life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under mars 2008

Av nela karlsson - 28 mars 2008 22:43

and so did we..

jag vet fortfarande inte exakt vad som hände. men det är över nu i alla fall. och jag trodde att det skulle vara annorlunda. jag trodde att luften skulle ta slut och jag skulle näst intill försvinna. men ingenting var som jag trodde. jag står kvar, och jag har inte fallit, inte än i alla fall. inga tårar har jag kvar heller. jag vet inte riktigt varför men.. när dina kalla ord nådde mig och jag insåg att det är över, fanns inga tårar där. kanske var jag beredd på att du skulle försvinna ur mitt liv och lämna mig, eller så kanske jag insåg att inte ens en ocean av tårar skulle förändra någonting.

min kärlek till dig var i alla fall alltid äkta och inte ens en sekund av vår tid tillsammans, tvivlade jag på mina känslor för dig. jag visste alltid att du ägde mitt hjärta, för jag gav det till dig. som under ett pokerspel, gick jag all in, och mitt hjärta var the highest bet. därför var jag ibland rädd att riverkortet skulle komma och jag skulle inse att jag hade förlorat. jag har förlorat förr.. åkt ur turneringen och hamnat på sista plats, så jag var livrädd att förlora igen. och var det någon jag inte ville förlora mot, var det just dig. och ärligt talat så hoppades jag att jag inte skulle förlora den här gången. jag hoppades att du skulle vara min för alltid, för jag ville vara din, för alltid.

men du var förändrad. i slutet var du inte min. du blev en helt annan person, total omvänd från den person du en gång var. du var inte personen jag blev kär i, utan helt plötsligt blev du känslokall och någonting inom mig säger mig att du ljög. oavsett om du påstår att du var ärlig, så känner jag på mig att så var inte fallet. du förändrades och ditt hjärta blev kallt. sen stängde du bara av. och när du väl hade stängt av, försvann min musik. jag slutade dansa och blev stillastående.

men jag ska aldrig tala illa om dig. jag ska aldrig säga ett ont ord om dig, för ingenting inom mig hyser något ont gentemot dig. jag har trots allt älskat dig, mer än jag någonsin har älskat någon människa på denna jord. och en gång sa du faktiskt att du älskade mig med. så jag tar med mig de fina stunderna med dig. jag ska minnas dig för alltid, och du kommer alltid att finnas kvar, där jag en gång hade dig.. i mitt hjärta.

Av nela karlsson - 17 mars 2008 09:43

..all the boys and girls. joy to the fishes in the deep blue sea,
joy to you and me!

(jag vet att det heter fish och inte fishes, men de sjunger "fishes" i låten)

snart fyller jag 20! det är helt sinnessjukt! mindre än en månad kvar! och igår planerade jag och adam lite. mest troligt blir det bara jag och han, på ett hotell någonstans! helt underbart! mer behöver jag inte, än att få vara med den personen jag älskar! och ifall det blir så, som det är tänkt, så blir det så att vi äter middag ute på någon fin restaurang, och sen spenderar vi tid med varandra, ensamma i hotellrummet, med jordgubbar champagne och roomservice! fabulous! grejen är att.. jag fyller 20 på en tisdag, och jag vill som fira det just den dagen, inte helgen före, eller helgen efter. så ingen fest, inte krogen, ingenting.. bara jag och adam! men jag klagar inte! bättre än så blir det nog inte för min del!


jag är uppe tidigt idag, eller ja, relativt tidigt för jag gick upp vid nio! jag måste hinna duscha, fixa mitt hår, klä på mig och sminka mig, och hinna in till stan. jag har ett möte klockan ett, så jag kanske borde göra mig i ordning snart, men eftersom jag är lite av en tidsoptimist ibland, så tror jag att jag hinner!


i helgen har adam varit i göteborg, och jag har saknat honom precis hela tiden, men jag överlevde ändå! såg melodifestivalen i lördags, och hade våffelkväll. inte helt fel det heller! och igår blev det satc för hela slanten! <3


nu måste jag ner och fixa lite kaffe, så jag klarar mig hela dan! men jag gör lite framsteg med bloggen! den kanske blir kvar ett tag till!


baby, you are fabulous! i love you! i love you! i loooove you!!! <3

Av nela karlsson - 12 mars 2008 12:48

jag har verkligen blivit kass på att blogga, och jag undrar om det inte är ett tecken på att jag borde ge upp? lägga ner allt, helt enkelt? för jag sitter aldrig vid datorn nu förtiden, och även när jag gör det, har jag oftast bättre saker för mig än att blogga.. jag får se vad jag gör.


hur som helst.. igår tänkte jag åka in till stan och fixa lite på arbetsföredlingen för att få ett sommarjobb, men istället blev det att jag sökte till universitetet. så om jag kommer in, ska jag gå sommarskola och läsa allmän anatomi. och sen till hösten väntar biomedicin, förhoppningsvis, om jag kommer in! och om jag gör det, så kommer det vara så obeskrivligt kul! ett steg närmare drömmen! wonderful!


i natt drömde jag att det var slut mellan mig och adam! herregud vilken mardröm det var! jag hatar verkligen att drömma sånt, för det förstör hela mitt humör, dagen där på! jag blir liksom ledsen och nedstämd och även om det inte är sant, så gnager tanken längst bak i mitt huvud, och jag hatar det! men tack och lov var det bara en dålig dröm och jag behöver inte obsessa över det mer!


nu ska jag gå och se våra bästa år, och sen ska jag skicka in mina gymnasiebetyg till universitetet! awesome!


älskling, du betyder mer än ord kan beskriva! utan dig är jag ingenting! du är det bästa som någonsin hänt mig, och jag vill aldrig någonsin vara utan dig! jag älskar dig mer än du någonsin kan förstå! <3

Av nela karlsson - 5 mars 2008 15:54

fan.. ibland ångrar jag mig, och jag saknar mitt jobb lite. men bara lite.. mest för människorna jag jobbade med! de var helt fantastiska och jag trivdes så bra med dem!

men jobbet var ingenting för mig! jag skulle vilja ha ett krog-jobb igen! eller kanske jobba på någon lokal nöjes tidning, så man får komma ut lite, typ ta mingelbilder och skriva om roliga fester och sånt! that's more my thing! i would love it!!


för övrigt så saknar jag adam, och nu ska jag gå och se top model (repris av säsong 4, om jag inte minns fel).


baby, i adore you! you are the most fabulous of all the fabulous men who never say fabulous! i love you! <3

Av nela karlsson - 3 mars 2008 19:45

igår var det den 2a. och för mig och adam betyder det alltså 14 månader sen vi blev tillsammans! och för alla som undrar, vi är lyckliga och vi är kärare än någonsin!


sen har vi den andra saken, eländet som pågår i min mun!!!! min jävla visdomstand håller på att komma upp, och min mun är tillräckligt liten som den är, en extra tand är liksom.. otänkbart! den har inte plats. så nu trycker den på resterande tänder i min underkäke, samtidigt som den försöker tränga sig fram! det gör ont som fan och jag är grinig varenda eviga dag! det känns som att eländet aldrig tar slut! tandvärk är outhärdligt! jag hatar att ha tandvärk, mer än all annan värk i hela världen!


och sen en sak till! mina jäääävla grannar! åt helvete med er och era jävla barn! åååh! (ja, jag är bitter som fan). varenda eviga morgon ska de där små jävla glinen springa omkring och skrika och jaga varandra och jag får aldrig någon ro! här i vårt nya hus, är det vääääldigt lyhört! men mina grannar verkar inte fatta det, så de släpper lös de små monstren och jag måste bli torterad! far åt helvete era jävla terrorister!

den som någonsin har läst min blogg, eller känner mig, vet att min inställning till barn är relativt kluven! jag gillar barn, till en viss mån! barn som är bra uppfostrade och inte stör mig på något vis, är helt okej för mig! och vissa av dem kan jag faktiskt tycka är riktigt söta! men sen finns det barn som är.. rena döden för mig! de driver mig till vansinnet och jag skulle kunna fly till världens ände, bara för att få slippa dem! mina grannars barn är såna barn! okej att de leker och har kul, men att det ska behöva gå ut över mig, och att jag inte ska få sova pga det? det accepterar jag inte!!! och blir det inte bättre snart, ska jag fan gå över till deras hus och be dem om lite respekt!


för övrigt så är jag relativt less på att sitta vid datorn om dagarna, därav händer inte mycket här på min blogg. och sen så kanske jag ska åka iväg till paris eller new york, en vecka eller två. jag känner att jag vill ut och resa, och jag orkar inte vänta länge till!


älskling, jag saknar dig! du är mer än mitt allt och jag är så obeskrivligt lycklig för att just du, av alla människor på denna jord, är min! tack för 14 underbara månader! jag älskar dig av hela mitt hjärta!! <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards