life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under september 2010

Av nela karlsson - 30 september 2010 23:46

det bästa med en bärbar dator är att man kan förflytta sig till världens ände, om man känner för det, och ha med sin dator. det bästa med internet är att i princip varenda amerikansk serie går att kolla på! så 1 + 1 = 2. att ligga i sängen och kolla på californication är det bästa man kan göra en torsdagskväll som denna! i am in love with david duchovny!


idag har jag varit på stan med mor och hjälpt henne hitta en vinterjacka. jag har även hämtat ut mitt ellos-paket som innehöll bland annat en söt kjol och en kavaj! love! och jag har hunnit med ett gympass! var fullständigt död när jag gick därifrån men det var skönt ändå!


nu har jag en dejt med sexy badass, hank moody! grr!!

Av nela karlsson - 27 september 2010 15:16

herregud vad tiden går fort! snart är ju september över! och snart (2/10) har jag ägt min lilla gumma, min doris, i två år! TVÅ ÅR?! känns som om hon blev min för kanske.. ett halvår sen!


i helgen har jag visst.. glömt bort internet helt och hållet. och det var bra längesen jag gjorde det vill jag lova. jag har spenderat helgen med mika. vi såg satc och drack rosé och åt chokladkaka och pratade och skrattade och grät och hade det bra.


igår var jag och la familia ute och käkade på taj mahal. i love their food! vi firade att saker och ting känns bra nu. att mor är glad och nöjd över sitt jobb och att vi är vid god hälsa (trots min lunginflammation) och att vi har det bra! knock on wood.


idag är jag ledig från skolan så jag och bror passade på att åka ner till stan. jag hittade ett par schyssta jeans på h&m och jag hittade en liten present åt världens bästa anna-karin som ju fyller år om drygt två veckor! känns skönt att ha hela presentgrejen färdig så jag slipper stressa sen när det börjar närma sig.


har just suttit och korrigerat vårt arbete lite och sen skickade jag in det. så jävla skönt att vi blev färdiga och fick vara lediga över helgen och slapp ångest! i love it! jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag har världens bästa grupp! kloka och motiverade och engagerade! superbra! jag kunde inte vara mer nöjd!


hösten har verkligen kommit nu. imorse fick jag skrapa bilrutorna eftersom de var alldeles frostiga. löven är nästan helt gula och även fast solen är frame är det kyligt i luften! det är så otroligt mysigt! i love hösten!

Av nela karlsson - 24 september 2010 12:13

 

vad är det för dag idag? jo.. fredag!!! underbart!!!


jag mår mycket bättre idag, både fysiskt och psykiskt. jag hostar fortfarande och har fortfarande ont i lungorna, men inget jämfört med igår! bra bra bra!!!


är ensam hemma nu. har varit och storhandlat och sen rensat ur kylskåpet och fyllt på det med fräsch mat. har även städat köket och påbörjat dagens middag. lite tidigt, jag vet.. men jag vill gärna ha det klart i tid så jag slipper stressa sen.


måste dessutom hinna till apoteket för att fixa lite mer ipren och hostmedicin, samt systemet för att införskaffa rosé för helgen. rosé har blivit min nya grej! jag älskar rosé och tar gärna x antal glas/helg. nom-nom! imorgon ska jag och mika ha en slappardag med en massa massa satc och då tänkte jag att rosé borde göra sig utmärkt till det! eller?


nu ska jag baka en kaka. en chokladkaka, så klart! välkommen, helgen! du har varit efterlängtad!

Av nela karlsson - 23 september 2010 23:24

idag har jag varit på skolan och haft sammanträde med min grupp. jag hostade så gott som hela tiden under sammanträdet. jag hostar fortfarande. ingen hostmedicin i världen hjälper. snart hostar jag upp mina lungor! jag har så otroligt ont i både lungor och huvud av det förbannade jävla hostandet!


när jag kom hem från skolan var det bara jag.. helt själv. jag slog inte igång radion eller tvn. jag bara satt, helt ensam i tystnad. jag tände ljus för pappa och jag satt där - stirrade in i ljuset och försvann i en egen värld. skitdag.



mamma hade namnsdag idag. för första gången någonsin, fick hon ingenting. ingen teburk och ingen tepåse. ingenting. dels för att jag är fattig (i alla fall 30 minuter till), och dels för att jag är sjuk och låg och orkade inte ens baka en jävla kaka. att baka kakor brukar vanligtvis vara min terapi när saker inte riktigt känns rätt, men inte idag. nej idag ville jag egentligen inte ens kliva upp ur sängen. imorgon blir en bättre dag! då får jag csn-pengar och jag ska baka en kaka åt min älskade mamma! hon är så bra, min mamma! gud vad jag är lycklig som har henne! <3

Av nela karlsson - 22 september 2010 22:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 21 september 2010 10:32

usch och fy! jag mår verkligen sämre och sämre för varje dag som går. ingen nässpray i världen tycks hjälpa min igenstockade näsa och nu känner jag av även mina bihålor. jag fattar verkligen inte! har varit instängd hela helgen och inte gjort många knop. har ont i benen av allt sittande/liggande. varför återhämtar sig inte min kropp? varför?! hur länge måste jag leva med denna jävla förkylning?


idag får vi nya instruktioner till ännu ett grupparbete. vi ska ha ett litet internetsammanträde och antagligen bestämma en tid för träff imorgon. förhoppningsvis mår jag bättre då! jag vill liksom kunna bidra med lite mer än att sitta och snora och hosta.


det var val i helgen, om någon nu har missat det. äckliga sd tog sig in och jag ville bara avlida. hur kan någon rösta in dem? HUR?! jag hade till och med varit nöjd med att ha lars ohly som stadsminister, bara jag slapp sd. men nej nej nej.. SKIT! men förutom att sd tog sig in så var det ett bra val! dock kan jag inte minnas att valet 2006 var så big deal som detta val, 2010.

Av nela karlsson - 19 september 2010 21:12

min förkylning slår ut min kropp, bit för bit. först föll halsen som offer, sen näsan. sen kom febern och sen fick jag onda öron och nu.. lunginflammationen from hell. om jag avlider i natt så kan jag i alla fall vara nöjd med att jag gick och röstade!


nu sitter jag och snorar/hostar ikapp med valvakan på tvn. min hörsel är mycket försämrad men jag försöker ändå anstränga mig att höra vad som sägs.


du som var och röstade ska ha en eloge. du som var en soffliggare ska ha en smäll på käften. och du som röstade på äckliga vidriga kräkframkallande sd, borde dö. på riktigt. det är en skamlig och vidrig dag i sveriges historia, om dessa äckel tar sig in.

Av nela karlsson - 19 september 2010 17:24

used to dream of being a millionaire, without a care..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards