life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under februari 2011

Av nela karlsson - 27 februari 2011 20:22

okej, det märks att det är söndag. jag ligger i soffan med datorn i knät och och på tvn är det how i met your mother. 


om drygt en halvtimme börjar kvällens direktsändning av big brother. ska bli spännande att se vad som kommer att hända nu när både ebba och rickard valde att lämna huset. 


och senare ikväll.. helgens stora höjdpunkt, så klart..



                        

Av nela karlsson - 27 februari 2011 15:47

jag kan inte riktigt förstå att det redan är söndag! hallå? hur kan helgen gå så jävla fort?!


igår var vi nere på stan och jag hittade så mycket fint! jag hittade en tröja på gina och jag hittade lite böcker och en present åt mikkan och ett par stövlar åt mig och söta sovshorts och sovlinne och nytt gott te och en jättesöt kjol på indiska (som jag tyvärr inte köpte). när jag kom hem var jag helt utslagen. det liksom tar på krafterna att gå omkring en hel dag! kvällen avslutades därför väldigt lugnt och stillsamt med en jumbokopp te och the grammy awards 2011. love.


idag har jag bara dragit fötterna efter mig här hemma. sett ett avsnitt av morden i midsomer och lagat lite mat.

vad blir det för mat? som per morberg skulle fråga..


jo det blir så klart rotfruktsgratäng och kött! nomnom! i love it!!


  


nu väntar mitt stora söndagsnöje - nämligen att pampa mig själv! hårinpackning och fotfil och sen ansiktsmask och bodylotion och måla naglarna! mmh! i really need it! 

Av nela karlsson - 26 februari 2011 11:02

jag vaknade upp med världens nackspärr men vad gör det när solen skiner och det faktiskt är plusgrader ute? herre min gud! en hel vecka, om inte mer, har det varit -20ºC i stort sett varenda dag. att det idag är 3ºC ute gör mig lycklig! tack gode gud!


igår fick jag ju pengar, som jag tidigare nämnde. var och köpte söta klänningar åt sockergrynen emma och wilma och ska ner till stan nu för att checka in bokrean! jag misstänker att det kommer vara smockat med folk så jag måste mentalt förbereda mig för att inte låta trängsel och jobbiga människor störa mig! jag är ledig, jag har lite pengar på kontot och solen skiner! bättre än så blir det nog inte.


och.. idag är ingen vanlig dag, för idag är det mikkans födelsedag! åh vad jag saknar henne, min lilla honungspuff! jag ska försöka hitta något fint åt henne nu när jag beger mig ut! grattis, hjärtat!! ♥


ha en underbar lördag!

Av nela karlsson - 25 februari 2011 12:54

så var det äntligen fredag! och inte vilken fredag som helst utan löningsfredag och.. sista fredagen i februari. gud vad tiden går fort! eller ja.. det beror på hur man ser det. jag saknar mikkan exempelvis, och det känns som en evighet kvar tills hon är hemma. samtidigt känns det som om tiden för diverse skoluppgifter bara flyger förbi innan man hinner säga nationalencyklopedi. 


är just hemkommen från skolan. seminariet gick bra och nu är det äntligen helg! sen jag kom hem har jag fått äta lite blomkål, nomnom!! och sen har jag betalat räkningar och överfört pengar till sparkontot. så nu är mitt vanliga konto nästan helt tomt, igen. det känns så hopplöst ibland, med de där pengarna. jag tycks liksom aldrig ha tillräckligt utan sekunden de kommer in på kontot så är det så många utgifter att jag i nästa ögonblick är fattig igen.


nåja, har i alla fall fyllt på sparkontot så nu känns det mycket bättre. jag hatar att jag kan snylta från mig själv men jag älskar att jag ändå är så pass disciplinerad att jag faktiskt betalar tillbaka


tack gode gud för helg > lycklig_tjej_88!

Av nela karlsson - 24 februari 2011 22:15

jag överlevde en dag helt ensam! jag överlevde även den extrema hunger jag upplevde där strax innan middagen. gosh!


fick samtal ang. usa. jag är nu officiellt antagen! jag har skuttat runt av lycka hela eftermiddagen. fast.. jag har nog inte riktigt fattat det än. jag är nog fortfarande hög på lyckokänslor.. herregud! det här är så stort! nu börjar det kännas så verkligt! det pirrar i hela kroppen! hade jag inte haft öron hade jag nog haft ett leende som går runt huvudet!


har skrivit färdigt alla seminariefrågor och nu ser jag bb. imorgon har jag sovmorgon, sen seminarie och sen H > E > L > G! i love it!!

Av nela karlsson - 24 februari 2011 15:35

jag är ensam hemma och dör snart av hunger. kycklingen står i ugnen och jag sitter och väntar på samtal ang. usa. 


kom just hem från universitetet. var och kopierade lite ur en bok som jag inte riktigt har lust att köpa. borde nu sätta mig och göra seminariefrågorna som vi ska gå igenom imorgon men.. jag väntar som sagt på ett samtal. och sen är jag ju väldigt hungrig också! därför kan jag helt enkelt inte fokusera mig på skolarbete just nu. blä!


imorgon får jag cash! och det är precis i rättan tid. jag har nu.. 5kr på kontot. heja mig! imorgon måste jag lägga tillbaka en massa pengar på sparkontot eftersom jag har varit där och norpat lite så fort det har sinat på mitt vanliga konto. inte bra att kunna överföra bara sådär. men imorgon ska jag ha 6500 på sparkontot och så är det bara! inga undanflykter! pengarna måste in! annars kommer jag aldrig ha råd med en flytt! och.. jag tänker inte under några omständigheter stanna kvar i umeå pga. pengarbrist! no fucking way! i juli flyttar jag till usa and thats it! end of story!


ring någon gång då!!

Av nela karlsson - 23 februari 2011 16:48

brr! jag fryser snart ihjäl!


i natt var jag uppe på tok för länge.. igen! och sen just när mitt huvud nuddar kudden så plingar mobilen till. blev att jag var vaken ännu en halvtimme efter att jag faktiskt bäddade ner mig. men sen fick jag helt enkelt be om ursäkt och tacka för mig. jag var totalt utslagen.


när klockan ringde imorse ville jag bara skjuta mig själv. jag trodde att det var ett skämt. och mina ögon ska vi inte ens prata om. känslan man har när man har gråtit jättemycket, och sen vaknar dagen därpå med två uppsvullna och svidande ögon, är inte nice. 


fick i mig frukost och drog sen iväg till skolan. somnade nästan på föreläsningen som tyvärr inte var ett dugg intressant. och efter föreläsningen satt jag i en timme och väntade på att jobbmötet skulle börja. och idag var gud med mig vill jag lova. innan mötet började funderade jag vad sjutton jag skulle ta upp ur ett event-perspektiv. jag var liksom helt tom på idéer. och sen sitter jag där i lindellhallen och väntar och väntar. bredvid mig ligger dagens tidning som jag tar upp och börjar bläddra i. sen händer det plötsligt! jag blädrar några sidor och fastnar på en event-artikel. och där var den.. min ide. ett färdigt koncept! 


tog upp idén med mina arbetskamrater som tyckte att det lät skitbra! underbart! nu är det bara att sätta igång och jobba, spinna vidare liksom! take it to the next level and think outside the box! 

Av nela karlsson - 22 februari 2011 21:19

just nu har någon bara ryckt undan mattan under mina fötter. 


jag kom hem från anna-karin och jon för en stund sen. jag och bror åkte bara dit en snabbis för att.. säga hejdå. och redan när jag satt mig i bilen påväg till dem, kände jag hur det tog emot. jag ville inte riktigt köra dit. jag ville inte riktigt inse att de flyttar på riktigt.


fick mysa lite med lilla bella och prata lite med en alldeles utmattad anna-karin. stackars jon sprang mest omkring och packade det sista. usch! dumma dumma flytt! när vi skulle åka hem, brast det för mig. jag kramade om min fina anna-karin och jag började gråta. jag har inte slutat ännu. det är så svårt att.. bli lämnad. det är mycket lättare att lämna. 


jag och anna-karin lärde känna varandra för ca tre år sen när vi båda satt utanför klassrummet och väntade på att kemilektionen skulle börja. hon satt där och började prata med mig om sina rosa mappar och rosa suddegum och rosa block och rosa rosa rosa. min första tanke var "jeez! hon älskar verkligen rosa!". vem hade då kunnat ana att vi skulle bli så bra vänner? vem hade kunnat ana att vi skulle åka en berg-och dalbana utan dess like? vi har skrattat och vi har gråtit och vi har tröstat varandra och stöttat varandra och ja.. allt sånt som vänner gör. vi har haft spontana play-dates och vi har snackat skit och vi har druckit oändliga mängder te och vi har haft söndags-dates med vår tredje part, sofia. 


på dessa tre år som vi har känt varandra har anna-karin hunnit med en flytt, en sambo/fästman och bli preggo med.. tvillingar. jag har hunnit med att.. ja? vadå?


imorgon går deras flyttlass och jag har ingen aning om när vi kommer att ses igen. jag vet bara att jag redan saknar dem, och då har de inte ens lämnat umeå. 


today is not a good day.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards