life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juni 2012

Av nela karlsson - 28 juni 2012 05:28

we got that sweet heart loving, dancing in the dark.

up in the streets we running, shut down every block..

so, put your arms around me baby..

Av nela karlsson - 27 juni 2012 06:03

har haft en lång dag och ett tungt hjärta. hjärtat har väl varit tungt en längre tid och jag känner att jag behöver skriva och gråta av mig. jag behöver rycka upp mig själv och försöka se något ljus i tunneln, även om det känns svårt just nu.


på fredag skiljs jag och min bästa vän noel. hon åker till maine över sommaren och kommer tillbaka till new york i augusti. jag flyttar till LA i augusti. på lördag åker min andra bästa vän, min vapendragare martin. jag vet att det låter larvigt och jävligt onödigt att älta så jävla förbannat mycket som jag gör, men just nu kan jag inte riktigt låtsas som om det regnar längre. mina två stöttepelare, min själssyster och bror från en annan mor, åker åt varsitt håll och jag blir kvar ensam. och jag vet inte när vi kommer ses igen. vi bor på olika delar av världen och jag kan inte rå för att realisten inom mig strör en hel bägare med salt i mina redan blödande sår. 


utöver dem så kan jag inte förneka att han rör upp en hel känslostorm inom mig. jag vill ju inget hellre än att vara med honom. han är helt underbar på alla sätt och vis. men vetskapen att jag flyttar gör liksom hela saken så jävla mycket svårare. det sätter liksom en deadline som bara tickar och tickar. jag vill inte ha en deadline med honom. jag vill ju bara vara lycklig med honom. men det verkar ju vara för mycket begärt. 


min mamma fyllde år och jag kunde inte ringa henne. det är ännu en sak som gör mig så otroligt ledsen. jag ska gråta resten av natten. jag behöver lätta på det här förbannade jävla trycket. var nära på att börja gråta och kände tårarna bränna innanför ögonlocken säkert 50 gånger under kvällen. varför ska det vara så jävla tungt nu liksom?  jag känner mig som en vilsen själ just nu.


hur som helst.. grattis på födelsedagen, älskade mamma. jag önskar att du var här- jag behöver mamma-kramar. jag behöver höra att allt kommer bli bra, oavsett vad. ♥


//


I have had a long day and a heavy heart. well.. the heart has been heavy for a while now and I feel that I need to write and cry to just.. release the pressure inside. I need to try and find that light at the end of the tunel, even though it's really hard to do right now. 

 

on friday, my best friend noel is leaving for maine where she's going to spend the whole summer. she'll return to nyc in august. I'm moving to LA in august. on saturday my partner in crime, my brother from another mother is leaving too. I know it's stupid to make such a big deal about it but I can't pretend like I don't care - I can't pretend like my heart isn't breaking when my two rocks, my soulsister and my brother from another mother are leaving and I don't even know when I'll see them again. we live on different parts of the world and the realist within me can't stay away but has to pour salt in my already bleeding wounds. 

 

except for the fact that my two best friends, are leaving.. is he. he makes my world spin so fast right now and I want nothing else than to be with him. he is amazing in every way, shape and form.. but the knowledge that I'm moving away makes everything so fucking hard. we have a deadline and I don't want to have one with him. I just wanna be happy with him but obviously that's to much to ask for. 

 

it was my moms birthday and I couldn't even call her, which makes everything so much worse. I'm gonna spend the rest of the night crying - I feel like I need to release the pressure. I felt my tears burning and I was about to cry at least 50 times tonight. why does it have to be so damn hard right now?

 

anyways.. happy birthday, mommy. I wish you were here! I need mommy-hugs and I need you to tell me that everything will be ok, no matter what. ♥

Av nela karlsson - 27 juni 2012 01:03

 the best mom in the whole wide world! happy birthday! 

I love you! ♥

Av nela karlsson - 25 juni 2012 05:17

jag kommer på mig själv att önska att jag aldrig hade träffat dig. allt hade varit så mycket enklare om du inte hade kommit in i mitt liv. inte just nu. men sen kommer jag på hur lycklig du gör mig. vi ses varje dag. varje dag! och när jag ser dig och när du kysser mig så blir jag alldeles uppfylld av lycka. och sen när vi skiljs åt så är det.. svårt. jag vet inte varför jag är så fäst vid dig, speciellt efter så kort tid. men du gör mig lycklig, så jag antar att det är därför. 


jag kommer aldrig att ångra dig. jag kommer bara ångra att jag inte träffade dig tidigare. 


//


I catch myself thinking that I wish I never met you. everything would have been so much easier if you didn't come into my life. not right now. and then I remember how happy you make me. we are together every day. every day! and when I see you and when you kiss me I get all filled with happiness. and when we say goodbye I feel low. I don't know why I like you so much, especially since I barely know you. but you make me happy, so I guess that's why. 

 

I will never regret you. I will only regret not meeting you sooner.

Av nela karlsson - 23 juni 2012 23:37

ska strax börja fixa mig och sen ta tåget till NYC för att göra stan en sista gång med min bruur från en annan mor. kan inte fatta att vår tid nu har kommit till sitt slut. FML!


men ikväll ska vi ha kul och inte tänka på det som komma skall!


//


I'm about to get ready to hit NYC for one last night with my brother from another mother. I can't believe our time has come to an end. FML!

 

but tonight we're having fun and not thinking about what is coming.. 

Av nela karlsson - 21 juni 2012 14:59

vad gör man när man träffar någon som får en att må bra precis varenda liten sekund man spenderar tillsammans? och vad gör man när man vet att tiden tickar och man bara har x antal dagar kvar tillsammans? FML.


föresten.. ännu en stekhet dag här i äpplet. igår kunde jag knappt röra ett finger utan att bli sjöblöt. gick knappt att andas utomhus. idag är ännu en sådan dag. jag.avlider.snart


//


what do you do when you meet someone who makes you happy every second you spend together? and what do you do when you know that you only have so much time left together? FML.

 

by the way.. today is yet another boiling day here in the big apple. yesterday I couldn't move a finger without getting soaking wet. I could barelt breath outside. today is another one of those days. I'm.dying.

Av nela karlsson - 20 juni 2012 16:59

you make me really really happy. ♥

Av nela karlsson - 20 juni 2012 01:37

tiden tickar. 52 dagar kvar i nyc och det känns just som en klump i magen. jag älskar new york. hur ska jag någonsin kunna lämna stället?


helgen har sprungit förbi. har spenderat den i gott sällskap, som vanligt. har fått alldeles för lite sömn, som vanligt. men jag försöker ta vara på den sista tiden här. varje timme räknas.


//


the time is flying by. 52 days left in nyc and it gives me a heavy heart. I love new york. how will I ever be able to just pack up and leave? 

 

this weekend just flew by. I've spent the time with awesome people, as usual. I got not even close to enough sleep, as usual. but I'm trying to enjoy my last days here. every hour counts.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards