life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under april 2010

Av nela karlsson - 30 april 2010 15:03

 

(ikväll ska jag hälla i mig en massa härliga breezers! mmmh!!)


fredag idag.. och om papi hade levt hade vi firat honom idag!


idag har jag hunnit med att bruncha med kicki och plugga psykologi, sen var vi förbi systemet och coop, och nu har jag även korr.läst delar av grupparbetet och pratade nyss med världens bästa n. som alltid gör mig glad!


nu måste jag hinna duscha och sen ikväll ska vi ner till universitetet och kika på spex och majbrasa, och sen filmkväll och dricka gott och umgås och ha trevligt! jag längtar! vet dock inte om jag ska cykla eller gå hem, major dilemma!


det enda som riktigt suger idag, är vädret! i natt snöade det och idag är det grått och trist och några regndroppar kommer då och då! totalt värdelöst! men.. för all del, välkommen maj! och tack modernatur, för snön! tack så mycket!

Av nela karlsson - 29 april 2010 20:16

sinnessjukt att april snart är slut! hur kan tiden gå så otroligt fort?


idag har jag hunnit plugga psykologi, och sen hade vi ett möte på skolan. jag och p. bråkade. eller ja, jag var frustrerad och arg över hur han missköter sin del av grupparbetet och han ansåg att jag hade tagit mig an en ledarroll och nu styr jag likt en diktator. han gjorde inte saken bättre, jag lovar! vi bråkade i säkert en halvtimme och jag ville be honom dra åt helvete, tusen gånger om. men jag gjorde det inte utan försökte ändå få tillbaka något slags tålamod. han å andra sidan kallade mig både barnslig och oresonlig. dessutom påstod han att han hade tilldelats något kors att bära, medan jag framställde mig själv och kicki som några hjältar. well, with good reason, i'd say. vi har gjort våra frågor, framsidan, inledningen samt frågan vi alla skulle göra gemensamt. v. och f. har gjort sina frågor så allt som skulle göras idag var att sammanställa arbetet och skriva avslutningen. p. hade alltså fortfarande inte levererat någon fråga så.. klart att han blir syndabock?! hela arbetet kan ju falla pga honom och hans urkassa självdisciplin.


han påstod även att jag inte har något som helst överseende med att folk kanske har mycket annat att göra. hm.. ja, alla har vi mycket att göra. jag har två prov, två rapporter, ett pm och ett jävla grupparbete som aldrig tycks bli färdigt, så du behöver inte tala om för mig att man kanske har mycket att göra. jag har också mycket att göra. jävligt mycket, för att vara exakt! och ändå hinner jag göra min del av vårt grupparbete och mer där till, medan han inte ens hinner besvara sin fråga.


nej, det där går fet-bort! får jag inte in hans fråga senast imorgon, så jag får korr.läsa den och sammanställa hela jävla arbetet, då skiter jag i honom och hans fråga. då är han inte längre en del av gruppen och han får under inga omständigheter ta del av ett arbete som jag nästan helt och hållet har byggt upp. its your choice! take it or leave it!


utöver mitt utbrott och bråket med honom, har dagen varit helt okej. imorgon ska jag bruncha med kicki och plugga psykologi, och sen på kvällen ska jag och ett gäng ner till universitetet på lite valborgsfirande och sen ha tjejkväll resten av kvällen! film och vin och lite annat gott! bra! jag längtar! resten av helgen ska jag plugga = kul liv! i love it!

Av nela karlsson - 27 april 2010 23:07

vilken skitdag detta har varit! fyfaan!


skrev tidigare ett längre inlägg om min värdelösa dag men.. bloggportalen valde som vanligt att fucka så inlägget sparades inte. underbart! orkar inte skriva om allt men.. skitdag sammanfattar allt ganska bra!

Av nela karlsson - 26 april 2010 18:31

detta är en dag som går i studiernas anda. har pluggat bedrövligt mycket. imorse satt jag med mitt pm innan jag ens fått i mig frukost. sen duschade jag, såg top model, fixade mig och åkte till kicki. vi har suttit med vårt grupparbete. jag gjorde ju färdigt min del igår redan men jag hjälpte henne lite med hennes del, och sen passade jag på att skriva inledningen till själva arbetet. dels för att jag inte hade mycket annat att göra, och dels för att jag kanske inte förlitar mig allt för mycket på övriga gruppmeddlemmar att göra det. elakt av mig, jag vet men.. jag kan inte rå för det.


när jag kom hem hade jag fått in viktors och kickis fråga på mailen så jag har suttit och korr.läst dem nu och sammanställt dem och skrivit ut dem, så nu är allt redo inför morgondagen då hela gruppen ska vara samlad och gå igenom arbetet so far. får väl se vad p. & f. har att komma med. förhoppningsvis någonting, annars är det ju bortkastad tid att sitta på skolan och "sammanställa" vårt arbete.


jag har även hunnit med att handla och åka förbi expert och fixa min voddler-invite som de var skyldiga mig! produktiv och bra dag! ikväll kommer jag sova med gott samvete!


nu lyssnar jag på salem och ska fortsätta med mitt pm, i alla fall ett litet tag till. sen börjar ju min tvkväll med top model och melrose och american idol. i like!!

Av nela karlsson - 25 april 2010 23:19

nu har jag gjort min del i detta grupparbete. jag har fixat en fin framsida och retusherat lite bilder till den, och jag har skrivit färdigt min fråga! känns otroligt skönt! en stor vikt har återigen lyft från mina axlar! jag känner mig alltid lite stolt över mig själv när jag tar tag i mig själv och gör saker istället för att skjuta upp dem och sen gnälla över det!


sitter och lyssnar på underbara joshua radin och njuter av hans underbara stämma! det blir inte mycket bättre än så här!

Av nela karlsson - 25 april 2010 19:51

shit! jag kan inte begripa hur fort tiden egentligen går! helgen är redan över och det känns som om det var igår den började. damn!


sitter nu och ska skriva lite på mitt grupparbete. imorgon ska jag träffa kicki och så ska vi jobba vidare. vi satsar på ett bra betyg så vi försöker vara så duktiga som möjligt. träffen med övriga gruppen gick helt okej.. förhoppningsvis lyckas vi få ihop ett riktigt schysst arbete. hela gruppen ska träffas igen nu på tisdag och se hur mycket vi alla har gjort, och sen försöka sammanställa det vi har. för övrigt så kom jag och p. ihop oss lite i torsdags. helt obefogat enligt honom, helt nödvändigt enligt mig!


saker som återstår innan terminen är slut:

º grupparbete

º rapporter x 2
º pm II

º prov x 2


jag känner mig sådäär motiverad men.. jag måste bita ihop!

Av nela karlsson - 23 april 2010 17:53

ibland har man dåliga dagar, och ibland har man bra dagar! idag har jag en väldigt bra dag, och jag har csn att tacka för det! jag fick nämligen ut lite mer än 504kr som det först stod  att jag skulle få, så det gjorde min dag! ringde telefonbanken imorse och skulle kolla om jag hade pengar på kontot, och till min stora förvåning fanns där betydligt mer än vad jag hade räknat med! tack gode gud för det! och ja, framför allt tack till csn!


körde bror till jobbet nu i eftermiddag och sen åkte jag och mamma och handlade lite. jag köpte henne en ny mobil, för att hon är så söt, och till mig själv köpte jag lite filmer, as usual! varje chans jag får, köper jag ju filmer!


snart kommer tom och mika, och jag ska köra dem för att fixa några ärenden. skulle gjort det tidigare i veckan men det blev inte av utan det blir idag istället!


anyways.. ikväll ska jag äta glass och vara glad och nöjd över csn's besult att göra min helg, och ja.. min månad!


nu är mika och tom här! gotta go!

Av nela karlsson - 22 april 2010 21:14

jag klarade provet! thank god! vilken börda som har lyft från mina axlar! jag fick väl inte riktigt det betyg jag ville ha men, huvudsaken nu är att jag klarade det!


imorgon får jag lite pengar från csn. 504kr för att vara exakt! känns skönt att få in lite på kontot istället för att bara tömma det konstant. även om 504kr inte är så hemskt mycket, så är det bättre än ingenting!


nu ska vi se vallander sen får jag se vad kvällen bjuder på! och.. imorgon är det fredag! tjoho!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards