life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg under oktober 2009

Av nela karlsson - 30 oktober 2009 17:08

happy as a girl can be! jag är färdig! wohoooow! hello weekend!


fick tre timmar sömn i natt och sen körde jag mamma till flyget. jag och brorsan har hunnit röja upp lite här hemma, vi har handlat och jag har fixat färdigt mitt examinationsarbete! känns så jävla skönt! nu kan jag ha kul ikväll med gott samvete!


förhoppningsvis kommer jag inte frysa ihjäl! eller jag vet att jag kommer men.. what to do? jag får väl dra med mig ett par byxor eller nå, och sen ta av dem när jag kommer till sandra!


måste hinna fixa mig och sen ska jag åka buss! tragiskt! har inte åkt buss på mer än ett år! äckliga buss! men i natt är tomcat snäll nog att komma och hämta oss så vi inte behöver åka taxi! schysst som fan! men så är det när man har en svåger av plast, som ibland förvandlas till guld! inte alla som har den turen!


jag är helt galen av lycka! ikväll ska vi ha kul! cheers!

Av nela karlsson - 30 oktober 2009 00:19

usch och fy och blä! jag är så less på photoshop nu att jag vill dö! har suttit och jobbat med mitt examinationsprojekt som ska in imorgon! tur att jag började med det.. igår! jävla värdelööös jag är!


anyhow.. man fick själv bestämma svårighetsgrad, med andra ord, vilket betyg man vill satsa på! jag började på lägsta nivå och arbetade mig uppåt. kom förbi vg nivån och nu står jag på mvg-nivån, där jag är fast! har en del saker kvar att göra innan jag är helt färdig. men nu är jag less och vill bara dö! eller nej det vill jag inte.. jag vill sova! men jag kan inte. ligger bara och vrider och vänder på mig! kasst!


kom just på att jag inte har varit uppe på mitt rum på hela dagen. tvättade sängkläderna innan jag for till anna-karin, och jag har inte dragit på nya. brilliant jobbat, nela karlsson! nu måste jag slita mig upp, bädda sängen och försöka somna! ska upp klockan fem, och köra mamma till flyget! greeeat! jag kommer vara huuur pigg som helst!


för övrigt så har bäbis fått nya skor idag! min lilla gumma! så nu är hon glad och nöjd! bed time now!

Av nela karlsson - 28 oktober 2009 13:48

jag fick ångest igårkväll när de ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba både fredag och lördag. jag var ju tvungen att tacka nej eftersom jag redan har planer som jag inte kan boka om. eller ja, utekvällen med mika och sandra skulle ju gå att flytta, men inte halloweenpartyt. men nu har jag jobbat två helger i rad, och ska jobba nästan varenda helg fram till v.51 så jag kände att jag kunde passa på jobb den här helgen och roa mig istället! men jag kände mig dålig ändå! det gör jag fortfarande, även om jag faktiskt längtar till helgen och förväntar mig att den ska kick some ass!


nu är det tänkt att jag ska sitta och jobba med mitt examinationsarbete i b-kursen! har en dejt med mika, tom och johan sen vid sex-tiden så jag borde kanske börja nu om jag ska få något gjort! det ska vara färdigt på fredag och jag har inte ens börjat! här snackar vi bra självdisciplin!


för övrigt har jag äntligen laddat upp alla de bilderna från mobilen, till facebook. tog bara hundra år! sketna facebook-bilduppläggningssystem!


nu.. plugg!!

Av nela karlsson - 27 oktober 2009 17:22

idag har jag varit och slösat ännu mer pengar! eftersom vi kör en dubbel helg, med utgång på fredag och hemmafest på lördag, kände jag att en ny outfit behövdes! på lördag ska jag vara pussycat och ha svart klänning, så jag var tvungen att ha något annat på fredagen.. men så hemskt annorlunda blev det dock inte. blir ett svart fodral på fredagen, med en söt liten rosa-vit kofta över. inget sådär överdrivet, utan något sött och bekvämt!


sen köpte jag en liten svart axelväska eftersom alla andra alltid måste vara mina packåsnor vid utgång. men nu har jag en känsla av att jag kommer vara packåsna åt andra istället! och jag fick även med mig lösnaglar. långa, äckliga! och jag måste bara måla dem och klistra fast dem! kul!


och sist men inte minst så köpte jag lite prylar till lördagen! ska fixa lite här hemma och göra det mer stämningsfullt! folk ska liksom känna att det är halloween! så lite pumpa-lyktor, spindelväv och dylikt ska fram och smycka huset! its going to be awesome!!


nu ska jag upp och dra på mig min nya outfit!

Av nela karlsson - 27 oktober 2009 00:07

 


i lördags kände jag att jag hade gjort bra ifrån mig under veckan som gått. jag överlevde en sex timmar lång skrivning, jag skickade in uppsats och språkrapport och blev färdig med svenska-kursen, och jag jobbade hela natten! därför kände jag att jag kunde unna mig saker! saker som en ny parfym, nytt nagellack och nytt lipfinity!


när man unnar sig saker, mår man mycket bättre! jag lovar!


för övrigt tar det hundra år att ladda upp bilder på facebook! det suger! stenhårt!

Av nela karlsson - 26 oktober 2009 12:51

hopplös dag. jävla skitdag!


men det blir nog bättre snart, hoppas jag. jag låg i sängen, under täcket, och gömde mig för omvärlden. men jag kunde inte ligga där hela dagen så förr eller senare var jag tvungen att gå upp. och ingenting känns bättre!


idag börjar mitt examinationsprojekt i b-kursen, men jag har verkligen inte ork! jag måste dock fixa den här orken, för jag har bara fem dagar på mig, drygt. helvete!

Av nela karlsson - 26 oktober 2009 00:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nela karlsson - 25 oktober 2009 14:13

..you.


jobbade i natt och det gick bra! lite tråkigt att stå ensam uppe i entrén men det var kul ändå! vid halv två fick jag gå ner till bambi och mallan-brallan och hjälpa till i garderoben, och då blev det lite mer action. jag gillar ju action så jag blev glad! dock blev jag mindre glad när en av jackorna jag skulle hämta var borta. någon hade fått ut fel jacka och gått hem, och jag fick äran att gå fram till den här killen som ville ha ut sin jacka, och säga "ehurm.. din jacka finns inte här!" vilken ångest! så jag bad honom sitta kvar tills vi hade fått ut alla jackor, för att se om hans jacka möjligtvis fanns kvar, så han stannade och nej, hans jacka var inte kvar. och precis när vi började skriva ner hans personuppgifter, kommer vakterna in med en ganska berusad kille som ändå verkade märka att han hade fel jacka på sig. så lyckligtvis slutade allt på ett bra sätt. pheew!


innan jag for på jobbet igår, fixade jag färdigt språkrapporten och skickade in den. alltså, aldrig har jag varit så omotiverad till att göra färdig något, och aldrig har jag varit så missnöjd med en uppsats/rapport som jag var med språkrapporten. men huvudsaken var i alla fall att jag skrev färdigt den och kunde skicka in den. så jag kunde fara och jobba med gott samvete, och idag kan jag njuta av att inte göra ett skit, med gott samvete! underbart!


för övrigt, när den här bloggportalen gick från bloggagratis till bloggplatsen, kom en sak med på köpte.. nämligen reklam. varför? helt jävla värdelöst! hade jag velat ha en blogg med reklam, hade jag väl signat in på blogg.se eller något liknande. jag valde ju den här portalen just för att den inte hade någon reklam. nåja, what's another fish in the sea.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards