlåt kära blogg.. jag har bara inte haft tid eller ork att skriva här. sen är mitt liv ungefär lika intressant som en påse torrt och gammalt bröd så, istället för att ordbajsa om onödiga saker är det bättre att låta bli!


imorgon kommer älskade studiebidraget! inte för att jag får speciellt mycket men.. det lilla jag får, tar jag emot med öppna armar! och innan jag har lektion imorgon, ska jag passa på att köpa en cykel! jag är superlycklig! jag har längtat efter en cykel och jag har saknat en cykel i över ett års tid! så nu är det på tiden att jag införskaffar en också! problemet är bara att cyklar är så jävla dyra och jag är så jävla fattig! ingen bra kombination!


ikväll kollade jag som vanligt på vem vet mest. och jag blev så chockad när rikard olsson presenterar alla tävlanden, och säger att en av dem pluggar till event manager! jag blev så chockad men samtidigt glatt överraskad. nojig som jag är, ser jag det som ett tecken! det kanske är den vägen jag ska gå och ingen annan, så jag borde sluta tvivla på mig själv och min förmåga? jag vet inte.. förmodligen är det inget tecken men jag vill ändå att det ska vara det!

Av nela karlsson - 22 mars 2010 16:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 21 mars 2010 19:06

om 25 dagar blir jag 22 år gammal! känns himla läskigt fast ändå kul! jag älskar ju födelsedagar men jag vet inte om jag älskar att bli.. gammal! fast man är ju inte gammal när man är 22 men man är i alla fall äldre än man var året innan!


helgen har rusat förbi, som vilken annan helg som helst! igår hängde jag med min kära vän j. vi delade en flaska vin och såg james bond. jag vet, sjukt nördigt men.. det var ganska spännande i alla fall! ingen ny bond-rulle utan en ganska gammal, the world is not enough hette den!


sen har jag och bror spelat tvspel större delar av helgen, och idag lyckades jag skruva isär ett bord, köra bort det till tom och mika, och sen hjälpa tom att bygga ihop det igen! skönt att ha fått bort det så det inte tar upp onödig plats här hemma!


imorgon börjar en ny vecka och då ska jag banna mig vara produktiv! så är det bara! och sen så kanske jag ska fixa en ihop en fin annons som jag kan hänga på stan. en annons om att jag söker en fin cykel till sommaren! någon måste väl ha en extra liggandes någonstans, som de vill bli av med? jag blev ju ofrivilligt av med två cyklar på en och samma dag så nu måste jag införskaffa en ny! jag saknar verkligen att cykla och har en förhoppning att kunna göra det en hel del nu i sommar!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards