life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under januari 2009

Av nela karlsson - 30 januari 2009 23:37

Sju saker om mig:

1. jag har en obotlig sjukdom som gör att jag måste köpa skor (vilket gör mig lycklig så, det är nog den bästa sjukdomen man kan ha!)

2. jag gillar att få mycket komplimanger och jag älskar när folk är stolt över mig (och helst säger det till mig, upprepade gånger)

 3. jag tycker om p.. väldigt mycket!

4. jag har alltid rätt, och jag vill alltid ha det sista ordet! (dock har även detta sina nackdelar!)

5. jag har en fin bil som jag har döpt till doris

6. jag är otroligt barnslig! (och förhoppningsvis kommer jag aldrig växa upp!)

7. jag älskar musik och framför allt rnb


Regler:

- Skriv reglerna i ett inlägg och länka gärna den som har utmanat dig.
- Berätta 7 saker om dig själv (alldagliga och knäppa).
- Utmana 7 andra bloggare genom att länka till dem.
- Tala om för dem att de har blivit utmanade.


Jag utmanar:

ida

sandra

fredrik

john

emilia

sofia

andreas



jag blev utmanad av anna-karin, and i took the challenge!

Av nela karlsson - 29 januari 2009 11:42

som vanligt sitter jag på skolan nu och har inget vettigare för mig än att uppdatera min blogg.


igår var min bil på service och jag höll på att bli galen. jag körde bilen till servicen och stod och prata med killen i receptionen som säger åt mig att servicen kommer att kosta 9500:- jag trodde att han skämtade med mig men tydligen gjorde han inte det. jag fick panik och började undra hur i helvete en service kan bli så dyr. hans svar till mig blir "bilen måste byta kamrem när den har gått 6000 mil. därför blir det en väldigt hög kostnad för denna service" och jag, fortfarande i chocktillstånd får ur mig "men.. bilen har inte ens gått 3000 mil." och han börjar fundera. sen säger han "nej men då kanske det har med år att göra. ja, din bil är ju inne på sitt femte år och kamremmen ska bytas var fjärde år". shit tänkte jag och undrade var i helvete jag skulle få 9500:- ifrån.

sen åkte jag hem och var sjukt nedstämd och ville helst dö, men just då löste sig allt. jag fick ett sms från servicen om att bilen inte alls behövde byta kamrem, så servicen skulle gå på 3770:-. okej, det är en hög summa det också, men betydligt mer acceptabel. så det löste sig till slut, som tur är! thank god!


på onsdag kommer p och ord kan inte beskriva hur mycket jag längtar! ååååh! jag önskar att tiden går så fort och att det är onsdag imorgon när jag vaknar!

Av nela karlsson - 27 januari 2009 08:46

jag är helt död idag! blev en väldigt sen natt för min del och jag fick inte ens fyra timmars sömn så jag får förlita mig på koffein idag. men jag hade trevligt igår med p, så jag klagar inte.

allt känns så skumt. vet inte ens vad jag ska tycka och tänka om hela grejen. jag vill egentligen förlita mig på mina känslor men det är ändå svårt att inte ha en och annan tanke kring hela grejen. fuck! jag hatar att vara så här förvirrad. men det löser sig antar jag, som allt annat.


nu har jag lektion och det går så förbannat jävla segt. vet inte hur jag ska överleva dagen. jag vill hem och ligga i min säng, och helst med p. det skulle vara fabulous!

nu måste jag vara aktiv på min lektion. god help me today!

Av nela karlsson - 26 januari 2009 17:09

det var länge sen jag faktiskt skrev ett vettigt inlägg här i min älskade blogg. vet inte riktigt vad som har hänt. min passion för att skriva har som försvunnit en aning, men jag ska kämpa för att hålla den vid liv. innerst inne älskar jag ju att skriva och ibland är det riktigt skönt att få ventilera, skriva av sig alla känslor och sen mår man mycket mycket bättre!


även fast hjärtat saknar dig, så försöker hjärnan att glömma dig. och jag önskar att jag glömmer dig snart. jag önskar att du försvinner ur mitt liv och att du aldrig kommer tillbaks. jag har förnekat det så länge nu, att du finns kvar hos mig, men det gör du.. och ibland känns det som om du kommer finnas kvar för alltid. men jag vet att jag måste glömma dig, och jag vet att jag måste göra det snart, för att sluta plåga mig själv. helgen var ren tortyr. du snurrade runt i mitt huvud 75% av hela min helg, och det suger. jag ville bara gömma mig i min säng och glömma omvärlden, och dig. men min vän sa åt mig att jag måste få min tid att läka mina sår. jag kan inte pressa fram ett avslut, utan det kommer när jag väl är redo att släppa dig för gott. för anledningen till att jag inte har gjort det, är att det i mitt undermedvetna finns något som är ouppklarat. och jag vet precis vad det är. det är det faktum att jag inte fick ett avslut på mitt sätt. du sa ditt och sen gav du mig "the cold shoulder", vilket jag enligt mig själv, inte förtjänar. så jag antar att jag behöver tid. och jag känner mig jävligt patetisk ibland, som inte har släppt dig efter så lång tid men.. med tiden kommer även du.. tyna bort. 


 för övrigt rullar det på som vanligt. skola och plugg upptar större delen av min vardag. och nu de senaste dagarna, har även p spelat en viss roll i min vardag. but i don't wanna jinx it, so no questions in this department. i'll talk when am ready to do so!

på onsdag ska min lilla älsklings-doris (min bil), på service. ska bli så skönt att få henne kollad. inte för att det är något fel med henne men.. min kunskap inom just det området är inget att hänga i julgranen. jag är urkass och det är knappt så att jag kan kolla oljan. eller jo det kan jag men det är pretty much it! så servicen kommer underlätta mycket för mig, för att inte tala om hur mycket lättare det kommer bli på min konto! men det är smällar man får ta, antar jag!


 nu fick jag skriva av mig lite.. äntligen. jag lovar att jag ska bli bättre på det! cheers!

Av nela karlsson - 25 januari 2009 13:05

ganska tung och seg dag igår. men p gjorde den bättre.
satt uppe rätt sent och pratade med honom. han gjorde
mig glad och matade mig med söta ordspråk.

"love isn't about finding the perfect person..... it's about seeing an imperfect person perfectly"
 
 
"true love does'nt have a happy ending... it does'nt have a ending."
 
 
"you can fall down the stairs, you can fall from a tree. But the best way to fall is in love with me"
 
 
"seduce my mind and you can have my body, find my soul and I'm yours forever"
 
its sweet.. right? yeah think so. p made my day and my night! jag behövde det verkligen!

jag vaknade för inte så länge sen och känner mig rätt seg men snart kickar nog morgonkaffet in, hoppas jag. och då ska jag skriva klart uppsatsen och sen kan jag njuta av resten av min helg!

Av nela karlsson - 20 januari 2009 12:26

jag har sån beslutsångest. ena sekunden vet jag precis vad jag vill med mitt liv, och andra sekunden har jag ingen aning. och sen tredje sekunden kommer jag på något heeelt nytt och fjärde sekunden är jag tillbaks på ruta ett.


jag har länge drömt om att bli kirurg. hjärtkirurg för att vara mer specifik. men.. om jag är realistisk så är mina chanser att ta mig in på läkarlinjen inte speciellt höga. så jag kände att jag måste ha en back-up-plan.. vilket jag också skaffade mig. jag tänkte.. jag kanske kan bli tandsköterska eller till och med tandläkare. men även det kändes så långt bort. så nu är jag jävligt förvirrad och har inte en aning om var fan jag står i mitt liv. it really sucks!

fast.. för några dagar sen kom jag på en ny back-up-plan som känns ganska bra faktiskt. och för en gångs skull kanske inte så hemskt omöjlig att uppnå?! det finns dock en nackdel. min nya back-up skulle innebära en flytt ner till borås. och bara tanken att befinna mig så pass nära göteborg och så pass nära dig får mig att rysa. anyhow.. det återstår att se vad jag gör.


nu har jag webbdesign. förhoppningsvis lyckas jag få andra tankar i huvudet. för stunden i alla fall, om inget annat!

Av nela karlsson - 19 januari 2009 12:39

himla länge sen jag uppdaterade. men det är mycket i skolan nu så jag hinner inte riktigt sitta vid datorn. fakutm är att jag för tillfället sitter på lektion så det är kanske inte så hemskt lämpligt att sitta och uppdatera bloggen men.. what to do.


anyhow.. livet rullar på som vanligt och jag kör för tillfället på högvarv. stress stress och åter stress. med andra ord, inget ovanligt i mitt liv..


nu måste jag återgå till min lektion. cheers! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards