life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under september 2009

Av nela karlsson - 30 september 2009 20:54

yep! jävligt bra dag! jag har fått så mycket gjort och jag mår riktigt bra idag! och ännu bättre blir de snart då det är säsongspremiär för greys anatomy! som jag har längtat!


idag träffade jag a-k och hjälpte henne flytta. jag fick se den nya lägenheten och den var superfin! vi fick dit lite kartonger och köksbordet och stolarna. men det kommer bli så fint när de får dit sina möbler!


sen kom jag hem och mika satt här och väntade. vi begav oss ut på en lång och skön promenad och fick snacka en hel del. vi har ju inte setts på ett tag så vi hade mycket att prata om. sen hem hit och dricka te och.. fortsätta prata.


nu sitter jag i soffan, full av förväntan. snart börjar det! äntligen!

Av nela karlsson - 30 september 2009 14:01

ibland har jag så mycket jag vill få ut ur mitt system, medan andra dagar är jag helt tom på saker att skriva. de senaste dagarna har jag inte haft lusten att skriva, därav den dåliga uppdateringen. inte för att jag har speciellt mycket vettigt att skriva nu men jag vill ändå..


jag hade en mycket spännande dag igår. jag pluggade inte ett skit (dåligt av mig!) och jag tränade väldigt mycket! (bra av mig!) sen på kvällen såg jag idol, och så klart big brother 2002. jag är sån nörd ibland men jag gillar att se big brother.


i samband med att jag såg big brother, snackade jag även med två gamla klasskamrater. det var så många minnen som kom upp och jag blev väldigt nostalgisk. jag vill tillbaks till mellanstadiet och till att vara elva år gammal och inte ha några problem i världen. kan man återvända dit? det här var alltså två killar jag växte upp med. två killar som nu har blivit vuxna män! och de ser inte alls ut som de små pojkarna jag minns dem som. de är nu båda väldigt långa och biffiga och jag skulle nog inte känna igen dem i första taget om jag såg dem på stan. herregud.. tiden går så fort. det är nu sex år sen vi gick ut högstadiet och jag minns det som om det vore igår.


nu ska jag iväg och träffa min kära a-k. (jag ska sluta kalla henne ankan, eftersom vi båda, fast mest hon, genast tänker på anna anka). vi ska köra lite möbler från hennes gamla lägenhet till hennes och jons nya. och det ska bli så spännande att få se deras första, gemensamma hem!

Av nela karlsson - 28 september 2009 18:25

jag är så less! jag är så irriterad! herregud vad människor kan vara dumma! totalt jävla pantade och obotligt tröga! de senaste dagarna har jag varit så fruktansvärt irriterad och ja, pms is a bitch, men det faktum att folk inte fattar när de bara ska hålla käften, stör mig.


anyways.. idag har jag sprungit på löpbandet. en timma i "uppförsbacke". fyfasen vad jobbigt det var och vilka spaghetti-ben jag hade när jag klev av. men efter att jag fick pusta ut och dricka lite vatten, mådde jag så underbart bra! vilken lycka det var! nu har jag dock superont i hela kroppen! men det är skönt ändå!


imorse var jag och köpte kurslitteratur till min b-kurs som började idag. två böcker för 710:- och jag är så pank som man bara kan bli. det känns super att ha 53:- kvar, tre dagar efter att man fick pengar. fucking mess! men nu har jag i alla fall det jag behöver och jag tror att det kommer bli en riktigt rolig kurs!


nu ska jag iväg till coop och köpa körsbär så jag har något att äta ikväll när jag ska se bästa calle! <3

Av nela karlsson - 27 september 2009 21:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 27 september 2009 13:57

helluu kära blogg! har varit ganska dålig på att uppdatera men jag har haft annat för mig.


dels har jag ju haft fullt upp med mitt slutprojekt, men nu är det äntligen färdigt och det är som sagt bara att hoppas på det bästa. sen i fredags så fick jag en ny dator av min älskade bror! herregud vad jag har det bra ibland! så nu har jag en fräsch och ny och alldeles egen laptop.


igår var vi upp till luleå. jag ogillar verkligen att vara där. jag trivs inte där och jag vill lägga både boden och luleå och mitt gamla liv, bakom mig. men det var kul att träffa "storebror" och hans anna. vi var ut och käka på waldorfs och sen så åkte vi och hängde i deras studentkorridor med viktor. det var mycket trevligt. dock var jag så trött så jag var nära på att somna vid flera tillfällen. anledningen till min trötthet var för att det natten mellan fredag och lördag, var utgång för många av mina vänner. självklart var flera av dem i full fart med att skicka fylle-sms och min mobil plingade glatt så gott som hela natten. och visst, jag hade kunnat stänga av den men grejen är att jag hade satt ett larm som skulle väcka mig i god tid på lördag morgon, så jag kunde varken stänga av telefonen eller ha den på ljudlös. jag var skapligt irriterad då jag verkligen inte uppskattar att få värdelösa sms mitt i natten. "party party" klockan 03.47 på morgonen är för mig värdelöst! okej om det stod något vettigt så kanske jag hade uppskattat det, men nej nej!


för övrigt hade "storebror" ganska kul åt ett namn igår. någon han kände hette hasse burman vilket han genast översatte till hasse cageman och vek sig av skratt varje gång han sa det!


anyways.. vi var hemma vid tio igår och jag somnade sekunden jag la mig ner i soffan för att "se lite tv". imorse vaknade jag utvilad och var mycket gladare! nu ser jag reprisen av idol och älskade calle är just i bild! mysigt!

Av nela karlsson - 25 september 2009 10:52

klev upp klockan sex imorse, och det kändes inte bra. jag var helt utslagen! jag hatar att gå upp ur en varm och skön säng, och sätta mig i en iskall bil för att köra. är så seg i huvudet idag och vädret gör det inte bättre. regnigt och grått och kallt. men förhoppningsvis blir det bättre snart så jag får komma ut lite och andas frisk luft.


för övrigt är jag äntligen klar med mitt slutprojekt! satt med det hela dagen igår och nu ska jag bara kolla igenom det en sista gång innan jag skickar in det. sen är det bara vänta och hoppas på det bästa!


dagens fortune: "Love because it is the only true adventure"


"VÄDUREN 21/3 - 20/4: Fredagen blir mycket produktiv och du förbättrar resten av helgen om du tar en ganska tidig kväll" - jahapp.. ja jag ska ju upp tidigt imorgon och köra till luleyo, så det kanske är rätt vettigt med en tidig kväll?


åh, justja! idag får jag ju pengar! chiing chiing! och jag måste köpa ny kurslitteratur och sen tänkte jag köpa lite hår- och hudvårdsprodukter, bara för att jag kan!


nu är det rock of love!


-by the way.. är det någon mer än jag som börjar bli skapligt less på allt snack om anna anka?

Av nela karlsson - 23 september 2009 19:49

jag är inte speciellt känd för att äta varierad kost. faktum är att jag säkerligen skulle kunna leva på enbart vissa saker. idag har jag tex ätit kyckling hela dagen. åt kyckling med keso till brunch och nu åt jag en kycklingsallad. nam nam! (har trånat efter universitetets kycklingsallad i drygt en vecka, och idag fick jag äntligen tag i en!)


sen har jag jobbat med mitt slutprojekt. blev helt vansinnig då programmet bestämde sig för att leva ett eget liv, men till slut fick jag det att lyda mig och då funkade vi mycket bra ihop! och jag fick tillbaks mitt prov som jag skrev i fredags. jag var 5,5 poäng ifrån full pott. jag blir så less! varför kunde jag inte gjort liiite bättre ifrån mig, och pressat ur mig tillräckligt med kunskap för att få de där 5,5 poängen också?


ah.. skitsamma! its done och jag kan inte göra så mycket åt det. nu är det idol! chiing!

Av nela karlsson - 23 september 2009 12:19

23 september.. mammas namnsdag och även årsdag för pappas bortgång. idag är det exakt 7 år sen pappa somnade in. det är sjukt vad tiden går fort. jag minns det som om det var igår! jag minns chocken jag upplevde och jag minns hur det kändes som om luften slogs ur mig.


känner för att hålla ganska låg profil, samtidigt som jag inte vill vara ledsen. jag vet att pappa har det bättre där han är nu, även om jag saknar honom.


anyhow.. idag ska jag fortsätta med mitt projekt, och sen vid två ska jag köra mamma in till stan på ett möte. får se vad resten av dagen bjuder på. känner mig så jäkla trött. vaknade mitt i natten och var helt övertygad om att klockan hade ringt och att det var dags att gå upp. så efter att jag hade legat och dragit mig ett tag, klev jag upp och insåg att resten av hushållet inte verkade vara vakna.. så jag återvände till rummet och kollade vad klockan var. 04.43 visade den och jag insåg att jag måste ha drömt. jag somnade om och när jag väl vaknade av att klockan faktiskt ringde, hade jag världens nackspärr - underbart!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards