life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under juli 2010

Av nela karlsson - 30 juli 2010 22:16

jag är trött tröttare tröttast! imorgon har jag ett morgonpass och på kvällen ska jag träffa sofia och anna-karin. var en evighet sen vi alla tre träffades! det ska verkligen bli kul! och jag mår lite bättre nu så jag är glad och nöjd!


även fast jag är trött så är jag så himla himla himla sugen på att gå ut! bara att få höra bra musik och dansa och.. hälla i mig alkohol! bli riktigt full och sen däcka och sen må riktigt skräp dagen efter. ja, precis det är jag sugen på! och om inte det så skulle det sitta fint med lite champagne i alla fall! anyone?


neh, jag får lägga mitt partyhumör på hyllan ett tag till. jag tror jag står ut! nu ska jag sova och hoppas att morgondagens pass går riktigt riktigt fort!

Av nela karlsson - 30 juli 2010 14:45

lord my lord! snart är den här veckan över, och det innebär att jag bara har en vecka kvar på jobbet! och sen.. frihet! och inte bara frihet utan även deg på kontot! tack tack tack!


och sen finns det männsiskor som säger att money can't buy you happiness. jag anser att de har totalt fel! jag är ungefär som lyckligast när jag har ett konto fullt med pengar! (eftersom det händer ungefär.. en gång per år, och varar i ungefär två dagar som högst.)


och hur kan juli månad redan vara över? jag menar.. om en dryg dag går vi in i augusti! det känns som om sommaren nyss började och nu är den snart över!? fast jag tror att hösten kommer bli bra! jag ser fram emot hösten! i just know it's going to be good!


på måndag är jag ledig, och då kommer helena! det ska bli så kul att träffa henne igen! hon är så saknad här i umeå!


nu måste jag fixa mig och dra iväg till jobbet! hurra!

Av nela karlsson - 28 juli 2010 23:16

okay, its official.. jag är förkyld! fan! helvete! jävla skit!!!


jag har feber och jag nyser och halsen gör ont och näsan är inte längre täppt utan bara rinner och rinner! varför, gud? varför?!


och jag har för övrigt inte gått och lagt mig ännu (om det inte är uppenbart alltså). jag fastnade framför älskade satc och kan inte slita mig. i reklampausen passar jag på att kolla gamla inlägg i min blogg och.. för tillfället skapa ett nytt. intressant! jag borde liksom.. sova!

Av nela karlsson - 28 juli 2010 21:08

det är så underbart skönt att komma hem efter en superlång dag på jobbet! åh!


fick inte mycket sömn i natt och idag har jag känt av mitt huvud och min sömnbrist. jag känner mig febrig och näsan är täppt. skit!


ska bara se sytycd och sen sova! imorgon väntar ännu en lång dag på jobbet! motivationen är deg deg deg! snart är den här veckan över, och sen måste jag bara stå ut en vecka till och sen är jag ledig! ledig! i ungefär två veckor innan skolan börjar! SKÖNT!!!

Av nela karlsson - 28 juli 2010 00:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 27 juli 2010 18:17

slappardag at residence karlsson idag. jag har kört brorsan på jobb, jag har hängt med mika och tom, jag har fått hem filmer, jag har pratat med kära x och jag har varit och handlat. jag har även hjälpt mor att fixa mat och jag har gjort en fruktsallad bestående av honungsmelon och nektariner. underbar kombo! jag svär! mjuk och söt och härlig honungsmelon tillsammans med mjuk och syrlig och härlig nektarin - åh, de gifter sig så bra!


medan jag har jobbat, (de stunder då det har varit väldigt lugnt och extremt boring) har jag hunnit med att läsa. är inne på min tredje bok för den här sommaren! inte så hemskt mycket att komma med men.. med tanke på att jag läser under jobbtid så tycker jag att det är en liten bragd i alla fall! hur som helst.. den andra boken jag läste ut häromdagen, middag med mr latte - amanda hesser, var helt.. trollbindande. hon är en matskribent bosatt i new york, och hennes bok handlar kort och gott om.. mat. och detta är inte en bok jag vanligtvis skulle läsa eller ens fastna för men.. jag gav den en chans och den var underbar! och ja, även jag som är väldigt anti att stå i ett kök och laga mat, har nu fått en matlagningsådra att vakna till liv! fantastiskt! läs den! och njut av den!


nu ska jag se film! äntligen! film + fruktsallad = nom-nom! jag älskar att vara ledig!!!

Av nela karlsson - 26 juli 2010 15:13

okej jag har en fundering..


jag är en ganska observant person. jag älskar att sitta och observera och analysera saker i mitt huvud. så hela den här kärleks-grejen har fått mig att fundera..

ibland ser jag par som är otroligt söta tillsammans och ja, jag kan tänka att de verkligen passar bra ihop. även om det är människor jag inte ens känner, kan jag tänka så. men sen finns det par som man ser och undrar "hur tänkte han/hon där?" och jag vet att det är en extremt ytlig och ful tanke av mig men.. jag är en ytlig person och kan inte låta bli att ha ytliga tankar.


i do judge the book by its cover, och det står jag för. och i samma stund som jag undrar "hur tänkte han/hon", undrar jag "när han/hon vaknar på morgonen, med sin respektive vid sin sida, är han/hon lycklig då? tittar de på sin respektive och tackar gud att just han/hon ligger bredvid? när de vaknar på morgonen med sin respektive vid sin sida, tänker de att de är lyckliga och att de är just där i livet, där de vill vara"? jag vet inte.. jag har inte så mycket att komma med själv, så jag vet inte varför jag tänker just de tankarna men.. jag gör det.


och som sagt, kärlek i all ära (även om jag just i detta nu är ganska bränd och kanske en aning cynisk mot kärlek), men.. jag kan inte låta bli att undra - kommer man någonsin bli lycklig och nöjd, eller kommer man vakna på morgonen och känna sig.. fast? för jag vill inte känna mig fast. jag är rädd för att känna mig fast och kanske är det därför jag alltid söker efter exit-skyltar så fort en ny relation närmar sig?


nu måster jag sticka till jobbet! förhoppningsvis går tiden riktigt fort idag!

Av nela karlsson - 26 juli 2010 12:19

tråk-jävla blogg. det enda som skrivs här just nu är hur mycket jag jobbar och hur less jag är! men.. det händer liksom inget annat i mitt liv just nu. jag är inne i ett hamsterhjul och där stannar jag tills.. mitten av augusti ungefär. sen är jag ledig i drygt två veckor innan skolan drar igång! skönt att lönen hinner komma precis innan skolan börjar, så jag har råd att köpa en och annan outfit!


imorgon är jag äntligen ledig! hurra hurra hurra!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards