life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under november 2009

Av nela karlsson - 30 november 2009 12:59

måndag igen då.. och den allra sista måndagen i november. imorgon är det redan december och bara.. 18 dagar kvar tills jag far! herregud vad jag längtar! inte för att vi har så mycket vinter. det regnar och är drygt 3ºC ute så ingen direkt vinter, men jag vill bort ändå! ska bli så otroligt skönt att det inte finns ord som räcker till för att försöka förklara!


dessutom har jag suttit och läst igenom några av mina standardbloggar, och i princip varenda en skriver om julpynt, julbak och julklappar. i år kommer jag bort från allt sånt. inget julpynt, inga adventsljusstakar, inga lussebullar eller pepparkakor eller knäck, och inte en enda julklapp att få eller ge bort! det känns lite konstigt men ändå skönt att slippa bli påmind om att man själv inte har det alla andra har. dvs sin stora familj. julen var liksom speciell när man var liten och hade allt det där som hör julen till. man hade mamma och pappa, mormor och morfar och alla mostrar och fastrar och kusiner och huset var fullt med folk och med kärlek. sen kom vi till sverige och då har det bara varit mamma, bror och jag. inte riktigt samma sak. visst, det är bättre än ingenting men det är liksom inte speciellt som det är för många andra! vi tre träffas ju varje dag i alla fall, så julen blir inte speciellt utmärkande så.. om något så blir jag bara ledsen över att inte ha hela min släkt närvarande. jag blir ledsen över den tomheten jag känner varje jul.. så nej tack! jag vill inte fira jul i år! jag vill ligga på en vit sandstrand och njuta av solen och värmen och glömma bort allt som hör julen till!


kom hem för en liten stund sen och nu tvättar jag kläder. duktigt av mig! sen ska jag fortsätta plugga och ringa min lärare för att prata om min resa. iih.. jag är lite rädd för hans reaktion men över telefon kan han ju i alla fall inte döda mig, vilket han kanske hade gjort på plats! ne riktigt så illa är det väl inte, men säkert nästan!


sen i torsdags, då jag såg lasse live, har jag inte kunnat lyssna på annan musik! allt som snurrar runt i huvudet är lasse lasse lasse! inte för att jag klagar, för jag älskar lasse.. men min omgivning klagar och är less på mig och på att min spotify ständigt kör lasse! men så synd för dem!


och natten som kom sov du vaken och drömde om allt
som vi kunnat göra
om någon som vill ge dig värme när allting känns kallt,
och nån att beröra
och jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken
men själv, själv låg jag tyst i min säng och så frälst av den farliga branten -
jag liksom föll över kanten..
Lars Winnerbäck – Kom änglar - Live

Av nela karlsson - 29 november 2009 14:44

ååååh.. vilket dåligt samvete jag har! igår var vi på mary kay visningen! det var himla kul! vi fick göra lite olika behandlingar, bland annat silkeshänder och silkesläppar. vi fick lära oss massor om hudvård och så fick vi hjälp med att välja ut rätt sorts smink som passar oss. jättebra! det som var mindre bra är att jag slösade 1495:- på några produkter. usch vad hemskt det kändes.. fast samtidigt bra men ja.. skitsamma!


sen åkte jag och mika och handlade, och så åkte vi hem till mig. åt lite mat och sen pluggade hon och jag hade sprängande huvudvärk. ville göra ett ärligt försök till att plugga jag med, men orken fanns inte där. sen ville hon spela tv-spel och jag fick fixa mig för jobb. vid 21.00-tiden körde jag hem henne och åkte iväg till jobbet.


jobbet i natt var bra. vi fick in drygt 500 pers, så det var en relativt bra natt. inte lika bra som vi brukar ha men.. ändå bra! en kille och hans vänner hade köpt fribiljetter, svart av någon idiot på gatan. en fribiljett tar in två personer gratis, och gäller till och med klockan 00.00 problemet var att när dessa fyra herrar kom in, var klockan 01.00 - så jag kunde tyvärr inte släppa in dem på biljetterna utan sa att de fick betala inträde istället. den ena av dem börjar skrika åt mig, varpå jag säger att det inte är mitt problem. han skriker att han köpte biljetterna för 200 spänn och att han fan vill komma in. jag säger att det fortfarande inte är mitt problem att han uppenbarligen inte kan läsa. detta gör inte honom mindre arg så jag kallar in min chef för att han ska försöka förklara. killen fattar fortfarande inte. chefen kallar in vakter och killen står fortfarande och skriker. han kallar vår leg-kontrollant för kuksugare och mig för fitta. han säger att vi alla är horor som inte släpper in honom och hans sällskap, som faktiskt har betalat 200 spänn. han blir så klart utslängd. hans sällskap med! med andra ord.. en bra natt på jobbet!


nu ska jag gå och få i mig mat och sen ska jag försöka komma ihåg att se reprisen av greys som jag missade tidigare i veckan! cheers!

Av nela karlsson - 28 november 2009 09:42

det var så underbart att vara ledig igår! även om jag är pms-ig och lättretlig så var det ändå en helt okej dag! mika kom förbi någon gång på eftermiddagen, då jag och brorsan satt och spelade tv-spel. och med tanke på att jag alltid blir vansinnig om det inte går bra, och med tanke på att jag hade pms, blev inte saken bättre! jag skrek och surade och var arg! mika och brorsan skrattade bara åt mig! dumma människor!


sen på kvällen konstaterade jag att jag kanske måste vara lite social istället för att sura, så jag kom bort från pms-helvetet och ner på jorden en stund. jag och mika låg och pratade till ganska så sent och strax efter 02.00-tiden körde jag hem henne. trodde att jag skulle somna sekunden jag la mig i sängen men nej, så blev det inte. låg och vred mig och kunde inte somna så jag lyssnade på lasse och sist jag kollade på klockan, innan jag äntligen lyckades somna, var den 03.41 inte bra!


men vi hade trevligt, jag och mika. vi pratade på om allt och ingenting, och det är såna kvällar man verkligen uppskattar. nu ska jag snart upp och fixa mig, sen hämta mika och sen åka in till stan. där ska vi möta sandra och jag vet inte om någon mer skulle med? linda kanske? och så ska vi gå på en mary kay visning på hotell winn. mycket trevligt!


när du står ensam kvar på tå
och ytan inte går o nå
när du träffat botten
kom ihåg mig då


när du tagit första bästa tåg
och gör vad som helst för en dialog
när du står sist i kön
kom ihåg mig då


när vintern gömmer dina spår
så att du inte hittar hem
när du är vilsen i en vinternatt igen
kom ihåg mig då


när det blir varma sommardar
kom ihåg mig då
kom ihåg mig då


när vinterisen ligger klar
kom ihåg mig då
kom ihåg mig då
här finns du kvar

Av nela karlsson - 27 november 2009 00:16

(om du lämnade mig nu, som han gjorde så makalöst bra ikväll! <3 )


underbara älskade lasse spelade ikväll och jag är så lycklig! jag är fortfarande i extas! hans musik är magisk! herregud vilken underbar människa! thank god for lasse! världen hade varit en ganska kass plats utan honom!


insläppet var redan klockan 19.00 och pga mig kom jag och ida först vid ungefär 19.30-tiden kasst med tanke på att parkeringen var proppad med bilar och inne på golvet var det fullt med folk redan! men vi armbågade oss fram och stod väl ungefär två rader ifrån scenen! det var verkligen värt att tränga sig för! dock fick jag inte höra kom änglar vilket gjorde mig lite ledsen, men overall var kvällen en 12 på en skala 1 - 10! (plus att jag klarade mig undan en p-bot fast jag stod lite.. olagligt.. ehhhrr.. thank god!)


bilder från konserten finns att se här. enjoy 'cause i surely did! nu kan jag dö lycklig! <3

Av nela karlsson - 26 november 2009 14:57

även om min dag inte började så hemskt produktivt så tog jag tag i mig själv och skrev rapporten och skickade in den! känns skönt att inte behöva tänka på den utan att jag ändå kan vara ganska så ledig imorgon. inte helt och hållet ledig, men jag har betydligt mindre att göra så det blir en kort dag och sen är det helg! sjukt att det återigen är fredag imorgon! hur är det möjligt att tiden går så fort? crazy!


och på tal om crazy.. imorse körde jag mamma till sjukhuset. jag följde med henne in för att hjälpa henne hitta till rätt avdelning! efter att ha vandrat i en labyrint av korridorer i ca femton minuter, kom vi fram till avdelningen hon skulle till. när jag var säker på att hon hade kommit till rätt ställe, skulle jag ut till bilen och köra hem. lämpligt nog fanns det en utgång precis bredvid den där avdelningen som mamma skulle till, så jag gick ut där. men.. så klart skulle det inte vara så enkelt som det låter, för jag hade inte den blekaste aning om var i fasiken jag var. jag gick runt lite, utan en aning om var jag skulle.. och snart insåg jag att jag är totalt lost! det var inte logiskt och jag började få panik! jag hatar när jag inte vet var jag befinner mig, och känner mig otrygg.


jag ringde lookalike och han skrattade bara åt mig. han sa att jag så småning om skulle hitta till rätt parkering och till min bil, om jag bara tog det lugnt. ja, lätt för honom att säga.. han var ju inte vilse, jag var! men otroligt nog gick jag åt rätt håll, fast jag inte alls hade en aning om var parkeringen hade flyttat sig. så slutligen hittade jag rätt och hann i tid innan min parkeringslapp gick ut! jag lyckades ta mig hem utan en bot! underbart! men lite ledsen vart jag! jag trodde jag kände umeå bättre än så. faktum är att jag faktiskt hittar nästitill överallt men förbundna ögon.. men här hade jag aldrig i mitt liv satt en fot. jag var totalt lost! nåja.. huvudsaken är ju att jag tog mig till rätt parkering och att jag hittade min bil och att jag kunde köra hem!


snart ska vi ut och äta, och sen ska jag hämta ida och så ska vi på winnerbääääääääck! underbart! åååh! jag ber till gud och alla högre makter att jag får höra kom änglar! då kommer jag bli lyckligast i hela världen!

Av nela karlsson - 26 november 2009 08:11

yes.. igår var jag som sagt på bio och såg new moon! verkligen sevärd film! dock funderade jag ganska mycket om filmskaparna hade slagit vad om att få med så många killar som möjligt, som var villiga att visa lite hud och dra av sin tisha? för det var bra mycket hud! inte för att jag hade emot det för det såg riktigt bra ut men.. lite lustigt var det!


igår regnade hela dagen bort! och jag fastnade i mitt plugg här hemma och glömde bort tiden en aning så jag fick stressa iväg till bion, as usual! jag parkerade nere vid kajen och sprang (i heels), hela vägen till bion.. men ändå var jag helt dyngsur när jag kom fram! inte sådär jättetrevligt vill jag lova! möta sitt sällskap och vara blötare och mer frusen än en blöt hund! men jag hann i tid till filmen, så det var väl det viktigaste! sen hem igen, och då hade nog himlen öppnat sig för regnet bara vräkte ner! inte så jäkla kul vill jag lova!


nu ska jag snart köra iväg kära mamma till farbror doktor, och sen ska jag plugga! var ju ganska effektiv igår och fick bort ganska mycket, men idag måste jag skicka in projektidé-rapporten och för att kunna skicka in den, måste jag liksom.. skriva den först! så det är prio nummer 1! sen försöka få bort lite andra uppgifter och sen ska jag försöka hinna ta mig ann reklamkampanjen också! great! måste även försöka prata med min lärare om tentor och examinationsuppgifter, i och med att jag kommer vara borta två veckor. i know he is going to kill me, but i still have to ask him!


nu ska jag hälla i mig det sista av mitt morgonte, och sen ska jag iväg! have a nice day!

Av nela karlsson - 25 november 2009 17:24

plugg heeela långa dagen. duktigt av mig! känns bra att försöka göra bort så mycket som möjligt nu innan jag åker iväg, för jag har bestämt mig att ha två veckor ledigt.. oavsett om min skola går med på det eller inte! fast jag kommer ju ha med min bärbara bäbis till egypten så jag får väl skriva tenta därifrån men själva projektarbetet och examinationsarbetet får vänta tills jag kommer hem!


sen fick jag min lön idag, och ja, mitt csnbidrag! happy happy happy! mycket bra dag, och säkerligen kväll också!


som framgår av rubriken är jag bjuden på dinner and a movie idag. vi åt just thaimat och ikväll ska vi se new moon. jag har en lovande kväll framför mig! underbart!


och imorgon.. åh vad jag längtar tills imorgon! älskade lasse!! det kommer bli så fabulous!


by the way så skulle jag ha en dejt med mika idag, men den blev inställd och flyttad till fredag. jag har för mig att jag är ledig denna fredag så vi hänger då istället. på lördag blev jag inbjuden att gå på en mary kay-visning på dagen, och sen på kvällen blir det jobb! full rulle som vanligt med andra ord! underbart! ju mer som händer, desto fortare går tiden, och desto snabbare är jag i egypten.. borta från min vardag, och borta från alla problem och borta från kyla och.. snö?


nu ska jag sluta ordbajsa och plugga istället! later!

Av nela karlsson - 24 november 2009 09:47

klockan är inte ens tio och jag har redan hunnit med att tvätta och torka och vika tre maskiner tvätt! i feel good! nu har jag äntligen rena kläder! och till råga på allt, har abbas lay all your love on me snurrat runt i mitt huvud hela morgonen! fancy!


somnade sent i natt med! dåligt av mig! jag får inte tillräckligt med sömn och sen är jag grinig och trött och ofokuserad resten av dagen! så jävla illa! men idag måste jag i alla fall orka plugga! sen imorgon ska jag hänga med mika och på kvällen ska jag på bio. och på torsdag ska vi på pipes och käka fancy middag och sen är det älskade lasse! jag längtar så jävla mycket!!!


i wasnt jealous before we met
now every woman i see is a potential threat
and i'm possessive, it isn't nice
you've heard me saying that smoking was my only vice
but now it isnt true
now everything is new
and all i've learned has overturned
i beg of you

don't go wasting your emotion
lay all your love on me..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards