life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under maj 2012

Av nela karlsson - 30 maj 2012 00:17

baah! det är galet varmt här! 34ºC och ville ligga ute och steka lite men det är alldeles för varmt för det. och justja.. jag har ju en ny tattuering som inte blir så jätteglad i solen. 


har inte gymmat på en evighet. och igår åt jag en påse popcorn till middag. heja mig! tur att jag flyttar till cali om typ.. 8 veckor. tur att i cali finns bara skinny bitches. jag kommer passa in som fan! eller inte. FML!


idag träffade jag ryan. han är hemma igen tills.. fredag då han åker på turné igen. ikväll ska jag träffa mina kamrater. jag längtar! jag saknar våra starbucks-kvällar. har inte haft en starbucks kväll sen i.. onsdags förra veckan. mina kompisar har jag ju träffat liksom men inte på starbucks. så fort det blir lite finare väder dumpar vi starbucks och går och köper glass istället. man kan säga att vi är otrogna mot starbucks men ikväll blir det ändring på det minsann. oavsett hur fint det är ute!


//


it's so crazy hot outside. 93ºF. I wanted to lay in the sun and work on my tan but it is just to hot.. and yeah, I have a new tattoo that wouldn't be to happy in the sun.


I haven't been to the gym in like.. forever. and last night I ate a bag of popcorn for dinner. thank god I'm moving to cali in like.. 8 weeks. thank god that cali is full of skinny bitches. I will fit right in.. or not. FML!


met ryan today. he is back home from his tour but he is going away again on friday. tonight I'm meeting my friends at starbucks. I miss our starbucks nights. we haven't had one since.. last wednesday. I mean, I have met my friends but not at starbucks. as soon as the weather gets nicer we sort of change starbucks for ice cream. you could say that we cheat on starbucks.. but not tonight. tonight we're going back - no matter how nice it is outside!

Av nela karlsson - 28 maj 2012 05:41

kan inte fatta hur fort tiden går. 300 dagar sen jag lämnade sverige för amerikat. sinnessjukt!


har haft en underbar helg. igår spenderades eftermiddagen och kvällen på bat mitzvah och natten spenderade vi på stranden. bara satt och myste och hade det gott. underbara älskade vänner - tänk så lycklig jag är som har funnit dem här - på andra sidan atlanten.


fick skypa med min älskade mor idag, på mors dag och allt. älskade bästa mamma! bättre mamma går inte att hitta! och eftermiddagen spenderade jag och min älskade noel i dix hills. jag och min förra klass hade cast party och jag tog med min noel. var underbart att träffa mina gamla klasskamrater, jag saknar dem så mycket. efter vårt cast party åkte jag, noel och patricia till west babylon där jag och noel äntligen kirrade våra matching tattoos. no matter where I end up, I will always have you with me!


och justja.. grattis sverige som vann eurovision song contest! 


//


     


//


300 days in the us and a! can't believe how fast time flies. 300 days since I left sweden and moved to america. crazy!


I have had an awesome weekend. last night we went to a bat mitzvah party and then spent the rest of the night at the beach. I am so happy I found such awesome friends here - on the other side of the atlantic ocean. what would I do without them?


today I skyped with my mom. the best mom in the world- and today was mothers day in sweden so I'm  happy I got to see her and talk to her today. the rest of the day I spent with noel. my acting class had a cast party in dix hills so I brought noel and I was so happy to meet all of my friends from bare bones. I missed them so much! after the cast party, me, noel and patricia went to west babylon where noel and I finally got our matching tattoos. no matter where I end up, I will always have you with me!


oh and.. congratulations sweden on winning the eurovision song contest! 

Av nela karlsson - 24 maj 2012 20:52

okej kamrater - nu ska jag uppdatera er om vad som händer. som många av er redan vet så kommer jag inte hem till svea nu i sommar - jag stannar kvar i amerikat. jag har förlängt mitt visum och jag har fått boende i.. LA!

den 10e augusti lämnar jag alltså mitt älskade NYC för ett liv i LA. 


jag befinner mig i en dimma just nu. det är så många saker som fullständigt krossar mitt hjärta. som det faktum att jag lämnar NYC och allt jag har här. en annan sak är att jag inte åker hem till min familj och mina vänner utan väljer att stanna här. men å andra sidan så är jag så taggad - så nyfiken och förväntansfull! jag vet att LA kommer bli hur bra som helst! 


jag önskar att jag kunde ta med mina finaste härifrån och ha dem i LA men det går ju inte.. hur ska jag klara mig utan dem? 


//


I can finally update all of you back home on what's going on. I'm not coming back to sweden this summer - I'm moving from NYC to.. LA! it's so crazy and I can't believe it but it's on. august 10th I'm leaving NYC for a life in LA.


I'm sort of in a fog right now. I am sad about leaving NYC and all my wonderful people here. I'm sad that I'm nog going home to my family and friends - but at the same time, I am so excited for LA! I just know it's going to be awesome!


I just wish I could bring my new yorkers to cali with me. what am I going to do without them?

Av nela karlsson - 22 maj 2012 15:08

11 weeks left in new york..

Av nela karlsson - 21 maj 2012 19:37

jag lever - jag har bara varit upptagen och inte haft tid att uppdatera. inte bara upptagen - jag har inte heller haft lust att blogga. fortfarande mycket som händer och jag kan snart uppdatera er om allt men.. inte just nu. 


helgen spenderade jag på CW post. lektioner från 9am - 9pm. jättekul. nu har jag ännu en grafisk design-kurs att lägga till min lista. 


kom precis hem från manhasset. har varit och hämtat noel från tågstationen. min finaste noel - vad skulle jag göra utan henne? matching everything!


//


 


//


I am alive - I've just been busy and didn't have time to update. well.. I didn't feel the need to update either. a lot of things are going on right now but still nothing I want to write - not yet.


spent the whole weekend at CW post. I have had classes from 9am - 9pm. soooo much fun. now I have another graphical design class to add to my list. 


I just came home from manhasset. I went to pick up noel from the train. my noel - what would I do without her? matching everything!!

Av nela karlsson - 15 maj 2012 04:37

det är inte bara min tid som tickar mot sitt slut här i älskade new york. jag har vänner här som kom hit lite innan mig och vars tid kommer vara över innan min tid är över. detta innebär att vi kommer skiljas åt och om jag tyckte att det var jobbigt att säga hejdå till mina klasskamrater som jag har haft under enbart vårterminen så vill jag inte ens tänka på hur tugnt det kommer vara att säga hejdå till de som står mig närmast.


herregud, vi sitter alla i samma båt och när man är så långt ifrån ens familj, trygghet och vänskapskrets där hemma så blir de här personerna här allt man har. de är liksom familj och vänner i ett. jag älskar dem och jag vet inte hur jag ska klara av att säga hejdå till dem när stunden är kommen. 


det som känns fint är att vi i alla fall har varandra. att vi har vuxit fast så mycket under dessa 9 månader. jag vet att de finns där i ur och skur och jag kommer att älska dem, varenda en av dem, föralltid! ♥


//


it is not only my time in new york that is slowly coming to an end. I have friends here that arrived before me, which means that their time will be over before my time is over. and if I felt like my heart was breaking after I had to say goodbye to people that were only in my spring semester class, I don't even want to think about saying goodbye to my closest friends.


we are all sitting in the same boat. and when you are so far away from your family, security and friends back home, the friends you make here become both friends and family. I love my wonderful friends here and my heart will break into millions of pieces when the time comes for us to say goodbye. 


but I feel so lucky that I have gotten to know them and I know that we will always have each other. some of them I have known for less then 9 months but still they managed to crawl underneath my skinn! I love them all and I will love them all, forever! ♥

Av nela karlsson - 13 maj 2012 19:47



rain or shine, through thick and thin -

I love you, always and forever!  ♥

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards