life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under september 2007

Av nela karlsson - 28 september 2007 12:42

förhoppningsvis ska jag inte jobba, även om lite extra pengar inte hade varit allt för fel!


igår hade jag två körlektioner, 10.30 - 11.10 och 14.30 - 15.10 jäkligt kul var det! jag fick inte panik som i onsdags och allt kändes underbart! jag kan äntligen köra bil utan att drabbas av panik och bara släppa allt! fuckin' fabulous!

i helgen ska jag packa. flytten kommer allt närmare och jag är lycklig! sen är det bara 28 dagar kvar till min älsklings-adam kommer! ord kan inte beskriva hur mycket jag längtar! allt kommer vara så perfekt då, för att du är perfekt, älskling!


du är det bästa som någonsin har hänt mig! dig ska jag alltid ha kvar!
jag <3 dig!

Av nela karlsson - 25 september 2007 21:31

imorse klockan 11.00 var det dags för operationen. jag var bara lite rädd, fast kirurgerna var så snälla med mig så jag blev glad och visste att jag var i goda händer! lite mer än en timma senare var de klara, och min arm var nu berikad med ett avlångt ärr, och väldigt väldigt många stygn! för tillfället gör det väldigt ont och även fast jag har tagit värktabletter var fjärde timma (doctors order!), så känns det inte speciellt mycket bättre.

imorgon ska jag ta bort kompress-plåstret som sitter där, och om en vecka ska jag ta bort stygnen. hoppas bara att min värk är lite lugnare imorgon, för 10.30 ska jag köra bil! jeeeeej! it's going to be so much fun!


stackars min älskling som är sjuk! du får krya på dig, prinsen min! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 24 september 2007 21:33

where'd you go? I miss you so.. seems like it's been forever, that you've been gone!


idag var min älskade docka ida här! åh.. helt underbart det var att träffa henne igen! babe, you are fabulous!
vi var ute och åt, och sen hade vi en mysig liten pratstund och sen såg vi lite sex and the city, och sen var hon tvungen att fara hem! men huvudsaken var att jag fick träffa henne!

sen har jag även bokat tid för riskutbildningen (10/10), och så har jag tvättat kläder.

imorgon är det operation för min del.. jag hoppas att det inte kommer göra så hemskt ont sen när jag vaknar.


älskling, du är mer än underbar! du anar inte hur mycket jag saknar dig, eller hur starka känslor jag har för dig! du är mitt allt! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 22 september 2007 13:28

idag klev jag upp kring halv elva tiden. satte mig i soffan och slog igång ännu mer sex and the city. är på sista säsongen nu, och har två avsnitt kvar!

sen mitt i tittandet, ringer min chef och frågar om jag kan jobba i natt. har inte jobbat på ett bra tag så jag känner mig lite rostig, men det kommer nog gå bra. hoppas bara att det inte är mycket folk ikväll, fast å andra sidan, det är lördag och klart som fan att hela boden kommer vara ute och festa! att jobba på krogen suger verkligen! folk är bara trevliga mot en för att de tror att de kommer få komma in gratis, eller få gratis dricka! så extremt patetiskt att det finns inte! urk! jag är så less på det, men å andra sidan.. pengar är pengar, och jag är verkligen i behov av det nu!


nu måste jag gå och diska, och sen kanske jag ska sova lite mer, så jag klarar av att vara vaken hela natten! over and out!


hjärtat, du är underbar! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 21 september 2007 19:14

lyckan lever fortfarande sen igår! fast ännu är det lite overkligt att jag klarade det! anyhow.. I did, so just drop it!


idag har jag inte gjort mycket alls. tänkte gå på marknaden lite men det blev av. istället satt jag i soffan och såg sex and the city. det är alltid lika fabulous, och det har en förmåga att få mig att glömma bort ensamheten, för att jag lever mig in i det så himla mycket. även om jag sett alla avsnitt minst fem miljoner gånger, så är det lika bra varje gång!

ikväll ska jag bara ta det lugnt, och snart kommer mamma hem från jobbet så vi ska äta middag, och det kommer bli såå sjukt gott! MUMS!!



btw.. ida, du är underbar och jag älskar dig!

bubbi.. nu är det snart bara 34 dagar kvar! jag längtar mer än mest! du är mitt allt, hjärtat! jag <3 dig och bara dig, for ever and ever and ever!!

Av nela karlsson - 20 september 2007 22:13

jag klarade teoriprovet!!

hela förmiddagen har varit hemsk. jag vaknade 07.00, drack en halv kopp kaffe och sen klädde jag på mig och gick ner till körskolan. fortfarande osäker på om jag skulle få göra mitt teoriprov, gjorde jag ett sista försök att klara av repetitionsfasen och även ta mig igenom slutfasen, men nej nej nej. jag satt där i tre timmar och det enda jag lyckades med var att göra mig själv ännu mer förtvivlad än vad jag var innan. klarade repetitionsfasen två gånger, fast man var tydligen tvungen att klara den tre gånger för att ens få komma till slutprovsfasen, så jag gav helt enkelt upp. jag tänkte.. "jag far till luleå ändå. får jag göra mitt prov, great! annars så får jag helt enkelt boka en ny tid".

på bussen till luleå var jag illamående och trodde att jag skulle kräkas. jag försökte lugna ner mig själv genom att skicka sms till ida och komma på andra tankar. och sen när jag väl kom till vägverket och satt i vänterummet, var det KAOS! alla satt och pratade och rabblade en massa teorifrågor och jag blev mer och mer rädd. fast jag försökte att inte låta mig distraheras av dem, samtidigt som jag intalade mig själv att "det är okej om jag inte klarar det idag. det finns fler chanser!" sen blev klockan 15.15 och kvinnan som skulle sitta vakt, öppnade dörren till en datasal och sa "ja, ni kan komma in nu!" jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv tror jag! sen satt jag där vid min dator och försökte lugna ner mig. jag satt och tänkte "jag måste verkligen läsa igenom frågorna riktigt ordentligt och jag får inte stressa!" fast vad hjälpte det när en och en sakta började resa sig och gå. hörde man ljudet från skrivaren, visste man "han/hon har klarat det!", annars gick de bara ut.. besvikna och med huvuden hängandes. samtidigt som jag besvarade mina frågor bad jag till gud att jag skulle klara provet. jag önskade bara att få se den gröna texten där det stod "godkänd".

när alla 70 frågorna (varav 5 var testfrågor) var besvarade och jag satt och tittade så att jag hade svarat på allt, fick jag rysningar i hela kroppen! jag vågade inte trycka på "färdig"-knappen, för jag var livrädd för resultatet! men sen tog jag det sista lilla modet jag hade i kroppen och tryckte! ord kan inte beskriva lyckan jag kände när jag såg den gröna texten samtidigt som jag hörde skrivaren skriva ut mina resultat! jag blev överlycklig och jag har inte kunnat sluta le sen dess. 58 rätt av 65 blev mitt resultat, och jag är så obeskrivligt lycklig! tack gode gud att du lät mig klara det!!!


snart bara 34 dagar kvar, älskling! du är mitt allt, prinsen min! jag <3 dig!

Av nela karlsson - 19 september 2007 23:22

jag hatar verkligen att sakna personer som jag verkligen tycker om, och behöver ha i min närhet! en av dom är så klart min adam. ord kan inte beskriva min saknad till dig.. men om (bara) 36 dagar så får jag äntligen se dig igen, och jag får äntligen känna dig tätt intill mig. jag lovar dig, att ingenting i hela världen känns bättre än det! du får mitt hjärta att vilja slå, all day, every day. du gör mig till en obeskrivligt lycklig människa, och jag önskar att jag kunde förklara för dig exakt varenda känsla som finns inom mig. varenda gång jag är med dig, och varenda gång jag har dig tätt intill mig, känner jag en sådan otrolig kärlek, som jag aldrig någonsin kännt innan! dig vill jag alltid ha vid min sida, och jag tänker aldrig släppa taget om dig! du är verkligen personen som äger mitt hjärta, helt och fullt, och det kommer du göra så länge mitt hjärta orkar slå! jag <3 dig, och bara dig!




en annan person som jag verkligen saknar och behöver, är min ida! du är nog den person som förstår precis vad jag tänker, utan att jag ens behöver öppna munnen och tala om det. du finns alltid där för mig, och jag finns alltid där för dig! och ingen i världen längtar nog mer efter den där umeå-flytten, som jag gör.. men en sak får mig att knappt längta alls. den saken är just du! jag vill verkligen inte vara så långt ifrån dig, för jag behöver dig! jag saknar att få ha djupa konversationer med dig, som dels kan leda till skratt och dels till gråt. jag saknar att få ha dig i min närvaro! du gjorde mig alltid glad och även om för en stund, så fick du mig att glömma problemen. och även när det kändes som om hela världen höll på att rasa samman, så fanns du där! jag har så mycket att säga dig, och du har nog mycket för mig att lyssna på. jag kan knappt vänta tills måndag! ida, du är min underbara stjärna och jag älskar dig verkligen! "du och jag. bumman och gumman! alltid samma fråga, samma låt, samma mening.. ja, du vet ;-) du och jag, gumman! du, jag, pooc toy och äta godis från marken ;-)"

Av nela karlsson - 19 september 2007 17:39

imorgon är det den 20e september, dvs datumet jag ska göra teoriprovet. fast nu vet jag inte ens om jag får göra det för att jag är inskriven av körskolan, och tydligen måste jag ha gjort alla faserna på körskolans datorer (fas a, b, c, f, repetitionsfasen och slutprovsfasen), för att få göra teoriprovet. grejen är att jag har gjort fas a, b, c och f, men inte repetitionsfasen eller slutprovsfasen. frustrerande!!!!! och sen hittar jag ju inte den där jävla koden så jag kan inte byta tid, och min körskolelärare går inte att få tag på. och även om jag fick tag på henne så måste tiden avbokas minst 24 timmar innan, och mitt prov börjar imorgon 15.15, vilket betyder att tiden för att få byta är ute! åååååååh!! FUCK! jag hoppas verkligen att jag får göra imorgon, och få göra bort det en gång för alla!


annars idag så har jag bara suttit på körskolan och gjort faserna på datorerna. sen när jag kom lagade jag mat (korvstroganoff och pasta), och sen övade jag lite mer teori. nu är mitt huvud så fullt med en massa teori!


ikväll är det äntligen premiär för grey's anatomy! som jag har längtat alltså! och sen so you think you can dance, och sen myggan! great! jag har något som får mig på andra tankar. sen måste jag sova tidigt för jag ska upp 07.30 (!!!!!!!) imorgon! vet inte när jag klev upp så tidigt senast!


baby, 37 dagar kvar! och jag längtar mer än du anar! jag <3 dig, for ever and ever!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards