life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under oktober 2010

Av nela karlsson - 31 oktober 2010 13:15

vad less jag är på mig själv och på att jag inte kan släppa dig. och jag vet att jag försöker, precis varje dag! men det går bara inte! det är omöjligt!


och helgen var bra. jag umgicks och jag förtärde alkohol, vilket borde vara det perfekta receptet för att glömma dig. men funkade det? NEJ! låg i soffan nyss och kikade på tvn. plötsligt hör jag petters låt, det är så logiskt alla fattar utom du, du har inte en aning, att jag tänker på dig precis just nu, och då kommer jag på mig själv att.. juste! jag tänker på dig. det är inte bra för mig! eller för mitt hjärta! jag orkar inte mer!!!


idag var det tänkt att jag skulle träffa en kompis men hon var inte alldeles för pigg så vi ska träffas en annan dag, när hon mår bättre. så jag kanske borde skriva på min hemtenta? superkul på en söndag liksom! hurra!


blä! jag är negativ idag! jag borde sova bort hela dagen istället!

Av nela karlsson - 30 oktober 2010 19:10

gud vad tiden går fort! tänk.. snart är oktober över! shiit!


igår dejtade jag t. och på kvällen var det idol och vin. nom-nom. idag har jag umgåtts med mika. vi delade på en flaska rosé och såg film och sen lite satc. nu står hon i köket och fixar lite keek och jag sitter här och uppdaterar min blogg. jag är en bra kompis! 


efter maten ska vi dela på lite mer rosé och antagligen se mera satc eller en och annan film!nice! jag önskar bara att helgerna inte swischade förbi i sådan fart! de borde vara seeeegare och mycket lääängre! 

Av nela karlsson - 29 oktober 2010 21:04

there are many things that i would like to say to you but i dont know how.. no matter the distance, i want you to know..nothing compares to you! i don't know how to live without your love, i was born to make you happy! <3

Av nela karlsson - 28 oktober 2010 10:45

nu har jag precis haft möte med m. det gick bra! eller.. det kändes bra i alla fall, och jag tyckte att m. kändes ganska positiv! men jag tar inte ut någon seger i förskott. nu kan jag bara hoppas, hoppas och åter hoppas! snälla gud, gör så att det blir bra!


nu ska jag försöka hitta motivation att jobba med min hemtenta. jag är bara opepp idag. men inget att göra åt! bara bita ihop och jobba.. i alla fall några få timmar! något måste jag lyckas producera, speciellt med tanke på att jag var mindre produktiv igår än vad jag hade bestämt mig för att vara!


nela karlsson, jobba nu! snart är det fredag! tjoho!

Av nela karlsson - 27 oktober 2010 23:44

 

jag hade inte en super-produktiv dag idag men.. jag har fått ganska många av mina enkäter besvarade, vilket faktiskt känns riktigt skönt! skulle vara bra om jag fick alla besvarade innan den här veckan är slut! då kan jag faktiskt börja jobba på resultatdelen och sen är det bara diskussion och slutsats kvar! nice!


imorgon ska jag åka till skolan ganska tidigt, och sen klockan tio har jag möte med michaela. jag hoppas som sagt att det blir ett riktigt bra möte, för det behöver jag! sen ska jag jobba jobba jobba med min hemtenta! och sen? ja sen ska jag nog träffa mikaela och hänga med henne. bra!


nu regnar det ute. alltså verkligen supermycket! och det är mysigt! regnet bara slår mot fönstret and i love it! det som jag däremot inte älskar är att.. vara ensam, just i detta nu! jag menar.. är det verkligen för mycket begärt att få mys och kärlek och sovsällskap nu? nog för att vi har date på fredag men.. vad hjälper det mig nu? jag vill ju ha mys nu!


nåja.. får nöja mig med ett seinfeld-avsnitt som börjar när som helst, och sen sova. bra dag! eller ja.. helt okej dag! håll tummarna imorgon! seriöst, gör det!

Av nela karlsson - 27 oktober 2010 10:14

jag har inte riktigt vant mig vid mitt nya bloggnamn så var och varannan gång när jag ska logga in, skriver jag in mitt gamla namn. wierd! det kommer bara så automatiskt.


nu sitter jag på skolan och ska fortsätta med min hemtenta. igår kom jag hit med målsättningen att skriva minst två sidor. jag gick härifrån med tre sidor skrivna. idag har jag samma målsättning som igår, dvs. att skriva minst två sidor. gör jag det, då har jag redan 5 sidor. och tentan skulle vara mellan 10 - 15 sidor. så antingen har jag ½ tenta färdig, eller också 1/3 av tentan färdig. känns ganska bra ändå! (förutsatt då att jag faktiskt skriver minst två sidor).


på något sätt går jag in med inställningen att så läge jag faktiskt skriver saker som är relevanta för min hemtenta, så spelar det ingen större roll om språket är speciellt korrekt. för.. jag kommer ändå korr-läsa texten så småning om, och då är det lättare att fixa den så att även språket fyller en viss funktion och att man ser den röda tråden. men som sagt.. det kommer i ett senare skede. nu ska jag jobba! eller ja.. en liten grej till.. igår när jag satt här konstaterade jag att jag hade släpat med mig i alla fall en bok som jag överhuvudtaget inte ens behöver (och de här böckerna + en laptop + vattenflaska & lunchlåda = en jävligt tung väska). så idag har jag bara med mig 2 av 3 böcker. återstår dock att se hur pass nyttig social psychology-boken är. nu ska jag jobba! wohoow!

Av nela karlsson - 26 oktober 2010 18:38

okej idag är jag helt övertygad om att när jag har fått ta skit och när jag har gått omkring där nere i det svarta djupa hålet tillräckligt länge, ja då vänder vinden. plötsligt hittar jag upp och så får jag andas ny luft och ta nya tag!


idag har jag bytt däck på bilen, jag har jobbat på ganska bra med hemtentan och jag har bestämt möte med michaela på torsdag klockan 10. jag hoppas hoppas hoppas att det blir ett bra möte! jag behöver ett bra möte!


sen har jag även ringt richard och pratat om mitt anställningsbevis och han var jäkligt mycket trevligare än vad jag förväntade mig att han skulle vara. riktigt schysst faktiskt! känns skönt när saker som man har skjutit upp i evigheter, äntligen ordnar sig.


sen måste jag ringa min chef också! alltså min sommarchef! och fixa anställningsbevis för samtliga år jag har jobbat åt dem. nu gäller det att samla på sig allt man kan! varje liten pappersbit som kan intyga att jag faktiskt har gjort ett jobb, är guld värd!


hmm.. date på fredag kanske är på g? och fest på lördag? ja herregud. nu är jag back on track! jag är tillbaka! jag är inte depp längre - och jag älskar det! hurra hurra hurra! älskade livet.. jag vill inte slösa mina dagar på att deppa. speciellt inte över saker jag inte kan påverka, eller saker som är värda att deppa för! du är inte värd mina tårar och jag ska ta mig fan sluta slösa dem på dig. jag lovar!

Av nela karlsson - 26 oktober 2010 08:29

fan alltså! jag får alldeles för lite sömn om nätterna. igår lyckades jag somna kring.. 0100-tiden. det är så fruktansvärt irriterande. jag går upp och lägger mig, jag är trött MEN jag kan inte somna. jag ligger och huttrar och snurrar runt. sen drar jag ett extra täcke över mig, jag tar på mig sockor och jag lägger händerna mellan insidan av mina lår för att värma dem. men vad hjälper det när insidan av mina lår är minst lika kall som mina händer?


sen kliver jag upp klockan 0600 och känner mig brutalt utmattad. nu har jag precis fått kaffe och snart ska jag göra en kraftansträngning. jag ska lasta in vinterdäck i bilen och sen ska jag köra iväg till verkstaden där de ska byta däcken åt mig. och efter det ska jag åka iväg till skolan för att jobba med hemtentan. frukost.. det skiter jag tydligen i. blä! jag är inne i en dålig spiral! jag måste få bukt på mitt liv igen. sömn, mat, bra umgänge och.. bra tankar! kom igen nu för fan! jag orkar inte med mig själv längre!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards