life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under maj 2009

Av nela karlsson - 31 maj 2009 14:05

morsdag idag! jag och min bror ska ta ut våran kära mor och käka indisk mat! wunderbart!


idag har jag och mamma gått omkring på stan. jag köpte ett par skitsnygga solglasögon åt henne, och nagellack åt mig! sökte egentligen ett gult, grönt eller limegrönt nagellack men hittade inget som jag tyckte var sådär jättesnygg så jag köpte ett "fransk-manikyr-set" så jag får fixa snygga naglar som ser lite naturliga ut, istället för att ha naglar i någon cool färg. fast.. jag har ju så klart kvar lite av det supersnygga rosa nagellacket som jag tänker använda lika flitigt!


hittade dessutom sjuukt snygga skor men min ekonomi är inte på topp rikitgt än, så jag får försöka överleva en månad och sen blir de mina! alla fem paren, hoppas jag! 


och sen har alla affärer fått in så otroligt söta sommarkläder så jag ska verkligen shoppa loss när jag får pengar. såg minst femton söta outfits som jag kan tänka mig ha på kontoret i sommar! känner att jag vill ha bekväma kläder, samtidigt som jag vill känna min fin! 


på väg hem från stan, körde jag till plantagen och jag och mamma köpte blommor som jag ska plantera senare idag när vi kommer hem från taj mahal. söta söta petunior i rosa, lila och vitt! åh! det ska bli så fint ute! jag längtar redan!

Av nela karlsson - 28 maj 2009 12:02

ja red bull och kaffe är mina räddare i nöden. i natt fick jag tre timmars sömn, och sen dess har jag fått i mig tre koppar kaffe och en red bull. otroligt nog är jag inte speedad alls utan jag är helt mellow.


jag och brorsan var iväg och handlade lite och sen körde jag ner honom till stan. när jag kom hem passade jag på att skriva klart min avhandling i ekonomi och nu är det äntligen över! ekonomikursen är över! herregud! jag klarade mig! 


ankan ringde idag! har inte hört av henne på en evighet! och jag har saknat henne! vi bestämde att vi skulle hooka up snart, när vi alla har tid. det var ju en evighet sen jag, ankan och sofia sågs och hade vårt häng. förut brukade vi ses varje söndag, och prata om veckan som hade gått och vad man hade gjort. men sen blev det mycket skola och mycket jobb, så våra söndagar föll bort. men nu är det ju sommar och skolan är slut (fast jobben finns ju kvar), men vi ska väl försöka hänga så mycket som möjligt, hoppas jag. ta igen lite lost time!


nu ska jag ut i solen! cheers!

Av nela karlsson - 27 maj 2009 14:33

i natt sov jag betydligt fler timmar! somnade vid elva och vaknade kvart i sju! dock kände jag mig inte speciellt utvilad men ändå mer utvilad än föregående dag.


åkte till skolan vid elva och skrev prov! det gick bra och jag tror att jag faktiskt får vg på hela kursen. min lärare har tidigare diskuterat betyg med mig och även fast jag själv anser att jag är för kass för ett vg, så sa han att han såg mig som klart värdig ett vg. och jag säger inte precis emot! klart jag hellre vill ha ett vg än ett g liksom. och idag, när jag skrev klart mitt prov tittade han igenom det och sa "du kan nog vara lugn. det ser bra ut. jag kan sätta det betyg jag velat ge dig!" så jag hoppas så klart att han menar att jag får vg på kursen! skulle vara underbart!


nu på fredag har jag mitt sista prov för vårterminen och sen är skolan färdig och jag ska börja jobba. vet inte om jag har nämnt det tidigare men jag ska i alla fall inte iväg till skellefteå utan jag ska stanna här i umeå och jobba. lite kasst med tanke på att jag inte kommer tjäna lika mycket som jag skulle ha gjort om jag åkte iväg, men å andra sidan får jag ju vara hemma i umeå, och vid lediga tillfällen får jag hänga med mina kära vänner och så.. så jag är inte alltför missnöjd.


åh, tack gode gud att dino finns och att han gör musik som får mig att må bra, även när jag inte alls är glad! <3

Av nela karlsson - 26 maj 2009 17:50

ja jag är fullständigt dum i huvudet! imorse somnade jag vid fem tiden och klev upp kvart i sju. har inte sovit ordentligt de senaste dagarna faktiskt! mycket beror ju så klart på att jag pratar bort nätterna med världens bästa k..


han är så söt, k.. det är ju omöjligt att inte le när man ser honom eller tänker på honom. ih!!


nåväl, trots min sömnbrist har jag idag lyckats städa köket. jag tömde maskinen på ren disk och sen proppade upp den med skitig disk. jag diskade även lite för hand, vilket var en evighet sen sist jag gjorde, och så sopsorterade jag! att min hjärna ens orkade hänga med i sorteringen är obegripligt men jag gjorde det i alla fall!


sen åkta jag och mamma in till stan. hon skulle klippa sig och jag skulle handla lite saker, bland annat tvättpåsar så jag kan tvätta alla mina bhåar! (skriver man verkligen sådär? behåar? det ser så fel ut.. men vad fan heter bh i plural? bhs? ne?) jag parkerade nere vid renmarkstorget och skulle gå och betala parkering och just i det ögonblicket går en man bakom mig och ropar "hur länge ska du stå?" jag svarar att jag ska stå kanske någon timma och då går han in i bilen, tar ut sin biljett och ger mig den! hur schysst som helst! jag fick en gratis parkering, och han fick göra "dagens goda gärning mot mina medmänniskor!" fabulous!


nu ska jag gå och dricka litervis med vatten. (to wash my sins away.. oh happy day!) okej, kanske inte litervis men så mycket jag orkar! det kanske gör så att mitt huvud slutar göra ont och så att jag faktiskt får orken att plugga till andra delen av mitt ekonomiprov. puuh! jag blir utmattad bara jag tänker på det. cheers!

Av nela karlsson - 24 maj 2009 22:17

jag ser söndagsparty med filip och fredrik för tillfället. gynning är med i kvällens avsnitt. och jag har alltid tyckt att gynning är en good looking woman men jag vet inte riktigt vad hon tänkte ikväll. hon har ju sitt blonda hår, och en söt rosa klänning och sen har hon..rött läppstift? i vilken värld går rosa och rött ihop? det är ju en dödssynd att blanda de två! nej det där var en fet jävla miss!


i natt satt jag ju uppe och hade en låååång konversation med k.. och sen blev klockan så mycket att jag varken orkade eller ville gå upp för trappen för att lägga mig i min egna säng. det lilla jag sov, gjorde jag här nere i soffan! och sen har dagen varit.. sådär.


jag körde mamma till jobbet vid halv sju, och sen kom jag hem och drack kaffe med min kära bror, och sen körde jag honom till jobbet. när mina familjemedlemmar var på sina respektive jobb satt jag ensam hemma och.. otroligt nog lyckades jag öppna ekonomiböckerna! jag skrev ner sex A4 sidor och ska läsa igenom dem några gånger imorgon innan provet också, och sen är det bara att hoppas på det bästa!


utöver  det faktum att jag faktiskt lyckades plugga efter att enbart ha sovit lite drygt en timma, så lyckades jag faktiskt tvätta kläder också! makalöst!

Av nela karlsson - 24 maj 2009 10:10

jag är ju helt sinnessjuk ibland! i natt var jag uppe hela natten. eller ja, jag tvingade mig själv att somna vid kvart i fem, och jag klev upp drygt en timma senare, alltså klockan sex. min kropp är helt tömd på energi!


nu dricker jag en naturdiet smoothie och en red bull. inte den bästa av kombinationer men jag behöver energi och jag behöver något som kan mätta mig då jag inte är kapabel till att göra frukost!


igår tog jag tag i mig själv i ca.. två timmar, och gjorde lite på min avhandling men jag öppnade inte ekonomiböckerna! så idag, alltså dagen innan mitt bokföringsprov, ska jag försöka plugga! idag när jag är helt tom i både kropp och själ, idag ska jag försöka! åh! idiot!


det är ju helt omöjligt att inte tänka på dig! det är ju uppenbart att.. jag vill ha dig!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards