life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under november 2008

Av nela karlsson - 30 november 2008 22:18

usch! jag vet inte vad det är med mig. jag känner mig inte riktigt 100!

idag var jag ute och handlade lite jul-saker och när jag sätter mig i bilen och ska köra hem, backar jag rakt in i en annan bil. jag vet inte hur det hände, eller vad som egentligen hände, jag vet bara att det smällde till och sen hade jag backat in i en annan bil. otroligt pinsamt och jag blev så rädd att jag nästan började gråta, men det gick bra. min dragkrog slog bara in i den andra bilens dragkrok, så ingenting hände. tur!

sen kom jag hem och pyntade lite. jag gjorde en adventsljusstake och sen hängde jag upp en och annan julstjärna i fönstret. och allt kändes bra för stunden. men sen plötsligt blev jag nedstämd och kände för att skita i allt.

jag gick ner och satt mig i soffan, och slog igång min terapi, aka satc! och satc hjälper mig alltid.. förutom idag. jag vet inte vad fan som har hänt. men.. jag har en dålig känsla. jag känner mig inte som jag brukar. och jag vill att detta slutar, omedelbart! jag vill bli som vanligt igen.. jag vill inte känna mig som jag gör nu!

make it all stop! all the bullshit and all the crap! give me back what i used to be! 

Av nela karlsson - 21 november 2008 16:34

äntligen är det helg! den efterlängtade helgen som jag går och drömmer om så fort en helg är avklarad, vill jag ha helg igen! jag räknade ju upp mina planer för helgen, redan igår. (inlägget nedan)

idag hade jag ekonomi på morgonen och det var helt okej. önskar dock att lektionen inte började så jävla tidigt, så jag hade fått sova lite extra länge men nej nej nej. istället var jag uppe redan 06.30 fick i mig lite nudlar och en kopp te, och sen körde jag min bror till skolan och sen åkte jag ner på stan (där min skola ligger). det är en fröjd att komma in på ett parkeringshus vid åtta tiden på morgonen. det finns hur mycket plats som helst och man behöver inte trängas med andra bilar, vilket jag hatar hatar hatar!

en gång körde jag in i ett parkeringshus och det var några bilar bakom mig som också skulle in. jag skyndade mig och tog den första platsen jag såg, för att flytta mig ur vägen för de resterande bilarna som var bakom mig. det var det dummaste jag kunde ha gjort. på något vis fick jag in bilen i ett väldigt trångt utrymme mellan två andra bilar, och när jag skulle försöka öppna min bildörr gick det inte för det var så sjukt trångt. så jag tänkte backa ut och söka efter en annan plats men det gick inte heller, för då fanns risken att jag skulle åka in i antingen den ena eller den andra bilen. hur jag än backade och körde fram och vred ratten så tog jag mig inte ut.. jag fick sån panik att jag nästan började gråta. det var samma dag som jag glömde mobilen hemma och kunde alltså inte ens ringa någon för att försöka lugna ner mig.

sen tog jag mitt förnuft till fånga, andades några djupa andetag och försökte sen att backa ut igen. efter ett x antal försök, kom jag ut. men hela upplevelsen har satt sina spår. jag mår fortfarande dåligt när jag tänker på den panik jag upplevde och drabbades av! herregud! jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen! usch!

anyhow.. back to my day.. efter ekonomin körde jag hem, drack en kopp kaffe och gjorde kemi-läxan. sen vid tolv tog jag bussen till skolan, och som vanligt var jag sen till kemilektionen! suck! men så går det när man åker buss som alltid är sen och stannar vid preciiis varenda busshållplats!

och väl på kemin hände det.. the grej of the day. "rex" stod där framme och sträckte på sig, och hans tshirt åkte upp. mmmh!! det var svårt att inte titta liksom! åh! han är totalt fel men ändå totalt rätt! the right kind of wrong helt enkelt! hur som helst.. hett var det och det gjorde min dag! jummy!


nu måste jag plugga kemi! :/ over and out!

Av nela karlsson - 20 november 2008 23:30

1. jag lyckades städa mitt rum igår och jag är mycket stolt över det!

2. jag ska köra bil till skolan imorgon och jag slipper åka äckel-buss! thank god!


3. mats har gått med på att vara min danspartner så vi kan dansa nästa termin!

4. jag har inte ett csn-studielån och jag har inga planer på att skaffa ett, därav mitt ambitiösa försök till att hinna med både jobb på deltid och studier på heltid!

5. jag är nöjd med hur saker och ting är för tillfället, och jag hoppas att de förblir så, ett väääääldigt bra tag till!

god natt!

Av nela karlsson - 20 november 2008 23:12

snälla gud ge mig helg, nu! just denna stund! jag vill inte behöva kliva upp 06.30 imorgon för jag orkar verkligen inte! jag är så trött och utmattad och behöver sova!

idag var jag på skolan och hade kemi, matte och biologi. kom hem vid fyratiden och var relativt trött och hungrig. hann äta och få i mig kaffe och sen skulle jag köra min bror och helena till dansen. sen körde jag hem och började plugga kemi.

efter drygt två timmar av effektivt pluggande, åkte jag tillbaks till udi för att hämta de två dansarna, och sen körde jag helena till carlshem och sen körde jag hem igen. fortsatte plugga när jag kom hem, fast då ekonomi istället för kemi. efter drygt en och en halv timme gav jag upp och orkade inte mer.

med andra ord, en väldigt effektiv dag. skönt att jag började plugga kemin i tid. annars brukar jag skjuta upp det till.. sista minuten. och det är en sak jag inte gillar med mig själv!

en annan sak som hände idag var att de hörde av sig angående jobb till mig. på tisdag ska jag på en intervju och sen hoppas jag att jag får jobbet. behöver ett helg/kvällsjobb för att få in lite pengar. 2500:- i studiebidrag av csn räcker ju liksom.. ingenstans. jag är pank efter ca tio dagar. och det är väldigt hemskt. så jag drog slutsatsen att enda sättet för mig att få ordning på min ekonomi och kunna sväva ovanför ytan, var att försöka mig på ett helgjobb i varje fall. så jag sökte och sen får vi väl se hur det går! hoppas kan man ju alltid göra!


imorgon är det fredag och det betyder, två lektioner och sen är det helg! tack gode gud för det! i helgen ska jag plugga, slappa, umgås med folk och träffa patrik. han kommer hem nu över helgen och vi hördes igår och planerade våran perfekta söndag. aka a whole day in bed! mmh.. i love it! precis vad jag behöver efter en hård vecka som denna!

och på tal om säng, så ska jag sova nu! niight!

Av nela karlsson - 19 november 2008 15:48

idag är jag ledig, som varje onsdag! det är riktigt skönt! en hel dag att göra precis vad jag vill! och mitt i veckan dessutom! i like!

jag kelv upp vid nio och satt mig framför satc och ja, jag erkänner.. jag har ett beroende. när jag väl startar igång ett maraton, är det svårt att slita sig! jag är inne på tredje säsongen nu och egentligen gillar jag inte det faktum att jag missbrukar satc för jag kan se oändligt många avsnitt på en dag, och till och med en hel säsong, och jag får aldrig nog. men så plötsligt befinner jag mig på sista avsnittet i säsong sex och så sitter jag där och gråter, som varje gång jag ser det, och sen är det klart. och jag önskar att jag kunde dra ut på det och typ se ett eller två avsnitt/gång istället för väldigt många avsnitt/gång. men what to do!?

nu har jag tvingat mig själv ifrån satc och ska just upp och städa mitt rum. sen måste jag läsa igenom kemin en gång och sen ska jag på dans! och ikväll är det grey's anatomy och dirty sexy money! fabulous! (fast min dans slutar 21.00 och även om jag kör bil istället för att åka buss, kommer jag ändå missa minst halva, så mest troligt får jag se reprisen, som varje söndag)

nu måste jag verkligen städa! SUCK! have a nice evening! ;-*

Av nela karlsson - 18 november 2008 23:13

precis som vilken annan helg som helst, så sprang även denna helg förbi innan jag visste ordet av det.

i fredags umgicks jag med lite folk och drack lite rödvin och såg idol. jag fick träffa den omtalade tom och det var mycket trevligt! i lördags var jag ensam hemma i princip hela dagen så jag hade satc- maraton, vilket jag aldrig har tråkigt med! satc är min terapi när allt är skit, och det är min underhållning när jag är uttråkad eller ensam hemma. jag vet inte ett tillfälle då jag skulle tacka nej till satc! min räddare i nöden! min riddare i skinande rustning! i <3 satc!!!!

i söndags fortsatte mitt maraton och sen på kvällen såg jag sanningens ögonblick. det var ganska roligt att se plast-rosing förlora allt på att ljuga om ifall hon ångrade att det tog slut mellan henne och micke! haha.. in your face, biaaaatch!

imorgon är jag ledig och jag måste städa mitt rum samt börja plugga kemi. nästa vecka har jag ju prov.. igen! inget ovanligt med andra ord! men det är sista kemiprovet, sen är det bara ett laborativt prov kvar, och sen är kursen klar! (förutsatt att jag klarar proven)

nu ska jag kolla runt lite på facebook och sen sova! ha en trevlig kväll!

Av nela karlsson - 13 november 2008 13:24

i tisdags hittade jag kurslitteratur på tradera till ett väldigt bra pris! och sen var det en auktion som ingen hade lagt något bud på, så jag tänkte "böckerna säljs för 100:- och frakt på 145:- tillkommer. det är i princip gratis, om man jämför med helt nya böcker som går på 1185:-" så jag la mitt bud och ingen annan brydde sig om att läga något bud! fantastiskt tänkte jag, och åkte iväg till skolan. när jag kom hem, drygt två timmar senare, hade någon jävel överbjudit mitt bud, och auktionen var slut! så jag blev skapligt irriterad och höll på att gå i taket! den jävla feg-skiten överbjöd när det var tio minuter kvar av auktionen! och så var det slaget förlorat!

så jag var irriterad och sökte vidare på tradera, och såg att någon sålde samma böcker för 800:- men då kändes det lika bra att köpa nya liksom. så jag vände mig till blocket, min sista utväg.. och där fanns de! 100:-/bok, så 200:- för båda böckerna (och så tillkommer frakt på ca 100:-) så det blev liite dyrare men.. det tar jag! jag anser att 300:- ändå är ett rimmligt pris, om man jämför med 1185:-
så nu är allt frid och fröjd igen! dessutom skulle säljaren försöka skicka böckerna redan ikväll, så ja.. på måndag borde jag ha dem! HURRA!!!!

nu ska jag snart till vårdcentralen och undersöka min knöl, och sen ska jag på stan med mikaela! have a nice day!

Av nela karlsson - 11 november 2008 11:26

lyssna och njut!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards