life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under oktober 2008

Av nela karlsson - 29 oktober 2008 23:00

herregud vad jag är slut i hela kroppen. var på dans ikväll och det var otroligt kul, men nu har jag ingen energi kvar.

för övrigt har jag inte börjat plugga än, eftersom allt annat verkar så mycket viktigare.. som till exempel att slappa eller åka runt och slösa pengar på onödiga saker. men imorgon ska jag fan ta tag i det här och plugga.. hela dagen, om jag så måste. (okej, det kommer inte hända men jag ska plugga i minst två timmar.)

sen så har jag fått en ny klump i min kropp. (för drygt ett år sen opererade jag ut en klump ur armen och nu har jag alltså fått en ny.) denna gång är den på mitt ben, och den 13e november ska jag få träffa en läkare angående den. förhoppningsvis får de bort hela klumpen på en gång, och jag slipper två operationer, som förra gången.

nu ska jag hänga lite på facebook och sen ska jag sova! är helt slut, som sagt! cheers! ;-*

Av nela karlsson - 27 oktober 2008 21:40

(tack kristin. pga dig har jag inte blivit av med den här låten, utan den är på evig repeat i mitt huvud!)


vilken helg! i fredags var jag ut och dansade, och i lördags var jag på inflyttningsfest hos mikaela, och innan jag visste ordet av det, befann jag mig på corona och dansade röven av mig! mycket lyckad kväll! dock fanns det en sak som jag inte gillade, och det var det faktum att det regnade så jävla mycket, och min korta klänning blåste upp konstant, och mina ballerinaskor av tyg, var sjöblöta. men.. det är smällar man får ta! tack anton, som följde mig hela vägen hem och såg till så att jag kom hem säkert!

Av nela karlsson - 25 oktober 2008 09:27

du måste lära dig att acceptera det faktum att folk kan göra fel. du gör fel du också, för att det är mänskligt! men det verkar vara bortom din förståelse! anyhow.. life goes on, with or without you!

igår var jag ut, och det var helt okej men jag måste säga att förrförra fredagen var betydligt roligare! men ikväll ska jag på nya äventyr.. jag ska på mikaelas inflyttningsfest och jag hoppas att det blir kul! dock måste jag hinna ner till stan idag och köpa en present, och något att dricka. kom på att jag inte orkar köra bil mitt i natten ändå, så jag kan lika gärna dricka gott!

igår hade jag dessutom prov, i kemi! jag hoppas verkligen att det gick bra! på något sätt kändes det bra men jag vet inte..det är alltid så svårt att veta om man verkligen har svarat rätt eller inte. och på tal om prov så klarade jag biologiprovet! helt otroligt men jag gjorde det! dock har jag nog aldrig varit mer inställd på ett ig som jag var angående just biologiprovet.. men som sagt, jag klarade det! och det ska jag fira ikväll!

they say; rejection is for you.. it's a move-on! - so am moving on! cheers! ;-*

Av nela karlsson - 23 oktober 2008 20:38

visst är det intressant hur allt kan förändras inom loppet av en sekund? som sagt, jag vet inte varför jag ständigt rusar in i saker utan att tänka på.. mig själv. så även denna gång, så trodde jag att du var annorlunda och att detta var the real deal, men så jävla fel det var! jag hatar mig själv för det. jag hatar att jag skadar mig själv och jag hatar att jag alltid gör så här mot mig själv!

hur kunde jag vara så jävla dum och ta in vartenda ord du sa? hur kunde jag ens överväga att släppa in dig så djupt in? det måste ju vara något allvarligt fel på mig, seriöst! jag lär aldrig av mina misstag utan fortsätter att göra samma misstag om och om och om och om igen!

jag kommer aldrig förlåta dig för det här.. och jag kommer aldrig förlåta mig själv heller!

Av nela karlsson - 22 oktober 2008 21:43

stressig dag idag. var ledig från skolan och pluggade kemi större delen av förmiddagen. sen skulle bilen få nya skor, dvs jag skulle byta till vinterdäck, så jag åkte iväg till verkstaden vid fyra och tydligen skulle hela umeå byta däck just idag! herregud! jag var klar vid sex-tiden, så jag körde hem som en galning, sprang upp och bytte om, och sen skulle jag in till stan. var sen till danskursen men det gick bra ändå! det är så roligt att dansa!

imorgon ska jag till skolan och sen måste jag till en studievägledare för att diskutera min framtid. får se vad jag ska läsa nu till våren, när mina natur-kurser är färdiga.

för övrigt så längtar jag till helgen! på fredag ska jag ut och dansa, och på lördag ska jag till mikaela på inflyttningsfest! det ska bli så roooligt! och efter helgen är det lov! herregud.. kan det bli mer underbart? och den 31a kommer K.. ord kan inte beskriva min längtan!

Av nela karlsson - 21 oktober 2008 22:36

remember the good old times? when everything was perfect and the world was ours?..

allt var mycket lättare förr.. och jag vill ha tillbaks den tiden. eller ja.. jag vill ha det så idag! att allt ska vara lätt och okomplicerat! men så är det inte riktigt nu.. och jag ogillar det verkligen!

jag måste lära mig att sluta ta saker för givet! jag måste lära mig att prioritera saker som är viktigast, även om de kanske inte är vad jag vill göra just då. jag måste lära mig att tänka på mig själv i första hand, och bli lika jävla egoistisk som alla andra!

skapligt bitter är jag.. speciellt idag! hur kommer det sig att jag alltid väljer fel och fattar fel beslut? hur kommer det sig att jag alltid sätter mig in i situationer där jag inte vill vara?

Av nela karlsson - 21 oktober 2008 10:51

skapligt humör jag är på idag. det mesta irriterar mig och framför allt du! men det blir väl bättre om ett tag, antar jag.

ska snart upp och fixa mig, sen köra mamma till jobbet och mig själv till skolan. jag ser inte fram emot dagens biologilektion men det är bara att bita ihop. sen när jag kommer hem, måste jag plugga kemi! nu på fredag har jag ännu ett prov. konstaterade igår att jag fan har prov varje jävla vecka! jag är så less nu och behöver verkligen v.44

imorgon är jag ledig, och det ska bli skönt som fan! ska plugga kemi hela dagen och sen på kvällen ska jag ut och dansa! jag längtar! det var så underbart kul förra veckan och jag hoppas att det blir minst lika kul imorgon!

nu ska jag börja dra mig uppåt och fixa mig för ännu en skoldag. have a nice day!

Av nela karlsson - 20 oktober 2008 23:53

ja all ära åt pojkband som gör såna fantastiska smör-låtar som man inte kan låta bli att lyssna på, när man befinner sig i det stadiet där jag befinner mig för tillfället!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards