life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under april 2009

Av nela karlsson - 29 april 2009 12:44

.. mmh!


solen skiner idag och man blir ju en helt annan människa då vädret är bra! även fast det finns mycket i ens vardag som suger och är kasst, blir det genast ett betydligt mindre problem när solen skiner! i love it!


var på skolan och hade ekonomi idag. boring as usual men..what to do? bara att bita ihop de sista veckorna som är kvar! sen ska jag aldrig mer läsa en ekonomikurs, någonsin! jag är inte bra på ekonomi för fem öre. varken min egen eller att räkna påhittade nummer eller att bokföra fakturor! jag suger på det! och för att bidra med ett extremt bra exempel; i fredags fick jag in 2699:- på kontot i studiebidrag av CSN. nu är det onsdag och jag har 83:- kvar på kontot! och det här är inte första gången det sker! varenda månad är det så. jag får in pengar, och bara några dagar senare är det några kronor kvar! med andra ord är jag totalt värdelös när det kommer till ekonomi!


om två dagar är vi inne i maj månad! otroligt! hur kan tiden gå så fort? jag begriper det verkligen inte! om två dagar är det alltså drygt en månad kvar tills jag lämnar umeå! och även fast det bara är över sommaren, är jag inte speciellt sugen på att bo i skellefteå. men sommaren kommer gå fort och sen kommer jag komma hem till umeå och till min familj och mina kära vänner, och då kommer allt bli som vanligt igen! 


nu måste jag boka tid för stygnborttagning och sen ska jag försöka göra lite på min analys! cheers!

Av nela karlsson - 28 april 2009 14:54

idag hade jag prov och det kändes ganska bra faktiskt. jag hoppas att det faktiskt gick så bra som det kändes! jag vet dock att jag missade lite på bolånekalkylen men utöver det borde jag inte ha missat så mycket! ja, det återstår väl att se hur det gick!


kom hem från webbdesignen för ungefär en timme sen och nu håller jag på att laga mat. är så otroligt hungrig att jag knappt orkar vänta! på webbdesignen gick det inte så hemskt bra som jag hade hoppats på. de headers som jag gjorde i förra veckan, ville inte funka av någon jävla anledning så jag fick sätta in andra. jag är inte fullt lika nöjd som jag hade varit om new-york-headersen hade funkat men.. what to do?!


sen fick jag även veta hur jag ligger till i webbdesignen. även här har jag goda förutsättningar att dra hem ett mvg, förutsatt då att min hemsida blir grym som fan! och jag hoppas verkligen att jag gör en sjuuukt grym sida!

Av nela karlsson - 28 april 2009 08:21

dåligt väder idag med, och när jag körde till skolan så var det kö så in i helvete. alltså.. jag tog mig ca en meter på tio minuter, och då går det inte snabbt vill jag lova! blä! men å andra sidan så är det smällar man får ta när man lever i en större stad. jag trivs ju bra här så, jag överlever med alla de förbannade köerna!


nu är jag i alla fall på skolan och om någon minut ska jag ha prov! åh. jag hoppas det går bra för mig så jag får mitt mvg i den här kursen! det här är slutspurten nu så jag vill göra bra ifrån mig!

nu börjar provet! wish me luck!

Av nela karlsson - 27 april 2009 21:08

jag är äntligen klar med debattartikeln! otroligt skönt!

jag har skickat in den och nu är det bara att fortsätta med resterande uppgifter som ska lämnas in. påbörjade faktiskt en analys också men hann inte så hemskt mycket för jag skulle iväg till skolan, men det känns skönt att vara igång i alla fall! jag känner mig duktig!

tidigare idag var jag ute på promenad och stygnen höll, fast det gjorde lite ont och det kom blod men det var inget farligt, hoppas jag! sen när jag kom hem duschade jag och sen fixade jag klart debattartikeln och sen drog jag till skolan. på skolan pratade jag betyg med min lärare och fick veta att jag för tillfället ligger riktigt bra till. om två veckor är kursen slut och jag har prov imorgon och ett redovisningsarbete att göra tills dess. gör jag bra ifrån mig drar jag in ett mvg, annars blir det vg. men hey, ett vg är inte heller så illa pinkat, även om jag skulle vara riktigt besviken på mig själv ifall jag inte drog in ett mvg! jag menar, jag har ju gjort så bra ifrån mig hela kursen så jag vill även få avsluta med flaggan i topp!


nu ska jag gå och umgås med folket som är här, och sen ska jag sova! är sjukt utmattad! cheers!

Av nela karlsson - 27 april 2009 09:05

jag glömde ju det viktigaste! i fredags köpte jag en ny mobil!!!! äntligen! en samsung touchwiz blev det! behändig och söt och rosa! med 4 GB i minne och 5 megapixel kamera! underbart! <3

Av nela karlsson - 27 april 2009 08:59

helgen är över och det har ändå varit en händelserik helg måste jag säga. i lördags var jag nämligen till sjukhuset och fick mitt ben opererat. jag tog ut knölen från benet och nu är den på analys. om ca två veckor ska jag ta bort stygnen och få veta om det har spridit sig till andra delar av benet, eller om de fick bort allt. förhoppningsvis är allt borta och jag får aldrig någon knöl igen.


jag har inte gjort ett dugg skolarbete så med andra ord är det ingen förändring på den fronten. dock jag jag försöka göra något när jag kommer hem från min morgonpromenad som jag strax ska bege mig ut på. förhoppningsvis håller stygnen! dock har det kommit rätt så mycket blod så jag vet inte hur smart det egentligen är att anstränga benet mer än nödvändigt men.. jag vill ut! jag behöver det! sen hoppas jag också att jag ska bli mer inspirerad att skriva på mina skolarbeten, efter en skön promenad!


nu ska jag ut och njuta av den friska luften! åh! det småregnar lite idag, och det är faktiskt väldigt skönt. igår var det helt underbart väder och solen sken hela dagen, och jag solade och solade och solade. så idag är det skönt med lite svalare väder! och sen luktar det så himla gott av regn! i love it! 

Av nela karlsson - 24 april 2009 12:27

..kanske inte riktigt in love men, fredag är det i alla fall! underbart! inte för att jag ska göra något kul i helgen eller så, men det är skönt att kunna få sova ut (förhoppningsvis), och så ska jag göra bort ännu mer skolarbete har jag bestämt.


för övrigt så har jag gjort lite skolarbete nu medan jag har varit ensam hemma. gjorde sju headers till hemsidan, och riktigt snyggt blev det! jag blev sjukt nöjd! så på tisdag ska jag fortsätta utformandet av min hemsida och de sju nya headers som jag gjort idag, ska få komma på plats!


imorgon ska jag dock till sjukhuset. efter fem månaders väntan, har jag fått tid på kirurgmottagningen i och med min nya knöl. jag ser inte fram emot det men det kommer kännas skönt att få veta vad det är, och varför jag får dessa knölar i kroppen. förhoppningsvis överlever jag!

jag måste köpa en ny mobil! min stackars sony ericsson börjar verkligen ge upp nu. och både mamma och bror har lovat mig bidrag som födelsedagspresent, så idag ska jag ut och kolla lite. just nu är jag ju insnöad på lg renoir eller samsung omnia. även en apple iphone har varit på tal. så idag ska jag som sagt bege mig ut på mobiljakt! förhoppningsvis hittar jag en som jag trivs med, och som kommer tjäna mig bra! jag gillar liksom mina saker och är inte en sån som måste köpa ny telefon varje år, utan hittar jag en som jag trivs med, så vill jag gärna hålla fast vid den så länge jag kan! min lg som jag hade innan, den var med mig i drygt tre års tid innan den totalt gav upp, och jag fick den här lilla sony ericsson som en tillfällig telefon. ptja, tillfällig har den nu varit i snart ett år! sjukt! fast den har tjänat mig bra, det måste jag säga. så många gånger som jag har tappat den i marken och i golvet och gått in i väggen med den, så är det ju ett under att den ens håller!


nu ska jag hämta mamma och sen ska vi åka och kolla på en ny mobil! wiiie!!

Av nela karlsson - 23 april 2009 11:16

ja herregud vad tiden går fort! kan verkligen inte hänga med i mitt eget tempo! jag ligger fortfarande efter med en hel del skolarbete men jag gör mitt bästa för att hinna ikapp så mycket som möjligt.

igår började jag skriva en debattartikel om ordningsbetyg i skolan. det var väldigt intressant fast jag gjorde inte klart den. grejen är att jag känner mig så begränsad. den ska vara en A4 och jag känner att jag har så mycket som jag vill få med, så det blir bra mycket mer än en A4. så jag måste försöka skala av den en aning, göra den lite tunnare och mer naken. helt enkelt dra ner på åsikterna. det som är lite jobbigt, utöver det faktum att jag känner mig begränsad är att jag måste få med både pro och con, och det är lite jobbigt faktiskt. jag blir så worked up i det ena, och sen måste jag byta till det andra och argumentera med mig själv. men jag ska försöka få klart den senare idag.

sen har jag även gjort bort ett arbetsblad i layout, och så har jag påbörjat en presentation som ska bli mitt slutarbete i layout kursen. senare idag har jag även webbdesign och ska då fortsätta med hemsidan jag påbörjade i tisdags. lyckligtvis har det varit strul med internet och datorerna här på skolan, så min lärare har flyttat upp inlämningsdatumet för hemsidan! thank god! då kanske jag faktiskt hinner göra något vettigt!

känns riktigt skönt att få bort några saker ur den enorma högen som har lagrats. nog för att det är en hel del kvar att göra men.. jag gör så gott jag kan och försöker göra det bästa av tiden. dock har jag sovit riktigt kasst de senaste två nätterna. vaknar stup i kvarten och tror att jag ska försova mig! otroligt jobbigt! men jag antar att det beror på att jag har så mycket skit som hänger över mig, så att jag inte ens kan tillåta mig själv att få sova ut ordentligt utan vaknar av en underliggande ångest. jag får försöka hinna med ännu mer idag, när jag kommer hem, så kan jag kanske återgå till att få sova en hel natt utan att behöva vakna, och att jag sen kan vara pigg resten av dagen istället för att känna mig trött och slö, som jag gör nu.

så om jag inte uppdaterar bloggen på ett tag, beror det nog mest troligt på att jag faktiskt har tagit tag i mig själv, och gör något vettigt! (hoppas kan man ju i alla fall göra!) cheers!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards