life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under februari 2010

Av nela karlsson - 27 februari 2010 14:03

jag skrev en önskelista för inte så länge sen, och nu vill jag uppdatera den!


saker jag vill ha när jag fyller 22:

ºdisney filmerna ringaren i notre dame och snövit & de sju dvärgarna

ºen eller flera blombuketter

ºnagellack i någon fin färg! gärna åt det rosa hållet! neonrosa, pastellrosa, mörkrosa.. ja, så länge det är rosa är jag nöjd!

ºmuggar med söta motiv, och de får gärna var stora!

ºelefantsaker.. tavlor, figurer och dylikt med elefantmotiv. t.ex den supersöta elefanten i blommigt tyg

ºen rubikskub

ºkylskåpsmagneter

º wuthering heights, alltså svindlande höjder fast den ska helst vara på engelska!

ºdoftpåsar till garderoben

ºed hardy "doftgran" till min bil


make me happy!

Av nela karlsson - 27 februari 2010 13:14

snöovädret som har skapat kaos i södra sverige har rört sig norrut och nu är det slut på solsken även här. snön bara vräker ner och jag ska sitta inne hela helgen! lika bra att det är kasst väder, för då kan jag faktiskt plugga med gott samvete! och plugga är precis vad jag har i åtanke att göra.


måste skriva uppsats och sen läsa ut boken till psykologin! men den är så himla söt så det ska bli kul att läsa den! sen uppsatsen är väl kanske inte världens roligaste grej att göra men.. skitsamma! det ska göras och sen kan jag sluta tänka på den!


sen så är det mello ikväll! hoppas det blir bättre än förra veckan, då det totalt sög!


om jag är duktig och pluggar riktigt flitigt, och blir klar i tid, kan jag fortsätta nörda med mitt tycoon city new york. det är så himla kul! eller så kanske jag ser något avsnitt av 90210! det var så länge sen!

Av nela karlsson - 25 februari 2010 18:04

having a good day today! var på skolan, hann träffa anna-karin lite och sen var det dags för lektion. jag var duktig och hade gjort läxan så jag kände mig taggad på en bra diskussion. istället blev det att vi kollade på en väldigt hemsk film som handlade om könsstympning.. herregud så hemskt! flera i klassen bröt ihop och satt och grät. jag blev bara scarred for life. kommer aldrig kunna få bort bilderna ur mitt huvud! usch vad hemskt det var!


nästa vecka har jag ingen skola men en hel del att göra, som har med skolan att göra så klart! ser inte fram emot det men.. är jag duktig och gör bort det i tid så slipper jag ångest och så kan jag ta en lång helg! snälla nela, var duktig och gör bort allt i tid! snälla snälla!


utöver den hemska hemska filmen så är det en bra dag! solen har varit framme och det var inte så hemskt kallt ute och ja.. jag känner att våren är på ingång! underbara vår! som jag längtar!


nu ska jag få mat! maaaaat! håller på att avlida av hunger!

Av nela karlsson - 24 februari 2010 22:11

mika, tom, johan, louise och jocke for just hem och jag ska se finalen av sytycd och sen sova! är helt utmattad i både kropp och själ idag!


är less på csn men fick idag prata med världens snällaste handläggare som skulle försöka fixa så att jag får pengar nu på måndag, eftersom jag inte kommer få dem imorgon! jag hade liksom räknat med att få in pengar och sluta vara fattig men nej nej nej! nåväl.. förhoppningsvis klarar jag mig till måndag!


jag kan inte förstå att sytycd är slut efter ikväll! jag älskar ju sytycd! och russell är en av mina favoriter! jacob är en annan! hoppas någon av dem tar hem det! även kathryn är söt och himla duktig dansare, och snart avgörs det ju! spännande!


imorgon är det religion och den här helgen måste jag verkligen plugga! om jag inte pluggar och skriver åtminstonde en uppsats är jag kass! så enkelt är det!

Av nela karlsson - 23 februari 2010 18:22

snart är tisdagen färdig och för inte så länge sen kom jag hem från skolan. frusen och hungrig men inte alls så seg som jag brukar vara. det var en bra lektion idag! vi diskuterade en massa och sen fick vi "bygga ihop" en streckgubbes liv enligt erikssons principer. detta redovisade vi i slutet av lektionen och sen var vi färdiga för dagen!


igår ringde jag central service och påpekade för dem att det hade gått över en månad sen jag lämnade in min stereo där och ännu hade jag inte fått tillbaks den. de förklarade för mig att de hade beställt någon extradel till den, och denna del hade alltså ännu inte kommit. jag frågade hur länge det skulle ta och de sa att de skulle höra av sig idag och att jag kanske kunde få hämta ut den senare i eftermiddag. de har inte hört av dig ännu kan jag ju säga! mest troligt lär jag inte få tillbaka min stereo det här året! gud vad less och förbannad jag blir. jag vet att det är en fart in the universe men jag vill ha min stereo!!! jag hatar att köra bil och det enda som hörs är hur gruset slår mot bilen.


sen så missade jag top chef och jag vet inte vem som vann! någon som vet? och ikväll är det sytycd! ååh! jag längtar!


sist men inte minst undrar jag om någon vill se alice i underlandet? jag är himla sugen, och gärna att se den i 3D. (kommer den ens visas i 3D? jo det borde den väl? eller?)

Av nela karlsson - 23 februari 2010 11:16

vilken nostalgi-morgon! vi ska ju ha med ett foto på oss själva från barndomen, till psykologin. så jag har suttit och bläddrat igenom fotoalbum för att hitta något lämpligt foto att ta med! istället för att faktiskt hitta något vettigt, fastnade jag i en nostalgi!


jag och bror kollade igenom alla album och tänkte tillbaks på livet innan sverige, och sen våran första tid här. de stora sakerna i livet så som första skoldagen! herregud vad jag vill vara liten igen! jag var ett lyckligt barn och även fast vi flyttade till ett främmande land för att fly undan ett krig, och även fast båda mina föräldrar inte var närvarande i min uppväxt, så var jag lycklig!


klart att jag saknade att ha även en pappa i mitt liv men.. mamma gjorde det bästa hon kunde för att jag och min bror inte skulle känna en överväldigad saknad, och för att vi inte skulle känna oss övergivna. och det gick ju bra.. även om jag tror att den största anledningen till mitt kaotiska förhållande till andra män i mitt liv kan kopplas till det faktum att min pappa var frånvarande. jag vet inte riktigt men.. att läsa psykologi och se tillbaka på sin barndom, ger ett helt annat perspektiv.


nu ska jag fixa mig lite och läsa igenom psykologin, och sen är det skola! och solen skiner i norr idag, till skillnad från i söder! det tackar vi för!

Av nela karlsson - 22 februari 2010 18:26

jag tror seriöst att vi har ett spöke här hemma. för ett tag sen var jag sjukt sugen på grönt te, och jag är helt säker på att vi har grönt te hemma, eftersom jag personligen har köpt in det.. så jag fixar tevatten och ska öppna mitt lilla teförråd för att ta fram det gröna teét men det finns ju ingenstans.. som uppslukat av jorden!


jag sket i det gröna teét och tog något annat, men funderade så klart på hur en hel förpackning te kan försvinna. idag drack jag ett vanligt lipton yellow lable och fick för mig att hälla i lite honung för att jag känner av min hals lite, så jag går till köket för att hämta honung men vad händer? jo jag hittar ingen honung! mycket konstigt då jag vet att vi har minst två såna flaskor med flytande honung, men jag hittar ingen utav dem. är inte detta märkligt? var försvinner sakerna? äter vårt skafferi upp saker? eller har vi ett spöke som gillar te med honung? i wonder!


jag är så förvirrad just nu.. jag står mellan två val just nu och jag kan inte riktigt bestämma mig. jag vet så klart att jag borde få ett slut på saken som i det stora hela gör mig olycklig men.. jag har svårt att bryta en vana som jag någonstans känner mig trygg med.

Av nela karlsson - 22 februari 2010 11:14

jag är helt besatt av denna fantastiska låt! kan inte sluta lyssna på den!


och idag är det en ganska bra dag. även fast klockan inte är speciellt mycket, har jag hunnit med en hel del. tvätta fem maskiner, renbädda i sängen, hänga och vika en massa tvätt och fixa lunch! snart kommer mamma hem så vi kan äta! fast innan det tänkte jag hinna med en snabb dusch och även kolla igenom psykologin lite. men.. snart börjar ju top model! hm.. what to do?


igår kväll hände en oväntad och intressant sak. hm.. jag är lite skadeglad, om jag ska vara ärlig! men bara lite!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards