life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under januari 2008

Av nela karlsson - 30 januari 2008 18:18

jag har varit extremt upptagen de senaste dagarna, och det har resulterat i att jag inte har skrivit blogg. jag är helt enkelt för slut för att orka.

jag har lyckats sätta mig i en sits och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. inte nog med mitt sälj jobb, så har jag även fått jobb på subway nu. och det är ju skitkul att jag får någonting att göra, och lär känna folk, och får in pengar till mitt väldigt tomma konto, men problemet är att jag jobbar fem timmar på ett jobb och sen fem timmar på det andra jobbet, dvs tio timmar om dan (fast jag har ju trettio minuters rast på varje jobb, så jag jobbar ju nio hela timmar), och det är så fucking jävla jobbigt!

just nu har jag just kommit hem efter en hel dag på subway, och jag vet knappt vad jag heter. jag åkte från subway till mitt sälj jobb, men det var något problem med datorer och telefoni, så jag fick åka hem! TAAACK!! (okej, jag förlorar ett arbetspass men jag hade verkligen inte orkat med ett idag!!)

nu är jag ensam hemma, och bara väggarna att prata med. så jag ska gå ner till köket och ta lite mat, och sen ska jag se jeopardy (om jag inte somnar framför tvn!)


snart, älskling! jag är så jävla lycklig att du är min! du är världens finaste och mest underbara, och jag älskar dig mer än livet självt! <3

Av nela karlsson - 26 januari 2008 22:21

jag vet inget värre än att sakna dig! det gör ont i hela mig och jag vet inte vad jag ska ta mig till. jag hatar att sakna dig! jag hatar att inte ha dig nära. du är det bästa jag vet och jag mår så bra med dig. utan dig däremot, känns allt helt jävla värdelöst! jag längtar efter dig och jag behöver dig så extremt mycket! du är mer än mitt allt och jag älskar dig mer än livet självt! <3

Av nela karlsson - 24 januari 2008 13:51

i tisdags var jag på arbetsintervju och idag fick jag mitt besked. jag börjar min utbildning imorgon, och sen har jag officiellt ett jobb! fyfan vad sköööönt! plus att det är kvällar och helger, så alltså behöver jag inte kliva upp tidigt eller nå!

personligen trodde jag inte att jag skulle få jobbet. jag menar, intervjun gick rätt okej men det var en sak som inte riktigt gick bra. när jag fick frågan om jag visste vad vissa förkortningar stod för (jobbet är ett försäljningsjobb och det företaget jag nu har fått jobb på, samarbetar med två andra företag vars förkortningar jag inte känner till), så när jag inte kunde svaret tänkte jag "åh nej.. nu kanske de tror att jag inte är så allmänbildad och så får jag inte jobbet!!" fast tydligen gillade de mig. han som ringde idag sa "vi gillade dig, du fick ett stort plus för att du var så glad och trevlig och sånt behöver vi här på vårt företag. vi vill gärna att du kommer in imorgon, klockan 09.00 och påbörjar din utbildning!"  men självklart!!! äntligen!!!

sen en annan sak som också är fabulous.. adam har mest troligt lov vecka sju, vilket är om i princip, två veckor! hurraaaa!! (om det nu är vecka sju vill säga)
så förhoppningsvis är det bara två veckor kvar tills jag får vara med honom igen! oh thank you, lord!



älskling, du är världens finaste, världens bästa, världens mest underbara och världens mest perfekta! jag älskar dig över allt annat! <3

Av nela karlsson - 23 januari 2008 16:02

jag har inte bloggat på några dagar nu. shame on me! men jag har verkligen inte varit på humör. dels har jag inte sovit speciellt mycket de senaste nätterna, och dels har jag inte haft något speciellt att skriva om.

i natt somnade jag ungefär vid två tiden, fast jag gick och la mig bra innan tolv. och sen på morgonen, när jag vaknade till vid halv sju, hörde jag att heath leadger har hittats död. jag kunde helt enkelt inte somna om..

och nyheten har ju knappas undgått någon. och det är hemskt. dels var han på tok för ung för att dö, och dels var han en sån person som aldrig gjorde mycket väsen ifrån sig. man kunde i princip aldrig läsa några skandaler om honom. eller jag har i alla fall aldrig läst något om heath och droger, eller heath och alkohol. så enligt mig var han en väldigt värdig person. han levde liksom sitt liv och försökte hålla relativt låg profil. det var inget ståhej kring honom. och att han trots sin låga profil i media, kunde bli så otroligt stor som han faktiskt blev, bevisar ju att han var en väldigt bra människa! och inte nog med det utan en även en helt fantastisk skådespelare. bl.a i två av mina favoritfilmer, 10 orsaker att hata dig och patrioten. världen har förlorat en fantastisk skådespelare! may his soul rest in peace.



älskling, du är allt jag någonsin önskat mig, och allt jag någonsin vill ha!
jag älskar dig mer än du någonsin kommer att förstå! <3

Av nela karlsson - 20 januari 2008 22:54

love!

jag älskar verkligen adam! han är underbar och även när han ibland driver mig till vansinnet, så är det lite av hans charm, som han alltid säger. och då kan jag inte låta bli att le och hålla med!


idag har jag hunnit med att tvätta lite kläder, och så har jag lagat mat. sen har jag sett sverigematchen i handboll, och sen idolnostalgi! det är så otroligt kul att se alla auditions igen!


imorgon ska jag som sagt ringa och boka ett möte angående ett jobb, som jag faktiskt hoppas ska vara roligt och givande, och att jag såklart ska få det! för jag börjar verkligen bli desperat snart! jag behöver pengar.. typ NU! det är så mycket saker jag vill köpa. mer onödiga kläder, spännande böcker, en treadmill, hantlar, fina lakan till sängen, sexiga underkläder, dyra hudvårdsprodukter, en helg för mig och adam på hotell i paris, en resa till new york, och massa massa annat! gud, ge mig ett jobb så jag får pengar! snälla!!


älskling, du är på riktigt världens mest underbara! och ja, alla dina dumma ideér och påhitt är lite av din charm och jag kan inte låta bli att älska dig! och hur skulle jag kunna låta bli när du är världens mest perfekta? jag älskar ju att älska dig! you are fuckin' fabulous and i love you more than life in itself! <3

Av nela karlsson - 20 januari 2008 01:38

BRUKAR DU:

Peta dig i näsan:
nej
Titta på dig själv i spegeln: ja, väldigt ofta dessutom
Gnälla: ja
Skrika: det händer
Sova: när jag kan
Ha ångest: tyvärr, ja
Skada dig själv med flit: ibland
Ta mediciner du inte borde ta: nej
Vilja dö: det har hänt
Drömma mardrömmar: ibland
Drömma sexdrömmar: ja
Ta droger: nej
Försöka vara annorlunda: nej
Klä dig i svart: inte helsvart, men något svart plagg tillsammans med något annat, som inte är svart
Gå till kyrkan: har hänt
Gå i skolan: inte nu
Röka: nej
Ha sex: om jag är med adam så, ja
Ljuga: nej
Hata folk: nej
Lita på folk: ibland


VEM:
 

Saknar du: adam!!!!!!
Vill du döda: ingen
Vill du slå: ingen
Kysste dig sist: adam
Vill du kittla: min lilla ida
Kramade du sist: mamma
Vill du prata med: adam
Skrek du på sist: jag vet inte
Vill du vara som: mig själv, helst
Sårade dig sist: åsa
Vill du bli galet full med: ida!!!
Gjorde dig riktigt glad senast: adam
Fick du sms från senast: adam
Ringde dig senast: adam
Är vackrast på jorden: min prins.. min adam!


HAR DU:
 

För många vänner: nej det har jag inte
Förföljelsemani: verkligen inte
Tvångstankar: ibland
Någon annan psykisk sjukdom: nej
Någon fysisk sjukdom: en knöl i min arm som har opererats ut två gånger men envisas och kommer tillbaks, förutom det så har jag mildare varianten av astma
Någon skada: knäskada
Färgat håret: nej
Brutit några ben: nej
Några piercings: jag har haft två i naveln, men nu har jag bara hål i öronen (om det nu räknas som piercings)
Egen dator: ja
Bra självförtroende: nja, inte direkt
Kysst någon: ja
Haft sex: ja
Köpt kondomer: nej
Tagit nakenbilder: kanske
Sagt jag älskar dig till någon idag: ja
Bjudit ut någon: ja
Varit kär: ja
Dumpat någon: ja
Stulit någonting: nej
Lämnat landet: några gånger
Tuttat eld på nått: nej
Gjort något olagligt: nej


HUR:
 

Går du: med båda fötterna på jorden
Svarar du i telefonen: hallå?
Fördriver du tiden: beror på vilken sida jag vaknar på, den pigga eller den slöa
Mycket pengar har du: jag har exakt 9 kronor på kontot
Tjänar du pengar: innan jag flyttade, tjänade jag mina pengar på mitt krogjobb, men nu tjänar jag inte ett öre
Ofta diskar du: jag diskar aldrig, men jag stoppar in disk i diskmaskinen ibland
Ofta städar du: inte tillräckligt ofta
Många stör du dig på: några få
Ofta träffar du din familj: varje dag


TROR DU:
 

Att du kommer bli något: förhoppningsvis, annars är det kört med mig
På gud: ja
På rymdvarelser: nja, det kan jag inte påstå
Att folk tycker om dig: någon gör väl det
På ett liv efter detta: jodå
Att fiskar kan tänka: jag vet inte..
Att du kommer leva länge: ingen aning

Av nela karlsson - 19 januari 2008 23:10

haha! det är helt sjukt hur lika dessa människor är! så jag har dragit en slutsats som lyder: om två killar kunde få barn, så skulle resultatet av danny saucedo och david beckham bli dhani lennevald!

och till det har jag även lagt ihop ett litet "bildkollage" som styrker det jag just skrev! håller du med? är de inte slående lika?


idag har jag varit ensam hemma i princip hela dagen. men det har varit helt okej det med! jag har sett några avsnitt av morden i midsomer (eller vad det nu heter), och har nu insett att det är en helt okej serie. om inget annat så är det tidsfördrivande.

på måndag ska jag ringa en man om jobbet, och vi ska boka ett möte så jag får veta lite mer, och sen så klart se om jag får jobbet eller inte. lite cash skulle faktiskt inte sitta helt fel!


för övrigt händer ingenting speciellt. jag funderar dock på att göra om gästrummet till ett gym ( i och med att gym-tanten aldrig går att få tag på). jag har ju redan en orbitreck där och jag vill ha en treadmill där också, och kanske några hantlar. sen är det ett helt okej "minigym", och jag kan vara där precis när jag känner för det, och ha vilka kläder jag vill, och inte bry mig om att någon annan kanske vill ha maskinen jag har just den stunden. så den tanken ska jag spinna vidare på!


prinsen min, du är det bästa jag vet! jag är så otroligt kär i dig, och jag är så obeskrivligt lycklig att du är min! jag älskar dig! <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards