life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under april 2012

Av nela karlsson - 29 april 2012 18:00

igår kom noel och hämtade mig och vi åkte först till tj maxx och sen middag och sen target i hicksville. där hittade jag äntligen skor. två par! äntligen!! bästa var att jag knappt behövde betala något alls eftersom jag hade ett presentkort från target som jag fick i födelsedagspresent! så jävla nice! 


sen kom vi hem till mig och tanken var att vi skulle se film men istället blev det att vi låg i min säng med skype och facebook. 


snart ska jag bege mig mot northport för ännu en rep-söndag. och ikväll ska vi nog ut och äta vår traditionella söndagsmiddag. 


//


yesterday noel came and picked me up. we went back to tj maxx and then dinner and then target in hicksville. there I finally found shoes! two pairs!!! and the best thing was that I basically didn't have to pay anything because I had a giftcard that I got for my birthday! so awesome!!


after target we came back to my place and wanted to watch a movie but ended up spending the night in my bed with skype and facebook. 


I have to get going to northport soon - another rehearsal today. and tonight I think we're heading out for our traditional sunday dinner! 

Av nela karlsson - 28 april 2012 21:03

we've been wanting each other since before we were born, and

I will want you even after I am gone.. 


lördag idag. kom hem kring 3-tiden imorse och fick väl inte riktigt den sovmorgonen jag hade tänkt mig eftersom min mobil ringde stup i kvarten men ah, det är smällar man får ta när man aldrig stänger av den. 


har inga planer för kvällen än så länge men det återstår att se vad som händer. imorgon har vi rep hela dan.


//


saturday today. came home around 3 am this morning and didn't exactly get to sleep as I had planned because my phone kept me awake but I guess I have myself to blame because I never turn it off.


no plans for tonight yet. and tomorrow we have rehearsals all day..

Av nela karlsson - 27 april 2012 15:23

fredag! och jag är lyckligast i världen eftersom jag inte har skola imorgon och får alltså sova ut- hurra för det!

snart kommer noel och hämtar mig. vi ska göra återbesök på tj maxx (var där i onsdags men hade inte tillräckligt med tid för att ta oss igenom hela affären). förhoppningsvis hittar vi något. prio ett för mig är jeans och skor. mina jeans som jag köpte i december är nu alldeles för stora och säckiga. jag har försökt att både tvätta och torktumla dem upprepade gånger i hopp om att de ska krympa - och de gör de, i ca 20 minuter. sen är de alldeles säckiga igen.


sen behöver jag som sagt skor. ballerinaskor till sommaren och sen vill jag gärna ha ett par svarta kilklackar. förhoppningsvis hittar jag i alla fall en av två saker idag. wish me luck!


imorgon har jag inga planer alls och sen på söndag har vi rep hela dan igen. 9e maj närmar sig med stormsteg- yaay!


//


friday today and I'm so happy because I don't have class tomorrow so I can sleep! noel is coming to pick me up soon - we are going back to tj maxx (we went there on wednesday but didn't have enough time so we're going back today). my number one priorities are jeans and shoes. I bought two pairs of jeans in december but they are too big now. I tried to wash and dry them several times in hopes that they would shrink - and they do, for maybe 20 minutes and then they become all baggy again. 


and shoes.. I need flats for the summer and I want a pair of black wedges. hopefully I'll find at least something today. wish me luck!


tomorrow I have no plans and on sunday we have rehearsals all day again. may 9th is coming so close now- yaaay!

Av nela karlsson - 24 april 2012 01:15

a drop in the ocean, a change in the weather- I was praying that you and me might end up together. it's like wishing for rain as I stand in the desert but I'm holding you closer than most - cause you are my heaven.. ♥

Av nela karlsson - 22 april 2012 05:45

är just hemkommen från northport. åkte och träffade min kompis suzi och vi gick på teater tillsammans. true west hette föreställningen och var hur bra som helst. det är min lärare jeffs föredetta elever som var kvällens skådespelare. i nästan två timmar drygt höll de på - fantastiskt! (den 9e maj är det våran tur. imorgon har vi rep hela dan.)


efter föreställningen gick vi till baren tvärs över gatan. skådespelarna kom så småningom dit de med och vi fick en chans att berömma dem för deras fantastiska insats. jag hade kikat i programbladet och läst att regissören, john dorcic - hade ett kroatiskt efternamn så när jag väl frågade honom om det så visade det sig att så klart var han kroat. eller ja, hans föräldrar var kroater - själv var han born and raised americano. tänk så liten världen är. där stod jag och han, resten av kvällen, och delade livshistorier. fantastiskt! nu är jag redo för sängen!


//


I just got back home from northport. me and my friend suzi went to see a play tonight - true west. it was truly amazing! the cast was our teacher jeff's old students. almost two whole hours - so amazing! (may 9th we have our show cases. tomorrow we'll rehears all day long)


after the play, suzi and I went across the street to the bar. the actors soon joined us and we got our chance to tell them how great they were. I had looked through the booklet and noticed that the director has a croatian last name - john dorcic - so when I met him at the bar I simply had to ask him - and true enough, he was croatian. or his parents were - he himself was born and raised americano. again, such a small world. now I'm ready for bed! 

Av nela karlsson - 21 april 2012 21:43

är precis hemkommen från the city - my city!

vid 10-tiden imorse åkte vi in och skulle alltså gå på fit-museet. tyvärr var det bara ett utställningsrum som var öppet då de höll på att sätta upp en ny utställning i det andra rummet- så vi spenderade kanske 1/5 av tiden på museet än vad som egentligen var tänkt- eftersom vår pick up buss skulle komma först klockan 2 så fick vi alltså vandra runt lite. och jag har sagt det så många gånger förr men jag säger det igen - jag älskar new york. världens bästa stad! jag är så lycklig att jag bor här just nu. för ett år sen hade jag ingen aning och nu känner jag new york bättre än min egen ficka. jag skulle hitta med förbundna ögon. 


tänkte gå och lägga mig ute i solen och steka lite. vill liksom jobba upp en fin bränna. ikväll ska jag till northport och gå på teater. fancy schmancy!


//


I just got home from the city.

around 10 am this morning, we went to the city to go to the fit-museum. unfortunately there was only one exhibit - the other one was closed because they were putting up a new installation. since our pick up bus was supposed to get us at 2 pm, we had some time to spend in the city on our own. I have said it so many times and I'll say it again - I love new york! it's the best city in the world and I am so happy to live here! a year ago, I didn't know anything and now I could find my way around the city with my eyes closed. 


now I'm gonna go out in the sun and hopefull work on a tan. tonight I'm going to northport to see a play- fancy schmancy!

Av nela karlsson - 21 april 2012 02:09

har haft lite motvind i veckan. sovit alldeles för lite - kommit i säng alldeles för sent och vaknat alldeles för tidigt. har inte gymmat 5 gånger utan endast 1 gång. har inte övat speciellt mycket på mitt manus.. har inte pratat med p. men man kan inte få allt här i livet - så är det bara.


kom just hem från en baseball match. har suttit och frusit som ett djur i mer än två timmar. drack te och åt knäckebröd med smör till midag - lever lite spartanskt just nu. men det är smällar man får ta när man inte går till gymmet som man borde!


skulle träffa min teater-partner ikväll och öva vårt manus men hon har så klart inte tid - så jag skiter bara i allt. jag ska ligga i sängen och kolla på 'how I met your mother' tills jag somnar. imorgon har jag min sista fashion-lektion. vi ska åka in till nyc och gå på fashion institute of technology-museet. happy friday!


//


have had a wierd week. didn't sleep enough at all - got to bed late and got up early. didn't go to the gym 5 times as I should have, I only went once. didn't really rehears my script as much as I should have. didn't talk to p.  but you can't have everything in life.


I just came home from a baseball game. it was awesome but it was so windy and cold, I was freezing like a dog. had hot tea and crispbread with butter for dinner. (again, I didn't go to the gym).


I was supposed to get together with my partner and rehears our script but she is too busy so I'm not doing anything tonight. I'm gonna go to bed and watch 'how I met your mother' until I fall asleep.  tomorrow I have my last fashion class - we're going to the fashion institute of technology museeum. happy friday!! 

Av nela karlsson - 19 april 2012 05:18

unless it's mad, passionated, extraordinary love - it's a waste of time. there are too many mediocre things in life! love shouldn't be one of them! 


just saying..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards