life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av nela karlsson - 12 januari 2010 17:29

det är jobbigt att aldrig få leva utan att du ska lägga dig i. du kan aldrig stötta mig och de beslut jag gör, utan du måste alltid yttra din åsikt om hur värdelösa beslut jag fattar. förstår du inte hur ledsen du gör mig? förstår du inte att det gör ont när du trycker ner mig sådär?


det värsta av allt är att jag alltid stöttar dig och dina beslut, oavsett hur värdelösa jag tycker att de är. så länge du är lycklig, är jag lycklig.. men du kan aldrig tänka så! du måste alltid trycka ner mig! tack så förbannat jävla mycket.


idag har varit en bra dag. imorse var jag och handlade, och sen röjde jag upp lite här hemma. vid 11-tiden kom anna-karin hit och hängde. jag bjöd på kyckling och ris, och vi hade trevligt. jag har saknat att umgås med henne, men det har varit så mycket nu i höst. dels har vi båda jobbat och dels har det varit mycket med skolan, så tiden har inte riktigt räckt till. men nu går vi mot ljusare tider och förhoppningsvis ska vi ha mer tid för varandra! imorgon ska vi i alla fall till skolan tillsammans, så det är nästan som the good old days!


efter att jag hade kört hem anna-karin, åkte jag ner till stan där jag skulle träffa min studievägledare. förutom det faktum att hon hade glömt bort vårt möte, och var nästan en timme sen, gick allt bra. vi kollade mina betyg lite och pratade om borås. sen fixade vi csn-papper och så gick jag iväg till csn:s kontor och lämnade in det. kändes bra att få bort det, så att jag kanske får bidrag i tid den här gången.


sen på vägen hem, stannade jag till hos mika och tom. tog in deras post och vattnade deras blommor. de landar i stockholm idag och är hemma i umeå imorgon! skönt det! för då kan jag sluta avundas dem, att de är borta medan jag är fast här!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards