life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under november 2011

Av nela karlsson - 30 november 2011 20:12

a drop in the ocean 
a change in the weather 
i was praying that you and me might end up together 

it's like wishing for rain as I stand in the desert 
but I'm holding you closer than most 'cause you are my heaven 



Av nela karlsson - 29 november 2011 19:32

idag har jag skypat med min fina vän lisa. nu bakar jag oatmeal cookies och lyssnar på justin bieber. och ja.. jag gillar justin bieber! what's wrong with that? bieber-fever!!! 


det är så konstigt - det är nästan 15ºC idag och det är snart december! jag klagar verkligen inte! om vintern var så här så skulle jag vara överlycklig! är verkligen inte sugen på kyla och snö! däremot skulle det inte sitta fel med lite julmust och pepparkakor och prinskorv och ååh.. tomtegröt! yumyum! 


//


today I've skyped with my friend lisa and right now I'm baking oatmeal cookies and listen to justin bieber! yes it's true - I like justin bieber! what's wrong with that? bieber-fever!!!


it's wierd.. it's almost 60ºF outside and it's december the day after tomorrow! I'm not complaining! if this was all winter had to offer I would be perfectly happy! I'm not looking forward to snow! 

Av nela karlsson - 27 november 2011 16:14

igår var det en alldeles underbar lördag. solen sken och det var nästan 20ºC varmt ute! martin hämtade mig och vi åkte och köpte varsin pizza-slice och en kaffe och sen åkte vi ut till morgan park. satt i solen och tittade ut över havet och insåg hur lyckliga vi är att vara här! och jag är så lycklig att jag har så fina underbara vänner här! martin är ju den lillebror jag aldrig har haft! vi umgås i princip varenda dag och jag kan inte tänka mig hur det kommer vara att åka hem till sverige och veta att jag inte kommer få umgås med honom varje dag - att vi inte bara spontant kan åka iväg och dricka kaffe mitt i natten eller äta så mycket kakor att vi nästan spricker! att veta att vi inte kan bli fulla och galna tillsammans och sen skylla allt på the hamstergirl.. gud!! jag vet att det är länge kvar men med tanke på hur fort de här 4 månaderna har gått så skulle jag inte bli förvånad om kommande 4 månader går ännu fortare!


igår kväll så kom martin förbi mig. vi åt det som återstod av våra tidigare pizza-slices och sen såg vi law abiding citizen med snyggingen jamie foxx och den andra snyggingen gerard butler - yum yum!! sen såg vi lite vänner och sen åkte vi till dunkin donuts för lite kompishäng med aggie och petra. bra kväll! 


idag kommer m. hem från south carolina - jag har saknat henne! så vårt lilla kompisgäng ska ut på nya äventyr idag! hurra för det!


fick ett mail om dig tidigare idag. att du inte har förändrats utan att du är precis likadan som du alltid har varit. det gör mig ledsen - främst för att jag verkligen hade hoppats att du hade insett hur mycket vi har gett av oss själva för dig. men en dag kommer du inse hur fel du hade och då kommer du ångra dig.. du måste ångra dig - annars är du inte en människa.


//


yesterday was such a wonderful saturday. the sun was shining and it was so hot outside! martin picked me up and we went to get some pizza slices and some coffee and then we headed to morgan park. we were sitting in the sun and eating our pizzas and just realized how happy we are here! and I am so so happy to have all these amazing people around me! martin is like the little brother I have never had! we hang out basically every single day and I can't even imagine going home to sweden, knowing that I won't be able to see him every day. knowing that I won't be able to just go out for a coffee in the middle of the night just because we feel like it - we won't be able to eat so much cookies that we feel like exploding and we won't be able to get crazy and drunk together and then blame it all on the hamstergirl. oh god! I know I still have so much time left here but these last 4 months have just flown by and I know that the coming 4 months will do the same. 


last night martin and I were hanging out at my place. we ate our left-over pizza slices and then watched law abiding citizen and after that some friends. after our movie/friends-night we went to dunkin donuts to meet two other girls. very nice saturday!


today m. is coming back from south carolina - I have missed her! so I guess our little group is going out for new adventures today! yaay! 

Av nela karlsson - 26 november 2011 00:50

igår var det alltså thanksgiving här i staterna. en fin högtid då man samlas och är tacksam för det ena och det tredje och man äter, äter och äter. inte mycket att klaga på!


dagen spenderade jag i mycket gott sällskap. gos i soffan till love and other drugs! och snart ska jag ut och träffa mina fina vänner men först ska jag in på svtplay och kika på säsongens första "på spåret"-avsnitt! bra fredag! två tummar upp!


//


yesterday was thanksgiving! a nice hollyday where family and friends get together and are thankful for a lot of stuff and eat and eat and eat. very nice!


today I spent my day in good company and watched love and other drugs. soon I'll go out to see my friends but first I'm going to watch the first episode of "på spåret". good friday! two thumbs up!

Av nela karlsson - 24 november 2011 06:16

har inte glömt dig, kära blogg.. jag har bara haft lite annat för mig. har absolut ingenting att klaga på idag. bra dag - ännu bättre kväll! vissa dagar är helt enkelt så mycket bättre än andra! hurra för det! imorgon är det thanksgiving och sen är det black friday och ja.. helg! hurra för det med! 


//


I didn't forget you, dear blog.. I've just been busy with other things. have nothing to complain about today. it was a good day and an even better night. some days are just better than others. thank god for that! tomorrow is thanksgiving and then black friday and then.. weekend! yaay! thank god for that too! 

Av nela karlsson - 22 november 2011 03:11

call me mr flinstone - I can make your bed rock!

Av nela karlsson - 21 november 2011 04:40

har haft en underbar helg med mina underbara älskade vänner! herregud vad jag är lycklig att jag har dem! bio i fredags och igår åkte vi limo och hade lite kalas och idag åkte vi båt runt manhattan och sen promenerade vi genom soho, tribeca, chelsea och så manhattan så klart. vi fick biljetter till ripley's believe it or not så vi spenderade kvällen där. avslutade med att köpa världens godaste glass på cold stone och sen bar det av hemåt. är så trött och slut och fötterna gör hemskt ont men vi har haft en helt underbar helg och ja.. jag kanske skriver med imorgon! nu är jag alldeles för trött. men kan i alla fall bjuda på liiite bilder från gårdagen. dagens bilder kommer nog imorgon! 


//


     

     


//


I have had such a great weekend with my amazing friends. went to the movies on friday night, went to the city for a limo ride and a party last night and today we took the boat around manhattan and then we walked around in soho, tribeca, chelsea and of course manhattan. got tickets to ripley's believe it or not so that's where we spent our evening. had the best ice cream @ the cold stone and then took the train back home. I am sooo tired right now but I had an awesome weekend so I can't complain! I'll upload some pictures from last night. todays pictures will probably be uploaded tomorrow! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards