life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under februari 2009

Av nela karlsson - 28 februari 2009 17:38

idag är det lördag och det är himla länge sen jag uppdaterade min blogg. illa!
tänkte hinna med en liten update innan jag ska bege mig ut på äventyr.

veckan har varit relativt lugn egentligen. och ändå har jag inte gjort det jag ska. ligger efter med inte en utan två uppsatser som jag skulle ha lämnat in men ja, jag får ta det nu i veckan när jag ändå är ledig. sen måste jag plugga ekonomi också (vilket inte känns så hemskt uppmuntrande men har man prov veckan efter lovet, kan det vara skönt att vara förberedd, för en gångs skull!)

ikväll ska jag i alla fall ut! känns mycket skönt måste jag faktiskt säga. ska till mikaela och tomcat. mikaela fyllde ju 20 nu i torsdags så nu ikväll blir det födelsedagsfest/inflyttningsfest (eftersom hon och tomcat flyttade in i deras nya lya för inte så hemskt länge sen!) jag har skrivit om denna fest i något tidigare inlägg. ett maskeradparty är det, och jag ska vara en ängel. jag var på barnens hus igår, och lyckligtvis fick jag tag i ett par vingar. med i förpackningen fanns även ett diadem med en gloria. mycket bra! så ikväll blir det white dress, angelwings and a halo! förhoppningsvis kommer även mitt hår att samarbeta så jag kommer vara ganska glad! sen återstår det att se om vi fortsätter vidare in mot stan och gör den osäker, eller om vi traskar hem.

imorgon är det söndag, och jag kommer vara bakis och må skit. men jag kommer även hooka up med mina flickor, sofia och anna-karin. vi ska fika och snacka massa skit och så! så imorgon blir det slappa kläder och stora svarta solglasögon, och sen ska jag nog gå bort min bakfylla, från östra ersboda till mariehem! it should do me good!

nu ska jag iväg och duscha, sen ska jag fixa mig och sen.. hello party!!! CHEERS!!!

Av nela karlsson - 24 februari 2009 12:41

let me hold you,
for the last time
it’s the last chance to feel again.
but you broke me,
now i can’t feel anything.


when i love you,
it’s so untrue
i can’t even convince myself.
when i’m speaking,
it’s the voice of someone else.


oh it tears me up,
i tried to hold on but it hurts too much,
i tried to forgive but it’s not enough,
to make it all okay.


you can’t play on broken strings,
you can’t feel anything,
that your heart don’t want to feel,
i can’t tell you something that ain’t real.


oh the truth hurts,
a lie is worse.
i can’t like it anymore,
and i love you a little less than before.


oh what are we doing?
we are turning into dust.
playing house in the ruins of us.


running back through the fire,
when there’s nothing left to save.
it’s like chasing the very last train,
when it’s too late.

Av nela karlsson - 21 februari 2009 13:55

vad dåligt av mig att inte uppdatera bloggen sen onsdag! men jag har haft varken tid eller ork. och konstigt nog har jag ingen ork i kroppen nu heller. sov ganska länge idag och sen duschade jag för att vakna till liv. det höll igång mig ungefär två tre timmar, och nu är jag helt seg igen! fattar inte hur jag kan vara så sjukt trött!

funderar på om jag inte ska gå ut i kylan och ta en promenad. det kanske borde väcka liv i mig?! eller så kanske jag går och lägger mig under duntäcket och sover bort dagen. om ändå p.. var här och kunde ligga bredvid mig, hade jag lätt gjort det! det hade varit underbart! dels att få känna hans närhet och dels att få sova bort en hel dag! mmmh! älskling, kom så sover vi bort en hel dag!


ikväll ska blir det melodifestival, umgänge och kanske ett och annat glas vin. im thinking its going to be fun!

nu vet jag! det är ju kaffe jag saknar! åh! älskade kaffe som ska väcka mig till liv! hur kunde jag glömma bort det?!

Av nela karlsson - 21 februari 2009 13:05

blev utmanad av anna-karin. man ska lägga upp den 6:e bilden från det 6:e fotoalbumet. dock så har jag inte sex album på den här datorn så jag tog den 6:e bilden från mitt enda album på facebook. 


jag utmanar:
ida

sandra

my

Av nela karlsson - 18 februari 2009 15:42

fyfan vad jag är lycklig! jag satte talet och jag fick ett mvg! fucking fabulous! jag älskar att få mvg! its the best feeling ever! okej kanske inte best ever men jävligt bra! lycka! lycka! lycka!


sen måste jag påpeka att jag saknar p.. as usual!

Av nela karlsson - 18 februari 2009 13:21

yes! äntligen är jag klar med mitt tal och jag blev rätt nöjd faktiskt. nu ska jag bara redovisa det och så får vi väl se hur det går för mig! jag hoppas ju så klart att det ska gå bra men jag vet inte.. svårt att avgöra liksom! jag kanske börjar harkla mig och inte får fram ett ord? eller så läser jag igenom det fort som fan.. äh! förhoppningsvis gör jag bra ifrån mig!


är ensam hemma igen. mami är på jobbet och my bro är i stockholm. fan! jag vill också vara i stockholm just nu! slippa kylan och snön här!

anyhow.. nu ska jag gå och fixa lite kaffe och sen ska jag bara vänta på att lovisa ringer! cheers!

Av nela karlsson - 18 februari 2009 11:02

bright lights, long nights, party till the sun is rising, high rise, overtime, working till the moon is shining!


fan vad skönt! jag fick just a wake-up call. plötsligt kom det, som jag har väntat på! måste kolla runt lite mer och se om det finns event manager utbildningar någon annanstans än just borås. jag känner verkligen inte för att flytta, för jag trivs så sjukt bra här! men även om jag skulle flytta, så rör det sig om två år. fast två år är ändå två år! det kan gå både snabbt men också jävligt långsamt!

men just nu känner jag att det är event manager jag ska bli. jag känner det, på riktigt! åh! vilken underbar känsla! att äntligen veta vad man vill med sitt liv, och att känna att det inte är så jäkla omöjligt att uppnå!

men först ska jag fixa mig den behörighet jag behöver. och sen har jag även tänkt läsa franska och möjligtvis något mer språk. så jag är kvar i umeå i minst något år till! i like it! och kanske när jag väl är redo att söka event manager utbildning, så finns den närmare. kanske, om jag skulle ha sådan tur, att den kommer hit! det skulle vara guld!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards