life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juni 2010

Av nela karlsson - 30 juni 2010 17:34

tänk att juni snart är slut!? hur fort går inte tiden egentligen?


igår hade jag för mig att jag började åtta på morgonen. strax innan jag gick och la mig, kollade jag min kalender och där stod att jag börjar först tolv. kändes lite snopet med tanke på att jag var inställd på en tidig morgon och att få sluta tidigt. nåväl.. jobbet gick bra och jag kom hem för en liten stund sen. hann dessutom handla på hemvägen!


nu har mitt blodtryck stigit och jag känner hur hela huvudet känns tungt! kanske borde ta en powernap och sen kanske ut på en prommis för att njuta av det fina vädret!


three down, three to go! i can do it! pengar är min motivation!

Av nela karlsson - 29 juni 2010 22:20

bra dag idag!


mika ringde och väckte mig imorse vid nio-tiden. vid tio var hon här och vi gick ut på prommis i solen! det var sjukt varmt och skönt och vi var ute och gick i lite mer än två timmar! och ja, mina extremt känsliga fötter fick inte bara blåsor utan började faktiskt blöda undertill! sinnessjukt! inte för att det kom mycket blod men alltså.. hur känsliga fötter kan man ha?


sen kom vi hem till mig, låg ute i solen och stekte och åt lite jordgubbar. sen kollade vi egypten-resor och sen åkte hon hem.


jag åt lunch/middag, målade naglarna och fixade mig och åkte till jobbet. jobbet var bra idag! bra väder och bra folk och jag kunde njuta av min bok större delen av tiden! kom hem strax efter nio, åt en macka och drack varm nyponsoppa. tog ett fotbad och ser nu älskade sytycd som har dragit igång med en ny säsong (vilket jag totalt har missat!!!!!)


imorgon jobbar jag, igen! men jag hoppas att det blir lika bra som idag! och imorgon är det onsdag, dvs bara torsdag, fredag och söndag kvar och sen är jag leeeeedig! en heeeeel vecka! älskade v.27

Av nela karlsson - 28 juni 2010 23:38

prisa gud! livet är underbart!


     


ja.. här ska jag fira jul och nyår, 2010! hurra hurra hurra! jag är lycklig! väldigt lycklig! kanske världens lyckligaste människa?! ja.. kanske!

Av nela karlsson - 28 juni 2010 14:32

beep-beep! har varit och jobbat idag. one down, five to go! igår kväll hörde matilda av sig - jag behövde inte ta hennes pass v.27 så nu är jag helt ledig den veckan! underbara v.27


har hunnit duscha, få i mig mat, epilera benen och köra bror till jobbet! tänkte hinna med att tvätta lite också, bara för att slippa skjuta på det!


det känns bra nu. jobbet flyter på och livet likaså. i like! längtar snart ihjäl mig efter.. v.27 <3

Av nela karlsson - 27 juni 2010 13:08

igår fyllde kära mor år! och vi firade henne med blommor och tårta och en middag ute på ghandi - det var trevligt! sen på kvällen kom mika och tom förbi och vi drack lite bubbel och firade mor lite mer.


idag har jag cyklat till nydala och besökt anna-karin och jons lägenhet. vattnade deras blommor och så. det var skönt att cykla ute i det fina vädret och bara känna sig.. fri!


imorgon börjar min intensiva jobb-vecka. jobbar precis varenda dag,och sen är det.. v.27 jag är nästan helt ledig förutom de två extra passen jag tog på mig. åh, jag hoppas att v.27 blir en riktigt bra vecka!!


har inte längre inspiration till att blogga. kanske beror det på att jag är less på hela "sitta vid datorn och skriva meningslösa saker om min vardag" eller så är det för att jag egentligen har så otroligt mycket att skriva, men inte riktigt kan göra det ännu - och därför låter jag bli hela bloggen? i don't know..

Av nela karlsson - 25 juni 2010 20:29

jag är övertrött och kan inte sluta skratta! det här gjorde min dag!


I

AM

SOFA

KING

WE

TODD

ID


glad midsommar!

Av nela karlsson - 24 juni 2010 21:11

det där med att ligga i solen och njuta av min lediga dag.. det gick käpprätt åt helvete! jag har jobbat och slitit hela dagen och jag är så färdig nu! pengar blir det, ja.. men faan vad less jag är! usch! midsommarhelgen är den värsta helgen (jobbmässigt alltså), och det ska bli skönt när den är över!


nu blir det fotboll och sen.. sömn! har en hel jobbdag imorgon att se fram emot! jeeej!


tack och god natt!

Av nela karlsson - 24 juni 2010 12:04

det känns lite tråkigt att jag på något vis har gett upp bloggen. igår gjorde jag ett halvhjärtat försök att uppdatera men det blev så dåligt att jag tog bort allt och stängde ner!


igår var jag och jobbade i alla fall och det gick ganska bra. självaste maud olofsson vad och handlade av mig - inte varje dag det händer. när jag kom hem från jobbet ville jag avlida. dels för att jobbet var ganska stressigt och dels för att jag satt i en bilkö i.. 45!!! minuter innan jag äntligen tog mig hem! jag älskar att i princip varenda väg i umeå, på ett eller annat sätt görs om. jag älskar älskar älskar det!


igår kväll hade jag feberfrossa och imorse när jag vaknade, kände jag av både hals och huvud! inget jag är så hemskt förtjust i men.. om jag nu ska bli förkyld, tar jag det hellre nu än om tio dagar!


nu ska jag ut och lägga mig i solen, och njuta av min lediga dag! <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards