life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juni 2008

Av nela karlsson - 26 juni 2008 19:10

grattis mamma! jag älskar dig! <3



jag är så trött och utmattad, och mitt blodtryck är på tok för högt just nu. i övrigt har det varit en bra dag. jag hann till och med förbi stan en sväng! hittade lite saker och sen tittade jag på kläder till bröllopet, igen! jag har sån beslutsångest. vet inte om jag vill ha klänning eller en kjol och en fin topp eller blus. och sen vet jag inte om jag vill ha gult eller brunt eller kanske guld eller creme färgat.. ahhh.. its all so messy right now!


imorgon ska jag och patrik in till stan. jag längtar redan! sen får jag se vad vi gör mot kvällen! otroligt nog är det redan torsdag idag, vilket betyder att det är fredag imorgon!

förresten så fick jag trevliga nyheter från min förra chef och goda vän ugur. han funderar på att flytta ner hit till umeå och öppna en nattklubb. och det bästa av allt, han vill anställa mig igen! även om mitt krogjobb i boden var rätt kasst, saknar jag det ibland. (jag saknar de nätterna jag jobbade med människor jag faktiskt gillade.) även om det var sjukt jobbigt vissa gånger, och folk var otrevliga och vissa var så fulla att de knappt visste vad de hette, fanns det såna gyllene stunder som man verkligen saknar! dessutom mognade jag lite mer för varje natt jag jobbade. i början var jag rädd för att göra fel eller uppfattas som otrevlig av människorna, men efter några månader på jobbet, insåg jag att de skiter i om jag är trevlig eller otrevlig, eftersom de inte ens kommer komma ihåg det dagen efter. och sen kan man faktiskt inte vara trevlig mot alla, det funkar bara inte. så, om ugur nu flyttar ner hit, och öppnar en nattklubb, blir jag överlycklig! jag är mer en nattmänniska och är man i rätt sällskap, är ett krogjobb inte så tokigt faktiskt! (i alla fall som extrajobb vid sidan om studier)


you are so pathetic! if i could, i would throw up on you!

Av nela karlsson - 23 juni 2008 20:55

kroatien är utslagna ur em och mitt hjärta är krossat!


midsommar var kasst. på midsommarafton åkte kroatien ut och jag ville nästan gråta, och på midsommardagen jobbade jag, som vanligt. jag är en workoholic som bara kommer stupa av trötthet och utmattning.

idag var jag, patrik och dan the man with the plan, ute och jag körde, igen! wiiiiiiiiiiiie! i love love loooooooove it!

(angående min kassa uppdatering av bloggen.. jag jobbar, och jag har inte tid att blogga! men jag lovar att jag försöker, när jag har liite tid över och inte är utmattad!)

Av nela karlsson - 17 juni 2008 23:17

..your eyes are the deepest i've ever seen. you are strong yet vulnerable. the most enchanting person i've ever met! you are pure and true, and i just can't keep my eyes of off you.


jag fick veta så mycket igår. jag blev chockad och jag kunde inte tro att det var sant. inte du också.. jag trodde så mycket om dig, men jag borde inte ha gjort det. istället borde jag insett att allt var fel. åh! i do miss everything as it once was..


ikväll såg jag fotbollen. katastrof! frankrike är ute, och italien lyckades på något underligt sätt, ta sig vidare! men.. skitsamma! imorgon gäller det för sverige! att vara eller att inte vara? jag hoppas att de klarar det, för de har varit väldigt duktiga!

och igår blev mitt älskade kroatien grupp-b vinnare! seger i varenda spelad match, och max poäng i gruppen! åh, mitt kroatiska hjärta bultade extra hårt! jag är så obeskrivligt stolt! foooorca kroatien!!!

Av nela karlsson - 15 juni 2008 12:50

grattis, världens bästa bror, som idag blir 22!

Av nela karlsson - 14 juni 2008 16:09

förlåt för min sega update. jag har så mycket att göra nu, och har nästan aldrig tid att sitta vid datorn och uppdatera min blogg.

igår jobbade jag slut mig själv. slet och slet, heeela långa dan, och var hemma först vid nio-tiden. när jag var klar på jobbet, och stod och väntade på bussen, började jag nästan gråta av ren trötthet. jag hade inte fått sitta en endaste sekund på drygt åtta timmar, och mina ben var toltalt slut. hade inte bussen kommit när den väl gjorde det, hade jag mest troligt rasat ihop.

ikväll är det en relativt lugn kväll. ska tvätta lite kläder, och sen är det fotboll som gäller! heja sverige!!

imorgon blir det lite liv. jag är ledig från allt som heter jobb, och min bror fyller 22! så det blir lite festligheter och så, vilket jag längtar till! dock längtar jag inte tills måndag, vilket för min del innebär mer jobb! men..vad gör man inte för pengar liksom? speciellt när man är i stort behov av dem! jag ska slita hela sommaren, och sen på hösten ska jag gå i ide. (i wish!). nej men förhoppningsvis kommer jag in på skolan, vilket jag tycker är betydligt roligare än.. jobb!

nu måste jag få lite gjort.. med andra ord, tvätta kläder! cheers!

Av nela karlsson - 11 juni 2008 01:56

men draaa nu vilken jävla match det var! ojojoj!! äntligen fick zlatan till det! åh! vilken lycka! heja sverige!!

(och som den norrlänning jag är, bjuder jag på norrlands skönaste em-låt!)

Av nela karlsson - 9 juni 2008 14:57

solen har försvunnit och stora gråa moln färgar nu den himmel som för bara en dag sen var så obeskrivligt blå. jag kan knappt fatta att det är måndag idag, för i mitt huvud är det.. torsdag. varför vet jag inte, men jag har väldigt svårt att orientera mig bland veckodagar.

fotbolls em är nu igång! som jag har längtat! jag ska följa så många matcher jag kan, även om jag inte bryr mig om varenda lag, så är fotbollen otroligt. jag förvandlas till en helt annan människa när jag ser fotboll. faktum är att jag blir helt ivrig och galen!

igår spelade kroatien! <3
men jag kan inte påstå att jag var nöjd med deras insats. jag menar.. de var bra i början, kanske trettio minuter.. men sen vet jag inte vad som hände. de blev bara riktigt kassa! om de hade tänkt komma någon vart i em, måste de skärpa sig och bli bättre. de kan inte spela på den nivå där de var igår, för då blir de inte att räkna med! FORCA KROATIEEEEEN!!!!

och självklart hejar jag även på sverige.. och portugal! portugal kommer förevigt att ha en speciell plats i mitt hjärta! frågan är bara.. hur kommer det gå för sverige? vad tror du?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards