life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under februari 2012

Av nela karlsson - 28 februari 2012 19:09

förra måndagen kom min mamma och min bror på besök. jag grät floder när jag såg dem på flygplatsen efter nästan 7 månader utan dem. 

i tisdags åkte vi in till nyc för första gången. jag visade dem time square och så promenerade vi vidare till upper west side och central park. 

i onsdags stannade vi på ön. åkte iväg till roosevelt fields mall och shoppade lite. på torsdag åkte vi tillbaka till nyc och jag tvingade min stackars familj på en rejäl promenad. från penn station ner längs 5th avenue och hela vägen ner till brooklyn bridge. efter brooklyn bridge tog vi the subway till the staten island ferry som slutligen tog oss över till staten island. på vägen fick de se frihetsgudinnan. 


i fredags stannade vi på ön, lagade mat och bakade bullar. det var hur mysigt som helst att bara sitta hemma och njuta av vår tid tillsammans. och så klart att äta mammas mat igen. i lördags hade jag min sista lektion på actors studio och under tiden jag hade lektion fick de vandra längs new yorks gator på egen hand. sen när jag var färdig promenerade vi till rockefeller center och åkte upp till top of the rock. när vi kom ner till jorden igen så träffade vi min älskade noel. tillsammans promenerade vi runt innan vi tog tåget hem. söndagen spenderade vi på ihop, marshalls och tj maxx och morgan park. mamma och bror har inte bara fått uppleva mitt älskade new york och min långa ö utan även fått träffa alla mina underbara vänner här. helt klart världens bästa vecka.


idag är det back to reality för min del, med allt vad det innebär. gjorde återbesök på gymmet imorse. känns skönt, även om jag var fruktansvärt seg och dessutom skippade löpningen. blir nog bättre imorgon. 


//


monday my family arrived and I cried like a baby when I saw them again after almost 7 months apart. 


on tuesday I took them to the city for the first time. showed them time square and then we walked up to the upper west side and central park. on wednesday we stayed on the island. we went to roosevelt field mall and did some shopping. thursday we went back to the city. this time I made my poor family walk all the way from penn station to the brooklyn bridge. after the brooklyn bridge we took the subway to the staten island ferry where they could see the statue of liberty. 


friday we decided to stay on the island too. the rain was pouring down so we decided to make cinnamon/vanilla buns and my mom made food and we were just enjoying each others company. saturday I had my last class at the actors studio and while I was in class, my mom and brother walked the streets of new york all by themselves. when I was done with my class we walked to the rockefeller center and did the top of the rock. when we came back down we met noel and spent the rest of the afternoon just walking around in the city. sunday we spent on the island aswell. we went to ihop, marshalls, tj maxx and morgan park. my mom and brother did not only get to experience the wonderfull city I live in or the amazing island.. they got to meet all my friends too! I am so happy they came and I had the best week ever together with them!


today I'm back to reality. went back to the gym and I felt so tired and out of energy so I didn't do the treadmill today. I guess I have to do better tomorrow! 

Av nela karlsson - 28 februari 2012 03:29


idag åkte min familj hem till sverige. det är tomt utan dem. imorgon återgår jag till mitt rutinartade hamsterhjul, men för tillfället ska jag bara gå och lägga mig. sömn är sjukt underskattat.


//


today my family left new york to go back home to sweden. it's empty and wierd without them here. tomorrow I'm going back to reality. right now I'm just going to bed.

Av nela karlsson - 24 februari 2012 04:00

bloggen har en liten paus nu medan familjen är här. vill liksom spendera min tid med dem hellre än att sitta vid datorn. varje timme, varje minut är så dyrbar just nu. jag njuter av att ha dem här - jag är så lycklig att jag inte vet var jag ska ta vägen. har dock haft två missöden inom loppet av 4 dagar men ah, det är smällar man får ta i livet ibland. förhoppningsvis blir morgondagen en bättre dag. 


igår hade jag min första acting class här på ön. kändes mycket bra - vi är en trevlig grupp och jag tror vi kommer ha en toppen tid tillsammans! nu ska jag gå och krypa ner bredvid mamma och bara mysa! imorgon är det redan fredag. usch och fy! jag vill inte att tiden ska gå så fort - speciellt inte den här veckan!


//


I have a little writing-break now when my family is here. I prefer to spend time with them than sit infront of the computer. every hour, every minute is so precious. I am so happy to have them here. have had two misfortunes in four days but you simply can't have everything in life - something must always fuck it all up in one way or another. hopefully tomorrow will be better. 


yesterday I had my first acting class here on the island. it felt really good and I am really looking forward to the spring to see what northport has to offer me when it comes to the classes. now I'm going to lay down next to my mom and just enjoy having her here. tomorrow is friday already. I wish time didn't fly so fast this week. 

Av nela karlsson - 21 februari 2012 04:30

världens bästa dag - även om jag är förkyld och inte kan andas. åkte till jfk med martin och mer. vi satt med varsinn kaffe och väntade, väntade, väntade. blev plötsligt alldeles fullt med folk och jag blev paranoid att jag skulle missa mamma och bror. tittade mot utgången - bevakade den som en örn. och när jag såg mamma så kom bara en ocean av tårar. min mamma! och min bror! världens bästa! nu är hela mitt liv perfekt! jag är i världens bästa stad och jag är omringad av underbara vänner OCH min familj! jag har precis allt jag behöver och jag tackar gud för att allt har gått bra och för att jag, nästan sju månader senare, återigen fick krama mina underbara. 


nu ligger de och sover. de kommer vara så jetlaggade, stackare. jag är nog alldeles för uppspelt för att kunna sova. jag minns inte när jag var så här lycklig senast. imorgon när jag vaknar så är de här och jag behöver inte sakna dem mer! oslagbar lycka! världens bästa dag, denna måndag den 20e februari 2012! ♥


//


this is the best day ever - even though I am sick and can't breathe. went to jfk with martin and mer. we sat with our coffees and waited, waited, waited. all of the sudden, jfk was packed with people and I became slightly paranoid that I would miss them. I watched the gate like an eagal. and when I saw my mom I just ran up to her and an ocean of tears just streamed down my face. my mom and my brother are finally here and my life is absolutely perfect. I am in the best city in the world, surrounded by my amazing friends AND my family is here! I am so greatful to god that everything went well and that I, after almost 7 months apart, got to hug my mom and brother again!


now they are sleeping and they will be so jetlagged tomorrow - I feel so sorry for them. I am to excited to go to sleep. can't remember when I was this happy! tomorrow when I wake up, they are gonna be here and I don't have to miss them at all! this is the best day ever, this monday - february 20, 2012! ♥

Av nela karlsson - 20 februari 2012 22:11

jag håller på att bli helt knäpp! om tre timmar landar mamma och bror! jag ska snart åka och hämta dem och jag skulle ljuga om jag påstod att jag var lugn. jag håller på att balla ur - skakar i hela kroppen. det är min familj jag ska träffa alltså.. nästan 7 månader sen sist vi sågs. jag kan inte förstå att vi är tre timmar ifrån varandra just i detta nu. min älskade mamma - min älskade bror! ♥


//


I'm freaking out! in three hours my family will land on jfk and I will leave soon to go and pick them up. I can't even describe the feelings I'm going through right now. I am nervous for some reason and it is almost 7 months since I last saw them - and now we're only three hours apart. my mom and my brother! ♥

Av nela karlsson - 19 februari 2012 21:08

hade min fjärde lektion på actors studio igår. jag verkligen älskar det! men jag måste verkligen börja tro mer på mig själv! jag vet att jag kan men ändå så placerar jag mig själv allra längst ner. 


igår flög vi solo igen. gjorde två olika grejer. första grejen var alldels toppen - ett egoboost liksom. man skulle sätta sig på stolen framför alla men med ryggen mot dem. man skulle ha penna och papper och sen så skulle de andra säga saker om en som man skulle skriva ner. här är min lista:

* troublemaker

* traveler

* bilingual

* good memory

* loves kids

* professional

* makes new friends easily

* international

* social

* pretty

* swedish

* loves to wash her hair

* would be a good mom

* loves animals

* could work for the un

* loves shopping

* loves celebrities

* loves fashion

* peace maker

* easy going

* good friend

* not afraid

* loves reading

* likes a scary movie

* likes to look at trees

* believes in ghosts

* have seen all paranormal activity-movies

* knows herself

* sticks up for the underdog

* well informed

* confident yet insecure

* loves abba

* drives fast

* excited

* got in trouble a lot as a teenager

* great student

* loves starbucks

* mediator in highschool

* curious about the world

* hopeless romantic

* wants to get married one day

* wants to be on a show like modern family

* would rather go out for dinner than cook


den blev så lång. det sas så mycket fint - även om alla saker inte nödvändigtvis är helt korrekta men ah, det är alltså så här mina klasskamrater uppfattar mig. känns bra. 

andra grejen vi skulle göra var att läsa ett manus framför kameran, så klart. det ena var pharmaceutical och det andra var om typ kabeltv. det gick bra och rebecca var nöjd. men återigen påpekade hon att jag måste tro mer på mig själv. att jag är mycket bättre än jag ens kan föreställa mig. jag måste bli bättre på att lyssna och ta åt mig. 


efter min lektion kom noel till stan och jag visade henne min skola och sen gav vi oss ut på new yorks gator. när regnet kom sprang vi in på marshalls och i kassakön så står ingen mindre än ashley greene bakom oss. avslappnad och down to earth. kändes lite coolt faktiskt.


räknar ner timmar tills imorgon då jag äntligen får kramas med mamma och bror igen! jag längtar så det bara sjunger om det! 


//


yesterday was my fourth class at actors studi and I just love it. but I really have to start believing in myself more. I know I can do whatever and that I'm not terrible at what I do but I still place myself at the bottom.


yesterday we did two different things. the first thing was really fun and sort of an egoboost. each and every one of us was supposed to sit infront of the class with their back turned to the rest and take notes while the rest of the class said things that they relate to you. here is my list:

* troublemaker

* traveler

* bilingual

* good memory

* loves kids

* professional

* makes new friends easily

* international

* social

* pretty

* swedish

* loves to wash her hair

* would be a good mom

* loves animals

* could work for the un

* loves shopping

* loves celebrities

* loves fashion

* peace maker

* easy going

* good friend

* not afraid

* loves reading

* likes a scary movie

* likes to look at trees

* believes in ghosts

* have seen all paranormal activity-movies

* knows herself

* sticks up for the underdog

* well informed

* confident yet insecure

* loves abba

* drives fast

* excited

* got in trouble a lot as a teenager

* great student

* loves starbucks

* mediator in highschool

* curious about the world

* hopeless romantic

* wants to get married one day

* wants to be on a show like modern family

* would rather go out for dinner than cook


my list was long. and there were so many nice things said about me - even if not all of them were completely true. but this is the way my classmates see me. it feels good to know. 

the other thing was to read a script infront of the camera, of course. one was a pharmaceutical and the other one was about cable tv. I did good and rebecca was satisfied with my performance but again she told me that I have to beileve in myself more. that I am way better than I even imagine myself to be. 


after my class, noel came to the city. I showed her my school and then we went for a walk on the streets of our city, new york. when the rain came pouring down we ran into marshalls. while standing in line for the cash register we notice that ashley greene is standing behind us. it felt a little cool to be honest. 


right now I'm counting the hours. my family is coming tomorrow and words can not even express how excited I am! 

Av nela karlsson - 18 februari 2012 04:14

dinner and wine with my best friends! love life! happy friday! ♥

Av nela karlsson - 16 februari 2012 14:51

jag försökte skriva ett inlägg igår men konstaterade att ingenting kändes vettigt så jag stängde bara ner. just nu har jag väldigt lite energi och väldigt lite inspiration. 


härom dan satt jag och pratade med en barndomsvän. vi är båda vuxna människor nu och jag kan inte förneka att jag finner honom väldigt attraktiv på många sätt och vis. förutom det faktum att han ser bra ut så är han även väldigt rolig, lättsam och charmig. och så har han en egenskap som gör honom ännu mer attraktiv men som jag för mitt liv inte kunde sätta fingret på. jag bara kände av den men när jag skulle försöka förklara så kunde jag inte riktigt. senare samma kväll satt jag i martins bil på väg till starbucks och då slog det mig vad denna egenskapen är.. han är otroligt duktig på att uttrycka sig - otroligt duktig på att liksom.. skriva på ett sätt som väcker ett intresse hos mig. jag har alltid värderat människor som har en otrolig förmåga att uttrycka sig, och det är precis vad han har!


ska strax åka iväg och hämta min vapendragare för att sen bege oss till gymmet. fjärde och nästsista passet för veckan! imorgon är det fredag - tack gode gud! har storartade planer för fredagkväll! sen har jag min fjärde lektion på actors studio på lördag. söndag ska jag städa och måndag kommer min familj! jag är så lycklig så jag vet inte var jag ska ta vägen!! 


//


I tried to write something yesterday but it just turned out like crap so I sort of closed it down and didn't bother even trying. I guess I lack a bit of energy and inspiration. 


the other day I was speaking to a childhood friend. we are both grown-ups now and I can't deny that I find him attractive in many ways. apart from the facts that he lookos good he is also very funny, charming and down to earth. and then there was something else that I couldn't put my finger on. I just knew that there was something else about him that made him even more interesting than he already is. that same night when I was in martin's car on our way to starbucks it finally hit me.. this guy is very good in expressing himself, and that is what makes him even more attractive. I have always valued a person with the ability to write something that would keep me interested and that is exactly what he does! 


soon I'll go to pick up my partner in crime and we are hitting the gym for the fourth and almost last time this week. tomorrow is friday - thank god. we have some nice plans for friday night and then on saturday I have my fourth class at actors studio. then sunday I have to clean and on monday my family comes! yaaay! I am so so so excited!!!! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards