life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under april 2008

Av nela karlsson - 29 april 2008 22:26

åh! jag är så obeskrivligt lycklig nu så det finns inte!

jag sökte jobb för ett tag sen, skribent och fotograf på en tidning.. och idag fick jag det!!!! jag får både skriva och fota och jag är överlycklig!!!!! dels för att jag verkligen älskar att skriva, och dels för att jag nu har något att sysselsätta mig med innan skolan börjar (vilken jag förhoppningsvis kommer in på).

nästa vecka ska jag in till stan och ha ett möte med min nya chef, och förhoppningsvis få mitt första uppdrag! herregud!! jag är lyckligare än jag varit på länge! life is good now! oh.. its more than good, its fuckin' fabulous!!!

Av nela karlsson - 28 april 2008 18:22

skitväder ute och jag är allmänt seg idag. det kan bero på att jag satt uppe så sent i natt och sov inte tillräckligt, men det kan också bero på vädret. man blir som.. seg när det är grått och trist ute!


jag sa aldrig att jag var ute efter ett förhållande. jag behöver min frihet nu. jag har påpekat det ett x antal gånger nu. du tycker att jag gav dig falska förhoppningar, men det tycker inte jag. jag anser att jag har varit väldigt öppen och ärlig mot dig när jag har sagt att jag behöver min frihet. det är tråkigt att du missuppfattade hela situationen, men.. jag anser inte riktigt att det var mitt fel.



ikväll vid tio kommer det senaste avsnittet av the hills. så jag ska se det och sen får jag se vad jag gör. nu ska jag leta efter ett piano till salu! cheers!

Av nela karlsson - 27 april 2008 23:04

jag har verkligen inte haft lust att sitta vid datorn nu när det äntligen har börjat vara fint ute. jag har solat i princip varje dag så nu är jag lite brun i varje fall! SKÖNT!

igår var det fest för min del. första på väldigt väldigt länge, och jag hade kul! inte för att jag kände så många, eller hade lika kul som när jag och mina kompisar brukar festa, men jag ska inte klaga! det var bara kul att lära känna nya människor!
- you are sweet but it was just a game, i thought you knew!

idag har jag haft laundry day, och laguna beach-maraton! some sundays are just slow and fabulous!

Av nela karlsson - 22 april 2008 11:06

i natt när jag inte kunde sova, låg jag och tänkte på vad jag skulle skriva i bloggen idag. av någon anledning får jag mest inspiration just innan jag ska sova. men hur som helst så har jag ingen aning om vad jag skulle skriva, så idag blir det ännu ett relativt ovärt inlägg.


vädret är fabulous idag, så jag ska nog sola snart! och så måste jag ut på en liten promenad i varje fall. blir galen om jag sitter inne hela dagen.

för övrigt så står det mesta stilla nu. jag jobbar inte och jag går inte skola. men förhoppningsvis kommer jag väl in, så jag får något att göra! jag saknar skolan så sjukt mycket och jag vill bara tillbaks! plus att jag nu har kommit på en back-up plan till vad jag möjligtvis skulle kunna tänka mig att jobba med, om jag inte lyckas bli kirurg. men.. det är bara i fall att. för min main priority är just att bli kirurg!


nu ska jag ut och sola, och b är fortfarande damn fine!

Av nela karlsson - 21 april 2008 14:37

dåligt väder ute, och jag har ont och är irriterad! med andra ord, allmänt seg dag. jag tänkte åka in till stan idag och hitta nytt batteri till min mobil som efter många år nu börjar ge upp, men med tanke på vädret och mitt humör, tror jag att jag sparar det tills imorgon.


i natt pratade jag med john om dig. jag trodde faktiskt att du skulle vara mer man än vad du uppenbarligen är. jag trodde att du av alla människor, skulle bete dig bättre. men jag hade fel! du är så jävla omogen för din ålder, och du beter dig som en jävla tönt! fyfan för dig!


b has officially entered my mind. jag vet inte varför men, det är först nu jag faktiskt har insett hur fabulous du är! oooh.. me liiikey! det återstår att se vad som kan hända.


by the way.. the bourne identity var sjukt bra igår! och idag har jag sett world trade center. den var rätt okej.. ganska jobbig att se, men som sagt helt okej. nu ska mitt wii förhoppningsvis göra mig på bättre humör! catch you later!

Av nela karlsson - 20 april 2008 17:16

idag var jag ute och handlade blommor! så nu i veckan ska jag plantera om i fina krukor och sätta ut på uteplatsen! åh, det kommer bli så fint!


nu håller jag på att tvätta lite kläder/spelar wii medan jag väntar! vad skulle jag gjort utan mitt wii? helt sjuuukt bra uppfinning! all ära åt nintendo! sen ikväll ska jag se the bourne identity. har du inte sett den så är det ett hett tips! jag har fortfarande inte tagit mig igenom hela tredje filmen, men ettan och tvåan, och det jag sett av trean är himla bra! jag blev fast direkt!


b is damn fine! jag får inte nog! mmh... he's F A B U L O U S! <3

Av nela karlsson - 19 april 2008 18:16

idag har det varit underbart väder ute, igen! jag blir så lycklig av sol och värme, så jag tycker att det alltid borde vara varmt och soligt ute! de senaste tre dagarna har jag inte gjort mycket mer än suttit ute och solat! så nu är jag äntligen lite brun, och inte så där jävla äckligt blek som jag var innan!

i natt drömde jag om dig. det var så konstigt att "se" dig. jag vill helst bara lägga allt bakom mig, men jag kan ju inte styra mina drömmar, eller vad de ska handla om. du var i alla fall i min dröm och det kändes så verkligt. allt var precis som jag trodde att det skulle vara om jag någonsin skulle stöta på dig igen.


tänk att det har blivit så här ändå.. att du försvann ur mitt liv lika snabbt som du kom in i det. you came, you shook me to the core, and then you disappeared! fast å andra sidan så kan jag inte heller vara förvånad över det. jag visste vad jag gav mig in på, i och med att jag alltid gör samma misstag. jag slänger mig in i saker på tok för fort, och jag tänker inte ens på konsekvenserna. det är först när konsekvenserna dyker upp, som jag inser att jag återigen har gjort fel. tydligen lär jag mig inte av mina misstag. men snart växer jag väl upp, och börjar tänka på riktigt.



nu ska jag fixa mig lite och sen ska jag gå ut! it's going to be fabulous!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards