life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under december 2012

Av nela karlsson - 24 december 2012 03:59

 

 

after a rough week, I was in HUGE need of a good weekend. and this one was awesome. and the best part.. it's not over yet! thank god!

Av nela karlsson - 19 december 2012 21:28

igår besökte jag min vän på sjukhuset. det var tungt att komma in där och se honom uppkopplad till alla maskiner, med en tub ner i halsen för att kunna andas. jag grät. innan jag kom in till sjukhuset, när jag var där och när jag kom ut. grät ögena ur mig hela dan igår. 


jag fick hålla hans kalla hand och en millisekund öppnade han ögonen och tittade på mig. sen stängde han dem igen och somnade om. jag kunde knappt få fram några ord. jag bara höll hans hand och grät. lycklig att han är vid liv, men olycklig över att han är där han är nu. olycklig över att hans käke och hans nyckelben är krossade. olycklig över att han har en skallfraktur och invärtes blödningar. olycklig över att han ligger i koma och läkarna inte kan avgöra om han kommer få bestående men när han väl vaknar. 


//


yesterday I went to see him at the hospital. it was awful to walk in there and see him in a condition like that - hooked up to all the machines and with a tube down his throat that helps him breathe. I cried. before I walked into the hospital, when I saw him and on my way back home. all day yesterday, I was a complete mess. I couldn't calm myself down. I couldn't stop crying.

 

I got to hold his hand. it was cold. and for a second he just opened his eyes and looked at me. then he fell asleep again. I am happy that he is alive. doctors say he was lucky - not a lot of people would survive a crash like that. I am sad that he is where he is though. that his jaw and collarbone are broken. that he has a fracture in his scull and that he has internal bleedings. I am so sad I don't know what to do with myself or how to help him. all I can do is keep praying for his recovery!

Av nela karlsson - 18 december 2012 06:19

när jag bodde i new york så fick jag den värsta nyhet man kan motta. jag fick veta att en av mina vänner hade omkommit i en bilolycka under hans semester i thailand. jag minns exakt hur allt bara stannade och på något sätt gick i slow motion. i alla fall för någon minut. och sen kom tårarna - sen förstod jag vad som hade hänt och att jag aldrig skulle få se daniel igen. 


det har nu gått ganska precis ett år och en månad sen jag fick veta. 

och nu ikväll fick jag veta att en av mina närmaste vänner här, var med om en bilolycka igår. han ligger på sjukhus med en bruten käke och brutet nyckelben. det är allt jag vet för närvarande. imorgon ska jag försöka få reda på vilket sjukhus han ligger på - och se om jag kan besöka honom. 


ord kan inte beskriva känslor och tankar som bara överöser en när såna här saker händer. plötsligt inser man att livet är så jävla skört. att man inte är odödlig, även om man ibland tror det. 

jag önskar att jag fick krama mamma ikväll. jag hade behövt det just nu.


//


about a year ago, while I was still living in new york, I recieved the worst possible news. a friend of mine was killed in a car accident during his vacation in thailand. I remember how everything around me just stopped - or it was in slow motion. then I sort of realized what had happened and then the tears came. but none of my tears would ever bring him back and I couldn't believe I would never get to see him again.

 

that was a year ago. tonight I found out that one of my closest friends here in LA was in a car accident. he is in the hospital right now with a broken jaw and a broken collarbone. that's all I know for now. tomorrow I will try to find out which hospital he is at so I can go and visit him.

 

words can't even describe the thoughts and feelings that one feels in a time like this. you suddenly realize how precious life is - and how you are not immortal. I wish my mom was here now so I could hug her. that's what I would need right now.

Av nela karlsson - 15 december 2012 23:05

 

after a crazy night with my buddy patron.

me, carina, robbie, simon and sean.

santa monica © 2012    

Av nela karlsson - 14 december 2012 19:26


 

Av nela karlsson - 12 december 2012 19:14

your love is perfection, please point me in the right direction..

(I miss you so freaking much!!!!)

 

 

vet att jag är så kass på att uppdatera nuförtiden men jag har liksom ingen inspiration att skriva längre. det händer inte så mycket i livet just nu. jag har handlat klart julklapparna för det här året. paket har skickats både till sverige och till new york.

 

känner mig ganska tom nu. trodde att jag hade släppt dig liksom.. att jag var helt på det klara med mina känslor och hela situationen. men så kom samtalet i helgen som fick ett frö att gro. samtalet från en av mina närmaste vänner som hade träffat dig. hon berättade hur du hade sagt att du inte vet hur du ska vara utan mig - vad du ska göra utan mig. det var som om en knytnäve bara grep tag om mitt hjärta. jag insåg att jag inte alls har kommit över dig. jag saknar dig minst lika mycket som förut. fan för livet just nu alltså. fan för att det ska vara så svårt att vara med dig men ännu svårare att vara utan dig. och fan för att jag älskar dig så mycket som jag gör.

 

//

 

I know I'm bad with updating nowadays. I just don't feel inspired in the same way as I once did. life is not too exciting at the moment. I am however done with my christmas presents for this year- so at least that's something good. sent stuff back home to sweden and also a little something to new york.

 

I feel kinda empty right now. thought I was over you. thought I was over the whole situation but then something happened and everything changed. I guess I'm not over you at all. I guess I still love you as much as I always did - I just found a way to forget that. but now it hit me again - out of the blue. I hate the fact that being with you has to be so god damn complicated but I hate even more to not be with you at all. and I hate that I love you as much as I do. 

Av nela karlsson - 4 december 2012 05:07

     

     


i helgen åkte jag och grabbarna grus till La Jolla och san diego. eller ja, La Jolla var bara ett stopp på vägen ner mot san diego. i La Jolla såg vi sjölejon glassa på klippor och sen åkte vi vidare mot san diego. heeeelt underbart! love it!


när jag kom hem igår kväll gjorde jag en liten lista på samtliga ställen i kalifornien som jag hittills har besökt. listan lyder:


- los angeles (där jag ju bor)

- santa monica

- venice beach

- santa barbara

- burbank/pasadena

- malibu

- la jolla

- san diego


inte så pjåkigt för att bara ha spenderat dryga fyra månader på västkusten.


//


me and the boys went on a trip to La Jolla and san diego. La Jolla was just a quick stop to watch the sea lions and then we headed down south to san diego. it was so amazing and so beautiful. I love it!!

 

last night when I came home I made a list of all the places in Cali I've seen so far:

 

- los angeles (where I live)
- santa monica
- venice beach
- santa barbara
- burbank/pasadena
- malibu
- la jolla
- san diego

 

not too shabby, considered I've only been here four months. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards