life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under december 2008

Av nela karlsson - 27 december 2008 20:54

julen är över nu. och för min del har det varit en bra jul! jag är underbart glad över att ha en familj som jag kan fira jul med, och dela alla lyckliga julstunder med! i julklappsväg fick jag följande;
º kylskåpspoesi

º nya fina sängkläder

º en pulsklocka

º armaniparfym - code

º underbara "bil-körar-handskar"

 med andra ord.. allt jag önskade mig och mer där till! underbart!


vi har egentligen inte gjort något speciellt över julen utan bara umgåtts, ätit god mat och anda godsaker så som kakor, så klart. vad vore en jul utan kakor? 

och snart börjar 2008 att nalkas mot sitt slut. helt otroligt hur fort det här året har gått! det känns som om det var nyss jag fyllde 20, och nu helt plötsligt är jag fyra månader ifrån 21! jag kan fortfarande inte förstå det!



för någon dag sen hade jag otroligt tråkigt och gick tillbaks till min gamla blogg. jag läste igenom varje inlägg jag hade skrivit där och så klart väcktes gamla minnen till liv. usch! jag önskar att jag kunde glömma dem, och dig. jag önskar att du försvann från mina tankar och att jag fick bli fri, på riktigt. men jag vet att mitt hjärta alltid kommer att tillhöra dig. och jag hatar det! jag önskar att du aldrig kom in i mitt liv. jag önskar att jag aldrig föll för dig. jag önskar att jag aldrig litade på dig. jag önskar att jag aldrig släppte in dig så pass nära som jag gjorde. jag önskar att jag aldrig sa vissa saker åt dig, samtidigt som jag önskar att jag sa vissa saker som jag borde ha sagt, men aldrig vågade. jag önskar att jag aldrig förlorade mig själv på grund av dig. jag önskar att det gick en dag i mitt liv utan att jag tänkte på dig. jag önskar att jag aldrig lät dig förstöra mig. jag önskar att jag aldrig gav dig mitt hjärta.. men mest av allt önskar jag att jag aldrig älskade dig.


så snälla, släpp mig fri! ge mig mitt hjärta igen och släpp mig fri. försvinn från mitt minne och kom aldrig tillbaks! 

Av nela karlsson - 19 december 2008 14:39

(idag bjuder jag på en favorit i repris, dido - hunter. enjoy!)


idag är det fredag! helg och inte bara helg utan även jullov! wohooow! skönt som fan! och alla kurser är avklarade så jag har ingenting som hänger över mig, utan jag kan leva gott under hela lovet! fabulous!


ikväll ska vi ha lite folk här hemma. några vänner, lite gott att dricka och kanske lite gott att äta. sen är nog kvällen fullbordad! vi ska nämligen fira jul/nyår i förväg, innan alla drar åt varsitt håll.

och sen imorgon ska jag ut med sofia och anna-karin. its going to be so much fun! jag längtar verkligen! med andra ord ska jag ha en superhelg!

efter helgen är det.. tre dagar kvar till julafton! hurra!!! och någon gång nästa vecka kommer även gellért, min adopterade storebror, hit för att fira jul med oss. bättre än så blir det inte! cheers!

Av nela karlsson - 16 december 2008 18:46

 jag gjorde just ett personlighetstest på http://se.41q.com/

och mitt resultat blev följande;


Din personlighetstyp:

Sällskapsmänniskor som älskar att roa sig. Deras goda humör smittar av sig på omgivningen. Lever för stunden och älskar nya upplevelser. Ogillar allt teoretiskt och opersonliga abstraktioner. Vill vara till nytta för andra. Tenderar att vara händelsernas medelpunkt i sällskapslivet. Förnuftiga och praktiskt lagda.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, konstnärer, säljare, lärare, personalvetare, socialarbetare, förskole- och dagispersonal, kläddesigners, inomhusdekoratörer, konsulter, fotografer, musiker, personalchefer, kontorschefer, coacher, fabrikschefer, livsmedelsarbetare, receptionister, rekreationsarbetare, religionslärare.

Av nela karlsson - 16 december 2008 18:22

jag har tidigare berättat att jag har skaffat en ny man, nämligen adam tensta. (och nej, jag gillar inte det faktum att hans förnamn är likadant som mitt ex men.. who cares. adam tensta är waaaaaay better!) det enda problemet är att han inte vet om det faktum att jag valt just honom!

så jag kom på världens bästa plan! mikaelas pojkvän tom (även kallad tomcat av mig), jobbar för IOGT-NTO. och min man, adam, tilldelades en utmärkelse av just IOGT-NTO. så ja.. det finns en koppling. och eftersom jag var snäll nog att ge bort min adopterade lillasyster av plast till tomcat, är han skylldig mig något tillbaks. och det han är skylldig mig är just.. adam tensta! clever, eller hur? jag har verkligen tänkt till denna gång!

och med tanke på att alla mina andra män (så som vin diesel och jake gyllenhaal) har lämnat mig för andra kvinnor, måste jag ju hitta en ny man. och det är precis vad jag har gjort! ååh! happy happy happy!

(nej jag är inte en stalker, ett psyko eller paranoid eller något i den stilen. det här är inte äkta, utan bara på skoj!)

nu håller alla kurser på skolan på att avslutas. jag har klarat biologikursen, och på torsdag får jag veta om jag har klarat kemikursen och mattekursen. förhoppningsvis gör jag det! vill verkligen inte läsa om dem!

på lördag har jag ett fullspäckat schema! på eftermiddagen ska jag träffa t. och sen på kvällen är det förfest hos anna-karin, och senare ska vi dra vidare till rex. och förhoppningsvis kommer rex jobba! ögongodis är aldrig fel! så be there or be squared!

Av nela karlsson - 13 december 2008 13:37

(idag bjuder jag på en riktigt härlig video. man kan inte låta bli att skratta, och även känna igen sig själv en hel del! enjoy!)

ja då var det äntligen helg, igen. jag ska snart iväg och jobba och jag kommer hem någon gång ikväll. vet inte riktigt när jag slutar.


igår såg jag idolfinalen och norrland tog hem det i år! good work, norrland! eller.. good work kevin! och sen såg jag reprisen av boston tea party som jag missade i måndags pga kemi, och sen såg jag filmen säg att du älskar mig. hemsk! usch! och då menar jag inte att det var en dålig film, utan det som händer i filmen är hemskt! dock var den värd att se!

uppenbarligen har det snöat hela natten för imorse var det helt omöjligt att ta sig någonstans. bilen satt fast på parkeringen som inte var plogad än. otroligt frustrerande! nåväl.. jag hoppas att det är hyfsat plogat på vägarna när jag ska till jobbet i alla fall!

förresten så har jag prov nu på måndag men jag vet inte när jag ska hinna plugga. (visst, jag hade kunnat plugga nu istället för att sitta här och uppdatera min blogg men.. njaa!)

nu ska jag kika lite mer på youtube! underbara youtube! have a nice day!

Av nela karlsson - 11 december 2008 23:08

jag är äntligen klar med min kemi-miljörapport! herregud vad skönt! helt obeskrivligt! nu kan jag äntligen sluta tänka på den! förhoppningsvis får jag bra betyg på den, och sen är jag klar med kursen! underbart!

nu är det dags för mig att sova! äntligen sömn! har varit uppe sen 06.00 imorse. riktigt tungt måste jag faktiskt säga! god natt!

Av nela karlsson - 11 december 2008 19:23

det är obeskrivligt vilken mängd snor som rinner ur ens näsa när man är förkyld. alltså.. det tar ju aldrig slut!

jag har snytit mig garanterat 100 gånger idag, om inte mer. och nyst minst lika många gånger. men inte fan blir det bättre. jag är liksom fast. och snart faller nog min näsa av, så mycket som jag snyter mig.

jag har inte riktigt lyckats avsluta min miljörapport men den blir klar ikväll! ska iväg och hämta min bror och helena nu, och sen när jag kommer hem, ska jag skriva färdigt rapporten och sen ska jag sova! och det ska bli obeskrivligt skönt!

sen imorgon, är det två lektioner som väntar och sen är det äntligen helg! och i helgen ska jag jobba.. för första gången på länge! och så ska jag även försöka hinna med att plugga till mitt prov som är på måndag, och så ska jag hinna med att umgås med folk och "fira" lucia. mycket som händer, som vanligt. aldrig en lugn stund! men vem klagar?

nu ska jag iväg! cheers!

Av nela karlsson - 10 december 2008 15:04

efter oändligt många tekoppar, ipren och apelsin juice glas, är jag fortfarande sjuk. min feber vägrar att ge sig, och de samma gäller min huvudvärk och värken i halsen. det suger verkligen! hela min kropp gör faktiskt ont. men det är i och för sig inte ovanligt när man är sjuk. bara att hoppas och vänta på bättre tider!

nu ska jag sätta igång med min miljörapport. är ju ledig både idag och imorgon, och på fredag ska den lämnas in så.. två hela dagar att skriva den. jag hoppas att den blir lika bra som min senaste labbrapport. ett till vg i rapportskrivning hade inte suttit fel!

igår träffade jag anela, annelie och linda på stan. vi hängde på stationsfiket och det var hur trevligt som helst. enda nackdelen var min feber. och idag fyller anela 19. congratts, doll!


nu gäller miljörapport för fulla muggar! cheers!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards