life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under januari 2012

Av nela karlsson - 30 januari 2012 14:51

solen skiner och livet känns alltid så mycket lättare när i alla fall vädergudarna är på ens sida! älskade underbara sol! och det faktum att det är måndag idag gör mig inte miserabel alls. nej idag känns det himla bra faktiskt. jag till och med vaknade drygt en halvtimme innan klockan ringde. inte för att jag hade en god natts sömn. jag vaknade om vartannat. ena stunden var det för varmt, andra stunden var det för kallt. jag rullade runt och tycktes aldrig riktigt komma till ro. men jag är inte speciellt trött idag så jag kan inte klaga.


helgen har varit mycket bra. i fredags stannade jag hemma eftersom klockan ringde redan 07.45 på lördag morgon. acting class på actors studio och sen träffa fina vänner i nyc stod på lördagens schema. mina kära vänner skulle ut och göra stan på lördagkväll men jag kände inte riktigt för att åka fram och tillbaka mellan stan och ön så jag var inställd på att stanna hemma ännu en kväll. men sen hörde noel av sig, hon hade inte följt med in till stan så vi bestämde oss för att åka till down town för lite drinkar. och igår var det söndag, vilket för mitt gäng betyder att vi äter söndagsmiddag på down town och sen kaffe på starbucks. älskade vänner, ni är världens bästa! 


om 3 veckor får jag krama mamma och bror!!! om jag inte hade öron skulle mitt leende gå runt mitt huvud! 

nu ska jag sticka iväg till gymmet!


//


the sun is shining and life always feels slightly better when at least the weather gods are on your side. and even if it's monday I don't feel miserable like I tend to do every monday. and even though I didn't get enough sleep because I kept tossing and turning, I still woke up before my alarm went off and I don't feel tired. 


my weekend was very good! I stayed home on friday night because I had to get up early on saturday morning. for saturday I had my class at actors studio and then I met two friends. came back home to the island around 7 pm and was sort of planning on staying home because all my friends were going to party in the city and I didn't feel like going back and forth to the city twice in one day. but then noel called and asked if we could do something because she didn't go to the city either, so we decided to go to down town and have some drinks. and yesterday was sunday, which for me and my friends means dinner at down town and coffee at starbucks. god I love my friends, they are the best! 


in only 3 weeks I will get to hug my mom and brother again! god, if I didn't have ears, my smile would go around my head! now I'm going to the gym!

Av nela karlsson - 29 januari 2012 03:38

idag hade jag min första lektion på actors studio och jag är så otroligt nöjd att jag valde den här kursen. jag kom in till studion och där fanns en videokamera och en liten stol framför den. bakom kameran fanns kanske 20 stolar varav kanske 10 var upptagna när jag klev igenom dörren. snart började fler och fler människor trilla in innan vi alla var samlade och våran lärare klev innanför dörren. rebecca yarsin heter hon och är i mitt tycke alldeles fantastisk. men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade hjärtat i halsgropen när jag såg den där kameran där. jag tänkte "snälla gud, säg inte att vi ska tvingas stå framför den det första vi gör". tack och lov tog rebecca tag i kameran och flyttade den åt sidan. hon påpekade att den inte skulle användas förän nästa lektion. toppen! är lite pirrig men ändå förväntansfull. hon rekomenderade att man skulle ta med ett fickminne så att man kunde få med sig "dagens prestation" hem så man liksom kunde studera sig själv och jobba på sina svagheter. kommer vara hur uddas om helst att stå framför en kamera och sen gå hem och titta på sig själv och studera rörelser, tal, diverse tics man har.. men nyttigt!


efter min lektion träffade jag caro och anne i hjärtat av new york. vi lunchade och hade trevligt! jag älskar mina fina vänner, och jag älskar new york! och jag älskar livet! men om 22 dagar kommer livet vara så mycket bättre, för då kommer mor och bror! jag vet att jag påpekar det hela tiden men jag håller på att längta mig galen! för varje dag som går blir jag mer och mer exhalterad! och om.. drygt 2 dagar har jag bott i the empire city i ett halvår! helt sinnessjukt! 


//


today I had my first class at the actors studio and I am so happy I decided to take this class. as I stepped into the studio, the first thing I noticed was the videocamera and a chair in front of it. behind the camera was probably 20 chairs from which maybe 10 were already taken. soon more and more people came in and eventually even our teacher walked through the door. rebecca yarsin. she is amazing! and I would lie if I said that the camera didn't freak me out - because it did! I was secretly praying "dear god - don't make us record on the very first day", and before I knew it, rebecca took the camera to the side and told us that we would start recording the next class. she also told us to bring a flashdrive so that we could get our own copy of what we did in order to study ourselves and see what we do and how we can improve. it's gonna be so wierd coming back home and look at myself in front of the camera but I know that it is only for my own good so I just have to get over it and just.. do it!


after my class I met my friends caro and anne and we went out to get some food. god I love my friends and I love new york and I love life! and in only 22 days life is going to be so so so much better because then my mom and brother are here. I know I keep talking about that all the time but I am just so excited! and in basically 2 days I have lived in the empire city for half a year already! it is so crazy! 

Av nela karlsson - 27 januari 2012 15:13


det är ingen nyhet att jag älskar nicole scherzinger. och det är ingen nyhet att hon är min motivation när det kommer till träning! jag vägde mig imorse. jag har tappat drygt 10 kg sen jag flyttade hit och jag har nog aldrig varit lyckligare! idag är det fredag, det gör mig väldigt lycklig med vill jag lova! 


nu är min vapendragare här, vi ska köra ett gympass! happy friday!


//


I love love love nicol scherzinger and she is my motivation when it comes to working out. I stepped on the scale this morning and realized that I have lost 22 lb since I came here and I am so happy about it! and today is friday, I am happy about that too!


now my partner in crime is here, we are going to hit the gym! happy friday!

Av nela karlsson - 26 januari 2012 00:02

idag har jag nog spenderat mer tid med att tvätta än vad jag har gjort i hela mitt liv. eller kanske inte men det känns så i alla fall. började någon gång vid 9 imorse och är ganska så precis färdig. jag skojar inte.. heeeela dan! hurra! men ibland är det smällar man får ta helt enkelt. suck it up.


har skypat med min mamma idag. min dator är inställd på svensk tid och inte amerikansk. alltså är klockan efter 00.00 och det är endast 25 dagar kvar tills jag får kramas med min familj igen! jag längtar mig galen!


imorse missade jag gymmet men jag tänkte sticka dit nu. jag känner att jag verkligen inte kan missa gympass efter gympass - jag mår så underbart bra av att gå dit och jag vill verkligen ta vara på passen! speciellt med tanke på att maj närmar sig med stormsteg!


//


today I have spent basically the whole day doing laundry. started sometime around 9 and I just finished. puuh! but sometimes you just have to deal with it - suck it up sort of. 


skyped with my mom today. my computer is on swedish time and not american. that means that, according to my computer, it's already the 26th, which means that in only 25 days I will get to hug my family again! I can't wait!


I didn't go to the gym this morning so I was thinking about going now. I can't keep missing out on the gym - especially since it makes me feel so good, and especially since time flies and may will come before I know it! no time to waste!

Av nela karlsson - 25 januari 2012 01:46

idag gjorde jag äntligen återbesök på gymmet. har inte varit där på exakt en vecka. kändes mycket bra att få komma dit igen. jag har verkligen saknat känslan när man kommer ut därifrån! 


snart ska jag och mina kamrater återförenas på starbucks. där hänger vi varenda eviga kväll - gotta love it! vi har det så bra tillsammans att det liksom hugger till i hjärtat när jag tänker på att vi en dag inte kommer vara tillsammans längre. hur ska jag klara mig utan dessa fantastiska människor som har krypit under mitt skinn? älskade älskade fina!


och jag ränkar ner dagarna tills jag har min familj här. tills jag får kramas med min älskade mamma igen, och min bror så klart. nästan 7 månader utan dem gör ju sitt, om man säger så.. galet vad tiden flyger!


//


♥  


//


today I finally returned to the gym again. haven't been there for a week and I really missed the feeling of working out!


soon I will get together with my friends at starbucks again. we are there basically every night. but thinking about the day when we all go back home breaks my heart. I don't know how I will manage without all these wonderful people I have here. my darlings!


and I'm counting the days until I have my family here. I can't wait to hug my mom and brother after almost 7 months without them. crazy how time flies!! 

Av nela karlsson - 21 januari 2012 23:00

idag har jag svurit över att jag är här! idag har jag hatat att vara i ett land som blir totalt jävla disfunktionellt så fort lite snö kommer. jag hatar snö i allmänhet men här är det fan tusen miljoner gånger värre när allt bara slutar fungera. ingen plogar vägarna, ingen har vinterdäck, ingen kan köra normalt utan allt är bara helt och hållet åt helvete!!!!!!!!


imorse skulle jag ha min första lektion på actors studio. just idag har jag så klart ingen bil så martin skulle köra mig. på grund av snö så går inte trafiken speciellt fort så jag är övertygad om att jag kommer missa 09.47-tåget på grund av snö så är även tåget försenat så jag hinner precis med! men vad fan gör det när jag får ett samtal från actors studio som säger att min lärare inte kan ta sig in från connecticut så våran lektion är inställd. åt helvete med precis allt idag!


ikväll ska jag och mina vänner ut på middag! förhoppningsvis blir allt mycket mycket bättre då! förhoppningsvis får vi tropisk hetta imorgon så att den helvetes jävla snön smälter! raaah! jag är så förbannad idag - jag vet inte om jag vill gråta eller bara skrika rakt ut! helvetes jävla helvete!


tack och lov att jag har underbara vänner som gör det lättare att andas när dagarna är åt helvete - som idag. och tack och lov att jag blir misstagen för att vara en new yorker av andra amerikaner som stoppar mig när jag strosar runt längs new yorks gator för att fråga om vägen. (tack och lov att jag faktiskt kan tala om för dem var de ska och inte bara står där och ser häpen ut!)


//


awful day today. woke up and the snow was here. god damn it! nothing works here when the snow comes. I hate snow in general but here everything is like a million times worse because the streets are not clean like back home, and people here do not have winter-tires on their cars so yeah.. driving on snowy/icy roads is not the best thing to do. 


I didn't have a car this morning so martin was wonderful to offer me a ride to the train. we were stuck in traffic and I was sure I would miss the 9.47 train. but the train was late because of the snow so I made it just in time. on my way to the city, I get a phonecall from the actors studio telling me that todays class was cancelled because my teacher couldn't get in from connecticut because of the snow. FML! everything just sucks today!


tonight I'm going out for dinner with my friends - to celebrate mer's 25th birthday! hopefully we will have tropical heat during the next couple of days so that the white shit on the ground can just melt and never come back! god, I am just so pissed off today but tomorrow will be better!


thank god I have good friends who make life easier on days like these. and thank god that I am mistaken for a new yorker by other americans who stop me and ask for directions while I'm walking around on the streets of new york. (and thank god I could actually tell them where to go!)

Av nela karlsson - 20 januari 2012 14:42

idag fyller min finaste mexikanska 25! grattis grattis grattis, mer!! ♥


aldrig tidigare har något jag har skrivit här i bloggen fått så stort genomslag som mitt inlägg i tisdags fick. det var många som hörde av sig - som på ett och annat sätt kände igen sig i det jag skrev. främst är det mina vänner här i usa som går igenom samma sak. andra hörde av sig och kände sig träffade - utpekade. jag menade inte att peka ut någon och påstå att "du är en kass kompis som aldrig hör av dig". jag behövde bara lätta på trycket och just det där har grott inom mig ett bra tag nu. och jag är glad att jag fick skriva av mig! och det är skönt att veta att jag inte är den enda som går igenom hela den här "att glida isär"-känslan. 


igår fick jag lite internetbaserad kvalitetstid med mina kära vänner hemma i sverige (och egypten). man tager vad man haver liksom - hellre har jag internetbaserad kvalitetstid än ingen kvalitetstid alls. jag saknar mina kompisar där hemma (de jag inte har glidit isär från alltså). jag saknar att få skratta tillsammans och få goda råd och kramar när man är ledsen. jag saknar att liksom bara vara! fast jag har det himla bra här också - så jag klagar inte. jag vet bara att jag hade haft det tusen gånger bättre om jag fick ha alla mina fina samlade på en och samma plats! 


hur som helst.. idag är det fredag - hurra för det! imorgon är det lördag, vilket innebär att jag har min första lektion för det här året. och min första lektion på actors studio! ibland får jag nypa mig själv i armen för att inse att det faktiskt är sant! och det här har jag liksom åstadkommit helt på egen hand! det här är något jag gör för min egen skull och inte för någon annans - jag känner mig oerhört stolt över mig själv! happy friday! ♥


//


today my favourite mexican turns 25! happy happy happy birthday, mer!!! ♥


never before have I written something in this blog that has affected so many people as the post I wrote on tuesday. a lot of people responded to it. some told me that they feel the same while others told me that they felt like I was pointing a finger towards them. and just to make it clear, I didn't write anybody's name or said that "this person is a bad friend because he/she never calls me". the only thing I wrote was that I felt like some of my friendships back home are not the same because we sort of.. grew apart. it has been on my mind for quite some time now and I'm glad that I got it off of my chest. also it feels good to know that I am not the only person going through this whole "growing apart"-thing. most of my friends here can actually relate to it. I guess moving to a different country makes you see things in a different way than you would have if you were back home.


yesterday I got some internet-based quality time with some of my friends back home (and in egypt). I prefer having internet-based quality time than no quality time at all! I miss my friends back home (those who I haven't grown apart from). I miss hanging out and laughing together. I miss getting good advices and hugs on bad days. I miss just to.. be. but I am very happy here so I am not complaining! the only thing is.. I know I would have been so much happier if all my lovely once were at the same place. 


anyways.. today is friday! tomorrow is saturday which means I'll have my first class this year - and also my very first class at the actors studio! sometimes I just have to pinch myself to realize that I'm not dreaming. and this is something I have accomplished all by myself and something I do for myself and nobody else! I am so happy and so proud of myself! ♥

Av nela karlsson - 19 januari 2012 04:32

idag har jag ätit sallad och flingor. inte samtidigt så klart. sallad till lunch, flingor till middag. jag är ashungrig! men jag var inte till gymmet idag så jag känner att jag liksom inte kan trycka i mig hur mycket mat som helst. imorgon missar jag morgongymmet med eftersom jag och martin måste åka till garden city. men ska försöka pallra mig till gymmet på kvällen med noel.


har tusen miljoner tankar i huvudet just nu. hemskt frustrerande! vet inte vad jag ska ta mig till. ibland önskar jag att jag bara kunde sluta tänka - att jag bara kunde koppla bort hjärnan.. i alla fall för en stund. bra att jag just kom hem från starbucks där jag hällde i mig kaffe. jag kommer sova sååå bra i natt, eller ja.. kanske inte ändå. god damn it! 


//


today I had salad and cereal, but not at the same time. I had salad for lunch and cereal for dinner - I am starving right now! but I didn't go to the gym today so I don't really feel like I can just eat whatever. tomorrow I'm gonna miss the morning gym because me and martin have to go to garden city, but I will try to go to the gym at night with noel.


I have one million thoughts in my head right now. it is so frustrating! I just wish I could disconnect my brain for a while and just go with the flow. great I just spent a night at starbucks and had a coffee there. I will sleep sooo good tonight.. or myabe not! god damn it!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards