life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under januari 2010

Av nela karlsson - 31 januari 2010 16:03

det är otroligt hur mycket jag har förändrats. tidigare hade jag aldrig ens övervägt att se en minut av en film som avatar.. igår satt jag där och totalt föll för den. jag älskade filmen! jag älskade hur den skildrar vår otroligt kassa och giriga värld, och jag älskar hur den har en förmåga att suga in en, så att man är helt fast. jag satt och grät över människorna och jag skämdes över att vara en av dem!


samtidigt som jag var helt inne i filmen, analyserade jag mig själv. jag är en sån girig och materiell människa, och egentligen är det ingenting jag är stolt över. jag tror bara att man får ut olika saker i livet. får man inte ut kärlek och lycka, kan man alltid få en schysst karriär och tjäna massa pengar. money equals happiness.. eller? efter gårdagens filmupplevelse vill jag inte tänka så längre! och visst finns det mycket jag skulle kunna göra för pengar men inte försöka utrota en hel befolkning för egen vinnings skull. nej fy! skäms, nela karlsson! och skäms, dumma giriga värld! jag vill inte vara en dum människa längre! jag vill vara en cool avatar, och leva i symbios med en magisk skog som är i fina färger, och där jag kan kommunicera med träd och djur och kunna flyga på mystiska varelser.. ja, jag har blivit konstig, jag vet men.. jag är så såld på avatar! se den! och se den igen och igen och igen! och helst i 3D!

Av nela karlsson - 30 januari 2010 17:29

helg helg helg!


igår hängde jag och rab hela kvällen. gjorde egentligen inget speciellt förutom att bara ligga utslagna i varsin soffa och glo tv. jag var onyttig och drack två glas cola. dåligt av mig men ja.. jag ska försöka hålla mig borta från skit framöver!


hur som helst så såg vi hannibal, och jag var inte ens rädd! vad har hänt med mig? jag stirrade in i tvn och så fort rab försökte säga något, eller så fort mobilen plingade till, blev jag irriterad för att det störde i mitt hannibal-tittande.


när filmen var klar, åkte rab hem och jag gick upp för att lägga mig! istället för sömn låg jag och pratade med s.. som i princip varje kväll innan vi ska sova. himla mysigt det! och s.. är så söt när han börjar bli trött, men inte vill erkänna det. hans röst blir så dåsig och varje gång jag frågar om vi ska lägga på och sova, svarar han "nej jag är inte ens trött". någom minut senare ligger han och snarkar i mitt öra. gullunge!


ikväll blir det bio! vi ska se avatar i 3D. i am so excited! vet egentligen inte vad jag ska förvänta mig, därav rubriken "pre avatar". när jag har sett den, analyserat den i mitt huvud, och smält den, kommer ett "post avatar".


för övrigt kom jag just på att jag har varit dum och inte skrivit om egypten! fyfan vad dålig jag är! men.. det kanske kommer senare!


idag har jag hunnit se min älskade make, nikola karabatic spela och vinna och vara bäst på planen. nu spelar mitt älskade kroatien! forca! fast det blir bra jobbigt om kroatien vinner, för vem ska jag då heja på? mitt land eller min make? tricky tricky!

Av nela karlsson - 28 januari 2010 18:21

jag är trött och less! orken bara.. rinner ur mig på något sätt. vet inte riktigt varför. har väl fortfarande inte riktigt återhämtat mig från tisdagens break-down, och jag har ångest över kommande tisdag men.. jag måste bita ihop! jag har inget annat val!


anyways.. efter att ha suttit fast i en evighet igår, så var jag livrädd att jag hade dödat min bil. nej, som tur var hade jag inte det! den lever ännu och idag fastnade vi ingenstans, min lilla gumma och jag. phew! jag var lite rädd och övervägde faktiskt att åka buss idag, men jag övergav den tanken ganska snart, och satsade på bilen. det gick som sagt bra! thank god!


i tisdags gjorde jag bort psykologin, vilket känna skönt! jag hatar när jag samlar en massa saker på hög, och lider sen av ångest! jag måste verkligen sluta med det!


snart ska jag gå och baka två kakor åt mamma. en med jordgubbar och blåbär, och en med äpplen och kanel. mh, så snäll är jag idag! men först ska jag se handbollen! kanske tar en powernap också, så jag orkar med att vara vaken under kakbaket!

Av nela karlsson - 27 januari 2010 17:34

i natt hade jag en av de värsta nätterna i hela mitt liv! panik och ångest och jag vaknade titt som tätt, grät, somnade om.. sen vaknade jag, fortsatte gråta, och somnade sedan om. totalt jävla värdelöst! att allt bara kan rivas upp på två sekunder! det kändes som om jag kvävdes i natt.. sakta sakta, började luften ta slut! jag hatar det här!


att jag inte fick ordentligt med sömn, resulterade i att hela den här dagen har varit totalt åt helvete! det är världens jävla storm ute, och idag, av alla dagar, skulle vi ut och besöka precis varenda affär i umeå. varför? jag vet inte! jag var i alla fall less, och värre skulle det bli! jag fastnade med bilen så jag tog mig varken framåt eller bakåt! så frivilliga människor fick stå och putta på medan jag "vaggade" loss bilen. och bilen luktade bränt som bara fan.. usch! mitt hjärta gjorde ont när jag tänkte på hur mycket jag plågade min stackars bil! när jag kom hem, ville jag bara fortsätta gråta. dels för att jag mådde dåligt över vad jag precis hade utsatt bilen för, och dels för att jag insåg att jag hade brev som jag var tvungen att posta. men jag ville inte använda bilen, med tanke på att jag mest troligt har plågat den till döds nu, så jag gick upp med de där jävla breven till brevlådan. jag fick plumsa runt i snö i en evighet. kanske 100 meter från brevlådan åker jag rakt ner i marken och slår mig! underbart! men.. det var inte över här.. nej nej! på vägen hem ramlar jag också! denna gång faller jag inte ner på knä, utan rakt ner på ryggen! heeelt underbart! åh jag älskar denna dag!


nej skämt å sido. jag hatar denna dag! jag orkar inte ens försöka vara glad när allt bara känns värdelöst! jag önskar att gårdagen aldrig hade hänt!


anyways.. en sak är bra med dagens dag! jag gjorde några små inköp! bland annat nya pierre robert strumpebyxor i ekologiskt bomull, och ett par nya skor! så lite plåster på såren fick jag, även om jag inte ens är i närheten så glad som jag brukar vara vid nya skoinköp.


nu ska jag försöka dra upp mitt humör med hitta nemo.

Av nela karlsson - 26 januari 2010 17:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 24 januari 2010 21:27


(x) ätit kokosnöt
( ) varit svartrockare
(x) varit kär i en kille
( ) varit kär i en tjej
(x) klippt håret på nån
( ) låtsas vara bög
( ) varit i japan
( ) varit i bulgarien
( ) ovän med systern
( ) sett donnie darko
(x) köpt godis för 100kr
(x) känt mig riktigt snygg
( ) skurit mig
( ) sjungit tills jag tappat rösten
( ) snattat
(x) gråtit mig till sömns
( ) haft en hamster
( ) varit ihop med en tjej
(x) hånglat med en tjej
(x) hånglat med två killar
(x) glömt borsta tänderna
(x) fått utbrott i skolan
( ) sagt jag hatar dig till en förälder
(x) önskat att jag var död
(x) dansat
( ) gjort egen musik
( ) haft sönder två mobiler
(x) varit 18år  
( ) sett håkan hellström live
(x) haft självmordstankar
(x) undrat varför jag lever
(x) älskat en så mycket att man inte vill dö
(x) haft en riktigt hemsk sommar
( ) råkat ut för en olycka
(x) är allergisk mot något
( ) älskar att ta sprutor  
( ) rädd för att bli smal
(x) rökt
( ) sett någon dö
( ) sett något husdjur dö
( ) vill bli sångerska
( ) kommer bli advokat/åklagare
( ) varit med om misshandel i hemmet
(x) blivit kallad hora, bitch, jävligt ful
(x) kallat någon bitch
( ) ser fram emot julafton
(x) kollat på en film från 18år
( ) hyser ett viss agg mot killar 
(x) varit ledsen i flera månader
( ) sett konsert med klassen
( ) åkt rakt ner på slalomskidor och slagit i stängsel
(x) hatar vintern
(x) vägt över 44kg
(x) åkt berg och dalbana
( ) kräkts i soffan
(x) undrat hur mamma mår
( ) sjungit helt felfritt
(x) känt mig fulast i världen
(x) någon kallat mig riktigt snygg
( ) glömt mammas födelsedag
(x) skickat över 40sms på en dag  
( ) är oskuld 
(x) ägt en tv
(x) piercat mig
(x) känt mig perfekt
(x) varit sexberoende
( ) ägt en palestinasjal
( ) färgat håret i mer än 4 färger
( ) varit lucia
(x) ljugit
(x) slutat älska någon
( ) varit beroende av droger
(x) varit beroende av person/er
(x) varit nästan fjortis
( ) gillat paris hilton
( ) läst massa nummer av frida
(x) trott på magiska saker, mirakel
( ) varit häxa
(x) ätit snö
( ) petat i någons näsa  
( ) vill åka till japan
(x) skrivit en lista

Av nela karlsson - 24 januari 2010 18:24

 

du är min man.. du bara vet inte om det ännu! magisk är han, denna nikola karabatic. vi skulle ha det bra tillsammans, balkanfödda utvandrare som vi är! herregud vad han är het! rawr! har suttit och kollat på handbollen och det är alltid lika omöjligt att slita blicken från honom! vi ska gifta oss, det är jag säker på.. våra vägar måste bara korsas först!


seg helg! segare än på mycket mycket länge! jag är liksom van att jobba på helgerna men inte nu, nej. och jag har inte haft någon ork i kroppen till att göra något vettigt.


igår hängde jag dock med earnie! vi såg inglourious basterds och så fixade jag hennes dator lite. som den sanna nörd jag är, tycker jag att det är himla kul att leka med datorer! så när jag fick syn på hennes dator och den oreda hon hade, blev jag lite galen! sen när jag skulle hem, gjorde jag en väldigt ovanlig sak, för att vara jag. jag körde tre helt främmande människor från krogen krogen (mitt förra hak, där jag mest troligt aldrig kommer jobba igen), till corona. tjejen var schysst, den ena killen verkade bara vara allmänt borta, och den andra killen satt och skrek! bland annat skrek han att han skulle slå sönder någons ansikte med en apelsin! undrar vad denne någon har gjort för att förtjäna att få ansiktet sönderslaget med just en apelsin?


för övrigt har jag nu börjat prenumenera på tjejen - som var tillsammans med mitt svin till kompis, blogg. det gör ont i mig varje gång jag läser den. jag kan inte låta bli att tänka om jag hade kunnat göra något, för att hon skulle ha mindre ont. även fast jag fortfarande inte känner henne, påverkar hon mig.. väldigt mycket. jag känner mig som en medbrottsling! jag borde ha berättat för henne! jag är kass!

Av nela karlsson - 22 januari 2010 21:25

fan vilken bloggtorka jag har vandrat in i. känner mig bara tom och less på att sitta vid en dator. vill bara lägga ner både blogg och facebook och msn och allt.. vet inte riktigt varför men jag är bara less!


kvällens planer blev ändrade och jag sitter hemma och kollar på let's dance. ingen favorit men.. what to do? bara att gilla läget antar jag.


har dessutom sett handbollen idag. tråkigt att sverige inte klarade sig vidare, och jag tycker det är så hemskt orättvist mot källman! stackars älskade källman! han får alltid ta emot skit, oavsett om han är bra eller dålig, får han alltid skit! det är inte okej!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards