life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under mars 2009

Av nela karlsson - 31 mars 2009 09:53

redan tisdag idag! tiden går så fort! imorgon är det april! imorgon fyller charissa år, och imorgon är det exakt två veckor kvar tills jag fyller år! och imorgon har jag prov! fuck!

igår var jag till skolan och min föreläsning skulle börja 12.30 så jag hade betalat parkering och när jag kom upp till klassrummet, står en lapp på dörren. på lappen står det att läraren är borta så föreläsningen är inställd. fantastiskt tänkte jag! vilken himla tur att någon jävel kan höra av sig! så jag tänkte att eftersom jag redan hade betalat parkering, kan jag höra med mikaela, som befann sig i närheten, ifall hon hade lust att hänga med på lunch! och klart att hon hade det! så vi träffades någonstans på kungsgatan (det är helt sjukt. nästan hela mitt liv har jag bott på kungsgatan, fast i en annan stad. känns konstigt att inte ha kvar kungsgatan som adress!) och sen drog vi till eurasia och käkade! otroligt gott var det! sen drog vi vidare mot nordsjö, och sen drog vi till mig. hon skulle kolla lite på en rapport jag skulle skriva, i hennes ämne, språkvetenskap, och så fick jag låna lite böcker! fabulous! friends with benefits, som jag så fint gillar att kalla det! sen kom även tomcat förbi och vi hängde lite! sen drog de hem och jag drog mot coop för att hämta ut min biljett som ska ta mig söderut! WOHOOOW! SÖDERN, HERE I COME! fan vad kul det ska bli!

på kvällen sen, när jag kom hem, ringde p.. vi hade en hel del saker att reda ut. ungefär vid halv fyra imorse slutade vi prata och jag vet inte om jag är hemskt mycket klokare idag. men.. inte mycket att göra åt saken. antingen löser det sig, eller så gör det inte det. there's not much i can do about it!

nu ska jag vara duktig och plugga lite bokföring, och sen ska jag iväg till skolan och ha webbdesign! have a nice day!


förresten, i söndags var vi och bowlade! jag skrev om det i ett tidigare inlägg! jag skrev också att jag skulle vinna. men det gjorde jag fan inte! dani vann, två gånger i rad! men jag kom på en hederlig andra plats, två gånger i rad! surt men ändå inte!

Av nela karlsson - 29 mars 2009 10:12

ja idag är det officiellt att vi börjar röra oss mot ljusare och varmare tider! man ska byta till sommartid, dvs ställa fram klockan en timme! så om du inte redan har gjort det, gör det!

igår var jag på stan och jag var på jakt efter nya skor. hittade jag ett par? nope! däremot hittade jag en nice outfit och en übersnygg liten handväska! en sån kuvert-väska som man bär runt i handen hela tiden, och inte slänger över sig med ett axelband! igår var också dagen då jag borde ha börjat med bokföringen men som vanligt, som den otroligt dumma människa jag är, skjuter jag på det, så länge jag bara kan! oh, i hate this thing about me! jag måste verkligen ta tag i mig själv! och jag säger det hela tiden och jag gör ingenting ändå! jag är en katastrof!

om några timmar ska jag och ett gäng goda vänner ut och bowla! det är en evighet sen jag bowlade sist, men jag hoppas att det ska gå bra! och alla som känner mig och vet hur tävlingsinriktad jag är, vet också att jag kommer ta det här på största möjliga allvar, och jag kommer göra allt för att vinna! have a nice day, 'cause i know i will!

Av nela karlsson - 28 mars 2009 10:20

just nu tycker jag inte alls om mitt hår! det vill inte göra som jag vill! och min plattång suger KUK! jag har i och för sig två styckna och jag har endast testat den ena, som suger! den andra är garanterat kass också! så om någon känner sig givmild, skänk mig en jävligt bra plattång, nu!

och sen vill jag ha alla bed head produkter som får mitt hår att bli rakt och fint och se friskt och fräscht ut! det är så konstigt.. förut trånade jag efter lockigt hår och jag skulle ha det, till varje pris. nu när jag har lockigt hår, är rakt hår allt jag vill ha! jag blir för fan aldrig nöjd! och min jävla lugg ska jag inte ens börja diskutera! ååh! helvete!

snart ska jag ut, i solen! ner till stan och försöka  hitta ett par snygga skor! jag behöver riktigt riktigt snygga skor med riktigt riktigt hög klack! och om jag inte hittar det idag, kommer jag avlida! eller nej det kommer jag inte, men jag kommer bli ännu mer irriterad än vad jag redan är!

.. no, my life wouldn't suck without you! it would be damn good!

Av nela karlsson - 27 mars 2009 21:04

idag körde jag till boden! gud vilken ångest som sköljde över mig när jag åkte in i den "förlorade staden". obeskrivligt! jag är så lycklig att jag har tagit mig därifrån. och jag har försökt förtränga boden så pass mycket att jag knappt minns någonting.

jag skulle träffa min vän julia idag. så hon var på skolan och jag skulle åka och hämta henne och sen skulle vi åka in till stan och fika. för det första hittade jag inte till hennes skola, och sen hittade jag knappt till coop-parkeringen. helt fucking lost! i umeå, här hittar jag med förbundna ögon! men i boden, där jag egentligen är uppvuxen, hittar jag nästan inte alls. fast det är samma gator som jag har gått i över tio års tid, så är det liksom helt.. borta!

vid halv fyra körde jag hem och vid sju var jag framme, i mitt hem  här i umeå! det kändes underbart! i love it here!

nu ikväll har jag vilat upp mig lite. (sextio mil på en dag är ganska brutalt att köra!) och sen har jag äntligen bokat biljett ner till örebro! ååh! jag längtar så mycket! den andra april ska jag ner och besöka södern! jag ska träffa min kära suada, och den fjärde ska vi se dino i norrköping! fyfan! mitt hjärta börjar slå extra fort bara jag tänker på det! det kommer bli det bästa ögonblicket i hela mitt liv! jag lovar! <3

imorgon ska jag på stan och försöka hitta ett par skor! i have to look my very best när jag ska ner till södern! och sen måste jag ta tag i bokföringen! har för fan prov på onsdag och jag har inte ens börjat! så jävla typiskt mig! jävla sopa jag är! men mitt liv är underbart ändå!

Av nela karlsson - 26 mars 2009 21:21

herregud! i sommar flyttar jag. jag lämnar umeå och tryggheten under mammas vingar, och drar. jag ska bo ensam, hela sommaren, och jag ska bo i en helt okänd stad, hela sommaren, och jag ska jobba och tjäna pengar som fan, hela sommaren! det känns både underbart men också jävligt läskigt! men.. jag ska klara det! speciellt med tanke på att min inkomst kommer vara 1000 spänn/dag. och eftersom jag ska jobba preciiiis varenda dag, även lördagar och söndagar, heeeela sommaren, lär det bli en hel del cash! företaget betalar min lägenhet och så får jag köra företagets bil, och de står för bensinkostnader och så! underbart!

men när sommaren är över, då kommer jag tillbaks till umeå. och jag har inga planer på att flytta någonstans, på ett bra tag! åh! jag är bara liiite ledsen över min plötsliga flytt. jag är ledsen över att jag inte kommer få spendera sommaren med mina kära vänner, på det viset som vi hade tänkt spendera den. men.. det kommer fler somrar, och mina vänner ska komma och hälsa på mig, och rädda mig från ensamheten! jag ska klara det här!

Av nela karlsson - 26 mars 2009 15:07

jag är så less på dig! det är så mycket drama drama drama med dig och jag vet varken in eller ut. åh, jag tänker inte ge dig mer av min tid! du kan dra åt helvete, for all i care! jag ska helt enkelt sluta bry mig. du är en kall jävla människa. en kall och egoistisk människa som bara tänker på dig själv! din jävla idiot! åh! jag kan inte förstå hur jag någonsin kunde tycka om dig! fan, jag är så dum i huvudet! jag borde bett dig dra åt helvete första gången jag hade chansen, men nej nej nej. jag envisades med att du skulle förändras. att du skulle bli bättre. men du kommer aldrig bli bättre. du kommer för alltid vara en kass jävla människa! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you! fuck you!

Av nela karlsson - 25 mars 2009 13:34

jag har klippt av mig håret!!!!!!!!!


ja herregud! idag var jag till frisören för första gången sen.. ett halvår! och jag har ju haft tankar på att klippa av mitt långa hår och testa ha kort ett tag. under sommaren typ. och idag när jag satt i den där stolen så kände jag mig lite feg men sen tänkte jag "what the hell. det är bara hår! klipp!!!" och så plötsligt kom det ur mig. jag sa åt henne att klippa mig, och ta bort massa massa hår. längtmässigt är det nu en decimeter kortare, det är uppklippt, det är rakt och jag har fetmycket lugg!! åh gud, det är så jävla snyggt! i love it!

efter klippningen åkte jag förbi anna-karin och hennes loverboy, jon. drack lite kaffe och fick min nya frisyr beundrad. sen körde jag dem till en möbelaffär och så åkte jag hem. fan! jag är så kär i mitt nya hår så jag kan inte sluta titta på mig själv i spegeln! helt otroligt vad en ny frisyr kan göra för självförtroendet! 

Av nela karlsson - 24 mars 2009 13:41

god damn vad jag känner mig bra! har chingat in två mvgn den här veckan. igår fick jag tillbaks mitt layout-prov, 82/85 = mvg! och nyss fick jag tillbaks mitt webbdesignprov, 27/30 = mvg! thank god!

har webbdesig nu men jag orkar verkligen inte jobba med css-mallar. det är så tråkigt och jag är helt slut i huvudet. ska bli skönt att vara ledig imorgon! och jag får ju pengar imorgon! ÄNTLIGEN! ska boka tågbiljett till örebro, köpa nya skor och så ska jag mest troligt klippa mig, om det finns tid. annars blir det på torsdag. men den här veckan ska det bli av i alla fall. sen på fredag ska jag mest troligt förbi boden en sväng, men bara över dagen. känns dock inte så jäkla lockande att köra drygt 60 mil på en dag. jag kommer vara sååå utmattad på lördag.

gud, jag kommer somna snart! förstår inte hur jag ska stå ut i tio minuter till.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards