life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under oktober 2011

Av nela karlsson - 29 oktober 2011 23:05

and you tell her that the only way her heart will mend is when she learns to love again..

Av nela karlsson - 28 oktober 2011 14:50

äntligen fredag! så himla himla skönt! jag älskar fredagar! eller ja, egentligen älskar jag alla dagar eftersom de är så jävla jävla bra! har det så underbart här, i älskade new york! men fredagar bringar liksom en helt ny energi! kanske är det för att jag vet att en toppenhelg väntar? i dunno. 


min fina mor lämnade sverige imorse för att åka ner till juggeland. den 6e januari är det 20 år sen min mormor somnade in så mor har åkt ner för att kunna tända ljus och göra fint på graven såhär till allhelgona. jag önskar att jag kunde vara där med henne men hon har ju i alla fall moster med sig, och det känns skönt att veta! 


dagens agenda? ska åka och hämta martin vid 11-tiden. handla lite mat och sen brunch på subway. jummy! ikväll drar vi till nyc, igen! har blivit tradition nu att åka till nyc varje helg! våran americano-vän nicholas aka muscles fyllde år igår så ikväll är det party party! happy friday!!!


//


yaay! it's friday again! I love fridays! well actually I love all days since life is really good right now but for some reasons, fridays tend to give me new and good energy! maybe because I know that my weekend will be awesome? I dunno..


my dear mother left sweden this morning. she went to croatia/bosnia. january 6th is the 20 year aniversary since my grandma passed away so my mom wanted to visit the grave and light some candles now for halloween. I wish I could have been there with her but she has her sister, my aunt, with her so it is a bit more comforting to know. 


todays plans? I'll pick up martin around 11, do some shopping and then have brunch @ subway. and tonight our friend nicholas aka muscles has his birthdayparty so.. party in the city, here we come!! happy friday!!!

Av nela karlsson - 26 oktober 2011 19:47

har spenderat förmiddagen i underbara älskade morgan park. skulle kunna flytta ut dit, så vackert och underbart är det! älskar älskar älskar det!


såg hangover 2 igår kväll innan jag slocknade - var inte helt tagen av tvåan faktiskt. tyckte nog att ettan var mycket bättre! undrar vad jag kommer dra på ikväll?


har precis skypat med min fina underbara erna! jag saknar henne så otroligt mycket! jag saknar alla mina fina där hemma, så så mycket!! ♥


//


spent my day in lovely morgan park. I could move out there - that's how beautiful it is! i love love love it!


saw the hangover 2 last night. wasn't to impressed to be honest - I liked the first part better. I wonder what I'll see tonight?


just skyped with my wonderful erna! I miss her so much! truth to be told, I miss all my lovely once back home so so much!! ♥

Av nela karlsson - 25 oktober 2011 21:03

har haft lite tid över på sistone.. på kvällarna när jag inte riktigt har haft orken att gå ut och vara social men inte heller varit så pass trött att jag ville gå och lägga mig. har sett the bridesmaids, I dont know how she does it och the hangover. ikväll ska jag se the hangover 2 och sen sova. det är skönt att få skratta lite precis innan man lägger sig. känns som om man vaknar mycket gladare om man får somna glad. min nya livsfilosofi.


har träffat martin och aurelie idag. mycket trevligt! de är så fina.. mina underbara vänner! ♥


//


I have had some extra time this week. in the evenings when I didn't feel like going out but didn't want to go to bed either. that extra time I've spent on watching movies. the bridemaids, I don't know how she does it and the hangover. tonight I will watch the hangover 2. it is nice to laugh a little bit before going to bed - I think you wake up much happier the next day! 


today I hung out with martin and aurelie. very nice! they are so amazing.. my wonderful friends! ♥

Av nela karlsson - 25 oktober 2011 00:31

I miss you.. every day!   

Av nela karlsson - 24 oktober 2011 01:02

     

         

  a sunday walk in bayville.. ♥

Av nela karlsson - 23 oktober 2011 18:50

         

pictures of last night! ♥

Av nela karlsson - 23 oktober 2011 01:18


igår spendrade jag och martin x antal timmar på att promenera runt i nyc med varsin starbucks-latte. för varje dag jag spenderar här älskar jag bara new york mer och mer!


var och köpte min outfit idag, och sen åkte jag förbi starbucks för en latte och sen vidare mot morganpark. sitta på stenmuren och känna hur solen värmer mig och känna doften av hav. ♥


sen hem och skypa med mor, bror, lisa och erik och anna-karin och jimmy. spenderar man ganska mycket av dagen inomhus så blir det ganska mycket skype-tid faktiskt. men det känns fint att få skypa med sina älskade när man är så långt ifrån dem. idag fick jag ett vykort från älskade bror! han har det bra i sitt nya hem i italien, och jag är så stolt över honom!


ikväll blir det festligheter i all ära. lägger nog upp bilder imorgon, förhoppningsvis! happy saturday!


//


last night, martin and I spent x amount of hours just walking around in nyc with our starbucks-lattes. for every day I spend here I just love new york more and more.


today I went to buy my outfit and then stopped at starbucks to get a latte and then I went to morgan park. sat on the stone wall and felt the sun and smelled the ocean. ♥


then I came back home and skyped with my mom and brother, lisa and erik, anna-karin and jimmy! yeah, when you spend a lot of time inside the house you have a lot of time to skype with your loved once. got a postcard from my brother. he seems to enjoy his new home in italy and I am so proud of him!


tonight, tonight, there's a party on a roof top - top of the world. tonight, tonight, and we're dancing on the edge of the hollywood-sign.. I'll upload pictures tomorrow! happy saturday!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards